Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 16
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Seksuaalisuus ja mielenterveys  (Luettu 125967 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #60 : 12.05.2007 00:00:25 »

Sain tämän tänään sähköpostitse eräältä ystävältäni:
... Raiskaushuumeen Rohypnolin lisäksi uhrin verestä löytyi jäämiä Progesterex-nimisestä sterilisaatiolääkkeestä.

Hei "Rakkauden valo"

Minäkin sain "Raiskaushuume" kirjeen e-mailina.


http://benjamin.fidisk.fi/wp/index.php


 smittenElämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Julietta
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 165


Profiili
« Vastaus #61 : 12.05.2007 02:16:34 »

Rakkauden valo, mistä sait motivation anteeksiantoon?

Sasha, jos me aina vain kostaisimme silmä silmästä, me olisimme kaikki sokeita (tässä sitaatti palstalta, yhä käyttökelpoinen).

Ja tuollaista huumeta tai lääkettä ei ole, netissä on helppo satuilla.
tallennettu
Freyja
Vieras
« Vastaus #62 : 12.05.2007 12:22:45 »

Minun mielestäni on pakko antaa anteeksi ja hyväksyä kaikki tapahtumat elämässä, sillä mitään ei saa koskaan tekemättömäksi. Anteeksianto on sitä että antaa anteeksi raiskaajan sielulle. Anteeksi antaa sen vuoksi että ymmärtää ettei raiskaajan ego ymmärrä mikä on oikein ja mikä väärin. Tuomitsee teon, ei sielua. Jos raiskaajan sieluun saisi yhteyden, tämä varmastikin "paranisi". Tämä ei tarkoita sitä, että pitäisi hyväksyä pahantekijän teot aina ja uudelleen. Mielestäni rikolliset tulee asettaa vastuuseen teoistaan. Vihaa saa tunteä, mutta kun kosto ei oikein ole mahdollista fyysisellä tasolla joutumatta itse linnaan - niin mielikuvatasolla pahantekiöitä voikin kiduttaa ihan rauhassa  Grin - mikä taasen puhdistaa energiatasolla. Tähän on olemassa terapiamuotokin (silmänliiketerapia). Kun itse toipuu, päästää irti myös menneistä tapahtumista ja silloin ne voi hyväksyä osaksi omaa historiaa katkeroitumatta. Anteeksianto on sen ymmärrystä, että me kaikki olemme täällä oppimassa elämää.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #63 : 12.05.2007 12:45:49 »

Jos mietitte oikein syvällisesti, henkiset ihmiset,
niin eikö  tässä maailmassa vallalla oleva
rangaistusmenettely rikoksen tekijää kohtaan
juuri ole sitä alkuperäistä kostoa puhtaimmillaan? Wink

Teet pahaa toiselle, kärsit rangaistuksen, eli koston. Wink

Jos rikoksen tekijöille annettaisiin anteeksi,
niin vankiloita ei tarvittaisi. Smiley
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #64 : 12.05.2007 13:58:09 »

Minä kyllä luulen, että käytännön tasolla uhrilla,
jossain tapauksessa myös uhrin omaisilla,
rikoksesta selviytymiseen vie läpi kaikki mahdolliset
tuntemukset.

En oikein usko, että kukaan uhri tai omainen alkaa
harjoittaa mitään ismejä, uskomuksia
tai ns. "henkisen tien" oppeja selviytyäkseen.

Suurin osa heistä ei koskaan anna anteeksi tekijälle,
mutta myöhemmin hyväksyvät tapahtuneen osaksi elämäänsä.

Minä uskon ihmisen luonnollisuuteen
ja siihen, että luonto, eli ihminen itsessään pyrkii balanssiin
ja korjaamaan vauriot koetun trauman jälkeen
ja siihen kuuluu eri vaiheet kaikkine tuntemuksineen.

Olen tullut siihen johtopäätökseen toistaiseksi,
että jos tuota luonnollista ketjua häiritsee,
niin psyyke voi vinoutua tai tapahtuu ns. pakeneminen
johonkin uskontoon, ismiin, ideologiaan tms.
vaikkapa alkoholiin tai huumeisiin,
joka taas on rajoittava tekijä tasapainoiseen elämään.

En tiedä.. kunhan ajatuksia heittelen.. :Smiley
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #65 : 12.05.2007 14:29:23 »

Rakkauden valo, mistä sait motivation anteeksiantoon?

Sitä on hieman vaikea selittää, mutta tietynlaisen ymmärtämisen kautta. Olen niinsanotusti kokenut moton: "Kaikella on tarkoituksensa" todeksi elämässäni. Jostain syystä minun oli koettava nuo asiat. Nyt tiedän paremmin noita syitäkin. Sillä nuo kokemukset ovatkin pidemmällä aikavälillä vain lisänneet ymmärrystäni ja suvaitsevaisuuttani erilaisia ihmisiä ja ylipäänsä elämää kohtaan. En olisi sitä mitä olen tänään ilman noita kokemuksia, en olisi henkisesti yhtä vahva, enkä ymmärtäväinen. Kun minulla on ollut vaikeaa, voin ymmärtää jatkossa myös paremmin muita joilla on vaikeaa. Nuo asiat toki aluksi haavoittivat, mutta sitten kun niistä pääsee ns. yli niin sitä todella vahvistuu. "Se mikä ei tapa, se vain vahvistaa". Tietää selviävänsä kaikesta mitä elämä tuo. Motivaatiota sain myös siitä, koska tiedän että kukaan ei ole läpeensä paha, olen nähnyt näiden "väärintekijöidenkin" puhtaan, rikkomattoman ja täydellisen sielun, sen kaiken väärintekemisen kuoren alla. Kaikki on jollain tavalla kuulunut sielunsuunnitelmaan. Suurin ja kaikkein motivoivin syy anteeksiantoon on kuitenkin ollut se pyyteetön rakkaus kaikkia ja kaikkea kohtaan. smitten Se ei ole aina helppoa ja se vie aikaa, mutta siihen pystyy niin halutessaan jokainen: ANTEEKSIANTOON. Se puhdistaa, se eheyttää, se vapauttaa. angel
tallennettu
KissaKuu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 52


Profiili
« Vastaus #66 : 12.05.2007 15:07:24 »


Minusta on mielenkiintoista, että uskonnoissa ja erityisesti suomalaisissa herätysliikkeissä (no, minulla on kokemusta lestadiolaisista) seksuaalisuus jotenkin liitetään usein naiseen. Nainen on se vaarallinen. "Pukeutukaa te tytöt niin että pojatkin pääsevät taivaaseen". Miehen seksuaalisuus on normaalia ja ok, mutta naisen ei. Naisen kuuluu olla joko kymmenien lasten äiti tai sitten elää ilman, yksin. Miesten elämä ei ole ihan näin selkeää... On sinänsä hullua, että kaikki seksuaalisuus muutoin kuin avioliitossa on kiellettyä, koska ihminenhän on seksuaalinen olento. Ei sitä voi sulkea itsestään kokonaan pois noin vain... 
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #67 : 12.05.2007 15:19:22 »

Katsomme kaikkea naista ja hänen seksuaalisuuttaan vain länsimaisin silmin. Entä jos meitä on petetty ja olemme sokeasti uskoneet siihen mitä meille on sanottu. Petetty miehen pelon vuoksi. Pelon, että nainen olisi jotakin enemmän kuin mies. Senhän ei kuuluisi olla oikeastaan muuta kuin äiti ja äiti ja äiti, johon nyt miestäkin välillä tarvitaan ja jotakin houkutinta.

Kun taas muissa kulttuuriessa ja lännessäkin eri vuosisadoilla nainen ja naisen seksuaalisuus ynnä hänen kaunis vaginansa on nostettu suureen arvoon, kunniaan ja pyhyyteen.

Kirjoituksessani on nyt eräs kirja taustalla, jota lueskelen, tohtorin väitöskirja naiseudesta eri kulttuureissa ja vuosisadoissa nimeltä 'Vaginan tarina'.

Tulee kyllä mieleen haave, että nainen kaikkinensa nostettaisiin taas kunniaan tuon feminiinisen katsantokannan myötä, mitä on nyt vallalla pehmoineen ja diplomaattisine keskusteluineen lännessäkin. Mutta kuka sen paremmin osaisi tehdä kuin nainen itse. Ja meissä naisissa tärkeintä olisi juuri se, että lakkaisimme tiiraamasta toistemme tekoja ja tuomitsemasta toisiamme ja toistemme tuntoja, mitkä ovat hyvin erilaisia rajoitteineen ja pelkoineen.

Kaikella rakkaudella naiseuteeni!  smitten
« Viimeksi muokattu: 12.05.2007 15:21:00 kirjoittanut Esmiralda » tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Asterix
Vieras
« Vastaus #68 : 12.05.2007 15:55:27 »

Kerrohan Sasha miksi jokainen "meidän henkisten" ihmisten selvänä pitämämme totuus on sinulle joku "ismi"? Eikö ole aikas loogista että kosto tuottaa kostoa, anteeksianto puhdistaa sielua?


Siksi, että jonkun toisen totuus ei välttämättä
ole totuus toiselle.  coolsmiley

"Henkisillä ihmisillä" helposti menee sen oman uskon/ismin/ideologian
tyrkyttäminen toisille henkisen väkivallan puolelle.
Siinä ei auta, vaikka sanoma olisi kuinka "rakkaudellinen". Wink

Joka ainoa uskomus, ismi ja ideologia tms. toimii
loistavasti, jos pysyy neljän seinän sisällä yksinään
(tietokoneen ääressä).

Arkielämässä kuitenkin joka ainoa ihminen joutuu
joustamaan muiden ihmisten kanssa paitsi omista periaatteistaan,
niin myös uskomuksistaan ja elämäntavoistaan.

Luulenpa että juuri siksi niin moni "henkinen guru" vetäytyy
yksinäisyyteen uskonsa/isminsä/ideologinsa kanssa,
koska se ei kestä arkielämässä ihmisten kohtaamisia
kysymyksineen, argumentteineen, kyseenalaistamisineen jne. Smiley
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #69 : 12.05.2007 16:07:17 »

Katsomme kaikkea naista ja hänen seksuaalisuuttaan vain länsimaisin silmin. Entä jos meitä on petetty ja olemme sokeasti uskoneet siihen mitä meille on sanottu.

Loistava kysymys!
Pelkästään nykyisissä kulttuureissa on eroa valtavasti
ja jokainen niistä näkee omat vahvuutensa
ja toisten heikkoudet. Smiley

Historiaa tutkimalla naiseudesta saakin jo paljon irti. Smiley
Ajat vaihtuvat, kuten kulttuuritkin..
Mikään ei ole ikuista. Smiley
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #70 : 12.05.2007 18:35:37 »

Lainaus
Tietää selviävänsä kaikesta mitä elämä tuo. Motivaatiota sain myös siitä, koska tiedän että kukaan ei ole läpeensä paha, olen nähnyt näiden "väärintekijöidenkin" puhtaan, rikkomattoman ja täydellisen sielun, sen kaiken väärintekemisen kuoren alla.

Hieman off topic, mutta pakko kommentoida. Minulla on ollut kyseenalainen kunnia rakastaa 6 vuotta ihmistä, josta ei koskaan sitä puhdasta sielua löytynyt. Sen sijaan mitä enemmän penkoi, löytyi vain sadistinen ydin, jota hän oli yrittänyt verhoilla säädylliseen kaapuun moninaisin keinoin. Periaatteessahan hän vaikutti kohtuullisen kunnolliselta ensi alkuun. Minulla meni todellakin näin kauan, ennen kuin tajusin, että hänessä mahdollisesti joskus majaillut puhtaus oli turmeltunut aikaa sitten.

Hänen elämäntarkoituksenaan on etsiä ihmisistä (erityisesti naisista) heikkouksia ja tuhota heidät näiden heikkouksien kautta. Siis oikeasti. Ja tyyppi vielä tietää oikein hyvin, mitä tekee. Sitten hän vielä muka viattomin silmin ihmettelee, miksi kaikki naiset rampautuvat henkisesti seurusteltuaan hänen kanssaan. Minua hän ei pystynyt rampauttamaan kuin hetkellisesti, mutta kyllä tämä kokemus on minua muuten muuttanut, luultavasti pysyvästi.

Tämä mies mm. nauroi makeasti, kun kuuli hyvän ja pitkäaikaisen ystävänsä tehneen itsemurhan.

En muutoin uskoisi tällaisia ihmisiä olevan olemassakaan kuin amerikkalaisissa kauhuleffoissa, ellen olisi itse sellaista hyvin tuntenut.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #71 : 12.05.2007 19:12:35 »

Voi Lilli!

Tulee mieleen eräänlainen psykopaatti... Minkä koulun oletkaan käynyt läpi!

Eräällä ystävälläni oli tämän kaltainen pomo. Hän taisteli pari vuotta vetäen pomonsa vastuuseen asioista mitä ei hyväksynyt. Yksi tämä naisten halventaminen. Meinasi ystävänikin kestokykynsä romahtaa. Mutta jaksoi ja voitti. Siinä eivät tahtoneet muut uskaltaa asettua ystäväni taakse.

Sitten tuo kähveli oli yllättäen eräänä aamuna häipynyt, jättänyt työn, jopa perheen ja piiloutunut jonkin uskonlahkon taakse. Mitähän ihmettä tuollaisten tyyppien päässä pyörii?!
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #72 : 12.05.2007 19:57:19 »

Oli mikä oli, mutta aito pahantahtoisuus oli lopulta melko järkyttävä löydös. Jotkut ihmisethän ovat melko avoimesti aggressiivisia ja luotaantyöntäviä ja heitä tajuaa välttääkin, mutta tämä tyyppi on aluksi luottamusta herättävä ja hänelle kertoo omia asioitaan auliisti. Myöhemmin saa huomata, että niin luottamustasi muihin kuin kaikkea sanomaasi käytetään sinua vastaan.

Näiden tyyppien tarkoitus on riistää muita niin paljon kuin mahdollista. Ihmishengellä ei ole mitään arvoa, ellei välinearvoa lasketa mukaan.

Omalla kohdallani pahinta on tietysti se, että ex pitää enemmän tai vähemmän kaltaisistaan ihmistä. Hänen tuttavapiirissään on mm. 2 yhteensä kolmeen murhaan syyllistynyttä miestä, väkivaltarikollinen, huijari sekä ex-ja nyx-tyttöystäviä, jotka ovat hänen jäljiltään todellakin rampautuneita ja vainoharhaisia. Minun kannaltani huono homma tässä on se, että suurin osa on ollut viime vuotisen eron jälkeen minun kimpussani syystä tai toisesta.

Exäni sadistisuus tuli ilmi kaikessa komeudessaan pari vuotta sitten ja muutenkin hänen tuttaviensa luurangot alkoivat paljastua kaapeistaan oikein kolisemalla. Olen ollut siitä lähtien jossain määrin huolissani henkeni puolesta, enkä usko olevani edes vainoharhainen, kun sanon näin. Kaikkeni olen tosin tehnyt, että olen päässyt eroon pahimmista tyypeistä.
« Viimeksi muokattu: 12.05.2007 20:02:01 kirjoittanut Lilli » tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #73 : 12.05.2007 20:34:10 »

Oletko muuttanut paikkakuntaa?

Onko sinulla tukijoita, perhettä taustalla?

Anteeksi, että kyselen, huolestuin vain...
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Valo
Vieras
« Vastaus #74 : 12.05.2007 21:33:20 »

Joka ainoa uskomus, ismi ja ideologia tms. toimii
loistavasti, jos pysyy neljän seinän sisällä yksinään
(tietokoneen ääressä).

Arkielämässä kuitenkin joka ainoa ihminen joutuu
joustamaan muiden ihmisten kanssa paitsi omista periaatteistaan,
niin myös uskomuksistaan ja elämäntavoistaan.

Luulenpa että juuri siksi niin moni "henkinen guru" vetäytyy
yksinäisyyteen uskonsa/isminsä/ideologinsa kanssa,
koska se ei kestä arkielämässä ihmisten kohtaamisia
kysymyksineen, argumentteineen, kyseenalaistamisineen jne. Smiley
Tarjolla tänään off topicia
Henkinen guruus ei nyt istu omaan puserooni, mutta tuossa on perää siten että joskus on pakko vähän vetäytyä oppiakseen itsestään, mikä on ismi ja mikä vain on. Mutta sen jälkeen ihmisten ilmoilla ei ole mitään hankaluuksia kun tietää missä seisoo, ei tarvitse sopeutua tai joustaa, koska ei näe semmoisia "vastuksia" kun toiselle edun antaminen tulee kuitenkin itselle takaisin. Siitä se ääliömäinen hymykin tulee naamaan..koska vaikka eteen tulisi joku hiomaton opetuksenkin paikka niin sen tajuaa ottaa vastaan. Mennä maailmaan ja oppia, sitten taas kyhnöttää keskenään, sitten taas käy maailmaa opettelemaan.. Mutta kyllähän sama koskee normaalistikin aikuistumista, kun tietää arvonsa ja toisten, tietää miksi on jotakin mieltä ja miksi toimii kuin toimii jne. eikä välttämättä tarvitse aikuis-ismeillä neljän seinän sisällä vaan elää möllöttää vaan.
Off topic viesti päättyy.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 16
  Tulostusversio  
 
Siirry: