Sivuja: 1 ... 9 10 [11]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miten ihmiset pariutuvat  (Luettu 244505 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
0000
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 9



Profiili
« Vastaus #150 : 24.07.2016 11:23:29 »

Niin, ei sitä voi kahta suhdetta kokeilla. Eipä edes pää sellaista kestäisi.  Smiley Ja jos on toimiva arki, jotenkin se riittää tässä vaiheessa elämää. Ja ihminen joka välittää ja tukee. Ei enää halua maalailla niin romanttisia kuvia, kuin joskus nuorempana halusi.

Toisaalta on olotila, että pettyy romanttisen rakkauden illuusioon. Kuitenkin se romanttinenkin rakkaus rytmittyy arkeen ja molempien hyvien ja huonojen puolien yhdistämiseen/sietämiseen. Elokuvarakkaudesta on turha enää haaveilla.  laugh
tallennettu
Ginger86
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 158


Profiili
« Vastaus #151 : 24.07.2016 14:58:48 »

Minun on pakko kommentoida tätä aihetta, kun täällä on monia hyviä pohdintoja, jotka herättävät ajattelemisen aihetta. Itselleni on "henkisen heräämisen" myötä käynyt niin, että olen luopunut kokonaan siitä ajatuksesta, että tarvitsisin mitään suurta "elokuvarakkautta" elämääni. Kun nyt katson taaksepäin aiempia suhteitani, niitä on leimannut täysi sokeus toisen teoille. Minua on petetty, pahoinpidelty, haukuttu ja käytetty muutoin hyväksi ihan siitä syystä, että naiiviuttani (ja osin myös meille syötetyn romanttisen ideaalin takia) kuvittelin, että "rakkaus parantaa kaiken". Ja niin se aito, universaali rakkaus varmaan tekeekin, mutta tämä minun versioni siitä on ollut lähinnä läheisriippuvaisuutta. Nykyistä suhdettani tarkastelen siinä mielessä paljon objektiivisemmin, etten edes kuvittele pystyväni muuttamaan toista. Onhan tässäkin ollut ongelmia, mutta sellainen pakonomainen tarve rakkaudelle ja hyväksynnälle on hävinnyt. En enää itke silmiä päästäni, jos toinen loukkaa sanoillaan/ teoillaan, vaan yritän arvioida analyyttisesti, voisiko asioille tehdä jotain. Myös mustasukkaisuus on hävinnyt, ja se on oikeastaan ihan hemmetin vapauttavaa. Tällä hetkellä on ajatus, että kumppani tuo elämään paljon lisäarvoa, mutta ei ole todellakaan mitenkään välttämätön oman onneni kannalta. Myös rakkaus on ihan erilaista kuin aiemmin: Ei mitään huikeita muljahduksia vatsanpohjassa, vaan ennemminkin tasaista arvostusta, kunnioitusta ja hellyyttä. Jotenkin on vaikea kuvitella, että voisin koskaan enää "seota" kenenkään miehen takia niin, kuin noina läheisriippuvuusaikoina tuli tehtyä. Cheesy Kaipa se oli juuri sitä, että kun ei kokenut itseään kokonaiseksi, haki sitä täyttymystä sitten muista ihmisistä. Joskus kyllä ihan kaipaankin niitä sellaisia sydänalassa tuntuvia hetkiä, kun joku mies vei jalat alta... Mutta harhojen aika lienee siltä osin jo ohi kohdallani. Cheesy
tallennettu
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1117


Profiili
« Vastaus #152 : 25.07.2016 11:05:47 »

Hienoja kokemuksia ja oivalluksia teillä  smitten

Itse jos joskus tulen toisiin ajatuksiin (eihän sitä koskaan tiedä) niin kyllä mä ehdottomasti valitsisin arkisen rakkauden.

Sellainen joka on läsnä kun kuorin perunoita tai tiskaan, joka kulkee mukana kauppaan ja kirjastoon jne.

Ei tarvi tuoda kukkia, ei lausua runoja, ei kultaa, timantteja ja kulkueita. Ei mitään päätähuimaavia tunnetiloja ja syvyyksiin ulottuvaa tuskaa.

Sellainen maanläheinen ja lempeä, yksinkertainen  smitten
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
0000
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 9



Profiili
« Vastaus #153 : 25.07.2016 16:01:52 »

Ginger86 kirjoitti hienosti läheisriippuvaisuus-teemasta ja siitä, miten ajattelee rakkauden parantavan ja millaista sen pitäisi olla. Tunnistan hyvin tuon herkkänahkaisuuden itsessänikin, varsinkin aiemmin voimakkaasti.

Olen hyvin herkkä sille, miten ihmiset kohtelevat. Olen muutoinkin aika herkkä ihmisenä ja energeettisesti. Jos puoliso nakkelee asioita, joita tuntuu, että voisi sanoa nätimminkin, niin herkästi sitä loukkaantuu edelleen ja tulee todella surullinen olo. Johtunee myös siitä, että on kovasti kuormittunut elämässä ja arjessa. Sitä on sitten herkempi ns. epäoikeudenmukaisuudelle, vaikka toisaalta ymmärtää, että tavat olla ja ilmentää asioita ovat erilaisia eri ihmisillä.  Kiss

Viisaita sanoja tosiaan on täällä monella. Ilo on lukea sellaisia tekstejä.

Mutta totta, arkinen rakkaus ja luotettavuus on tärkeämpää pitkässä juoksussa kuin suuret tunteen palot ja siitä seuraava epävarmuus sekä ahdistus. Ehkäpä sitä oppii jotain elämän myötä.
tallennettu
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1117


Profiili
« Vastaus #154 : 29.07.2016 03:22:06 »

Tässä mietin omaa tilannettani.

Mietin mikä meni pieleen aiemmin joiden kanssa ei koskaan mitään tullut vaikka olisi halunnut, niin päädyin siihen tulokseen että ajoitus ei vain ollut oikea.

Nytkin ajattelen että en ole valmis syvällisiin sitoumuksiin koska tarvitsee aikaa sulatella asioita ja on tärkeämpi asioita nyt tapetilla.

Siis oikea ajoitus on tärkeää muistaa  smitten
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #155 : 07.08.2016 18:52:16 »

Yksi tuttu sanoi mulle taannoin, että mun jutuista ei tule pidemmän päälle mitään koska haluan kuulemma enemmän, kuin mitä ihmiset pystyvät tarjoamaan.

Kuulosti kieltämättä tyypilliseltä  skorpioni-osaston ongelmalta.  :Smiley
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #156 : 09.08.2016 15:30:17 »

Mää olen sitä mieltä, että mulla on sama ongelma; vaadin liikaa ihmisiltä...mutta oletettavasti vaadin erivärisiä asioita kuin  skorpioni  :Smiley

Ihmissuhde kun ihmissuhde vaatii työtä...ja mää viihdyn niin hyvin itsekseni, että pähkin resursseja...kannattaako niitä pistää niin paljon parisuhteeseen, kun itekseenkin pärjää? Kyllähän elämä toisen kanssa on paljon rikkaampaa kuin yksinään, ja saa tukea ja läheisyyttä...mutku, äh, on oma keskeneräisyys ja sitten vielä toisen. Ja osaltaan varmaan myös on itse "valmis" sellaisissa asioissa, jotka toisella ovat kovasti kesken, ja sellaisissa kohdin kanssakäyminen on hyvin turhauttavaa toisinaan.

Mulla on tuo  saturnus  aspect_sex  venus aspect_con marskuu ja  vesta ), mutta näillä on  myös  neptunus neliö.

 neptunus tuo ja  saturnus vie?
Ainakin tämän asetelman vois aatella tarjoovan mulle paljon oppimismahdollisuuksia suhteiden saralla, ja sehän on hyvä, kun  kuunsolmu löytyy 7 huoneesta merkistä  rapu

Mut niin, kyllä mää tunnistan semmosen realismin näissä ihmissuhdejutuissa tänäpäivänä. Ei missään nimessä kyynisyys tai katkeruus, vaan semmonen...otetaanpas asiat sillee kun ne on. Joskin sitä, miten ne on, on yleensä hankala hahmottaa.
tallennettu
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1117


Profiili
« Vastaus #157 : 09.08.2016 16:24:01 »

Olen tullut siihen tulokseen että ajatus ja uskomus että parisuhde on yhtä henkistä työmaata kuuluu vain vanhaan systeemiin ja vanhoihin aikoihin ja tapoihin.

Itse jos joskus jonkun tapaan niin kyllä valitsen sellaisen miehen jonka kanssa on keskinäinen rauha ja tullaan toimeen eikä ole jatkuva sotakenttä päällä.

Ei mitään henkistä helvettiä enää. Miellään karmavapaa suhde.

Itse ainakin valitsen nyt helpon tien  police

Ja itsenäisyyden ja omillaan toimeen tuleminen ja yksinään oleminen on jo opittu  Grin
« Viimeksi muokattu: 09.08.2016 16:26:36 kirjoittanut Avicii » tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1263


Starchild


Profiili
« Vastaus #158 : 22.06.2017 08:42:33 »

Olemme menneistä elämistä toisillemme tuttuja; vanhat rakastavaiset, molemmat ilmaelementtejä ja uskomme samoihin Voimiin  smitten smitten smitten
Oi tätä onnea  smitten smitten smitten smitten


KIITOS KIITOS KIITOS KIITOS KIITOS KIITOS   smitten smitten smitten smitten smitten smitten smitten smitten smitten smitten smitten smitten smitten smitten smitten smitten smitten smitten smitten smitten smitten smitten smitten
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1117


Profiili
« Vastaus #159 : 09.08.2017 15:57:41 »

Vaikka en usko kaksoisliekkeihin niin satuin lukemaan tämän artikkelin ja kaikki, siis aivan siis kaikki täsmää 100% siihen mun yhteen viritykseen jonka kanssa ollaan 5 v tunnettu. Nyt iskin kapuloita rattaisiin ja sanoin että ollaan vain kavereita, ei muu onnistu enää.

Mielenkiintoinen kokemus mutta sanottakoon että ei ikinä enää kiitos  buck2

http://theearthtribe.net/5-signs-youve-met-your-false-twin-flame/
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #160 : 09.08.2017 21:02:08 »

En minäkään usko, mutta elän sitä  buck2
tallennettu
Sivuja: 1 ... 9 10 [11]
  Tulostusversio  
 
Siirry: