Sivuja: 1 ... 123 124 [125] 126 127 ... 221
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Voi grrrimsskit ja korrrsakovsskit ..tänne saat purkaa eli anna palaa....  (Luettu 1658112 kertaa)
0 jäsentä ja 19 vierasta katselee tätä aihetta.
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #1860 : 05.11.2012 14:09:49 »

Kortisonin valvottava vaikutus on ihan perseestä. Onneks on vaan viikon kuuri. Jos mä en pysty nukkuu vähintää 8 tuntia yössä, alkaa viiraa heti. Huomaahan sen tosta eilisestä angstikirjoituksesta.
Nyt on uus päivä ja eteenpäin on mentävä
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #1861 : 05.11.2012 15:01:28 »

Tiesittekö että keuhkoja suojaava ja kaasunvaihdon mahdollistava neste on fosfolipidi. Käytännössä lähes pelkästä tyydyttyneestä rasvasta tehty. Kehon on hankala tehdä siitä oikeasti toimivaa ja suojaavaa jos:
a) tyydyttynyttä rasvaa ei syödä juuri ollenkaan
b) rasvansaanti yleisesti on liian vähäistä

1900-luvun alussa, kun joka paikassa sai tupakoida, röökeissä ei ollut filttereitä ja tupakointi oli yleistä  miehillä (naisille sopivaksi sitä ei silloin oikein katsottu, joten naisista harvempi tupakoi), keuhkosyöpä oli niin harvinainen, että kun siihen kuollut potilas oli patologilla avattavana, kaikki sairaalan lääkärit halusivat tulla katsomaan tuota harvinaista erikoistapausta. Samoin allergiat, astma ja keuhkoahtauma olivat todella harvinaisia.

Sitten kun ruvettiin kammoamaan luonnollisia rasvoja ja syömään margariineja, nämä hengitystieongelmat räjähtivät käsiin. Monet ovat saaneet helpotusta hengitystieongelmiin vaihtamalla linnunsiemenöljyt ja margariinit luonnollisiin tyydyttyneisiin rasvoihin: Voihin, läskiin ja ihraan.  Smiley

Minulla todettiin lapsena lievä hengitystieallergia, mutta sen jälkeen kun itse tein ylläkuvatun, se ei ole oireillut lainkaan. Muutakin voi siis tehdä, kuin syödä lääkkeitä: Voi lakata uskomasta sitä tuubaa, mitä Sairauden ja Pahoinvoinnin Laitos meille tyydyttyneistä rasvoista latelee.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #1862 : 05.11.2012 17:43:20 »

Sairauden ja Pahoinvoinninlaitos  buck2 Niinpä. Mun ruokavalio on todellakin sieltä terveellisimmästä päästä kaikkine öljyineen vitamiineineen ym eli ei mitään eineksiä vaan monipuolista itsetehtyä kotiruokaa
Tuli vaan douple trouble kun homeeseen yhdistetty helikobakteeri veti vastustuskyvyn aikas alas ruokahaluttomuuden vuoksi. Luoja tietää kauan mä homeestakin oireillu olen tän elämäni aikana ja siihen päälle imeytymishäiriö jonka heliko aiheutti.
Vuosia kipeenä/oireilevana nyt jo voiton puolella tosin  Smiley
Olen lihonut muutaman kilon ja näyttää paljon paremmalta koko ihminen
Ukko oli tänään lääkärissä jossa tohtoritäti ilmoitti ylipainosta kun painoindeksi on 26,3 What?!
Jos pituus 181cm ja paino 86kg ei tod näytä mun silmissä kuin ihanan harteikkaalta ja rotevalta  smitten
Noita BMI-taulukoita ei pitäis tuijoittaa yhtään. Kyllä peili kertoo milloin ihminen on kunnossa, siis painonsa suhteen.


tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #1863 : 05.11.2012 19:08:22 »

Niinpä Ekletikko, elämä on täynnä valintoja. Syödäkkö kevytlevitteitä ja potea hengitystieongelmia, vai syödäkkö läskiä ja kuukahtaa sydäninfarktiin. Onneksi meillä ihmisillä on vapaa tahto!  Grin

tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #1864 : 05.11.2012 20:49:31 »

 läskiin ja ihraan  Noihan ois varmaanki, joskus syötynä terveellistä.. Wink mut en tykkää niistä   buck2
tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #1865 : 05.11.2012 21:28:39 »

No eihän sitä rasvaa tarvitse mättää kauheita määriä mutta kyllä voi on parempaa kuin mikään levite.
Minä paistelen tänäänkin iltapalaksi luomupossunpihvit voissa pannulla ja sen lisäks perunamuussia jossa ruokakermaa (ei light) sekä salaattia jossa hyvälaatuinen öljy mukana. Kauppaan vasta menossa joten en tarkkaan tiedä vielä mitä tulee mukaan.
Tän mun iltarasvakasan lisäks olen juonut yhden siiderin ja kaks bissee. Ihme tosiaan etten liho tän enempää.
Paino nyt n 55kg ja liikkuminen erittäin vähäistä eli elintavat vähän miten sattuu mutta ihanaa että ruokahalu on tullut takaisin. Kortisoni lisää viel sitä.
En vois ikinä olla kymmeniä lisäkiloja kantava jättiläispossu mutta on kiva kun vartaloon on tullut muotoja oikeisiin kohtiin
Täällä etelässä sataa vettä ja yöksi sekä aamuksi LUNTA  Cheesy Oi, minä odotan  smitten


tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #1866 : 05.11.2012 21:36:15 »

Auts mitä aatoksia.
Kymmeniä lisäkiloja kantava jättiläispossu? Niinkö sanoisit ylipainoiselle ihmiselle?
tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #1867 : 05.11.2012 21:51:25 »

No enhän minä toisten painoon puutu. Kirjoitin etten itse halua olla jumbojetti. Olin alipainoinen vuosia ja kyllä silloin sai kuulla kuittailua syömishäiriöistä ja vaikka mistä ongelmasta.
En ole koskaan ollut anorektisen laiha vaan ns.linnunluinen eli siro ja nyt pyöristynyt sopivasti terveellä tavalla.
Kyllä lievä alipainoisuus on todellakin terveellisempää kuin joku 25kg taakka normalpainon lisäksi
Tosiaan ei ole mun juttu kommentoida ainakaan ääneen kenenkään edessä painostaan. Mulle on tehty sitä monta kertaa. Useimmin ne on olleet kateellisia keski-ikäisiä naisia
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #1868 : 05.11.2012 23:09:37 »

No enhän minä toisten painoon puutu. Kirjoitin etten itse halua olla jumbojetti. Olin alipainoinen vuosia ja kyllä silloin sai kuulla kuittailua syömishäiriöistä ja vaikka mistä ongelmasta.
En ole koskaan ollut anorektisen laiha vaan ns.linnunluinen eli siro ja nyt pyöristynyt sopivasti terveellä tavalla.
Kyllä lievä alipainoisuus on todellakin terveellisempää kuin joku 25kg taakka normalpainon lisäksi
Tosiaan ei ole mun juttu kommentoida ainakaan ääneen kenenkään edessä painostaan. Mulle on tehty sitä monta kertaa. Useimmin ne on olleet kateellisia keski-ikäisiä naisia


Joo, toi on merkillinen juttu, että ihmiselle voidaan pokkana antaa vaikka anorektikko diagnoosi, tai muuten päivitellä laihuutta. Toinen on se, että ylipainoiselle puhutaan, kuin idiootille. Lihavan kuullen voidaan puhua tosi julmasti. Olen kerran seurannut tilannetta, jossa täysin normaalipainoiset valittivat kiloistaan ja suunnittelivat diettiä, kun seurueessa oli todella ylipainonen henkilö. Julmaa.
tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #1869 : 06.11.2012 00:34:48 »

Just joo. Ihmiset voi olla tosi kummallisia kommentteineen painon suhteen.  uglystupid2
Voisin kirjoittaa kilometrin pituisen jutun siitä miten ulkonäköä arvioidaan. Niin naiset kuin miehetkin.

tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #1870 : 06.11.2012 01:00:25 »

Ja taas, Jumbojetti.
Nostan esiin, kun ärsyttää että ihmisistä käytetään tuollaisia nimitystä asioissa jotka voi olla tosi kipeitä, ja jos joku randomi sen täältä vaikka lukee niin tulee kurjuus hälle. Ok, itse valitsee miten asioihin suhtautuu, mutta jollei ole pakko halventaa, niin miski halventaa?
Sama se sitten lihava tai laiha tai punainen tai finniongelmainen...miksi halventaa julkisella keskustelupalstalla?

Mutta joo, monesti törmää siihen että lihaville puhutaan kun vähäjärkisille, tai sitten heille huudetaan kun kuuroille  idiot2 Ja myös siihen että kyllä alipainoista saa nimitellä mielin määrin, muttei missään nimessä lihavaa...mutta se ei ole kummakaan. Tietenkin saaa, kun eikös se ole se meidän yleismaailmallinen ihanne, niin eihän se voi olla niin paha...salaa kaikki kollektiivisesti kuitenkin haluttaisiin olla Allymakbiileja, miksei siitä siis saisi sanoa? Ja tuleehan se laihuus kuitenkin itsekurilla, lihavuus on laiskojen hommaa.
Kenties ajatusmaailma jotenkin tuonnepäin?
 Minä siis kärjistelen, ja ihan tarkoituksella Smiley
tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #1871 : 06.11.2012 02:53:51 »

Mun aatosmaailmain on jostain tuoltapuolen...
Nää on niin superpinnallisia juttuja joista huomaa se iskee. Mitä väliä mun sanojen käytöstä?
Tää kotikokki bmi26,3 saa kuittii pahemmin kuin kellekään voisin täällä antaa kun on suorastaan loukkaantunut kun hänen hieno adonis-egonsa sai lääkäriltä tän hieman ylipainoa-diagnoosin  Grin
Kyllä ihmiset on hienohipiäisiä. Hölmöt  buck2
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #1872 : 06.11.2012 09:39:34 »

Niinpä Ekletikko, elämä on täynnä valintoja. Syödäkkö kevytlevitteitä ja potea hengitystieongelmia, vai syödäkkö läskiä ja kuukahtaa sydäninfarktiin. Onneksi meillä ihmisillä on vapaa tahto!  Grin

Tyydyttyneiden rasvojen yhteyttä sydäntauteihin ei edelleenkään ole todistettu. Puska & Co puhuvat epämääräisesti 'tuhansista tutkimuksista' jotka todistavat sen, mutta heti kun pyydetään mainitsemaan yksikin yksittäinen tutkimus, joka sen todistaisi, tulee yllättävän hiljaista...

Tiedemiehiltä on ruvennut tulemaan kritiikkiä  myös siitä tarkoitushakuisesta (=epätieteellisestä) tavasta, jolla näitä tutkimuksia on tehty. Esimerkki: Kun syötät kanille, joka on alkeellinen märehtijä ja täysvegaani, kolesterolia niin tottakai kani sairastuu todella nopeasti. Tai jos tutkimusryhmään valitaan enemmän familiaarisesta hyperkolesterolemiasta (harvinainen peritytyvä rasva-aineenvaihdunnan ongelma) kärsiviä ihmisiä kuin mitä väestössä keskimäärin on, niin tottakai saadaan kolesteroli näyttämään vaaralliselta.

Tutkimustulos viimeisen viikon sisältä: Sepelvaltimotaudista kärsivillä korkea LDL-kolesteroli on terveellinen.

Kannattaisi lukea esimerkiksi verisuonikirurgi Taija Sompin osteopaattimiehensä kanssa kirjoittama kirja 'Parantavat rasvat.' Siellä kumotaan  - tieteellisten lähdeviitteiden kera - suht kaikki mitä Sairauden ja Pahoinvoinnin laitos meille valehtelee rasvoista.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #1873 : 06.11.2012 16:43:30 »

Miten tollanen pulju voi olla edes olemassa ihmeväitteineen? Tarkoitan tätä Puskan jengiä.
Mä hankin muuten ton kirjan. Kiitos vinkistä
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #1874 : 06.11.2012 16:51:52 »

Miten tollanen pulju voi olla edes olemassa ihmeväitteineen? Tarkoitan tätä Puskan jengiä.
Mä hankin muuten ton kirjan. Kiitos vinkistä

Lääketehtaiden ja elintarviketeollisuuden tuella ja sponsoroinnillahan se koululääketiede nykyään toimii.  Sad
Ja THL:n ongelma on se, että kasvot menevät jos myöntää että on vuosikymmeniä annettu ihmisiä sairastuttavia neuvoja.
Sompin kirjan löysin itse kirjastosta, mutta oli niin hyvä että harkitsen hankkimista ihan lähdeteokseksi.

Koululääketieteellä on kyllä paikkansa: Jos murran raajan tai tarvitsen tikkejä haavaan, ovat siinä hommassa aivan ässiä. Samoin kuin mikrokirurgiassa: Jalkansa teloneen kaverini hermoa piperrettiiin Töölössä 6 tuntia kokoon mikroskoopin avulla tehdyssä leikkauksessa ja siitä tuli lopulta sitten ihan hyvin toimiva jalka. Toinen juttu ovat ne järkevät rokotukset, kuten vaikkapa tubi tai jäykkäkouristus. Ja on tauteja joihin minäkin suostun syömään antibiootit: Streptokokit A ja C, jotka tekevät  hoitamattomina ikäviä jälkitauteja.

Mutta suht kaikki ns. elintapasairaudet hoituisivat ruokavaliolla. Sillä vaan ei tee rahaa niin lääketeollisuus kuin elintarviketeollisuuskaan.

Ruotsissa on vanha paradigma alkanut jo murtua: Kolesteroliraja 7 ja tyypin 2 diabeetikkojen hoitoon virallisesti hyväksytty hoitovaihtoehdoksi LCHF, eli korkearasvainen ja vähähiilihydraattinen. Toivotaan että tulee Suomeen vähän nopeammin kuin tavallisella viiveellä; yleensä Ruotsissa tehdyt järkevät jutut toteutetaan Suomessa noin 10 vuotta jälkijunassa.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Sivuja: 1 ... 123 124 [125] 126 127 ... 221
  Tulostusversio  
 
Siirry: