Minulta jäi Euroviisun alkupuoli katsomatta, mutta pääsin Serbian biisissä mukaan. Pidin kovasti tuosta voittobiisistä, se kolahti edes vähäsen, vaikka pakko myöntää, että kaikki muut biisit olivat aika... karmeita...

Ei olisi vähemmän voinut kiinnostaa, juuri sellaisia, jotka kuuntelee ehkä yhden kerran, mutta jotka eivät jää mieleen (muuta kuin ehkä ärsyttämismielessä). Ukrainan biisinkin muistan vain esityksensä puolesta, mutta jos kuulisin biisin radiosta, en noteeraisi sitä mitenkään (se korkeintaan ärsyttäisi). Ihana meininki heillä tosin oli lavalla! ^_________^
Serbian voittobiisissä ihanaa oli sen sanoma - rukous. Rukoushan on keskustelua Jumalalle ja Jumalan äänen kuuntelemista, joka on samaa kuin intuition kuunteleminen. Joskus se vaatii kovaakin tuskaa ja ponnistusta maalliselta elämältä mennä intuition mukaan, mutta aina se kannattaa. Ja koko hommaa pitää pystyssä universaali rakkaus.
Noin mie sen biisin itselleni analysoin, vaikka viitteitä ihan miesystäväänkin/naisystäväänkin/rakastettuunkin oli luettavissa.
Muutama vuosi sitten pidin AIVAN VALTAVASTI Serbia-Montenegron biisistä Lane Moje (Rakkaani). Tuli silloin kakkoseksi ja muistaakseni Unkari voitti. Se oli oikeasti aivan ihana biisi ja nosti menneen elämien muistojakin mieleen.
Olin kieltämättä vähän pettynyt Apocalyptican ja sirkuskoulun yhteiseen esitykseen. Olen nähnyt Apot 2 kertaa livenä ja nyt tuntui siltä, että herroilla meni se show vähän yli...

Visuaalisesti erilainen Eruoviisut, tykkäsin siitä värien kirjosta esim. pisteiden jaossa, mutta samaan aikaan minun makuuni aivan liian kliinistä ja vähän "kylmää" taidetta