Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pallas ja kuunsolmu 5:ssa huoneessa  (Luettu 7911 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« : 21.04.2007 18:19:16 »

Katselin tassa karttaani ja huomasin seka Pallaksen etta kuunsolmun 5:ssa huoneessa-hiukan arveluttaa nama molemmat tassa huoneessa? Molemmat Jousimiehessa ja 5:s huone on Kauriissa???
« Viimeksi muokattu: 21.04.2007 18:22:31 kirjoittanut diamond » tallennettu
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1518


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #1 : 21.04.2007 18:57:37 »

5. huoneen kärki ei ymmärtääkseni voi olla kauriissa, jos sulla siellä juttuja jouskarissa ...?
Kärki on kai se, millä huone alkaa?

Anyway, mulla myös vitosessa  kuunsolmu  jousimies :

Noususolmu Jousimiehessä; Tässä elämässä tulee löytää joku asia, jonka puolesta antaa itsensä toimimaan. Avainsanat ovat filosofia ja liike sen edistämiseksi, vieraat kulttuurit ja kanssakäyminen. Liiallinen levottomuus on vaarana silloin, kun ei ole tarpeeksi kattavaa ideologiaa jonka puolesta työskennellä. Paikalleen juuttuminen tuottaa suuria ongelmia.

Ja 5. huoneen ollessa luovuuden tyyssija...

Voit kanavoida siihen myös edellisestä elämästä tulleet avut - olithan silloin avangardisti, naiskirjailija, torimuija, tiedonvälittäjä, professori, luennoitsija tmv...

Ja Pallas luovuus-asteroidina lienee 5.huoneessa kotonaan.

Miltäs kuulostaa?  coolsmiley
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #2 : 21.04.2007 19:56:37 »

Kuulostaa jarkeenkayvalta-olen ehka ollut torimuija ja kirjoittanut satuja-kun nytkin teen kauppaa ja hiukan kirjoittelen. En sanonut etta karki olisi kauriissa-vaan kauris on viidennessa huoneessa.
Filosofia kiinnostaa julmetusti..
Ja sina?
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1518


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #3 : 21.04.2007 20:39:48 »

Olen edellisessä elämässäni ollut tietoviisas kadunkulman saarnaaja-filosofi,
ja tässä elämässä vielä toistaiseksi helposti hajotan energioitani liian moniin projekteihin
ja mielenkiinnon kohteisiin, vaikka Se_kaikista_tärkein_juttu onkin jo löytynyt.
Asettuminen, ja energian kanavoiminen ainoastaan siihen, vielä vähän kammottaa, vaikkakin
se on onneksi ala, joka jo itsessään käsittää elämän, maailmankaikkeuden ja kaiken.

Luovaa työtä tulen tekemään, tai oikeammin teen kaiken luovasti,
sitkeästi, olipa se työ mitä tahansa ( pallas kutosessa kauris).
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 22.11.2008 18:08:23 »

Hei! Oli ihan pakko ottaa esiin tämä vanha topikki, josta löysin myös itseäni.

Aloin nimittäin selailemaan noita Pallasjuttuja. Hitaana laahaan näissä asioissa perässä.

Ja minullakin on Pallas aivan Kuusolmun vieressä, aste välissä ja huoneessa 5.
Tosin Härässä. Ja nyt ymmärränkin, mihin luovuuttani olen ladannut aika paljon elämässäni. Olen pyrkinyt luomaan aina missä tahansa olen ollut 'kodin' tai sellaisen ilmapiirin, jossa muutkin ovat viihtyneet. Se on ollut minulle hyvin tärkeää, ajatellut, että jos meinaan nauttia tästä elämästä, niin ensin on luotava ympärille sellainen ilmapiiri jossa muutkin viihtyvät.

Ja muu luovuus on ollut hyvin hajanaista.

Tuo edellisten elämien kanavointikin on tullut ajankohtaiseksi...

Mutta en vielä oikein ymmärtänyt miten tuo kuunsolmu on tuossa vaikuttamassa? Onko se just tuota kanavointia?

Olen oppinut myös, että Pallas Athene kuvaa elämisen toisella, eheyttävällä tasolla Aurinko-planeettaa ja sen energiaa, samoin myös suhdetta isään. Löysinkin vanhan Pallas-topikin, jossa oli mahdottomasti hyvää asiaa.

Onkohan Ikitosi ja Diamond tätä vielä tuumaillut?
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #5 : 22.11.2008 21:32:37 »

Mitahan tassa on oikein joskus kirjoitettu-siis Pallas ja kuunsolmu ovat jousimiehessa, mutta haran huoneessa,
joka todella selittaa sen, etta olen yrittanyt pitaa kodin kotina.
Jannaa etta sinullakin on Esmis nama vierekkain kuten itsellani, kuunsolmuhan yhdistetaan asioihin joita emme jostain syysta ole saaneet valmiiksi-ja joudumme jatkamaan sita tassa elamassa.
Suhteeni isaan oli valtavan hyva-han oli elaman filosofi minulle ja tulen olemaan hanelle aina kiitollinen opetuksista!
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 22.11.2008 22:44:41 »

Kuule, tätähän minäkin, koti pitää olla sellainen, jossa kaikilla on hyvä olla.
Ja itse avioerolapsena minusta olisi ollut kauhistus viedä pojilta koti. Vaikka nämä asiathan eivät ole päätettävissä, mutta vaikka mikä (kuka) on minua vokotellut, niin en ole ottanut huomioon, härkämäisesti hoitanut tätä suhdetta mihin niin onnellisena päädyin.

Ja minä myös olen aina ollut isäni tyttö, hänen sanojansa imenyt. Sanoikin eräs tässä joka sivusta seurasi isääni, että vähän outo hän oli, vaikea ymmärtää, mutta että niinhän sinäkin olet. Höh. Ei minusta isää ollut vaikea ymmärtää.

Toki niissä geeneissäkin on jotakin, vaikka minusta laitettiinkin huhu kiertämään isän kuoleman jälkeen, että en ole isäni tytär!

Ja tuo kuunsolmu! Olin tässä aivan hiljattain energiahoidossa taikka oikeastaan auranpuhdistuksessa. Sanoi hoitaja, että olet tainnut tämän elämän pälkähät selvittää, mutta täällä edellisissä elämissä on vielä selvittämättömiä asioita, kovasti harmaata. Niin hän alkoi vedellä niitä harmaita minun jalkojeni kautta pois ja melkein kipeetä kävi. Ainakin hoitajalla, joka sanoi, että tulipa kauhean kylmä olo.

Siis vielä on kuitenkin jotakin, mitä tulee kohdata! HärkäPallas valmiina!
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #7 : 23.11.2008 02:40:41 »

Hei kumppanit... Minullakin on pallas ja kuunsolmu 5. huoneessa härän merkissä!  laugh
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #8 : 23.11.2008 16:09:58 »

Tervetuloa Pallashärkäseuraan Tigris! Löydätkö mitään yhtäläisyyksiä?  Wink
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #9 : 23.11.2008 16:33:29 »

No isän tyttö olen ehdottomasti aina ollut, hänhän oli minulle ihan idoli.. Kaikessa viisaudessaan ja turvallisuudessaan.  smitten

Ja olen ehdottomasti parhaimmillani, kun olen kotonani. Nimenomaan luovuus pääsee kukkaan silloin kun saan toteuttaa itseäni omassa ympäristössäni. Tämä on minulle sellainen eräänlainen rauhan tyyssija tämä koti, yksinkertainen mutta kotoisa sisustus jossa ripaus maagisuutta mustalla kattokruunulla, suolakivilampuilla ja katosta roikkuvilla kristalleilla.. Seinäni ovat täysin tyhjät ja vaaleat, lattialla hyvin suuri pehmeä hopeanharmaa karvamatto..

Olen huomannut että vieraani viihtyvät täällä hyvin ja ovat haltioissaan luomastani tunnelmasta.

Mielestäni härkä vitoshuoneessa on ennen kaikkea tunnelman luoja..

Minä haaveilen perheestä ja lapsista, joilla vuon luoda hyvän ympäristön kasvaa, se tietenkin tulee paljon muustakin kuin 'tunnelmasta', mutta tunnelman luominen voi käsittenä olla paljon syvempikin ja pitää sisällään henkisiä asioita.

Minun on joskus vaikea suhtautua materiaan. En haluaisi omistaa. Haluaisin olla vapaa ja keskittyä kaikkeen huuhailuun enemmän. Mutta luulen että se onkin tuon  kuunsolmu harka haaste. Pitää upottaa jalkansa maahan ja juurtua, löytää paikkansa noin ihan realistisesti..
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6578


Profiili WWW
« Vastaus #10 : 23.11.2008 17:06:52 »

 harka.ään yhdistetään myös Buddha,
ja Buddhahan luopui (alasolmunne  skorpioni) kaikesta kiinnittymisestä materiaan,
jotta löytäisi "henkisen rauhan " sielulleen,
ja Pallas taas on yksi "neitsyt" jumalattarista,joka ei välittänyt kiinnittymisestä,
vaan halusi kulkea vapaana käyttäen päätään saavuttaakseen päämääränsä,
Pallaksen haaste synnyttyään "isänsä päästä" on löytää "äitinsä",
oma naisellinen puolensa
tallennettu
julyette
Vieras
« Vastaus #11 : 23.11.2008 17:07:31 »


Hei, tämähän kiva topikki.  Smiley
Minulla on jäänyt tuo Pallas kokonaan opettelematta. Minun kartalla Pallas myös 5. huoneessa Veskarissa, yhtymässä Junoon (ja Juno taisi olla oppositiossa Aurinkoon vielä).  En ole oikein osannut tätä vitoshuoneen paria tulkita.
Niemi-Mattila kirjassaan Ajattomat Arkkityypit sanoo Vesimiehen olevan Pallaksen kaupunkikulttuurin merkki. Veskarissa ilmenee Pallaksen ehdoton riippumattomuus ja itsenäisyys.
Tämä kyllä pitää aivan täysin paikkansa; olen todellinen suurkaupunki-ihminen, itsenäinen ja vapaa.


Esmiralda,
Pallaksesta Härässä Niemi-Mattilan kirja sanoo seuraavaa: Härän merkissä Pallas Athene esittäytyy käytännöllisimmillään. Henkilöltä löytyy rutkasti tervettä järkeä ja hän on kiinnostunut mm. sisustuksesta, käsitöistä tai muista kädentaidoista. Venuksen merkkinä Härkä pehmittää jumalatarta ja lisää hänen lämpöään ja maanläheisyyttään. Pallas Härässä on eduksi vaikkapa savenvalajalle tai kuvanveistäjälle.


Diamond,
Pallaksesta Jouskarissa sanoo Niemi-Mattila; Pallas Athenen kohdalla pitää puhua erityisesti Zeuksen eli Jousimiehen merkistä. Athene-jumalatar syntyi neitseellisesti isästään ja isä arvosti ja kunnioitti viisasta tytärtään ja jopa kuunteli tämän neuvoja. Jousimiehessä sijaitessaan Pallas Athene tulee hyvin oikeuksiinsa. Tämä ilmenee yleisenä lahjakkuutena ja kokonaisuuksien tajuamisena, joskin ne voivat johtaa liialliseen monipuolisuuteen, jolloin sitoutuminen ja keskittyminen tavoitteisiin ei ole helppoa. Tässä merkissä myös vapaudenhalu saattaa olla maksimissaan. Lenita Airiston kartalla Pallas Athene-asteroidi on Jousimiehen merkissä yhdessä Jupiterin kanssa ja lähellä Aurinkoa. Lahjakkaan ja menestyneen Lenitan hyvästä kannustavasta isäsuhteesta mainittiin jo edellä arkkityypin yhteydessä.


Harmi ettei Niemi-Mattilan kirjassa ole myös huoneselityksiä. Vitoshuone on jostakin syystä jäänyt itselle kaikkein vähiten tutkituksi ja kaukaisemmaksi.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #12 : 23.11.2008 18:03:24 »

Kiitos Julyette! En ihmettele jos astroystäväni innostui aivan kauheasti asteroideista, noiden toisen tason ilmentymisistä, koska hän Pallastyyppinä sanoi, että 'että nyt hän ymmärtää itseään'.

Minullekin oli tervetullut löytö tuo Härkäpallas, joka tuolla taustalla kuin enkeli on kiinnittänyt minua maahan, kun muuten olen niin lentelevää sorttia. Siis astrologia tarjoaa tietoa, joka tuntuu välillä hyvin turvalliselta. Ainakin tulee uusia uskomuksia itsestä ja uskohan se on mikä auttaa!

Sisustaminen ja kodin tekeminen minullakin rapuna sitten kallistuu sen 'henkisen' tekemiseen. On ihmisiä, joita en siihen saa mukaan, mutta ovat onnellisia, kun näkevät kotini puutteet. Taas on niitä, jotka eivät näe sitä ollenkaan vaan ihastelevat kodikkuutta.

Ja Tigris! Kyllähän se koti on minullekin se luovuuden paikka. Voi rauhassa keskittyä itsensäkin kanssa kirjoittamiseen ja maalaamiseen! Ja kun sinä vankistat noilla jaloillasi arjessa seisomista, niin minkä kodin vielä luotkaan henkisellä viisauksillasi ja käytännön kykyinesi. Älä kiirehdi!  Wink

Ja kiitos Nikki, on tosi, että olen syntynyt isäni päästä liikaakin ja olen taistellut sisimmässäni naiseuteni puolesta. Minun vapaus onkin sisäsyntyistä, siinä kai sen päämäärä. Mitä ulkoisella vapaudella on merkitystä, jos ei sisimmässä luo itselleen tilaa, eikö?
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #13 : 23.11.2008 18:11:16 »

Kun innostuin keräämään itselleni tuota Pallas-tietoutta, löysin Kaarina Pääkköseltä uusittuja sivuja ja mm. tällaisen tiedon:

V Viidennen huoneen Pallas- Athene edustaa henkilöä, joka voi olla erittäin luova ja uusia ideoita kehittävä. Seksuaalista eristymistä voi ilmetä, kun energia suuntautuu intohimoiseen työskentelyyn tyydytystä tuoviin ihmissuhteisiin ilman parisuhde riippuvuutta.

Tuo eristyminen täytyy tarkoittaa eristäytymistä, ei se ainakaan edistymistä ole, jos energia irtaantuu muaalle (kuten minulla  Wink valitettavasti tällä hetkellä).
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2149


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #14 : 23.11.2008 18:24:42 »

Minulla Pallas on huoneessa 6 Kauriissa yhdessä Kuun, Saturnuksen ja Vestan kanssa  :Smiley. Tutkin aikoinaan nuiden merkitystä, mutta nyt kun olen pitänyt tästä astrologiasta sellaisen pitemmän puoleisen tauon en enää muista mitä ne tarkoitti joten täytyy tutkailla asiaa uudestaan  idiot2. Pallas tekee näköjään yhtymän Kulle ja Saturnukselle, sekstiilin MC:lle, kolmion Kuunsolmulle ja  aspect_ssx Marsille  :Smiley. Sellainen tietynlainen kuva asiasta tosin tulee mieleen, mutta en kehtaa aatteitani tänne kirjata ennen kuin olen varma, että muistan oikein  Grin
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: