Esmiralda.
Mutta....vanhat körttiläiset, arvatkaa! Ja pojalla on lestadiolaissisko ja veli, tosin puoli sellaisia, mutta yhtä tärkeitä. Tulikasteella tarkoitan sitä, että tässä mitataan nyt pelkkää ihmisarvoa. Saa nähdä kuka tulee, kuka kunnioittaa tilaisuutta, kuka ei. Mielenkiinnolla seuraan tilannetta.
Ymmärrän tuon, minullakin fundamentalistiuskovaiset sukulaiset on yksilöinä ja ihmisinä tärkeitä, vaikka...niin...enpä mene enää uskonasioihin.
Nyt yleistyksenä, ja omasta yksilöllisestä näkökulmastani. se mikä minua on eniten loukannut ja satuttanut näissä 'körttiläisissä', on että he eristäytyvät omiin piireihinsä ja sulkevat kaikki muut 'helvettiin menossa olijat' ulkopuolelleen, eivätkä anna heille mitään arvoa ja...siis nimenomaan, tuntuu kun heillä ei ole sitä ihmisarvoa enää.
esimerkiksi enoni on sitä mieltä, että kaikki jotka eivät ole uudestisyntyneet, tunnustaneet syntinsä ja 'uudestisyntyneet ylhäältä' kristittyinä, ovat jo suoraan Saatanan omia.
kuitenkin, kävin enoni luona viime kesänä, saunoin ja hän oli todella kiva minulle ja vieraanvarainen.....
ristiriita siinä on. hän näytti minulle kristillisiä kirjoituksiaan ja raamatuntulkintojaan ja 'opetti' minua omista näkökulmistaan.
no, tällä systeemillä Suurin Osa ihmisistä on menossa suoraan helvettiin ja suurin osa on Saatanan omia.
Minulle ei taas ole Kristinuskon Saatanaa!
olen sen ulkopuolella, eli tarkoitan 'saatanalla' ihan eri asiaa, silloin kun sitä sanaa jostain syystä tarvitsen käyttää.
NO mutta, minun on vaikea usko sellaiseen Jumalaan, joka valikoi nirsosti vaan muutamia kelvollisia ja heittää suuret joukot sieluja suunnilleen roskiin ja heillä ei ole mitään arvoa.
minä en vaan tajua sellaista.
noh, Helvettiin matkalla ollaan.