Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lauta (Ouija-lauta) tai mikä lie...  (Luettu 47975 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Mirjam
Vieras
« Vastaus #15 : 16.12.2005 22:07:56 »

Lainaus
Myöskin automaattikirjoitus on vaarallista, ellei osaa suojautua,
      ja yleensäkin oma yhteyden-otto ja toivomus päästä yhteyteen
      henkien kanssa.


Miksi suojautua itseltään?
Suojatien ylitys on myös vaarallista ja siihen löytyy ohjeita liikkennehallinnon opuksista ja muualtakin..
Sorry, tarkoitus ei ole ilkeillä ,mutta.....tuntuu vain jotenkin, että nyt mennään jossain niin pelon syövereissä ja irti tämän hetken todellisuudesta jotta....
 smitten
     
 
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #16 : 17.12.2005 00:27:18 »

Lainaus
Myöskin automaattikirjoitus on vaarallista, ellei osaa suojautua,
      ja yleensäkin oma yhteyden-otto ja toivomus päästä yhteyteen
      henkien kanssa.


Miksi suojautua itseltään?
Suojatien ylitys on myös vaarallista ja siihen löytyy ohjeita liikkennehallinnon opuksista ja muualtakin..
Sorry, tarkoitus ei ole ilkeillä ,mutta.....tuntuu vain jotenkin, että nyt mennään jossain niin pelon syövereissä ja irti tämän hetken todellisuudesta jotta....
 smitten
     
 

Mielestäni on ihan terveellistä pitää omaa kenttänsä puhtaana ja vailla mitään jotka herättävät ns negaatiot itsessään ja tulee tarve aliarvioida toisten ihmisten työtä ja todellisuutta joka on olemassa.

Etenkin he, jotka välittävät energiaa, ovat tutustuneet eri energianmuotoihin ja ilmentymiin, ovat yhteydessä henkimaailmaan tai muulla tavalla on kokemusta ns näkymöttömästä, voisivat parhaassa ymmärryksessä muita herkkiä kohtaan, jolla ei ole kokemusta, tietoa, kykyä nähdä tai aistia, johdattaa heidät lempeästi ja auttavaisesti, turvallisesti kohti sitä mitä he pitävät hyvänä omassa ympäristössä, eli omassa kentässä.

Heille siis, jotka ovat epävarmoja kaikesta ns näkymättömästä mutta on kuitenkin halukkaita kokeilemaan ja tutustumaan, suosittelen kenttänsä suojaamista.

Jokaiselle varmasti tulee hetki omassa kasvussaan jolloin kokee itsensä niin turvalliseksi ja valmiina kohtaamaan ns näkymätöntä, että tuolloin kentän suojaamisella ei ole enää tarvetta.

Jos millään lailla pelkää näkymätöntä ja on taipumusta pelätä, kannattaa aloittaa varovaisesti ja työstää sitä pelkoa.

Kaikki me aistimme paljon sellaisia asioita, jotka emme näe, ja joskus tuo alkutaipale saattaa hämmentää, joten maltillisesti kohti näkymätöntä.
« Viimeksi muokattu: 17.12.2005 00:30:40 kirjoittanut hopeatähti » tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #17 : 17.12.2005 00:28:47 »

Pelko on tosiaan AIVAN TURHAA.
Mutta mutta... Vaikka olemmekin tavallaan vain yhtä suurta "itseä", olemme siis yhtä tai yksi, niin emme kuitenkaan ole yksin tuo YKSI. Siis tarkoitan, että olemme osasia siitä, mutta emme ole SE. Eli siinä mielessä kaikki ei ole vain "meistä itsestämme" lähtöisin ja siinä mielessä on muutakin kuin vain Minä. Minä olen osa suurempaa kokonaisuutta. Siis sinä ja minä, räyhähenget, enkelit yms. muodostamme yhdessä tuon MINÄN, jota jumalaksikin kutsutaan. Ja samalla Jumala on kuitenkin vielä jotain enemmän... Meissä ja meidän ulkopuolella. "hän" jota Jumalaksi usein kutsutaan on kaikkialla ja ei missään. Menipä nyt vaikeaksi selittää ja tajuaakohan kukaan mitä tarkoitan? Tätä on niin vaikea sanoiksi pukea. Sanat eivät kertakaikkiaan riitä.  tickedoff Olemme yksi ja kuitenkin samalla monta. Emme ole erillisiä ja samalla olemme. Ja tuo minä on monesti tullut hieman väärin ymmärretyksi näissä "henkisissä piireissäkin". Ollaan myös siinä "väärällä" tavalla "minäkeskeisiä", niinkuin maailmassa hyvin usein muutenkin.

 smitten angel
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #18 : 17.12.2005 10:34:06 »

Lainaus
Jos millään lailla pelkää näkymätöntä ja on taipumusta pelätä, kannattaa aloittaa varovaisesti ja työstää sitä pelkoa.

Kiitos Hopeatähti, että muutit viestin muodon pehmeämmäksi omalla näkökannallasi ! Kyllähän se noinkin menee taas yhdeltä suunnalta. En vain oikein jaksa aina noita 'pelolla julistettavia' juttuja.... Undecided
 angel    smitten
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #19 : 17.12.2005 10:57:51 »

Lainaus
Pelko on tosiaan AIVAN TURHAA.
Mutta mutta... Vaikka olemmekin tavallaan vain yhtä suurta "itseä", olemme siis yhtä tai yksi, niin emme kuitenkaan ole yksin tuo YKSI. Siis tarkoitan, että olemme osasia siitä, mutta emme ole SE. Eli siinä mielessä kaikki ei ole vain "meistä itsestämme" lähtöisin ja siinä mielessä on muutakin kuin vain Minä. Minä olen osa suurempaa kokonaisuutta. Siis sinä ja minä, räyhähenget, enkelit yms. muodostamme yhdessä tuon MINÄN, jota jumalaksikin kutsutaan. Ja samalla Jumala on kuitenkin vielä jotain enemmän...


Noin minäkin asian näen, mutta, pelot ovat lähtöisin aina meidän omista emootioista...
Nämä sameat pelon muodostamat harsot silmiemme edessä estävät näkemästä yksilönä, pienenä osasena kaikkeudesta, kaikkea sitä kaunista jota ympärillämme on, puhtaasti!
Yksilönä projisoimme kaikkeen tuohon muuhun emootioidemme ja pelkojemme kautta dramatiikkaa, pahuutta, hyvyyttä, kaikkea mitä meissä itsessä on ymmärtämättä, kohtaamatta, tuomittuna.
Enkä kuitenkaan tarkoita, että lilluisimme jossain 'rakkauden ja hyvyyden usvassa', vaan hyväksyisimme todellisuuden sellaisena kuin sen on.

Minä en näe 'räyhyhenkiä'...
Joskus useita vuosia sitten kun sain kuulla ns.'henkisistä' piireistä, että sellaisia on ja miten minun tulisi suojautua...minusta se tuntui alunalkaenkin ihan oudolle...
Kyllä minä sitten jossain vaiheessa 'tapasin' näitä ns.'räyhyhenkiä' ja muita 'pahuuden valtavan hyisen kauhun' tunne-energialla latautuneita 'olioita'....ja todella siinä aluksi olin kauhusta sekaisin pari vuorokautta....pelontunne oli valtaisa....mutta...yhtäkkiä vain ymmärsin, että se oli 'oman alitajuntani materialisoitunutta pelko-energiaa'.....
Ja kun sen ymmärsin ja itselleni myönsin, nämä ns'räyhyhenget' uskalsivat riisua mustan viittansa, ja mikä valtaisa 'Armo ja Rakkaus' siellä alla olikaan...ja minä yksilönä olin pitänyt heitä musta viitta yllään...minun pelkoni...
(tämä on siis osaltaan symboolinen ja kuvaannollinen kokemuksen kertomus)  Cheesy


Tuolla tapaa minäkin asian koen, miten tuossa kirjoitit, että emme tosiaan ole yksin mikään Ykseys yksin, vaan sisällämme on 'linkki' siihen, tai prinsirppi, joka liekkinä sisällämme lepattaa...
Mutta sitä tarkoitin tosiaan, että silti, kaikki mitkä lähtee kaksijakoisuudesta, arvottamisesta yms. on aina itsestä ja yksilön mielestä lähtöisin...
Toki meihin on istutettu paljon yhteistä pelkoa...mutta jokaisen on se itse itsessään työstettävä ja kohdattava eli pestä silmänsä!

Miten paljon ihmisillä onkaan ulkoisia arvoja, pelkoja ja haaveita, jotka pohjautuu tavallaan sellaiseen 'meihin valmiiksi syötettyyn' arvomaailmaan.

Niinkuin Anthony de Mello joskus viisaasti on sanonutkin jotenkin niin, että niinkauan lapsi näkee todellisen linnun, kunnes hänelle kerrotaan, että se on lintu ja annetaan sille nimi.

Jotain tämän lauseen sisältämää ajatusta siis haen tällä kirjoituksellani.

 Smiley smitten
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #20 : 17.12.2005 14:01:44 »

Ahaa... No nyt ymmärrän Mirjam sinua vielä paremmin ja "samoilla linjoilla" ollaan.  Wink Eli kutakuinkin noin itsekin ajattelen. Niinhän se on, että kaikki "paha" muuttuu hyväksi, kun pääsee pelosta ja osaa rakastaa myös sitä "pahaa" smitten angel
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #21 : 17.12.2005 17:35:50 »

Vaikuttaa siltä, että ouija on ymmärretty päin sanonko mitä. Totta on, että sen käytössä tekee helposti temput itselleen jos on vähänkään taipuvainen olemaan mielikuvituksensa vietävissä. Mutta kaikki puheet pahuudesta, hengistä jne? Sellaisilla ei ole mitään tekemistä laudan kanssa. Korkeintaan oman mielikuvituksen tuotetta.  :Smiley Alkuperäinen ouija on kuitenkin vain 1800-luvulla keksitty lelu, jota ei todellakaan kannata ottaa liian vakavasti.
Oltiin ensin itsekin kaverin kanssa että ei voi olla totta kun lautaa käytettiin, mutta lopulta me tajusimme, mistä oli kysymys, ja kaikki se älämölö jota ihmiset laudasta pitävät on oikeasti tyystin aiheetonta. :Smiley
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #22 : 17.12.2005 18:00:00 »

Tsaukkis CorvusLeonis!

Mielenkiinto heräsi.
Olen vain lukenut ko. vekottimesta, ja suhtautunut siiihen aika pelokkaasti.
Mitä siinä teidän mielestä tapahtui?
Liikkuiko se lasi kuitenkin?
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #23 : 17.12.2005 18:32:47 »

Huh Luitko selkälokki myös minun kokemukseni... En halua ketään pelotella, mutta minulta se vei mielenterveyden, ainakin osittain. Olihan siihen muitakin tekijöitä...
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #24 : 17.12.2005 19:32:37 »

Olen vain lukenut ko. vekottimesta, ja suhtautunut siiihen aika pelokkaasti.
Mitä siinä teidän mielestä tapahtui?
Liikkuiko se lasi kuitenkin?

Tavanomainen ouija-lauta toimii kokonaan manuaalisesti, sillä aivot lähettävät joka hetki impulsseja ja signaaleja joihin ääreishermosto reagoi liikkein (normaalisti, ei tosin esim. koomapotilailla.) ja yleensäkin kaikki ruumiin toiminnot muutenkin tuottavat liikettä. Näitä liikkeitä ei aina tiedosta, mikä saa laudalla näkyvät tapahtuvat näyttämään kenties yliluonnollisilta. Mitä tulee itse vastauksiin, ne menevät puhtaasti todennäköisyyksien puolelle.

Ei siis mitään yliluonnollista. Siksi olen pahoillani niiden puolesta, jotka menevät laudasta sekaisin. Sad

Joku mainitsi jotain automaattikirjoituksesta - myös sen "tulosten" osuvuus menee todennäköisyyksien puolelle. :Smiley
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #25 : 17.12.2005 19:50:36 »

Lainaus
Luitko selkälokki myös minun kokemukseni... En halua ketään pelotella, mutta minulta se vei mielenterveyden, ainakin osittain. Olihan siihen muitakin tekijöitä...
Niin juuri, sinunkaltaisiasi kokemuksia olen kuullut paljon, ja siksi on pelottanutkin.
Ja ehkä kyllä pelottaa ja kammottaa edelleenkin....
tallennettu
Margit
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 12


Profiili
« Vastaus #26 : 17.12.2005 21:27:55 »

:Smiley

No niin, jokainenhan uskoo mihin haluaa ja näkee asiat niinkuin näkee, mutta enpä usko että kukaan loppujen lopuksi tietää todella, mitä tämä maailmankaikkeus pitää sisällään tai ulkonaan, ihan miten vain.

Kun ihminen näkee ja kokee asioita, niin ne kyllä sillä hetkellä ovat ihan todellisia asioita ja toisinaan hyvinkin pelottavia, ei silloin ala miettiä niiden johtuvat jostakin hyvin "fiksuista" asioista.
Kun useampi ihminen näkee yhtä aikaa tavaroiden liikkuvan itsestään ja muita kummallisuuksia tapahtuvat, niin mistähän se sitten voikaan johtua Huh?

Minä uskon henkivoimiin, enkeleihin ja vahvoihin voimiin ja kaikki tämä perustuu omiin kokemuksiini.
Itsensä suojaaminen oli se sitten vaikka oman mielenterveytensä vuoksi on kyllä tärkeää.

Enpä lähtisi aliarvioimaan näkymättömiä voimia,  me ihmiset kaikessa fiksuudessamme, olemme kuitenkin aika avuttomia suurempien voimien edessä.

Mutta en tietenkään tyrmää toisten tapaa nähdä asiat, tämä on minun vahva näkemykseni asioista, joista on kovasti kokemusta. angel angel angel

Margit
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #27 : 17.12.2005 22:41:31 »

Lainaus
Ei siis mitään yliluonnollista. Siksi olen pahoillani niiden puolesta, jotka menevät laudasta sekaisin. Sad
Joku mainitsi jotain automaattikirjoituksesta - myös sen "tulosten" osuvuus menee todennäköisyyksien puolelle. :Smiley

 angel
tallennettu
VE!
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 312


Profiili
« Vastaus #28 : 17.12.2005 23:14:48 »

Täti oli 50-luvulla kaverinsa kanssa "pelannut spiritismiä" laudalla ja kysynyt hengiltä seuraavan päivän kokeen kysymyksiä. Kysymykset oli saatu, ja antaja ilmoitti olevansa piru. Kauhu oli kuulemma ollut suuri, kun seuraavana päivänä kävi ilmi että kysymykset olivat melkein sanalleen oikein. Kun opettaja oli saanut kuulla mitä oli tapahtunut, olivat tytöt saaneet kunnolla jälki-istuntoa...

En sitten tiedä oliko kysymys tyttöjen selvänäöstä, vai oliko asialla ollut joku lurkki...  Shocked
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #29 : 17.12.2005 23:55:40 »

Tarkemmin kerrottuna jouduin psykoosiin, kun laudan kanssa "pelleilin".
Mutta muuten en enää koskaan halua palauttaa mieleen noita kauhunhetkiä, joita asunnossani koin... Ne ovat LOPULLISESTI historiaa ! Oli fyysisiä tuntemuksia, ääniä, hajuja yms... SE SIITÄ !! Nyt OLEN VAPAA !! angel
Niin, ja vaikka kauhuelokuvien ystävä olenkin, niin ne jotka tietävät elokuvan Manaaja, niin kokemukseni samankaltaisia... ELI KARSEAA !! En pitkään, pitkään aikaan pystynyt katsomaan tuota elokuvaa... MUTTA NYT OLEN SIIS VAPAA !!  angel
« Viimeksi muokattu: 18.12.2005 00:04:25 kirjoittanut Ozzette » tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: