Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Rukoilemisesta  (Luettu 30571 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
nauris
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 46



Profiili
« Vastaus #30 : 04.03.2007 21:43:25 »

Rukoilen aika usein itselleni voimia jaksaa jatkuvat koetukset.Kyllä tosin muutakin anelen Wink. Tunnen oloni jotenkin yleensä helpottuneeksi ja nimenomaan nöyräksi, ehkä kaikkeni antaneena?? oloksi. Olen tehnyt mitä voin. Mieli on yleensä hyvä tämän jälkeen. smitten Koen siirtäneeni  idiot2 asiani jonkun muun mietittäväksi. Joskus tuntuu että lähinnä kerron mielessänipäätä askarruttavat asiat pyytäen neuvoa. :Smiley
tallennettu
Yulunga
Vieras
« Vastaus #31 : 04.03.2007 21:51:08 »

Enkä puhu rahasta, sitä ei saa rukoilemalla.


 Shocked saapas! pitää vain olla valmis tekemään työtä sen eteen, mutta työtä kyllä saa! tai sitten rahaa tulee joltain "tukihenkilöltä"  Smiley

miten minulla nyt menee nämä rukoilut ihan toisin päin kuin muille...  idiot2

Muuten, aloin lukea Raamattua ja sieltä pumpsahtikin heti vastaus sivut eteeni. Ymmärrän jo ne petoshommat, miksi niin minulle tapahtui, mutta siihen en ole vieläkään saanut vastausta, miksen jo ole kunnollisessa parisuhteessa...  tickedoff
tallennettu
Yulunga
Vieras
« Vastaus #32 : 04.03.2007 21:58:57 »

Minusta sinun ei kannata tuhlata energiaa siihen, miksi et ole vielä kunnollisessa parisuhteessa, vaan keskittyä siihen RUKOILEMISEEN, että HALUAT KUNNOLLISEN PARISUHTEEN.. angel

Siunausta smitten

tulipa kutittava jännä olo tuosta ajatuksesta :Smiley
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #33 : 04.03.2007 23:14:25 »

aha.. varo ettet lipsu opettajaksi.. ostin kirjan jonka piti olla bisneksestä niin olikin Jumalasta.. heh.. varokaa TR kanssa ettei tule sellainen liian ohjaava tapa kirjoitella, ikäänkuin me muut emme tietäisi miten toimia Jumalan kanssa.  Wink

Etkö Hittunen muka itse tuota älynnyt.

Eikä se edes mene niin, että haluat, vaan että, sinulla ON.  Wink Haluamisesta Kaikkeus antaa haluamista, olemisesta se antaa olemista. Siis esmes jonkun kanssa.  Cool
« Viimeksi muokattu: 04.03.2007 23:20:28 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Valo
Vieras
« Vastaus #34 : 05.03.2007 00:05:01 »

Kyllä se on niin kuin sen sanotte. Ykseyden moninaisuuskin voi joskus tuntua myös marionettinukkien lankoihin takertumiselta, sikäli kun eri näkökulmat peilaa itsestään erillisenä sen sijaan että hyväksyy ne oman totuuden rinnalle tasa-arvoisina tapoina ilmentyä kaiken läpäisevässä jumaluudessa, vapaudelle kuuluen.

Minä taidan tietää tulleeni siihen ajatukseen mistä lähdinkin, koska omiin kokemuksiini nojaten olen rukoillut siinä perinteisimmässä uskonnoille kuuluvassa katsomuksessa. Itkien apua ulkopuoleltani mutta myös kiitoksen osoittaen ulkopuoliselle Jumalalle, toteuttaen rukousta nöyrän, Jumalasta erillisen ja alemman ihmisen tavoin siten kuin se oman voimamme pois luovuttaminen vain on meille opetettu.

Se miksi tiedän rukouksen kohdallani kuuluneen egolleni oli se että siihen kuului tuon lisäksi halu että se minusta erillinen Jumala toteuttaa pyyntöni, vaatimukseni, aivan kuin toisinaan nelivuotiaani minulta tivaa kiukussaan tai sitten todella maireaksi heltyen - aivan kuin en näkisi homman läpi.. No, ja siis myös Jumalaa syytellen jotta miksei tapahdu ja miksen jo saa, tai jos hommat loksahtivat niin olin onnellinen että minä polo matonen sainkin jotakin. Tai rukoilin joskus myös että Jumala laittaa muut ymmärtämään minua. Niin että jokin siellä pysyi staattisena ja se oli egoni joka viskeli näitä toiveita, haasteita, vaatimuksia, mateluja ynnä muuta roskaa - joka tapauksessa itsestäni poispäin rukouksen metateknologialla.

Vaan ottaapa voimansa takaisin lapselliselta egoltaan, käydä läpi jokainen edellämainittu läpi siten, että etsiikin sen vastauksen itsestään, ottaen VASTUUN jokaisesta syystä ja seurauksesta, syyllisyydestä ja matelustaankin ja ylentämisestään suhteessa "muihin" ja suhteessa aiemmin koettuun erilliseen Jumalaan. Minne katosi rukous?  Annan nyt ajatuksella antaa valon virrata vähentyvien murheiden, halujen, syytöksien ja alistumisen päälle, alle ja ylle..olemalla valona valonkin läpäistävissä, olemalla vapaa ylistys- tai alistussuhteista Cheesy.. Ngh, vai mitähän minä nyt yritän itselleni sanoa. Kiitos SA smitten, tämä  oli se jyvänen kun jäin miettimään miksi se todellakin ei (plutoihmisenä  Huh )jätä rauhaan, se rukoileminen,
tai ei, jotenkin nyt imelä hymiö tuo, joten ihan vaan kiitos *kädenpuristus*
tallennettu
Valo
Vieras
« Vastaus #35 : 05.03.2007 00:11:12 »

Enkä puhu rahasta, sitä ei saa rukoilemalla.


 Shocked saapas! pitää vain olla valmis tekemään työtä sen eteen, mutta työtä kyllä saa! tai sitten rahaa tulee joltain "tukihenkilöltä"  Smiley

miten minulla nyt menee nämä rukoilut ihan toisin päin kuin muille...  idiot2



Niin minustakin saapas   Smiley koska voihan sen vaurauden antaa virrata, sen lantteihinkin perustuvan. Eihän raha ole energiana paha, vai onko? Kyseenalaisia voivat olla vain motiivit sen saamiseksi tai haluamiseksi. Mutta jos ihminen sydämestään vaikkapa tekee mitä rakastaa, käyttää lahjojaan ja vaurastuu siinä sivussa niin ei kai se mitään haittaa.
tallennettu
Valo
Vieras
« Vastaus #36 : 05.03.2007 00:39:01 »

Hii, nyt minäkin tajusin miten sen tarkoitit. Niin että niinku Jumala vie meitä niinku marionettinukkeja. Hmm. Miten läheltä se liippaakaan ja siltikin.. Ja todellakin egohan sen väärin ymmärsi kun pelkäsi vapautensa katoavan joten teit palveluksen nostattamalla sen esiin itselleni käsittelyyn, kiitos.  Smiley

Ei se mammonan perässä juokseminen ole ollut kovin terveellistä, ainakin kun niin joskus tein - töitä vääristä syistä, köniin tuli. Sitten aloinkin pelkäämään raha jonakin pahana, tai että se hallitsisi jotenkin. Mutta jos mammonan saamisen pelko estää minua tekemästä asioita joita haluan tehdä niin silloinkin sen antaa hallita elämäänsä. Nyt aion tehdä mitä aidosti tahdon ja jos siitä seuraa mammonaa niin sillähän voi luoda hyvinvointia muillekin - kaikkeuden parhaaksi.
« Viimeksi muokattu: 05.03.2007 01:01:24 kirjoittanut Valo » tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #37 : 05.03.2007 09:05:14 »

Joskus on tietysti oman edun ja jaksamisen mukaista lähteä sellaisen ihmisen luota, joka sairastuttaa sinutkin siinä ohi mennen..varsinkin jos tiedät, ettet voi auttaa kuin rukoilemalla.Yksin jättäminen on tietysti pahinta, mitä sairaalle voi tehdä

*Narsistien kohdalla on sanottu, he EIVÄT parane rakkaudella tai niin kauan kuin joku on vierellä. Vasta kun kaikki rakennettu ympäriltä poistuu, ihan paljaana, terapia voisi auttaa. (meneekö diktaattori terapiaan)  2funny

Mutta pidät siis kaikkea pahaa sairautena?

A - Eikö kaikki paha ole vain juuri sitä, että Jumala sallii ihmisten valita muuta kuin Jumalan? No miksi toisen pitää rukoilla että toinen palaisi Jumalan luo, kun Jumala voi itse sen tehdä? On tietty surku kun näin ei usein käy. Näin eräästä narsistista että häntä oli todella ravisteltu, mutta koveni vain.

Heh, minusta oli äärimmäisen hauskaa sanoa eräälle, "entä jos muutun sellaiseksi mitä haluat" (minussahan oli vain 1 virhe hänestä) KOSKA sillä heitolla alensin itseni sille tasolle, missä hänen egonsa pelaa. Hän ei osannut sanoa muuta kuin "ihmiset ei muutu", ja tällä oikeastaan viittasi itseensä (syndrooman mukaan, varmisti että hänet jätetään myös ystävänä, ei osaa kuin olla narsisti). Voin kuvitella millaista hänen veljillään oli, kun rakasta veljeään yrittivät käännyttää. Tai toisen exäni kanssa! Miten veljet ovat varmaan surreet uppiniskaisia broidejaan.

Tiettyjä ihmisiä on kovin vaikea kuvitella rukoilemassa polvillaan.. tai muutenkaan.

B - Rukous "tapahtukoon Sinun tahtosi".. sisältää sen, että ihminen saa olla jumalaton! Koska se on Jumalan tahto! Koska Jumala tiesi mitä tapahtuu..niin se tapahtui.

C - Jotkut kyllä löytävät Jumalan, rukouksen jne kuten eilen lukemassani kirjassa..


Rahan valta! on eri asia kuin visualisoida vaurautta jne. käyttää se nk hyvin.

Et sinä peukkuja tarvitse, leijona nousuvaaka ei voi kuin menestyä. Ai niin ja suuntaa Aasian markkinoille, tuonti ja vienti, siellä kasvaa..  2funny
  smitten

(http://hazel.forest.net/skjold/New_Folder7/Images1x2Pix30Jpg1/Religion/ReligiousVol1/C1691-07.JPG)

(http://images.acclaimimages.com/_gallery/_TN/0133-0701-1603-2144_TN.jpg)

(http://images.acclaimimages.com/_gallery/_TN/0433-0610-2310-1055_TN.jpg)

PS Minulla on rukouslistalla ennen kaikkea TERVE kumppani, nimittäin hyvät ja pahat KAHELIT saa riittää, vaikka joku sanoi, ei ole pakko olla hullu ollakseen töissä täällä, mutta se voisi olla avuksi.  Kiss
« Viimeksi muokattu: 05.03.2007 11:10:08 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #38 : 05.03.2007 12:52:52 »

Kyllähän rahaakin saa rukoilla itselleen. Maailmankaikkeus on ehtymätön lähde ja kaikki maailmassa koostuu Jumalasta: näin ollen myös raha on Jumalaa/energiaa jota riittää kyllä. Sitä rahaa tulee jos sitä oikeasti tarvitsee, sillä asioilla on tapana järjestyä tavalla tai toisella.

Rukoilemisesta tuli mieleen sellainen, että ei kannatta koko ajan rukoilla samaa asiaa uudestaan ja uudestaan. Rukous kuullaan kyllä ihan ensimmäiselläkin kerralla ja sen jälkeen se jätetään maailmankaikkeuden huomaan. Esimerkkinä vertauskuva, jossa pojalta hajoaa pikkuauto. Poika vie sen isälle ja pyytää tätä korjaamaan auton. Isä ryhtyy työhön, muttei pysty keskittymään siihen kunnolla, kun poika pyörii jaloissa mankuen "onko se jo valmis? Kauanko vielä? Minä haluan autoni takaisin - äkkiä!" Isältä sujuu työ paljon nopeammin, jos poika vain jättää autonsa isän huomaan ja menee leikkimään siksi aikaa, kun autoa korjataan.

Asioiden järjestyminen ja vastauksen saaminen rukoukseen voi kestää, koska henkimaailman täytyy noudattaa Maapallon aikakäsitystä ja olla sotkeutumatta liikaa Maan asioihin.
tallennettu
Valo
Vieras
« Vastaus #39 : 05.03.2007 13:53:05 »


Sairaiden ihmisten kohdalla heille sekin kokemus on yhtä tärkeä  kuin kenelle tahansa elämä ja mahdollisuus itse tahtoa parantuvansa ja löytää se oma voimansa - jos se on hänen ja kaikkeuden suunnitelman mukainen paras, ilman että siihen vapaaseen tahtoon kukaan puuttuisi.

Egohan kyllä säälii ja ojentaa kätensä, mutta tahtookin salassa muuttaa sairaasta terveen  - sittenkin normaaliksi koska ajattelee (tietävänsä) sen olevan parasta sairaalle, ja pyydämme sitten Jumalaa toteuttamaan tämän hyvän aikeemme normalisoida sairas. Sairaaksi tekevät teot ovat merkityksellisiä ja tarkoituksenmukaisia kuin ovat sairaudetkin. Ne antavat tilaisuuden kukin ITSESTÄMME aloittaa se aito parantuminen. Sen jälkeen vasta, ja silloinkin vain omalla esimerkillämme, voimme tuoda esille sen keinon parantumiseen, elämällä kuten elämä opetti sydäntään seuraamaan. Olemalla valo, kajoamatta kenenkään vapaaseen tahtoon, haluamatta ketään muuttaa normaaliksi tai terveeksi, hyväksymällä nämä ilmiöt tarkoituksellisuudessaan.

Se pahakin lakkaa olemasta kun tarkoituksen hyväksyy kunnioittaen, vaikka ei tietäisikään mitä se on toisen kasvulle. Paha on katsojan silmässä, koska se pimeys ei ikinä näy itsessämme kuin sen pahan kautta jonka maailmassa näemme. Silti sekin on vain oma hommamme setviä sitä eikä kenenkään "muun". Ja senhän voi tehdä sen valon tai rakkauden tai miksi sitä nimittääkin - avulla jne. jne.

Minusta muutes sen nöyryyden voi korvata kunnioituksella, se kuvastaa paremmin tasa-arvoa kaikkeudessa.


tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #40 : 05.03.2007 13:55:19 »

Allekirjoitan Valon sanat. Jos rukoilee toisten puolesta tai jos ei oikein itse tiedä, miten omaa elämäänsä muuttaisi, pyytää vain, että "tapahtukoon sinun tahtosi".

Pahaa ja hyvää ei oikeastaan ole edes olemassa. Asiat tapahtuvat koska niiden on tarkoituskin tapahtuakin. Mutte ei siitä enempää, olen jo avautunut tästä aiheesta aiemmin! Grin
tallennettu
Valo
Vieras
« Vastaus #41 : 05.03.2007 14:09:26 »

Minulle tuli mieleeni, että rukouksen voi käsittää joko ihmisen ja Jumalan dialogina tai jumaluuden monologina. Sisältyykö jompaan kumpaan erilllisyys?
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #42 : 05.03.2007 14:17:37 »

Jooh, mutta silti, olen itse luovuttanut muutaman hullun kanssa, haluan todella kauas ongelmista ja sairauksista. Pidän sellaisesta ajattelusta että kaikki on rajatonta ja mahdollista, mutta en tietynlaisesta kaheliudesta. Raskas aihe.

Voihan sitä rukoilla, en tiedä mikä muuttuu.. tai sitten tuo maailman pahuus.. sitä on kai aina sekä hyvää että pahaa ja ihminen koettaa olla kaltaisessaan ympäristössä. Ilmankos minun elämästäni on riuhtaistu tietyt asiat pois ja tuotu paljon hyvää tilalle. Tämä näkyi itse asiassa tarotissakin.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #43 : 05.03.2007 14:20:09 »

Hhhmmm....

Mietin, että jos ihminen kokee rukoilemisen dialogina Jumalan kanssa niin, että minä olen tässä ja Jumala on jossain tuolla Taivaassa, jossain kaukana, niin silloin ihminen kokee olevansa erillään Jumalasta.

Jos kuitenkin rukoilee niin, että tietää Jumalan olevan läsnä kaikkialla ja asuvan sisällään, se on eräänlaista monologia. Kysyy itse (persoona) Itseltään (sielu/jumala).

tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #44 : 05.03.2007 14:21:12 »

Rukoiltuani heidän puolestaan, rukoilen etten joudu kohtaamaan vastaavaa enää enkä ole joutunutkaan. Rukoilen kaikille.. hyvää.

The card second from the bottom of the staff represents your environment and the people you are interacting with. Seven of Swords (Futility): An opportunity to withdraw from a hopeless situation and fight another day. Disengagement from a struggle you should never have been involved in. A desperate attempt to resolve a matter without conflict. The use of cleverness or outright deception to turn the tide in your favor.

"Rukous kuullaan kyllä ihan ensimmäiselläkin kerralla ja sen jälkeen se jätetään maailmankaikkeuden huomaan."

Onko henkimaailmalla muutenkaan oikeus vaikuttaa tiettyihin asioihin.. niin monta asiaa voidaan kokea väärinä tai rukoillaan niiden muutosta. Ilmeisesti tässäkään ei saa rukoilla toisten muutosta vaan vain itselle sopivia tilanteita. Ei vaikka tuntuisi että toisia voisi auttaa. No joo. Joskus on auttanut toistenkin puolesta rukoilu "älkää nyt antako sen tehdä sitä ja sitä tyhmyyttä.."
« Viimeksi muokattu: 05.03.2007 14:23:08 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: