Sivuja: 1 ... 45 46 [47] 48 49 ... 221
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Voi grrrimsskit ja korrrsakovsskit ..tänne saat purkaa eli anna palaa....  (Luettu 1655611 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #690 : 07.06.2010 18:05:27 »

Massiivinen ruuanlaitto katastrofi tickedoff vieläkin ottaa päähän, vaikka nyt on jo keittiö siivottu onnettomuuden jäljiltä... kuhan saa ruokaa pian niin ehkä se helpottaa..

tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #691 : 17.06.2010 19:31:15 »

Imuri hajosi knuppel2 tickedoff

Pitäisi varmaan ampua se haulikolla Grin mutta ehkä pitää vaan myöntää että pinkit barbie-imurit ei sovi mulle. Hitto..

Miks ampua sitä jos se on jo kuollu?  Grin  Joo, hylkää barbie-imuri, osta vaikka huuveri!
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #692 : 18.06.2010 16:16:30 »


tulevaisuudessa alalla riittää siis kehitettävää.... :Smiley
tallennettu

tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #693 : 18.06.2010 16:26:59 »


aiheet tietotekniset ratkaisut ja veronmaksajien rahojen suuntaaminen eivät ole eivätkä tule olemaankaan minun alojani tässä elämässä, mutta olisihan se hienoa, jos joku käyttäisi lahjansa noiden epäkohtien oikomiseen.

Ihan varmasti monessa asiassa menee varoja ihan epäloogisesti ja ihme kohteisiin, ja sitten jotkut tärkeät tulee laiminlyödyiksi....
tallennettu

rovatar
Astro-nauttija
****
Viestejä: 948


Keltainen Kosminen Aurinko


Profiili
« Vastaus #694 : 18.06.2010 16:49:06 »


Mikä minua vituttas..
ei mikkään
ja silti kaikki! tickedoff

Miks mie en oo nyt reipas, aktiivinen, elämänmyönteinen?

Miks mulle ei tapahdu ihanan mullistavia uusia asioita?

Miks kaikki on aina tätä samaa?

No tämän hetkinen fiilis…kai…

 saturnus  aspect_squ  saturnus  * huoh *
kohta edessä  saturnus  aspect_squ  aurinko * kaks kertaa huoh *

No tännekkin biisi:

Surupuku

http://www.youtube.com/watch?v=N64pN0CjzgA&translated=1

T. Nainen mustassa raskaassa samettiviitassaan vaeltamassa kolkossa kivikkoisessa maastossa, tienään vain kapea polku ylös vuorelle...

jossa ...
ehkä odottaa vapautus...

 angel


tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
rovatar
Astro-nauttija
****
Viestejä: 948


Keltainen Kosminen Aurinko


Profiili
« Vastaus #695 : 18.06.2010 16:58:08 »

Vitutus on normitila Cool Ei mullekaan tapahdu koskaan mitään mullistavia juttuja, mutta siihen tottuu Grin

terv.  saturnus aspect_con aurinko

Mulle pitää kai hakata se ihan pääkalloa myöten!!! knuppel2 knuppel2 knuppel2 knuppel2 knuppel2 knuppel2

 saturnus  aspect_con  aurinko  kauris !!!!
tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #696 : 18.06.2010 18:24:47 »

Olen tässä saanut viimeisen parin kuukauden aikana huomata istuma- ja näyttöpäätetyön ihanat vaikutukset. Eipä tule ihan äkkiä mieleen päivää, jolloin ei olisi päähän koskenut, kun oma kroppa ei kestä jatkuvaa paikallaan oloa. Lihakset ovat nyt pahimmassa jumissa pitkiin aikoihin, vaikka liikuntaakin on tullut harrastettua. Istumista eivät myöskään kestä jalkani, jotka ovat tottuneet jatkuvaan liikkeeseen. Toisen jalan jalkapohjan jänne revähti joskus vuosia sitten ja siitä lähtien on täytynyt pitää sitä liikkeessä. Puolikin tuntia paikallaan tekee aika pahaa ja kestää taas hetki, että se vertyy. Että sellaista, nostan kyllä hattua niille, jotka näyttöpäätetyötä pystyvät pidempiä aikoja tekemään. Itse en kyllä pystyisi, sillä oma fysiikka ei sitä tunnu kestävän. =/
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #697 : 23.06.2010 02:21:58 »

En enää sitten nuku lainkaan. Fok.

Teen töitä freelancerina, eli välillä niitä duuneja on, välillä ei. Ja sitten joudun ton -kelen Kelan kanssa räpeltään. Mä vihaan sitä. Meen pian siivoomaan, ettei tarvi noita v---n lappuja lähetellä joka paikkaan. Sitten kun niitä tuloja tulee kunnolla, niin saa maksella tukia ILOIVITUNSESTI pois. Mä en enää.
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #698 : 08.07.2010 14:58:19 »

Alko lääkärikäynti niin suututtaa Angry Lääkäri siinä kyseli vähän niinkun että miten menee ja minä sitten juttelin tämän hetken vaikeuksista hänelle. Siihen vastauksena sain että mitä haluan reseptille? unilääkettä, jotain ahdistukseen tms. Olin vähän että mitä. Totesin vaan että ei kiitos, tää oli varmaan tässä kiitos hei... Todellinen lääkäriasia kun oli jo hoidettu. Mutta mua ärsyttää toi, että joka vaivaan pitäis ottaa pilleri. Luulen että muutama ystävällinen sana olis tehnyt tälläkin kertaa paljon enemmän, ainaki mun kohdalla. Tottakai mielialalääkkeet ja unilääkkeet on monelle tarpeellisia, mutta eiköhän niiden aloitukseen pitäisi tehdä vähän laajempaa kartoitusta ja mieluummin psykiatrin taholta...
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #699 : 08.07.2010 16:54:34 »

Alko lääkärikäynti niin suututtaa Angry Lääkäri siinä kyseli vähän niinkun että miten menee ja minä sitten juttelin tämän hetken vaikeuksista hänelle. Siihen vastauksena sain että mitä haluan reseptille? unilääkettä, jotain ahdistukseen tms. Olin vähän että mitä. Totesin vaan että ei kiitos, tää oli varmaan tässä kiitos hei... Todellinen lääkäriasia kun oli jo hoidettu. Mutta mua ärsyttää toi, että joka vaivaan pitäis ottaa pilleri. Luulen että muutama ystävällinen sana olis tehnyt tälläkin kertaa paljon enemmän, ainaki mun kohdalla. Tottakai mielialalääkkeet ja unilääkkeet on monelle tarpeellisia, mutta eiköhän niiden aloitukseen pitäisi tehdä vähän laajempaa kartoitusta ja mieluummin psykiatrin taholta...

Ihan hirveetä! Mutta kuvaa jotenkin tätä nykyaikaa hyvin... On lääkäreillä keinot vähissä....ja aika. Karseeta ajatella kuinka moni saisi apua vain kun jollakin olisi aikaa pysähtyä ja kuunnella ja kuinka moni tällainen elää lääkepöllyssä.  Sad

Carmen

NIIN totta  Cry  eikä oikeastaan VOI muuta kuin alkaa vain itsekukin nytjaheti ja tästäeteenpäin pysähtymään,  kuuntelemaan,  läheisiään, jokaisella joku lähellä  ...
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Asterix
Vieras
« Vastaus #700 : 09.07.2010 00:21:20 »

Alko lääkärikäynti niin suututtaa Angry Lääkäri siinä kyseli vähän niinkun että miten menee ja minä sitten juttelin tämän hetken vaikeuksista hänelle. Siihen vastauksena sain että mitä haluan reseptille? unilääkettä, jotain ahdistukseen tms. Olin vähän että mitä. Totesin vaan että ei kiitos, tää oli varmaan tässä kiitos hei... Todellinen lääkäriasia kun oli jo hoidettu. Mutta mua ärsyttää toi, että joka vaivaan pitäis ottaa pilleri. Luulen että muutama ystävällinen sana olis tehnyt tälläkin kertaa paljon enemmän, ainaki mun kohdalla. Tottakai mielialalääkkeet ja unilääkkeet on monelle tarpeellisia, mutta eiköhän niiden aloitukseen pitäisi tehdä vähän laajempaa kartoitusta ja mieluummin psykiatrin taholta...

Ihan hirveetä! Mutta kuvaa jotenkin tätä nykyaikaa hyvin... On lääkäreillä keinot vähissä....ja aika. Karseeta ajatella kuinka moni saisi apua vain kun jollakin olisi aikaa pysähtyä ja kuunnella ja kuinka moni tällainen elää lääkepöllyssä.  Sad

Carmen

NIIN totta  Cry  eikä oikeastaan VOI muuta kuin alkaa vain itsekukin nytjaheti ja tästäeteenpäin pysähtymään,  kuuntelemaan,  läheisiään, jokaisella joku lähellä  ...


Niin.. toisaalta mä tässä nyt mietin sitä, että mitä muutakaan lääkäri voi potilaalle ehdottaa
tuossa tilanteessa..? Huh Lääkäri on LÄÄKEtieteen edustaja, eikä ystävä ja läheinen.

Mun mielestä kun on luonnollisempaa kertoa ikävät kuulumisensa esim. ystävälle
tai perheenjäsenelle, jos ei halua mitään hoitoa siihen, joka on lääkitys ja mahdollinen terapia.

Lääkärin tehtävä on auttaa lääketietellisesti, eikä ystävystyä potilaan kanssa,
jolloin kuunnellaan "henkisiä probleemia" ja annetaan niihin erityistä sympatiaa.

Tulevana lääkärinä tätä mietin.. ..mutta myös potilaana, että kyllä mä ne ns. "ei-fyysiset murheet"
jätän hyvän ystävän kuunneltavaksi ja jos se ei riitä helpottamaan, niin kerron ne lääkärille,
joka antaa siihen lääkityksen helpottamaan arjen hoitoa ja elämistä..

Jos esim. potilas ei nuku kunnolla, niin se on terveydellisesti vaarallinen~riskialtis tila
ja huonontaa ihmisen fyysistä terveyttä huomattavasti.
Myös pitkäaikainen tai krooninen ahdistus kertoo huonosta terveydentilasta.

Aivot yhtälailla samaa kemiaa kuin muukin kroppa.
Ihmiset ottaa asperiinia flunssaan helpommin kuin esim. citalopramia masennukseen,
vaikka näistä kahdesta asperiini on erittäin vaarallinen.
Asperiini ei koskaan pääsisi markkinoille, vielä vähemmän reseptivapaaksi,
jos se keksittäisiin nyt.

Sorry nyt taas, kun näitä ajatuksiani päästelen näppikseltäni. buck2
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #701 : 09.07.2010 10:27:24 »

Niin.. Tietämättä, mikä Faitfulin tilanne todellisuudessa oli, mutta jos potilaan
fyysinen sairaus on selkeästi psykosomaattinen, eli "henkistä alkuperää",
niin miten muutoin lääkäri voi kysyä tai tiedustella potilaalta yrittämättä loukata tämän tunteita,
muutoin kuin, kuten Faitful tuon kertoi?  Huh

Psykosomaattinen sairaus voi olla esim. ärhäkkä ihottuma, johon ei ole selkeää syytä
tai vaikkapa niska -ja hartiakivut, jotka jumittavat niskan ja kädet liikkumattomaksi,
esim. stressistä ja unettomuudesta.

Kuitenkin lääkärin etiikka vaatii kokonaisvaltaista hoitoa ja sairauden
todellisen aiheuttajan hoitamista, joten tähän pohjaten uskoisin tuon lääkärin kyselleen
potilaan kuulumisia.
Lääkärit eivät kysele potilaan kuulumisia ilman syytä vastaanotollaan.

He eivät voi heti suoralta kädeltä ehdottaa uni -tai masennuslääkereseptiä
terapiaa potilaalle, eikä myöskään turhaan.
Miten muutenkaan lääkäri voi tutkia ja tiedustella asiaa..? Huh

Lääkäri ei ole mikään potilaan vihollinen, vaan kyllä se auttaa yrittää.
« Viimeksi muokattu: 09.07.2010 10:30:43 kirjoittanut Kreivi Krapula » tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #702 : 09.07.2010 10:39:22 »

Mietin sitäkin, että ko. lääkäri toimi ihan oikein, kyseli potilaan kuulumisia
ja sai potilaan avautumaan ongelmistaan, joka antoi lääkärille paremman kuvan
potilaan kokonaistilanteesta.

Tietenkin on eriasia, huoliiko potilas tarjottua apua tai onko hän muutoin
yhteistyökykyinen oikean hoidon löytämiseksi.
Tässä tapauksessa potilas kieltäytyi hoidosta, eikä ollut yhteistyökykyinen,
eikä siten ehdottanut, että olisiko jotain muuta vaihtoehtoa hoidoksi kuin lääkärin
ehdottama lääkehoito.

Ei lääkäritkään mitään automaatteja ole, vaan hoidosta voi ja pitää keskustella
potilaan itsekin ja olla yhteistyökykyinen itselleen sopivan oikean hoidon löytämiseksi.
tallennettu
~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #703 : 09.07.2010 11:27:36 »

Lääkärien työtä vierestäkin katsoneena sanoisin tuohon edellisen kirjoittajan kommentteihin, etteivät lääkäritkään ole yli-ihmisiä vaan kyllä heilläkin se oma persoonansa tulee työssään aina näkyviin. Eli ei kirjaviisaudet silloin auta vaan pitääkin olla rehellisesti se, mitä onkin ja jokaiselle sen mukaan löytyy aina se aivan oikea lääkäri. Joka joko antaa ne pillerit tai muuten jutustelee mukavia auttaakseen ihmisen sellaisille raiteille, että kykenisi itsekin tekemään sen terveytensä eteen jotakin.

Olen nähnyt työssäni sitäkin, mitenkä erilaiset ihmiset lääkäreitä manipuloivat mennen tullen, kun todellisuudessa eivät tahtoisikaan parantua vaan kokevat saavan sen sairautensa avulla sympatioita pillereitä enempi. Oma mielipiteeni on jo kauan ollut niitä lääkäreitäkin läheltä seuranneena, etteivät ymmärrä todellisesti ihmistä kokonaisuutena vaan ainoastaan sellaisena, mitenkä kirjat niistä opettavat. Ja niistähä kokonaan puuttuu ihmisen tietoisuuden ymmärrys sekä se hengellinen puoli. Jotenka sellaisia lääkäreitä minä ainakin itse tulevaisuudelta odotan, jotka ottavat huomioon nämäkin puolet ihmisistä silloin, kun heitä hoitavat tavalla taikka toisella.  Wink Smiley
tallennettu

Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #704 : 09.07.2010 15:11:45 »

Kaarina, minäkin olen huomannut, että jotkut ihmiset melkein kuin kynsin hampain pitävät kiinni sairaudestaan....pakenevat jotain, pelkäävät jopa parantua. Sairauskin voi olla jotakin todellisuudesta pakoa, mutta alitajuisesti. Siksi se onkin niin paha juttu!
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Sivuja: 1 ... 45 46 [47] 48 49 ... 221
  Tulostusversio  
 
Siirry: