Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Affirmaatio  (Luettu 23364 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Seija78
Vieras
« : 05.12.2005 23:38:38 »

Ajattelin aloittaa uuden aiheen Affirmaatioista ja positiivisesta ajattelusta.

Ja ajattelin, että tähän kaikki voisivat kirjoittaa omia kokemuksiaan siitä kuinka ovat muuttaneet elämäntapojaan ja ajatteluaan negatiivisesta positiiviseksi.
Eli itsensä rajoittamisesta rajattomaan kasvuun ja kehitykseen.

Toivottavasti kaikki lataavat tekstinsä onnella ja luovuudella niin saadaan tästä ketjusta insipiroivaa luettavaa Smiley

Tässä vielä yksi sivu (eng) jos ei ole varma mitä affirmaatiot on.
http://www.coping.org/growth/affirm.htm
tallennettu
Seija78
Vieras
« Vastaus #1 : 06.12.2005 11:05:03 »

No mutta et ihan tainnu ymmärtää ketjun tarkoitusta?

Affirmaatiossa on kyse negatiivisten ja rajoittavien ajatusten tiedostamisesta ja niiden syntyyn johtaneiden syiden näkemistä.
Ja on sen asian korjaamista.
« Viimeksi muokattu: 06.12.2005 11:08:34 kirjoittanut Seija78 » tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #2 : 06.12.2005 19:43:33 »

Kiva aihe! Kiss

Itselleni ovat luetut tekstit vaikuttaneet todella merkittävästi, kirjoista aforismeihin.
Voi Hyvin-lehti oli alkuaikoinaan varsinainen AHAA-elämys kauniine kuvineen sekä henkevine aiheineen ja artikkeleineen.
Kirjoista vaikuttavimmat ovat löytyneet Richard Bachilta smitten smitten smitten sekä Wayne W. Dyerilta. smitten smitten smitten

Ihanaa kynttilänvaloisaa Itsenäisyyspäivää kaikille foorumilaisille! angel
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Seija78
Vieras
« Vastaus #3 : 07.12.2005 13:33:34 »

Itsekin olen pitänyt lukemistani Dyerin kirjoista.
Mutta siis tarkoitin tällä aiheella omien kokemuksien kertomista esim.

Itselläni olen affirmaation avulla muuttanut ajatuksiani pelkotilanteissa.
Kun tunsin pelkoa hiljennyin ja katsoin mikä sen toistuvan pelon on aiheuttanut.

Ja kun noin toin tilanteen tietoisuuteeni niin sen voi muuttaa myös päinvastaiseksi, eli tuossa tilanteessa sanoin itselleni -olen rohkea- ja myös tunsin itseni rohkeaksi.

Ja sen jälkeen en ole tätä tiettyä tilannetta enää pelännyt.

Ja tietysti rahattomana olen monesti ajatellut kaiken aikaa köyhyyttäni ja kun ymmärsin muuttaa itseäni ajatusten tasolla "rikkaaksi" niin sitä rahaa alkoi myös tulla oikeasti.

Ikäänkuin ajatuksilla olisi jokin magneettinen voima joka sitten vetää puoleensa sitä mitä ajattelee.
tallennettu
elviira
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74


Profiili
« Vastaus #4 : 07.12.2005 14:22:29 »

Hei Seija78, annakko vihjeen miten tätä tulis niin kuin harjotella ?


t. Elviira
tallennettu
Seija78
Vieras
« Vastaus #5 : 07.12.2005 15:20:23 »

Se tapahtuu niin että tarkkailee ajatuksiaan ja jokaisen itseensä kohdistuvan negatiivisen ajatuksen muuttaa positiiviseksi ja vahvistavaksi.

Vaikka; olen köyhä ja onneton --> olen rikas ja onnellinen.
Tämän taustalla on se, että ei vain toista lauseita päässään kuten jotain mantraa vaan oikeasti tuntee niin kuin sanoo.

Ja koska kaikki epäily on edelleen negatiivista niin pitää uskoa siihen mitä sanoo itselleen.

Ja sitten jos on tarkkana niin alkaa huomata asioita elämässään jotka menee affirmaatioiden mukaan.
Ja kun jokaisesta pienestäkin asiasta muistaa olla kiitollinen niin ne asiat alkaa suurentua ja kasvaa.
Tietysti ikäviä asioita tulee silti tapahtumaan mutta sitä elämä on, kahden vastakkaisuuden tanssia.

Luonnonlakienkin mukaan jokaisella asialla on kaksi puolta, ja vaikka kuinka elämä joskus tuntuisi paskaiselta niin sillä on aina yhtä suuri kääntöpuolensa.

Kaikki riippuu siitä mihin tietoisuutensa kohdistaa.

Mutta muistoksi vielä jotain tärkeämpää
Lainaus
To develop the knack of taking a distance from the mind is one of the greatest blessings. It is what meditation is all about really--not chanting a mantra, or repeating an affirmation, but just watching, as if the mind belongs to somebody else
« Viimeksi muokattu: 07.12.2005 15:24:44 kirjoittanut Seija78 » tallennettu
jam0
Vieras
« Vastaus #6 : 07.12.2005 15:39:54 »

Affirmaatiossa on kyse negatiivisten ja rajoittavien ajatusten tiedostamisesta ja niiden syntyyn johtaneiden syiden näkemistä.
Ja on sen asian korjaamista.
onkohan kyse siis mielen alkemiasta? Tai tunteiden alkemiasta? Nuo asiat on lähellä sydäntä. Haen itselleni ennemminkin syyn ajatella toisin, mitä tästä seuraa kun ajattelen nyt näin. Tällätavalla muutan ajatukseni muotoon missä en ota siitä stressiä, tai siis ainakin koitan tehdä niin. Skeemat liittyvät näihin asioihin myöskin.
tallennettu
Usvametsä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 188



Profiili
« Vastaus #7 : 07.12.2005 18:10:16 »

Ai joo, nythän mä hokasin, että määhän olen vähän niinkuin tietämättäni harrastanut tätä affirmaatiota.
Ja nyt kun luin tästä ilmiöstä, kiitos Seija78, niin alanpa kehittämään tätä ajatustapaa enemmänkin.
Olen käyttänyt tätä tilanteessa, kun olen tuntenut olevani yksinäinen. Ajattelen, että en ole yksin, onhan minulla enkelit ystävinäni  smitten
Ehkä pitäisi koettaa tätä myös tuohon englannin kielen ymmärtämiseen. Minulla on jatkuvasti ajatus, etten osaa ja ymmärrä englantia, vaikka oikeasti kyllä ymmärrän. En vain jaksa kärsimättömyyttäni keskittyä ja käntää joka sanaa erikseen, mutta ehkäpä tämä auttaisi asiaa.
 Smiley vaaka
tallennettu

Nousumerkki - Skorpioni , Aurinko -Vaa´assa, Kuu -Jousimiehessä, Mars Skorpion
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #8 : 08.12.2005 09:47:46 »

.....

Ja tietysti rahattomana olen monesti ajatellut kaiken aikaa köyhyyttäni ja kun ymmärsin muuttaa itseäni ajatusten tasolla "rikkaaksi" niin sitä rahaa alkoi myös tulla oikeasti.

Ikäänkuin ajatuksilla olisi jokin magneettinen voima joka sitten vetää puoleensa sitä mitä ajattelee.

No tuotapa pitää kokeilla ihan ensitilassa Cheesy Cheesy Cheesy
Nykyään kun kokoajan tuskailen vain köyhyyttäni Shocked

Kiitos muistutuksesta smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Seija78
Vieras
« Vastaus #9 : 08.12.2005 12:53:10 »

Niin miksipä ei voisi sitä kutsua myös alkemiaksi.

Ja kun kokeilette noita niin kertokaa miten alkaa toimia?
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #10 : 11.12.2005 12:03:33 »

Niin ja melkoisen hämäävää tuohua, jos se todellakin tapahtuu vain mielen (ajattelun) tasolla...
Silloin nimenomaan käy niin, että keho saattaa lähteä omille poluilleen ja kertoo sitten omalla kielellään, oliko mieli ainoa muuttuja, vai olko mukana myös syvästä tunnekokemuksesta lähtevä affirmaatio..

 Cool smitten
tallennettu
Seija78
Vieras
« Vastaus #11 : 11.12.2005 12:14:56 »

En kyllä nyt ymmärrä miten keho lähtee mihinkään?
Koska siis Keho ja Mieli on yhtä, eikä kaksi erillistä asiaa.


   Entä jos keho kulkee omia polkujaan, vanhasta tottumuksesta.

Tällä niitä vanhoja tottumuksia juuri muutetaan.
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #12 : 11.12.2005 12:20:03 »

Lainaus
En kyllä nyt ymmärrä miten keho lähtee mihinkään?
Koska siis Keho ja Mieli on yhtä, eikä kaksi erillistä asiaa.

No ehkei se keho lähde mihinkään  Wink, vaan kertoo totuuden.
Kehon muoto, joustavuus, terveyden tila yms. kertoo mielen voinnista.
Jos siis muutoshakuisuus ei tapahdu kaikilla 'tasoilla', keho ilmoittaa siitä kyllä..
 smitten
tallennettu
wigger
Vieras
« Vastaus #13 : 11.12.2005 12:25:54 »

Lainaus
En kyllä nyt ymmärrä miten keho lähtee mihinkään?
Koska siis Keho ja Mieli on yhtä, eikä kaksi erillistä asiaa.

No ehkei se keho lähde mihinkään  Wink, vaan kertoo totuuden.
Kehon muoto, joustavuus, terveyden tila yms. kertoo mielen voinnista.
Jos siis muutoshakuisuus ei tapahdu kaikilla 'tasoilla', keho ilmoittaa siitä kyllä..
 smitten

Minä olla valkoinen neekeri, jou jou, mutta minakin osasin lukea tämän
Lainaus
Tämän taustalla on se, että ei vain toista lauseita päässään kuten jotain mantraa vaan oikeasti tuntee niin kuin sanoo.

Mistä kumpuaakaan teidän pätemisen tarve?
Rakkaudeton lapsuus  buck2
tallennettu
Seija78
Vieras
« Vastaus #14 : 11.12.2005 17:30:50 »

No mutta nyt aihe menee hieman sivuraiteille.
Varsinkin kun ajattelin, että keskustelu voisi olla omien kokemusten kertomista eikä toisten kokemusten vähättelyä...
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: