Äänestys
Kysymys: Nousevamerkkisi?h
Oinas - 9 (1.7%)
Härkä - 15 (2.9%)
kaksonen - 36 (6.9%)
rapu - 53 (10.2%)
leijona - 82 (15.7%)
neitsyt - 58 (11.1%)
vaaka - 64 (12.3%)
skorpioni - 76 (14.6%)
jousimies - 65 (12.5%)
kauris - 31 (6%)
vesimies - 21 (4%)
kalat - 11 (2.1%)
Äänestäjiä yhteensä: 477

Sivuja: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 15
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nousevamerkkisi  (Luettu 136982 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
söpöliini
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 188


Never be afraid to say what you feel...........


Profiili
« Vastaus #150 : 23.11.2008 16:53:47 »

Löysinpä tämän, ja kyllä tuo teksti vain on minua..
 aurinko jousimiesaskendentti leijona:

Nousevasta leijonasta ei voi erehtyä, sillä hän rakastaa esiintymistä, näyttävyyttä ja arvovaltaista olemusta. Hänestä saa itsevarman ja karismaattisen ensivaikutelman, mutta syvällä piilossa saattaa asua epävarma pikkupoika/tyttö, joka tarvitsee kehuja ja kiitosta. Nouseva leijona on usein periaatteellinen, vahvatahtoinen ja päämäärätietoinen.

Nouseva leijona vetää puoleensa viileää ajattelijaa, vesimiestä, jonka rooli on saada leijona luopumaan kuninkaallisesta identiteetistään ja itsekeskeisyydestään. Vesimies näyttää usein leijonalle, kuinka turhamaista on kukkoilla tunkiolla. Vesimies edustaa leijonalle myös henkisyyttä ja tyyneyttä, jotka kestävät kuninkaallisen itsekorostuksen mahdottomuuden.

Ennen näille sivuille eksymistä aina ihmettelinkin, kun mieheni kertoi päiden kääntyvän, minne vain menenkin.. Paistatteli siinä sivussa sitten. Samaa sanoi hyvä naispuoleinen ystäväni jo reilu vuosi takaperin. Ja hänkin sanoi että on kivaa paistatella siinä sivussa ken kuljimme yhdessä..  Grin

Tässähän se selitys sitten on..  laugh Jännää, että useimmiten tunnen että juuri tuo nousumerkki on se joka minua johtaa, ja sitten se  kuu kalat käy siinä säännöllisesti naamaansa näyttämässä.. Joka päivä kuitenkin. Tuo aurinkomerkki tuntuu iän myötä jääneen enemmän vain taka-alalle. Se on kyllä minua, mutta jotenkin hämärtyneessä muodossa.. Voi jee mikä selitys, ymmärsittekö??  smitten

Niin, ja selvinnyt on sekin, miksi se peili on välillä niin rakas kapine...  Embarrassed  Wink
tallennettu

Aurinko, Mars, Neptunus, Asc.node-Jousimies
Kuu, Jupiter-Kalat
nousu-Leijona
Merkurius, Venus-Kauris
Saturnus-Rapu
Uranus-Scorpioni
Pluto-Vaaka
Lilith-Vesimies
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #151 : 24.11.2008 20:16:06 »


Mulla on  askendentti 14 astetta  kauris 34' (tuota vikaa lukemaa en nyt mene vannomaan, että menikö ihan oikein, mutta 14 astetta Kaurista enivei..), eli sijoittuu 2. dekaaniin ja näköjään taustalla vaikuttava voima on Venus/Härkä..

(osa poistettu)

Khyllä, mä oikeasti olen aika himokas rahan, materian ja elämän nautintojen perään.. :Smiley  Vaikka toisaalta kunnianhimoa riittää, niin toisaalta myös mulle on tyypillistä se, että jotkut hommat väännetään "kieli poskella"-meiningillä, jotta jää enempi aikaa kaikkeen rentouttavaan ja mukavaan.. Olen aika laiska eräissä asioissa, pakko myöntää Embarrassed  Mulle passais joku helppo työ, jossa saa istua paljon, rahaa virtaa taukoamatta ja säkkikaupalla sisään ja jää aikaa elämälle, harrastuksille jne..

(osa poistettu)

Rahhaa, rahhaa, tekköö pahhaa - niin, jos sitä ei siis ole/tule Wink

(osa poistettu)

Jeps, nakkisormi ja muutenkin meikäläisessä on PALJON rakastettavaa ja pehmeyttä sekä henkisesti että fyysisesti Tongue  Pitäisi aloittaa se laikkari, mutta aika ollut aika kortilla ja Saturnuksen transiitit imeneet mehut aika totaalisesti *seli seli* - näin väsynyt en ole ollut aikoihin.. buck2

(osa poistettu)

Sokerihiiri - ja sipsihiiri myös ajoittain.. angel  Pitäisi oikeasti päästä irti makeasta.. Ja kyllä, rakastan huomiota ja hellittelyä angel

(osa poistettu)

Toi on muuten aika jänski juttu, että mulla on aika tarkka nuottikorva - kaikki riitasoinnut SATUTTAVAT korvaa ihan jumalattomasti, jos kuuntelen musiikkia tms. Ja sanoisin joo, että olen aika leppoisa tyyppi loppupeleissä ja kaverustun helposti hyvinkin erilaisten ihmisten kanssa.

[Ylläpito poisti osan sisällöstä koska saimme DMCA ilmoituksen tekstin tekijältä. ]
« Viimeksi muokattu: 15.02.2013 12:05:47 kirjoittanut Ahto » tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #152 : 25.11.2008 16:43:54 »

Jep, ei se ihan pelkkä sosiaalinen rooli ole... myös ulkonäkö ja tietynlainen pääasiallinen orientoituminen elämässä, mistä vihjaa lähinnä sen hallitsijan sijainti kartalla aspekteineen.

No, liittyväthän ulkonäkö ja yleinen orientoituminen elämäänkin toisaalta sosiaalisuuteen. Ehkä rooli-sana tuo vain liikaa mieleen näyttelijän roolin ja sitä kautta konnotaation jonkinlaisesta epäaitoudesta. Itse näen sosiaalisen roolin vahvasti myös osana minuutta, koska kukaan meistähän ei elämässä yksinkertaisesti voi välttyä toisten ihmisten läsnäololta ja sitä kautta heidän vaikutukseltaan. Olemme kaikki "sosiaalisuuden tuotteita".

Tuo dekanadijuttu oli jännä. Itselläni kauris askendentti:n aste osuu juuri kolmannen dekanadin alkuun ja ehdottomasti olen enemmän kolmosta kuin kakkosta, kuten suski7kin. Tosin koen kyllä Kauriin merkin yleisesti ottaen ihan omaksi, ettei siinä mitään - mielenkiintoista lisävalaistusta kuitenkin!
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #153 : 25.11.2008 19:41:04 »

Hmyh, nousumerkkini on Leijona ja viela kaiken lisaksi olen Aurinko Harka-eli ilmeisesti kuulun myos naihin
massailiaherkuttelialaiskoihin, enka ikina ole vihannut rahaa-en rahan vuoksi, vaan se tekee elaman helpommaksi..mutta kai ne muut planeetatkin antaa hiukan..pehmeampaa taustaa  Tongue
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #154 : 25.11.2008 20:48:53 »

Ylläpito poisti sisällön koska saimme DMCA ilmoituksen tekstin tekijältä.
« Viimeksi muokattu: 15.02.2013 12:04:04 kirjoittanut Ahto » tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #155 : 26.11.2008 06:26:42 »

Itse näen sosiaalisen roolin vahvasti myös osana minuutta, koska kukaan meistähän ei elämässä yksinkertaisesti voi välttyä toisten ihmisten läsnäololta ja sitä kautta heidän vaikutukseltaan. Olemme kaikki "sosiaalisuuden tuotteita"./quote]

'Minuus' eli identiteetti on ihan erikseen,  aurinko nääs. Asc ei alkujaan ole sen kummempi kuin lapsuuden perheessä muokkautunut asema, vähän kuin koiranpentulaumassa ikään. Jotkut identifioivat askendenttiinsa aikuisinakin voimakkaammin kuin aurinko- tai kuumerkkiinsä, mutta se on aika lailla itsensä harhaanjohtamista.
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #156 : 26.11.2008 11:13:53 »

Itse näen sosiaalisen roolin vahvasti myös osana minuutta, koska kukaan meistähän ei elämässä yksinkertaisesti voi välttyä toisten ihmisten läsnäololta ja sitä kautta heidän vaikutukseltaan. Olemme kaikki "sosiaalisuuden tuotteita".

'Minuus' eli identiteetti on ihan erikseen,  aurinko nääs. Asc ei alkujaan ole sen kummempi kuin lapsuuden perheessä muokkautunut asema, vähän kuin koiranpentulaumassa ikään. Jotkut identifioivat askendenttiinsa aikuisinakin voimakkaammin kuin aurinko- tai kuumerkkiinsä, mutta se on aika lailla itsensä harhaanjohtamista.

Niin, itse olen aina identifioitunut noista kahdesta huomattavasti enemmän aurinkomerkkiini kuin nousumerkkiini, mutta toisilta taas tulee kommenttia kaurismaisuudesta. Lapsena olin pikkuvanha kirjatoukka, sisaruksista vanhin, mikä sopii Kauriiseen ja liittyy juuri tuohon asemaan perheessä. Viihdyin yksin ja viihdyn edelleen - toisaalta matkoille, kaupungille ym. kaipaan aina seuraa: Kala viihtyy parvessa. En ole urasuuntautunut enkä yrittäjähenkinen, kuten monet Kauris-ystäväni ovat. Näen itseni sisäisesti eniten Kalana, joka näyttäytyy Kauriina niille, jotka eivät minua kokonaan tunne. Lisäksi itse katson, että persoonassani on erittäin paljon Vesimies-kuuta, jonka pois jättäminen kokonaisuudesta antaisi omasta mielestäni minusta täysin vajanaisen kuvan. Noista kolmesta yhdessä saa jo jonkinlaisen käsityksen minusta, mutta silti jää vielä monia tärkeitä juttuja pois.

Olen kokenut identiteetin erittelyn "palasiin" oikeastaan vähän keinotekoisena - ehkä siksi, että Kalana ajattelen, että kaikki vaikuttaa kaikkeen - mutta toki asioita täytyy käsitteellistää, että niistä voisi keskustella. Eivät psykologitkaan (tai sosiaalipsykologit) ole yhtä mieltä siitä, mitä identiteetti on, vaikkakin usein erimielisyydetkin voivat juontua vain erilaisesta kommunikaatiotyylistä, eivätkä taustalla olevat näkemykset lopulta hirveästi eroa toisistaan. Tuo dawnchildin tarkennus oli kuitenkin hyvä, koska en itsekään ajattele nousumerkin olevan pelkästään sosiaalisesti opittua. Ajattelen kuitenkin, että se vaikuttaa siihen miten kohtaamme maailman ja sen vuoksi myös siihen, miten maailma kohtaa meidät. Meillä on sisäiset ominaisuutemme, joita sosiaalinen ympäristö voi vahvistaa tai heikentää.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Norna
Vieras
« Vastaus #157 : 26.11.2008 13:19:50 »

 Minäkin ajattelen että aurinkomerkkini Oinas on sisäinen esenssini, sen antamat energiat ovat isoin osa minua, mutta  askendentti  neitsyt on ikäänkuin juuri se tapa miten kohtaan ulkomaailman ja millä tavoin se energia suodattuu ulkomaailmaan. Tietenkin samaistun siihen ja se on osa minua yhtälaisesti koska on kuitenkin kyse persoonastani. Esimerkkinä vaikka jokin tilanne jossa Oinaan energia suuntautuu vahvasti eteenpäin ja saatan tuntea suuresti tätä asiaa kohtaan, kohta kuitenkin astuu esiin Neitsytmäinen hillitty rooli joka varsinkin vuosien mittaan on vahvistunut. Sisällä kuplii ja kuohuu ja pinnalta ollaan vaan Cool.
 aurinko antaa oinasmaisen energian puskea eteenpäin ja askendentti antaa sille energialle enemmän suuntaviivoja, ohjaa sitä tiettyihin asioihin. Kohdallani myös perhe on edesauttanut  askendentti edustamien asioiden esiintymistä, mikä on varmasti kokonaisuuden kannalta myös välttämätöntä jotta persoonan kehitys olisi optimaalisin mahdollinen.
 Ehkä ei ole siis sattumaa että synnymme perheeseen tai ympäristöön jossa  askendentti pääsee kehittymään, sehän on osa tarinaamme ja ne liittyvät pakostikin yhteen.

 Uskon kuitenkin että jos keskittyisin eniten Neitsyen ominaisuuksiin, voisin yksinkertaisesti huonosti, koska se ei ole täysin minua. Samoin jos valitsisin tietoisesti olla Vain Oinas, en voisi siitäkään kokea täysin tyydytystä. Siinä mielessä ihan totta tuo itsensä harhaanjohtaminen koska meissä on kuitenkin yleensä paljon eri puolia ja tasoja.
tallennettu
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #158 : 26.11.2008 17:10:29 »

Mielenkiintoisia ajatuksia täällä on heitelty.
Olen itse miettinyt tätä niin, että nousuleijonani edustaa sitä, mihin minun pitää tässä elämässä keskittyä, mille antaa itsessäni tilaa. Mulla on aurinko, jupiter ja neptunus tuolla leijonan huoneessa, eli 5.nnessä, eli vahvistuvat tästä asemasta. Ristiriidan olen huomannut siinä, että kauris on enemmän sellainen omien polkujensa hiljainen tallaaja, mussa on se nävertäjä - minä, joka voi päiväkausia vaan pakistella yksinään huomaamatta ajankulua, omien hommieni kanssa, ja täysin tyytyväisenä viettää hiljaiseloa. Sitten taas tarvitsen sen hetken ja ne hetket, kun iholle nousee auringon säteet ja koen, että voin lämmittää koko paikan ja kaikki ihmiset voimallani. Mulla on sellainen olo silloin, se on ihana tunne, se että säteilee jotain, jotain kaunista ja hyvää, sellaista anteliaisuutta ja lämpöä. Mä en mitenkään oppinut näitä säteilyasioita ja aikamoista tunneskaalaani ja tempperamenttini hyväksyntää lapsuuden kodissani, päinvastoin, tunsin olevani ihan avaruusolio, kun ääneni kohosi, kyyneleet tai nauru. Nyt tämä jo hallussa, jei.
Mitenkä sitten vesimiesaskendentti? Mitä se teille on opettanut? Vai onko se asia, joka on jo handussa?
Mulla se on työn huoneessa, ja siellä myös venus. Koen, että työni pitää rikkoa rajoja, omiani ainakin, hyvällä tavalla, mennä sinne missä ei ole käyty, En puhu burn outista, ei sellaista rajojen rikkomista, kyllä kunnioitus itseään kohtaan täytyy säilyttää Smiley Mitä te ajattelette deskendentistä?
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Norna
Vieras
« Vastaus #159 : 26.11.2008 17:24:39 »

Vaikka DolceVita tuossa edellisessä sanoi ettei ehkä ole sattumaa, että synnymme perheeseen tai ympäristöön jossa 'aski' pääsee kehittymään, niin minä olen kyllä sattumoisin syntynyt ympäristöön jossa se EI päässyt sitä tekemään. Voipi olla että taas poikkeus vahvistaa säännön.

 Ei välttämättä se kehittyminen tarkoita auvoista yhteiseloa ja positiivista tukea kehitykselle lapsuudessa. Asia voi olla juuri niin että sitä puolta itsessä on joutunut toista kautta käymään läpi jos sitä on yritetty jopa tukahduttaa, silloinhan se on melkeimpä vahvempikin kasvuympäristö n-merkille. Sen olemassaolosta pitää silloin pitää väkisin kiinni ja sitä puolustaa tai hiljaa mielessään olla eri mieltä Wink.
 Itselleni ei ole kuitenkaan synnyinperhe sattumaa, kuten tuolla totesin vaan kaikki, ne haasteet varsinkin, kasvattavat ja liittyvät vahvasti persoonan kehittymiseen.
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #160 : 27.11.2008 04:40:32 »

Kato Vega hoi, minäkin vastustan sitä sun lausumaa "Asc ei alkujaan ole sen kummempi kuin lapsuuden perheessä muokkautunut asema, vähän kuin koiranpentulaumassa ikään."
Siis sitäkin mieltä saa olla, mutta perustele! Ei niellä väitettä muuten  police  Wink


Asc on viimeisenä kehittyvä osa persoonaa kuun ja auringon jälkeen ja muodostaa suoran yhteyden IC-MC-linjalle, miten ja millaiseen asemaan joku on kasvatettu ja miten ihmisen odotetaan käsittelevän yhteiskuntaa laajemmin perustuen kasvatukseensa. ASC ja IC ovat niin syvässä keskinäisessä riippuvuussuhteessa, että käytännössä ne tuottavat toisensa.

Näin sitä ei kannata pitää mitenkään itsenäisesti valittuna osiona, se olisi kuin arvioisi koko talon pelkän oven perusteella. :Smiley
tallennettu
Dorian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 155


ylämäkialamäkiylämäkialamäki


Profiili
« Vastaus #161 : 27.11.2008 14:09:19 »

Hmm...tuo nouseva merkki on minulla ainakin alkanut vaikuttaa suuremmin vasta kolmenkympin tuolla puolen. Ja moni "arvailija", joka väittää osuvansa oikeaan ihmisen kuin ihmisen horoskooppimerkin arvaamisessa, on arvannut oikein. Meinaan nousumerkin, eikä aurinkomerkkiä! hähhähhää... eli jatkuvasti arvaavat jouskaria, eivät kaloja.
tallennettu

aurinkokalat kuuneitsyt askendenttijousimies venusoinas marskalat merkuriuskalat jupitervesimies saturnusvesimies uranusleijona neptunusskorpioni plutoneitsyt
Keltainen Planetaarinen Aurinko,Vesitiikeri, Hirvi,Lehmus,
Sekopää uglystupid2
David Brown
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #162 : 27.11.2008 14:47:15 »

Näin sitä ei kannata pitää mitenkään itsenäisesti valittuna osiona, se olisi kuin arvioisi koko talon pelkän oven perusteella. :Smiley

No mutta jos valitsee talon, niin valitseehan sitä silloin sen ovenkin. Smiley Mutta samoilla linjoilla olen kyllä siinä, ettei koko taloa pelkän oven perusteella kannata arvioida.

Muistelin juuri, että Markku Manninen joskus kommentoi kartastani, että nousumerkkini sopii minulle "kuin buutsit ratsastajalle". Oletteko miettineet asiaa siltä kantilta, että miten aurinko- ja nousumerkkinne asteet ja elementit natsaavat yhteen - olisiko tällä tekemistä sen kanssa, miten "omaksi" nousumerkki tunnetaan ja miten siihen suhtaudutaan? Itselläni esimerkiksi aurinko on kivasti sekstiilissä askendenttiin, joten ei sinänsä ihme, etten koe niiden välillä ristiriitaa.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Norna
Vieras
« Vastaus #163 : 27.11.2008 14:56:28 »

 Mulla on kyllä joskus vaikeuksia sulatella tuota  aurinko ja  askendentti energioita, vaikka kartalla onkin niiden välillä kolmio. Oinaan kaikki tässä ja nyt ja dynaaminen eteenpäinmeno sekä Neitsytmäinen näpertäminen sekä perfektionismi on kyllä aika päätä hajottavaa. Suurin osa Ascendentille tulevista aspekteista on myös harmonisia, mutta ehkä ne ovatkin siellä helpottamassa ettei enempää pää sekoaisi  laugh.
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #164 : 27.11.2008 16:18:11 »

DolceVita, toinen on sinulla sitten ilmeisesti aivan Oinaan lopussa ja toinen Neitsyen alussa, jotta kolmio olisi mahdollinen? Merkit ovat kuitenkin keskenään hyvin erilaiset kuten totesitkin, joten sikäli pelkkä helppo aspekti ei kohdallasi selitäkään kaikkea. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Sivuja: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 15
  Tulostusversio  
 
Siirry: