Sivuja: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 221
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Voi grrrimsskit ja korrrsakovsskit ..tänne saat purkaa eli anna palaa....  (Luettu 1641612 kertaa)
0 jäsentä ja 8 vierasta katselee tätä aihetta.
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #450 : 11.02.2010 21:35:15 »

Minä pystyn antamaan reiki-hoitoa itsekin, mutta syvä masennus ei sillä parane. Silloin tarvitaan lääkkeet ainakin ensihätään.
Se ihminen on vaaraksi itselleen
tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #451 : 12.02.2010 10:55:47 »

Mikä helvetin aika nyt on kun kaikki jutut tuntuu tökkivän pahasti?Huh

Mun piti saada tänään pitkä kipsi pois ja pienempi tilalle, mut paskat. Ihan yhtä pitkän kokokäsikipsin sain ja joudun pitää tätä 4-12 viikkoa.
Siis pahimmassa tapauksessa saan tän helvetin hökötyksen pois vasta toukokuun puolessa välissä.

Vituttaa rankasti  Angry
tallennettu
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #452 : 12.02.2010 22:55:29 »

Tätä masennusta on ystävälläni ollut jo pari vuotta siis, mutta syksystä alkoi kunnon mieliala alamäki
Hän ei pidä keneenkään muuhun kaveriin yhteyttä kuin minuun, eikä muista itsekään milloin on viimeksi käynyt ulkona.
Kamala tilanne. Minun sydän itkee

 Cry

Voi ei... Voin kyllä tuntea tämän tilanteen. Mulla myös sisko kärsinyt keskivaikeasta masennuksesta jo useamman vuoden. Hänellä on masennuslääkitys, mutta sisko lääkitsee itseään omaehtoisesti lisäksi viinan ja huumeiden avulla... Apua ei halua, eikä myönnä, että hänellä on ongelma, syyttelee muita tilastaan. Kädetön fiilis, samoin kuin sulla ystäväsi suhteen Sad

En osaa kyllä sanoa mitään, miten ystäväsi saisi hakemaan apua, ja missä sitä olisi tarjolla... Se masennuksen syy pitäisi selvittää ja sen perusteella katsoa, millaista hoitoa/apua hänelle tarjotaan. En usko, että masennuksessa lääkitys on oikea ratkaisu, vaikka nykyaikana tuntuu siltä, että masennukseen tarjotaan aina vain nappikuuri ja todellinen syy jää selvittämättä Angry

Lääkefirmat tahkoavat rahaa ja ihmisillä edelleen peruspaha olo, kun mitään ei ole ratkaistu! Missä sanottiin, että itsemurhien määrä on Suomessa ollut laskussa viime laman jälkeen, mutta sen sijaan masennuslääkkeiden käyttö oli seitsenkertaistunut. SEITSENkertaistunut!!! Angry Shocked

Hei haloo... uglystupid2 Jo tämä pistää v*tuttamaan, kun ajattelee nyky-yhteiskunnan tilaa ja asennetta Angry Ihmisarvoa ei enää ole, ihmiset ovat nykyään vain tuottavia koneita...

Sori vuodatus...
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Asterix
Vieras
« Vastaus #453 : 13.02.2010 07:10:20 »


En tiedä toimiiko kaikkien kohdalla, mutta luulen, että masentunut ihminen tarvitsee ihmistä lähelleen, joka on valmis olemaan hänen puolellaan joka asiassa, ja unohtaa kaiken muun omasta egostaan.


Niin kait jos karsii yksinaisyydesta.
Mina kun masennun, niin haluan ehdottomasti olla yksin ja erakoitua!
...tai lahtea piiiiiiiiiiiiiitkalle matkalle ja sanoa fuck off!!!!!!!!!!!!! kaikille. Tongue

...hetkeksi. angel
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #454 : 13.02.2010 07:11:55 »

........mutta suosittelen sita laakityksen laittamista kohdilleen. Afro angel
tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #455 : 13.02.2010 18:51:49 »

Valivali jatkuu...
Olen kärsinyt jumalattomasta vasomotorisesta nuhasta vähän väliä ja eilen iltapäivällä alkoi aivan tajuton aivastelu ja vesinuha eli nenäliina koko ajan nenän alla.
Tämä vaiva ei ole vaarallinen, mutta harmittava ja haittaa normiarkea.
Vielä kun joudun pitää tuntikausia rättiä kasvoilla ainoalla toimivalla kädelläni, olen toimintakyvytön pikkuaskareissakin.

Kokeilin homeopatiaa tähän vaivaan pari vuotta sitten ja sain aivan väärät napit, sillä meganuhasta tuli kokopäiväinen riesa muutamaksi kuukaudeksi ja lopetin tropit homeopaatin neuvosta. Ns. paranemiskriisin ei tule kestää niin kauan.
Suraavaks kokeilen vyöhyketerapiaa ihan yleishoitona ja -vahvistuksena.

Masennuksesta vielä sanoisin, että kyllä lääkitys akuutti vaiheessa on miltei ehdottoman tärkeä. Kun häiriintynyt aivokemia eli välittäjäaineiden epätasapaino saadaan balanssiin, voi sen jälkeen alkaa tutkia syitä masikseen terapian keinoin.

Kaamosmasennus, väsymys ja alakulo on täysin eri sarjassa kuin syvä masennus jolloin ihminen on kirjaimellisesti toimintakyvytön.
Ei nouse sängystä kuin vessassa käyntiin, ei syö miltei mitään, ei peseydy, ei minkäälaista halua lähteä ulos, tavata ketään, vastata puhelimeen ym.
Tunteet täysin latistuneet "millään ei ole väliä-fiilis"
Itsemurha-ajatukset valtaa mielen.

Kerran itse ton kokeneena kirjoitan ja Luojalle kiitos ylipääsin siitä helvetistä mielialalääkkeiden avulla.
Siitä on jo aikaa, mutta tällä hetkellä ystäväni on tuossa tilassa.
Ei kiva tod. ja minä YRITÄN tosissani saada siihen ihmiseen jonkinlaisen otteen. Terapia tässä vaiheessa hänelle täysin poissuljettu vaihtoehto
tallennettu
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 938



Profiili
« Vastaus #456 : 14.02.2010 02:53:52 »

Iltaa!

Luin tätä masennuskeskustelua ja haluaisin kysyä,että eikös masennukseen liitetä se,että on tajuttoman väsynyt koko ajan?Ystävälläni on tosi väsynyt niin ettei pysy päivisinkään hereillä,vaikka nukkuu 8 tunnin yöunet!On kuulemma menossa verikokeisiin selvittämään miksi on niin väsynyt!
Tuli nyt tässä mieleeni kauhuskenaario,että entä jos väsymys onkin oire jostain pahemmasta kuten syövästä?Voiko syövässä olla tällaisia oireita?Ystävälläni on ollut aikaisemminkin mielenterveysongelmia ja hermokipua,mutta on se nyt ikävää että hän on juuri saanut elämänsä raiteilleen ja nyt terveys pettää taas.Kaikille muille,joilla on masennuksesta kärsivä läheinen tai itse sairastatte sitä,toivon voimia teille jaksamiseen!

p.s Pistän sulle mc82 yv:n koskien työelämää!
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Asterix
Vieras
« Vastaus #457 : 14.02.2010 03:06:38 »

Iltaa!

Luin tätä masennuskeskustelua ja haluaisin kysyä,että eikös masennukseen liitetä se,että on tajuttoman väsynyt koko ajan?Ystävälläni on tosi väsynyt niin ettei pysy päivisinkään hereillä,vaikka nukkuu 8 tunnin yöunet!On kuulemma menossa verikokeisiin selvittämään miksi on niin väsynyt!
Tuli nyt tässä mieleeni kauhuskenaario,että entä jos väsymys onkin oire jostain pahemmasta kuten syövästä?Voiko syövässä olla tällaisia oireita?Ystävälläni on ollut aikaisemminkin mielenterveysongelmia ja hermokipua,mutta on se nyt ikävää että hän on juuri saanut elämänsä raiteilleen ja nyt terveys pettää taas.Kaikille muille,joilla on masennuksesta kärsivä läheinen tai itse sairastatte sitä,toivon voimia teille jaksamiseen!

p.s Pistän sulle mc82 yv:n koskien työelämää!

Huh...? Huh Ma nukun, tai siis tarvitsen sellaiset 10-14 h unta ollakseni pirtea.
Jos nukun alle 9 h, niin katastrofi.  buck2
Olen taalla Usa:ssa nukkunut nyt 2 viikkoa niin, etta mennyt nukkumaan
tuossa 19-21 ja herannyt seuraavana aamuna klo 12-15.  angel
...kun ei tarvitse nousta toihin ja opiskeluihin.  Wink
Joinain aamuina olen herannyt 07-09, mutta kaynyt lenkilla ja mennyt ottamaan
2-4 h tirsat. Tongue On tehnyt hyvaa.  Smiley

Mie olen aina ollut hyva uninen. Kaikki on tutkittu.
Mie vain kaytan niin paljon aivojani (niita herneen kokoisia) ajatteluun,
etta ne vain vasyy herkemmin.
Haju, tunto, kuulo, maku -ja tunto-aistini ovat herkemmat kuin kanssa ihmisillani,
kuten myoskin "vaistot", joten kai sita ihmiskroppa vasyy? uglystupid2

Uni on lepoa aivoille ja keholle. Sita ei saa vaheksya.
Normaali ihminen tarvitsee 8-10 h unta, yksilollisia eroja voi olla
ja ne pitaa ottaa huomioon.
Vanhemmiten unetarve voi vahentya.
« Viimeksi muokattu: 14.02.2010 03:08:34 kirjoittanut Sasha » tallennettu
Neela
Astroholisti
*****
Viestejä: 1096



Profiili
« Vastaus #458 : 14.02.2010 10:14:07 »

Iltaa!

Luin tätä masennuskeskustelua ja haluaisin kysyä,että eikös masennukseen liitetä se,että on tajuttoman väsynyt koko ajan?Ystävälläni on tosi väsynyt niin ettei pysy päivisinkään hereillä,vaikka nukkuu 8 tunnin yöunet!On kuulemma menossa verikokeisiin selvittämään miksi on niin väsynyt!

Mulle tuli ensimmäisenä mieleen anemia tuollaisesta väsymyksestä.

tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #459 : 14.02.2010 19:21:54 »

Iltaa!

Luin tätä masennuskeskustelua ja haluaisin kysyä,että eikös masennukseen liitetä se,että on tajuttoman väsynyt koko ajan?Ystävälläni on tosi väsynyt niin ettei pysy päivisinkään hereillä,vaikka nukkuu 8 tunnin yöunet!On kuulemma menossa verikokeisiin selvittämään miksi on niin väsynyt!
Tuli nyt tässä mieleeni kauhuskenaario,että entä jos väsymys onkin oire jostain pahemmasta kuten syövästä?Voiko syövässä olla tällaisia oireita?Ystävälläni on ollut aikaisemminkin mielenterveysongelmia ja hermokipua,mutta on se nyt ikävää että hän on juuri saanut elämänsä raiteilleen ja nyt terveys pettää taas.Kaikille muille,joilla on masennuksesta kärsivä läheinen tai itse sairastatte sitä,toivon voimia teille jaksamiseen!

Kuulostaa munkin mielestä alhaisilta rauta-arvoilta/anemialta. Eli avuksi mahdollisesti rautalääkitys, joka tukee terveellistä, vitamiini- ja hivenainepitoista ruokavaliota. Eli tuskin mikään maailmanloppu Smiley

Ja mulle on ihan normaalia, varsinkin pimeään aikaan, että täyden työpäivän jälkeen on ihan piipussa, vaikka olisi nukkunut juurikin 8h edellisenä yönä... Jos nukun 9-10h, niin sitten on parempi Smiley  Viikonloppuisin nukun helposti jopa kellon ympäri Grin

Masennukseen liittyy ehkä enemmänkin unettomuus, vaikeus nukahtaa illalla.

Ja mitä syöpään tulee, niin väsymys taitaa olla leukemian tunnusmerkki. Lisäoireina kalpeus, mustelmaisuus ja jatkuva alttius erilaisille infektiolle. Niin, ja muistaakseni myös imusolmukkeiden suurentuminen.
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Asterix
Vieras
« Vastaus #460 : 14.02.2010 22:02:54 »

Ok, mie aloitin rauta-kuurin sitten. angel

I agree! Kilpirauhasen vajaatoiminta vasyttaa aivan shaakelisti! buck2
Se kannattaa kayda tutkituttamassa. police

Tosin mie nukun silti pitkaan, vaikka saan laakitysta kilppariin.
Kun aloitin laakityksen, niin ihmettelin miten energinen olen
ja kuinka pirtea heti aamusta ja youneni tarpeeni lyhentyi periaatteessa,
mutta... :Smiley ..mie niin tykkaan mammuskella unimaailmassa.
Mie menen nyt tekemaan sen takapihan uima-altaalle aurinkoon. Tongue

Taalla on todella kaunis paiva! n. +24 lamminta,
mutta sen verran viileaa, ettei uintia kannata viela yrittaa.

...mutta ne paiva-unet..  Wink
tallennettu
sangviinikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 682



Profiili
« Vastaus #461 : 15.02.2010 09:27:49 »


Mutta sanotaan, että jos ihminen on väsynyt voi hän olla  keskivaikeasti masentunut. Siinä vaiheessa kun ihminen ei enää nuku lainkaan, ollaan jo syvässä masennuksessa.

...Tai psyykoosissa.  crazy2

Ei omakohtaista kokemusta, mutta seurannut olen läheltä.
Eikö vakava masennuskin ole jollainlailla psykoottista?

Eihän vakavasti masentuneen ihmisen todellisuudentaju ole milläänlailla kiinni realiteeteissa?
Vai onko psykoottinen masennus vielä erikseen, mietin.


Sasha,
tuo 24 astetta ja aurinkoa...
aijai kun sais. Tongue


tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Ave^^
Vieras
« Vastaus #462 : 15.02.2010 17:41:28 »

Painukoon helvettiin koko jätkä.
 tickedoff tickedoff tickedoff tickedoff tickedoff tickedoff
Se pääsee nyt ihan liian helpolla,
mutta mä en vaan enää JAKSA


se oli siinä
tallennettu
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #463 : 16.02.2010 15:58:44 »

OLEN IHAN SAA***** vihainen  tickedoff Olen antanut polkea oikeuksiani ihan liian kauan, ja pitänyt itseäni vankilassa _ V***U:  uglystupid2
KEUHKOT PRAKAA JA RAIVOSTUTTAA NIIN PALJON; ETTÄ HUH HUH!  tickedoff tickedoff tickedoff
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Asterix
Vieras
« Vastaus #464 : 17.02.2010 21:59:04 »

 Grin 2funny
tallennettu
Sivuja: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 221
  Tulostusversio  
 
Siirry: