Eroamalla autat myös kaikkia oikeuksistaan taistelevia vähemmistöryhmiä sekä nopeutat yhteiskunnan positiivista kehitystä
Ev.lut kirkko tekee myös hyvin paljon humanitaarista pyyteetöntä auttamistyötä ilman uskon tuputtamisia tai muita vaateita. Esimerkiksi diakoniatyö auttaa useita sellaisia ihmisiä/ihmisryhmiä joita kukaan muu ei enää auta tai huoli... Varsinkin ns. erityisdiakonia.
Nämä auttamistoimet kuuluvat kunnille ja valtiolle. Minä joka en suostu edes kirkon kynnyksen yli astumaan, pelkään sitä päivää, kun valtio ja kunnat saavat sälytettyä kaiken auttamisen kolmannelle sektorille, esim. kirkolle. Mistäs minä pakana sitten apua saan? Minulla on oikeus saada t
unnustuksetonta sosiaalihuoltoa yms. jos sitä tarvitsen. Sillä ei ole mitään väliä, tuputetaanko kristinuskoa vai ei. Kuten sanottua, en halua edes astua kirkon kynnyksen ylitse.
12. Kirkko suorittaa julkisia virallisia siunaustilaisuuksia myös ei-kristityille vainajille. Esimerkiksi vuonna 2005 kirkko siunasi Aasian tsunamionnettomuudessa menehtyneet, vaikka kaikki heistä eivät kuuluneet kirkkoon. Vastaavasti samana vuonna kirkko siunasi Suomen sisällissodan (1918) johdosta keskitysleireillä teloitetut punaiset, koska tämä "kunnioittaa punaisten ihmisarvoa", siitäkin huolimatta, että suuri osa punaisista teloitetuista oli kommunisteja ja siten marxilaisen tradition mukaan ateisteja.
Mutta siis eikö tämä ole vain hyvä ja osoita sitä, että kyllä kirkosta sitä suvaitsevaisuuttakin löytyy ei kristittyjä ja muita joidenkin muiden mielestä muka ei yhtä arvokkaita ihmisiä kohtaan? Tämä on niin kumma perustelu kertakaikkiaan. Shocked
Se, että ei-kristitty siunataan kristillisiin menoin ilman että häneltä on eläessään kysytty siihen lupa on KERTAKAIKKIAAN TÖRKEÄ USKONNONVAPAUDEN LOUKKAUS.

(Huuto edellä on tahallinen, tämä on niin vakava asia, että pienet kirjaimet eivät riitä!)
Joillekuille meistä - esim. minulle - kirkko ja kaikki siihen liittyvät asiat ovat jotakin minkä kanssa emme halua olla missään tekemisissä. Mikä H***vetin oikeus kirkolla on tulla minua siunailemaan lupaa kysymättä? Sellaisesta toiminnasta pitäisi pikemminkin saattaa kirkko juridiseen vastuuseen. Lupaan itse tulla kummittelemaan ja heittelemään p**kaa niskaan vielä kuoltuanikin jokaiselle kristitylle, joka uskaltaa kohdistaa kuolleeseen ruumiiseenikaan mitään kristillisiä (tai minkään muunkaan uskontokunnan) siunauksia tai menoja. Tulen järjestämään asian niin, ettei minua vahingossakaan haudata 'siunattuun' maahan: Ruumis tuhkaksi ja tuhkat tuuleen!
Kirkko on minulle sellainen laitos, että minä en kaipaa sen suvaitsevuutta! Ihan S**tanan alentuvaa tulla kuoleman jälkeen 'suvaitsemaan' sellaisen ihmisen ruumista, joka ei ole ko. uskontoon kuulunut. Ylpeyden kuolemansynti kirkolta, minun mielestäni!
13. Kirkko jakaa sanomiaan jokaiseen suomalaiseen kotiin huomioonottamatta sitä, mihin uskontokuntaan he kuuluvat. Nämä julkaisut jaetaan myös kotitalouksiin, joilla on mainoskielto. Tällaisia julkaisuja ovat mm. "Kirkko ja Me", "Kirkko ja Koti" jne.
Mainoskielto tarkoittaakin vain mainoksia. Wink Jos ei halua kyseistä lehteä, pitää kieltää myös ilmaisjakelulehdet. Tämä on jotenkin aika hassua, eihän ketään pakoteta edes lukemaan sitä lehteä, voihan sen heittää pois. Grin Enkä muuten nyt ole edes varma jaetaanko kyseisiä julkaisuja koteihin, jos ei kuulu kirkkoon... Roll Eyes
Kirkkon lehtiä olen monasti kuullut pudotetun myös postiluukuista joissa lukee "Ei mainoksia,
eikä ilmaisjakelulehtiä." Jälleen ylpeyden kuolemansynti kirkolta - nöyrä kunnioittaa toisen tahdonilmaisua asiassa.
Näinköhän lienee, tämä "fakta" pitäisi ehdottomasti tarkastaa. En usko... Kirkko ei ainakaan verota lähellekään niin paljon kuin ylipäänsä joudumme veroja täällä Suomessa maksamaan. Jos kirkko ei perisi yhtään penniäkään rahaa, miten se toimisi? Kuka hautaisi, kuka kastaisi jne. jne. Millä rahalla? Valitettavasti tässä maailmassa kun pelkkä pyhä henki ei elätä.
Jos minä pakana perustan osakeyhtiön, jonka osakkeista omistan 100%, joutuu yhtiöni maksamaan yhteisöveroa kirkolle. Tämä on selkeästi väärin ja loukkaa uskonnonvapauttani: Yksin omistamani yritys joutuisi tukemaan uskonnollista yhteisöä, johon en kuulu ja jota en missään nimessä halua kannattaa. Minun tuhkani tullaan sirottelemaan tuuleen, kirkon en halua olevan millään lailla osallisena hautausmenoihini!
Jos kirkolta poistettaisiin yhteisövero, se rahottaisi itsensä ihan samalla lailla kuin muutkin uskontokunnat, harrastusjärjestöt ja yhdistykset: Jäsenistön vapaaehtoisilla jäsenmaksuilla. Vasta silloin nähtäisiin, mikä se kannatus todella on.
Höpön löpön. Näin on, mutta valtio itseasiassa hyötyy niin rahallisesti kuin palveluissa paljon enemmän kirkosta kuin kirkko valtiosta. Omaisuus ei ole niin valtava mitä luullaan, se "ylimääräinen" on lähinnä kiinni kirkoissa ja kirkkorakennuksissa. Niin ja tuota rahan järkevää käyttöä ei tarvinne enää perustella ja selvitellä. Tullut jo esille muutamissa kohdissa, mitä kirkko tekee rahoillansa. Ajatelkaapa vaikka leipäjonojakin yms...
Leipäjonot johtuvat siitä, että oikeistolainen hallituksemme/eduskuntamme eivät välitä köyhistä tippaakaan. Näin on valtion ja kuntien tehtäviä siirretty kolmannelle sektorille, mikä on pahasti pielessä. Jos leipäjakelua tarvitaan, se tulisi järjestää valtion/kuntien toimesta tunnustuksettomasti.
Kukas niitä köyhiä täällä Suomessa ruokkii ja kodittomia vaatettaa? coolsmiley Täälläkin ylläpidetään myös kulttuuria. Kirkot sinällään ovat kulttuurisesti ja historiallisesti arvokkaita. Lisäksi kirkon toiminnassa on paljon musiikkitoimintaa jne. Kirkkokuoroja yms.
Hyväntekeväisyydessä on kaksi vaaraa: Ne jotka eivät miellytä (liian pakanoita esim) eivät saa apua. Toinen vaara on uskonnonvapauden loukkaus uskon tuputuksen muodossa.
38. Uskonnonopetus on pakollinen valtion kaikissa julkisissa kouluissa, jopa lukioissa. Tiedän syy on selitetty sekavasti, korjataan myöhemmin.
Heh, kaikilla jotka haluavat on mahdollisuus jättäytyä pois uskonto tunneilta. Suomessa on jo pitkään ollut mahdollista valita uskontoihin sitoutumaton elämänkatsomustieto uskontotuntien sijasta.
Lapsikaste! Viaton ipana liitetään kirkkoon häneltä kysymättä, siitä alkaa uskonnonvapauden loukkaukset. Vasta 18-vuotiaana voi erota kirkosta, joten jos vanhemmat eivät anna erota ennen sitä, joutuu istumaan uskonnontunneilla tahtomattaan. Siis lisää uskonnonvapauden loukkausta. Jos 15-vuotias menee kesätöihin eikä ole saanut lupaa erota kirkosta, hän joutuu maksamaan tuloistaan veroja kirkolle. Lisää uskonnonvapauden loukkausta.
40. Vaihtoehtona uskonnonopetukseen tarjotaan ET:n opetusta, joka toimii lukiossa verukkeena sille, ettei uskonnonopetusta yritettäisi kiertää (esim. eroamalla kirkosta).
Tä? Eikös ole juuri hyvä, että on valinnanvapaus?
Valinnanvapaus on vain niillä, joille vanhemmat alaikäisenä antavat luvan erota kirkosta! Kaikkien muiden lapsikasteen kohteeksi joutuneiden uskonnonvapaus vaarantuu.
5. Eroamalla kirkosta annat tuleville sukupolville paremman mahdollisuuden oman maailmankuvan ja uskonnon valintaan.
Suomessa on laissa määritelty uskonnonvapaus. Eli tuo maailmankuvan ja uskonnon valinta on mahdollista ihan kaikille.
Älä sano väärää todistusta lainsäädännöstä! Lapsikaste aiheuttaa sen, että vasta 18-vuotiaana kun voi omalla päätöksellä erota kirkosta, alkaa uskonnonvapaus toteutua. Siihen asti kirkkoon vanhempiensa vaatimuksesta kuuluvan lapsen/nuoren uskonnonvapautta loukataan koko ajan. Suomessa on uskonnonvapaus siis käytännössä vain täysi-ikäisillä. Tämä on paha puute.
Suomessa naisella ei ole täyttä itsemääräämisoikeutta vaan abortista päättävät lääkärit, usein omaan moraalikäsitykseen pohjautuen.
idiot2 knuppel2 uglystupid2 Ja tämä väite perustuu mihin?
Siihen, että lakimme mukaan aborttiin vaaditaan kahden lääkärin
lupa. Jos abortti olisi vapaa, olisi ilmoitusasia kertoa että sen haluaa. Ei vaadittaisi keskusteluja tai lupia. Tämä on käsittämätöntä naisen oikeuksia loukkaavaa holhousta, vaikka käytännössä lupa toki heltiääkin. Olen kuullut kuitenkin runsaasti tarinoita näiden lääkärin kanssa käytyjen keskustelujen epämiellyttävyydestä, sekä siitä että vaihtoehtoa kantaa lapsi täysaikaiseksi ja antaa se sitten adoptioon on suorastaan tuputettu.
Tiedättekö miksi Suomessa on niin paljon katumajärviä? Sen vuoksi, että niissä on pesty pois pakkokasteita. Olen itse ollut sukset ristissä kirkon kanssa monenmonessa inkarnaatiossa. Tietäisittepä mikä homma on purkaa pakkokaste, kun shamaanin voimat vahingoittuvat siitä... Joissain inkarnaatioissa olen valinnutkin mieluummin kuolla, kuin ottaa sen pakkokasteen.
Tässä inkarnaatiossa olen onnekseni saanut käsiteltyä näitä asioita sen verran, etten enää halua ajaa vierasta valloittajauskontoa Suomenniemeltä tulella ja teräksellä.

Kristityissä on ihania ihmisiä, joista osa uskoo jälleensyntymäänkin. Kirkosta laitoksena ja hierarkkisena organisaationa en sen sijaan tykkää edelleenkään.