Sivuja: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 16
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kirkkoon kuuluminen/ ei kuuluminen  (Luettu 167919 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #165 : 19.10.2010 10:50:49 »

Mä oon eronnut kirkosta jo joskus 18-vuotiaana...
Enpä tunne mitään menettäneeni vaikka en kirkkoon kuulukkaan.  2funny

Erosin siitä just siks että se on niin kaksinaamainen laitos, jolla ei ole juuri mitään tekemistä pyytettöömän rakkauden, anteeksiannon, armon yms hyveiden kanssa vaan kirkko on täynnä tekopyhiä pappeja ja niiden tekopyhiä juoruämmä-vaimoja...

Tietty osa kirkon henkilökunnasta ovat oikeesti hienoja ja ns. normaaleja ihmisiä, mutta voisivat hekin valita duunipaikkansa paremmin ja tehä työtä vaikka hyväntekeväisyysfirmoissa tai muissa ei niin epäpyhissä paikoissa niin saisivat ansaitsemansa kunnioituksen... Grin

Lisäksi mielestäni on aika tekopyhää pitää yllä jotain instituutiota joka yrittää saada kaikki ihmiset uskomaan johonkin samaan. Se on manipulointia.
Usko on hirveen henkilökohtainen asia ja on ihan vääryys että lapsillekin puhutaan jeesuksesta niinkuin se olisi joku oikea ihminen ja voi sitä pettymystä kun he joskus tajuavat minkä kusetuksen kohteeksi ovat joutuneet.

Mielestäni ihmisen henkisestä tasosta kertoo jotain, jos hän ei kykene käsittelemään henkisyyttä pukematta sitä jonkun ihmisennäköiseen ruumiillistumaan. Henki on henkeä, voisko sen hyväksyä sellasenaan eikä rakentaa henkisyyttä maalliseen kirkkoon, jumalaan, jeeskuseen, violetteihin liekkeihin, kristalleihin, yms ties mihinkä humpuukiin! Ja lakata hokemasta niitä rukouksia, suojauksia, loruja ja taikoja fanaattisesti, vaan OLLA TÄSSÄ JA NYT ja elää elämää sellasena kuin se nyt on ja olla rauhallinen, tyyni ja kiitollinen.

Sitten kun unohtaa kaikki henkiset pakkomielteensä ja rituaalit niin on vapaa.
Sitä se sielu kaipaa, vapautta, tässä hetkessä olemista. Se on mun kokemus.

Ette tajua miten paljon oon lukenut ns. idän henkisen tiedon oppeja ja ties mitä matroja, kysynyt korteilta, soitellut ennustajille, harrastanut päivittäistä meditaatiota ja arkkienkelisuojauksia ja käyttänyt jalokiviä... Vihdoin olen tajunnut miten turhaa se kaikki oli. Henkisyys on tässä ja nyt, se on kaikilla tässä ja nyt. Sitä ei tarvii yrittää.  Smiley
Miten hiton kauan se kesti tajuta, että ne on vaan ihmisen epätoivosia keinoja paeta todellisuutta ne kaiken maailman rimpsut, loitsut ja taikatavarat!
tallennettu
Jannanne
Vieras
« Vastaus #166 : 19.10.2010 11:37:42 »

aivan samaa ole miettinyt minäkin Amber. Olen tehnyt jopa listaa jossa on plussat ja miinukset. Ainut plussa on se että muut ihmiset hyväksyy, vaikka ei sekään ole mikään plussa oikeasti, koska minulle onni on sitä jos saa elää omana itsenään, välittämättä siitä mitä muut ajattelee.

Mielenkiintoista tirjoitusta Tiigris, monesta asiasta olen kanssasi täysin samaa mieltä.

Lainaus
Mielestäni ihmisen henkisestä tasosta kertoo jotain, jos hän ei kykene käsittelemään henkisyyttä pukematta sitä jonkun ihmisennäköiseen ruumiillistumaan. Henki on henkeä, voisko sen hyväksyä sellasenaan eikä rakentaa henkisyyttä maalliseen kirkkoon, jumalaan, jeeskuseen, violetteihin liekkeihin, kristalleihin, yms ties mihinkä humpuukiin! Ja lakata hokemasta niitä rukouksia, suojauksia, loruja ja taikoja fanaattisesti, vaan OLLA TÄSSÄ JA NYT ja elää elämää sellasena kuin se nyt on ja olla rauhallinen, tyyni ja kiitollinen.

Sitten kun unohtaa kaikki henkiset pakkomielteensä ja rituaalit niin on vapaa.
Sitä se sielu kaipaa, vapautta, tässä hetkessä olemista. Se on mun kokemus.

Niimpä, niin, en ole itselleni kehitänyt mitään rituaaleja, koska minusta tuntuu, että ne vie liikaa aikaa minun elämältäni tässä ja nyt, täällä. Kiinnostaa kyllä paljon kaikki, mutta enemmän veri vetää siihen tässä ja nyt elämiseen, haluan auttaa ihmisiä tässä ja nyt, esim vyöhyketerapia tms. Ja kaikki uskonnot ovt tuntuneet aina jotenkin liian rajoittavilta, että se vie koko elämän mukanaan jos siihen alkaa tosissaan. Miten kerkeän auttaa ihmisiä, jos vain kaikki päivät tehen uskonnollisia rituaaleja, kun kuitenkin on omatkin lapset, koti ja itsensä huolehdittavana.

muoks. siis, että, olen miettinyt, että eikö ihminen voi olla oikeasti henkinen, ilman noita kaikkia rituaaleja ja toimintoja.
« Viimeksi muokattu: 19.10.2010 12:44:37 kirjoittanut Jannanne » tallennettu
Jannanne
Vieras
« Vastaus #167 : 19.10.2010 12:35:47 »

kiitos, en ollut huomannut ollenkaan tätä Smiley
tallennettu
Metsänkeiju
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #168 : 19.10.2010 17:31:16 »

Itse en ole koskaan kuulunutkaan kirkkoon.
Tämä siitä syystä että minun ollessa pieni, äiti ja isä olivat adventisteja, johon kuuluu se että itse kastaudutaan. En ikinä halunnut kastautua tuohon kirkkoon kun en koe sitä omakseni. Kuten en mitään "valmista" kaavaa, uskontoa. Kaikki uskonnot ovat mulle samaa, eri kielin puhuttua tarinaa Korkeammasta.
Suotakoon jokaiselle oma uskonto ja uskonsa, MUTTA ajankohtaisena aiheena pakko sanoa, että se että ev.lut kirkko on yhteiskuntarakenteissamme niin tiukasti vielä nykypäivänä, on väärin. Toivottavasti tähän tulee muutos.. Smiley 
tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
Soile
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #169 : 19.10.2010 21:21:02 »

Minusta ois mahtavaa, jos joku henkinen yhdistys ostaisi omistukseensa jonkun oikean kirkon, jossa voisi sitten käydä vannomassa valat tarvittaessa ja vaikka meditoimassa ja hiljentymässä muutoin. Luterilaisten tilaisuuksissa käy nykyisin kovin vähän porukkaa, että varmasti joku kirkko joutaisi hyvinkin toisenlaisille henkisille ihmisille käyttöön. Ja toisaalta itse koen, että kirkkorakennuksissa on hartautta ja pyhyyttä ja ylentävä tunnelma yleensä, nimenomaan vanhoissa kirkkorakennuksissa. Olen aina tykännyt käydä katsomassa kirkkoja, niissä on jotain erityistä.
tallennettu

aurinko vesimies  askendentti jousimies
kuu skorpioni  mars jousimies
Soile
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #170 : 19.10.2010 21:30:26 »

Pitääpä lukea tuo kirja!

Hyvän tilan-kirkko kuulostaa aika mukavalta...Sitä odotellessa  angel
tallennettu

aurinko vesimies  askendentti jousimies
kuu skorpioni  mars jousimies
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #171 : 19.10.2010 22:00:53 »

coolsmiley

Aikoinaa, jo runsaita vuosia sitten menin vanhaan kirkkoon Amterdamissa,

hillitty hämäryys siellä vallitsi, paitsi että olikin kirpputori.

smitten

tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Amber
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #172 : 19.10.2010 22:35:08 »

Minäkin tykkään kirkkorakennuksista ja se hyvä puoli valtionkirkossa on että nuo rakennukset säilyvät alkuperäisinä. Englannissakin oli joka paikassa vanhoja kirkkoja ties minä yökerhona ja autokorjaamona.
tallennettu
Jannanne
Vieras
« Vastaus #173 : 19.10.2010 22:38:50 »

Toivottavasti ei kuitenkaan stppi klubina...  Grin
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #174 : 19.10.2010 22:50:48 »

coolsmiley

JESS, nän jälkikäteen olen löytänyt nuo hienot rakennelmat (inhoan kirk, usk.)

tosin vaan  kiorjoista. kuinka onkaan monimutkaista rakentaa suuri

kolosaalinen pytinki, noin vaan ilman mitään ins. piirustuksia.

Jenn Follet taivaan pilarit ja joku jatko osa. sekä

joku? " meren katetraali," tai sinnepäin...

no tekijä oli toinen.

smitten

tallennettu

haluan unohtaa hetkeksi.
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #175 : 27.10.2010 21:30:24 »

Jos kaikki eroavat kirkosta, kohta ei enää riitä rahaa diakoniatyöhön ym. humanitaariseen apuun mitä kirkko kuitenkin kaikesta p:sta huolimatta tekee köyhimpien ja syrjäytyneimpien hyväksi... Asioilla on aina vähintään kaksi puolta...
tallennettu
Tiigris
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #176 : 28.10.2010 12:03:57 »

Miksei tota kirkkoa voitais vaan lopettaa?  2funny Grin
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #177 : 28.10.2010 19:44:02 »

Jep, olen samaa mieltä Esmiralda ja Utunen.  smitten
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #178 : 05.11.2010 21:38:32 »

Kiss

IHMISYKSILÖLLÄ on ihan hieno tapa kokea tuntemuksia, mutta tuo raamattu ei kyllä

kuulu niihin. Sehän pitää sisällään vain rajoituksia jotka estävät kokemuksia.

knuppel2   police    tickedoff 

smitten

tallennettu

haluan unohtaa hetkeksi.
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #179 : 06.11.2010 10:46:59 »

Onneksi Jeesuksen opettamat vertaukset ovat säilyneet hyvin siellä - IHAN parasta luettavaa  smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Sivuja: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 16
  Tulostusversio  

Siirry: