Sivuja: 1 ... 6 7 [8]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Rikolliset rakkaudessa, kahden miehen loukussa  (Luettu 64113 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Sun73
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382



Profiili
« Vastaus #105 : 28.02.2007 15:07:02 »

Kyllä sitä tosiaan alapäällä on tullut ajateltua kun minäkin joskus olen aidan toisella puolella käynyt  :Smiley Mulla ei silloin järkeä ole päässä tippaakaan  buck2 Mutta en mä kyl kadu yhtään, kyllä sitä kerkee sitten vanhana istua sohvalla ja pidellä kädestä kiinni, kun ei enää muuhun pysty  Grin

 Asterix, olen sitä mieltä että Vaaka-mies on todellakin tosissaan sinun kanssasi ja lahjoittaessaan asunnon sinulle , hän on mielessään jo suunnitellut viettävänsä loppuelämän sinun kanssasi    smitten  Olen iloinen puolestasi   Smiley mullekkin kelpais kakkosasunto, jossa voisin viettää pms-päivät   Wink

                   Cheesy   Oinas73                   


tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #106 : 28.02.2007 15:19:35 »

Kyllä sitä tosiaan alapäällä on tullut ajateltua kun minäkin joskus olen aidan toisella puolella käynyt  :Smiley Mulla ei silloin järkeä ole päässä tippaakaan  buck2 Mutta en mä kyl kadu yhtään, kyllä sitä kerkee sitten vanhana istua sohvalla ja pidellä kädestä kiinni, kun ei enää muuhun pysty  Grin

Totta!  Cheesy
En tiedä pitäisikö näin julkisesti ikään kuin hävetä
keikauksiani, mutta facta on, että kaikista olen nauttinut
täysin siemauksin niin paljon,
ettei mikään kaduta sitten pätkääkään. :Smiley Tongue


Asterix, olen sitä mieltä että Vaaka-mies on todellakin tosissaan sinun kanssasi ja lahjoittaessaan asunnon sinulle , hän on mielessään jo suunnitellut viettävänsä loppuelämän sinun kanssasi    smitten  Olen iloinen puolestasi   Smiley mullekkin kelpais kakkosasunto, jossa voisin viettää pms-päivät   Wink

                   Cheesy   Oinas73                   


Niin.. tuskin saisin lahjaksi asuntoa,
jos parfyymejä, koruja ja sen sellaisia helpompia voi antaa.

Asunto merkitsee enemmän tuollaista pysyvyyttä
ja sitä ei ole esim. edes hänen ex-vaimonsa saanut,
joten sen täytyy olla merkittävä ele. idiot2

 askendentti skorpioni  aurinko kaksoset...
Mikä minut oikein vakuuttaa toisen tunteista..? buck2
tallennettu
Aya Nuit
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 162


I connect and detach, push and pull, like a tide


Profiili
« Vastaus #107 : 01.03.2007 12:26:10 »

Aikamoinen tilanne.

Juttu on niin että minä en lakkaa ihmettelemästä sellaisia ihmisiä, jotka jäävät suhteeseen johon eivät ole tyytyväisiä, jopa siihen pisteeseen asti että ovat menossa naimisiin. Miten voi olla niin heikko luonteeltaan. Tällaisia ihmisiä on paljon, jotka eivät osaa olla yksin ja sitten tyytyvät johonkin, kunnen vastaan tulee joku "parempi". Ja sitten hypitään toisten sänkyihin ja satutetaan toisia omaa heikkouttaan. Oletko sellainen Asterix? Sopiiko kysyä että oletko elämäsi aikana hyppinyt suhteesta toiseen, oletko viettänyt omaa itsenäistä sinkkuelämää? Sanot olevasi erittäin seksuaalinen, joten et varmaankaan ole kauaa yksin viihtynyt? Ihminen on seurallinen olento ja seksuaalinen olento tietysti, mutta henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että ihminen ei voi olla koskaan tyytyväinen suhteeseen tai yleensä elämäänsä tai itseensä ellei hän ole oppinut olemaan yksin ja täysin riippumaton toisesta ihmisestä, niin henkisesti, taloudellisesti kuin seksuaalisestikin. Tunnen erään ihmisen joka on hyvä esimerkki tästä. Hän itse on myöntänyt että ei osaa oikein olla yksin, on aina päätynyt pidempiin tai lyhyempiin suhteisiin, ja suhteen päätyttyä on heti uusi, tai uusi etsitään jo suhteen vielä ollessa meneillään, jotta ei vaan tarvitsisi olla yksin ja pysähtyä miettimään. Tämä mies ihastuu aina ihan täysillä, mutta suhteet ovat aina lopahtaneet siihen että tunteet viilenevät ja mies alkaa haikailla "vihreämpää ruohoa", koska mies ei ole sinut itsensä kanssa.

Mielestäni esim. vuoden selibaatti ei olisi kenellekään pahitteeksi jossain vaiheessa elämää (siinä vaiheessa kun sitä oikeaa ei ole vielä löytynyt). En tarkoita todellakaan että "pitäisi pantata" avioliittoon tmv., kokemukset ovat hyvästä jotta ei tarvitse sitten vakituisessa suhteessa haikailla muiden perään. Itse puolestani olen saanut vallankin tarpeeksi kokemuksista ja olisin valmis sitoutumaan siihen oikeaan. Mutta pointti on se, että ihminen osaa myös olla ilman seksiä. Henkilökohtaisesti pidän henkisiä asioita sekä henkistä yhteenkuuluvuutta ja sielunkumppanuutta paljon tärkeimpinä, vaikka rakastan seksiäkin. Tahdon myös sellaisen kumppanin, joka ensisijaisesti arvostaa minua ihmisenä, eikä seksuaalisena olentona/naisena, joka tyydyttää hänen tarpeensa. Suhde on todella heikoilla kantimilla jos esim. tauko seksistä syystä tai toisesta ajaa toisen puolisoista pettämään toista. Vuosia mittariin tulee 29, enkä kertaakaan ole kumppania elämäni aikana pettänyt, ja tavoitteena on pitää tilanne sellaisena.

Vakituinen suhde ja kumppani on aina valinta, vaikka vastaan tulisi houkutuksia (ja varmasti niitä jossakin vaiheessa tulee jos puhutaan nyt vuosia/kymmeniä vuosia kestävästä parisuhteesta) täytyy silloin osoittaa luonteen lujutta ja elää tuon valinnan mukaan. Jos taas on sellainen ihminen, joka jatkuavasti haluaa/tarvitsee uusia ja erilaisia kokemuksia, ei tulisi koskaan sitoutua. Kun olet vapaa, voit elää miten mieli tekee, mutta sitoutuessaan sitoudutaan elämään yhdessä ja yhteisten sääntöjen mukaan, eikä tämä ole rajoittamista vaan se tehdään omasta halusta ja se on valinta. Miksi Asterix haluat naimisiin? Jos tulee jo toinen kerta kun peräännyt avioliitosta, sinuna miettisin onko avioliitto tai yleensäkään sitoutuminen sinua varten. Ehkä kaipaat jatkuvaa vaihtelua jolloin vaihtuvat suhteet ovat sinua varten.

On tietysti sellaisiakin ihmisiä jotka sitoutuvat, ja sitten pettävät jatkuvalla syötöllä eivätkä näe siinä edes mitään väärää, vaan kokevat sen oikeudekseen tai melkeinpä pitävät sitä vain viattomana harrastuksena. Tällaiseen mieheen törmäsin viime viikonloppuna baarissa, kamala iskeminen päällä. Sitten kävi ilmi että mies on avoliitossa. Tulipahan sanottua muutama valittu sana suhteesta ja pettämisestä. Mies vaan tuumasi siihen vilpittömin katsein "Mitä väärää siinä muka on että haluan panna hyvännäköisiä naisia vaikka olen sitoutunut?", väitti vielä rakastavansa naistaan kun kysyin että miksi sitten on tämän kanssa yhdessä jos haluaa nussia ympäriinsä. Sanoin vaan että minulla on hieman erilainen käsitys rakkaudesta. Tuollainen on pelkuruutta ja hyväksikäyttöä, että pidetään sitä vaimoketta kotona ja sivussa "salarakkaita". Reilu peli, jos kaksi ihmistä hyväksyy avoimen suhteen ollessaan yhdessä, mikäs siinä, mutta pettäminen on täysin eri asia. Mies sanoi että "meillä on vähän niin kuin avoin suhde", kysyin tuohon tarkennusta, mies sanoi "aina kerron jälkeenpäin kun olen ollut jonkun kanssa sängyssä". Kysyin että mitäs nainen siihen, mies sanoin että "no se itkee ja huutaa" --tässä tämän valioyksilön käsitys avoimesta suhteesta. Täysin käsittämätöntä puhetta tuolta mieheltä. Täytyy vaan todeta että joillakin ajattelun ja moraalin kehittyminen on jäänyt puolitiehen. Muutenkin, ihmisten tulisi muistaa myös asettua toisen asemaan. Esim. haluaisitko Asterix löytää itsesi tuon Vaaka-miehesi vaimon asemasta, entäpä lasten?  En tarkoita että kenekään täytyisi olla yhdessä jonkun kanssa vaikka velvollisuudentunteesta ja uhrata oma elämänsä ja onnellisuutensa. Mutta tällaiset tilanteet johtuvatkin usein siitä että ihmiset heikkoudessaan sitoutuvat ja menevät naimisiin sellaisen ihmisen kanssa joka ei ole se oikea, koska haluavat jostakin muusta syystä sitoutua ja ehkä esim. ikä painaa ja haluaa vaikka lapsia tmv. Elämä on oma tietenkin ja on elettävä, mutta tällaiset pettämistilanteet ovat ehkäistävissä aikaisemmassa vaiheessa oikeilla valinnoilla, jos tahtoa siihen löytyy.

Toisen rakastaminen on sitoutumista ja halua olla yhdessä vaikeinakin aikoina, ja niitä tulee jokaiselle parille. Rakkaus on yhtä lailla työtä kuin intohimoakin. Jos taas käsitys rakkaudesta on naivi hullaantuminen, no, silloin ei mikään suhde tule kestämään ja riittämään läpi elämän. Moraalisaarna varmaan jonkun mielestä, mutta tämä on minun käsitykseni.

My man is gonna be only for me, and I'm gonna be only for him. smitten
« Viimeksi muokattu: 01.03.2007 12:49:39 kirjoittanut Aya Nuit » tallennettu

aurinkovaaka askendenttijousimies kuuvesimies venusskorpioni marsskorpioni merkuriusvaaka

Punainen Planetaarinen Käärme
Puu-Hevonen
Taroteissa Erakko
Numerologiassa 7&9

"And I'd been born restless..the dreamer, the angry one, the complainer."
Anne Rice:The Vampire Lestat
Asterix
Vieras
« Vastaus #108 : 01.03.2007 14:01:55 »

Smiley

Minä olen itsenäistynyt 14 vuotiaana muutettuani
vanhempieni kotoa Britaniaan käymään kouluni loppuun sisäoppilaitoksessa
ja sen jälkeen olen elänyt täysin itsenäistä elämää
yksin ja välillä asuen jonkun kanssa
ja ikävuosia minulla kohta 32. Smiley

Seksin kuuluminen elämään ei vielä tarkoita
automaattisesti parisuhdetta ja epäitsenäistä elämää.
Se on vain seksiä ja seksi on normaalia ihmisen elämään
kuuluva asia. Smiley

Toki minullakin on selibaatti-aikoja ollut. Smiley

Välillä en ole ollut kiinnostunut parisuhteesta,
mutta halunut kuitenkin seksiä, jolloin varattu mies on
oivallinen tähän. Smiley
Yleensä ne eivät ala tekemään ongelmia
ja suhde toimii vaivattomasti jopa vuosia. Smiley
Itselläni oli tälläinen suhde neljän, viiden vuoden ajan
2-kymppisestä 25:een, jolloin sitten rakastuin
aviomies-kandinaatti nr.1 ja lopetin suhteen varattuun mieheen. Smiley

Epäitsenäistä elämää en ole koskaan vielä viettänyt
(ellei lasketa lapsuutta, jolloin eletään jonkun toisen kukkarosta),
sillä minulla on aina ollut oma talous ja kukkaro
ja mieheltä en ole koskaan pyytänyt mitään. Smiley



Voisin kirjoittaa kirjan kaikista tempuista,
miten miehet pettää vaimojaan näiden
koskaan edes epäilemättä sitä. buck2

Facta on se, että yleisesti toinen nainen tuomitaan,jos mies pettää.

Mielestäni se äärimmäisen typerä ajattelutapa,
koska kukaan toinen nainen ei ole vielä kolkannut ketään
naimisissa olevaa miestä ja raahannut hänet
vastoin miehen omaa tahtoa sänkyynsä.

Ainoastaan nainen, joka ei halua kantaa mitään vastuuta
avioliitossaan, syyttää muita. coolsmiley

Mies tekee aina itse sen valinnan ja hyvin useassa tapauksessa,
se toinen nainen ei edes tiedä, että mies on naimisissa,
mutta siltikään vaikka tietäisi, niin sillä toisella naisella
ei ole mitään vastuuta joidenkin toisten ihmisten avioliitoista.
Se on kahden kauppa ja heidän oma asiansa, miten sen hoitavat. Smiley


Moni on kysynyt, mitä jos minun mieheni ottaisi toisen naisen.
Kerron suhtautumiseni jälleen kerran;

1. Naisen tulee olla ennen kaikkea pitää huoli ulkonäöstään, seksuaalisuudestaan ja taidostaan kuunnella miestä ja kysyä, miten päiväsi on mennyt, koska 99% mies hakee
toisen naisen seksin vuoksi ja kokeakseen kauniin naisen läsnä oloa
ja saadakseen puhua jonkun ymmärtäväisen kanssa työstään, perheestään ja ongelmistaan, siis kuuntelijaa. Smiley

Mies on fyysisempi kuin nainen ja miehelle merkitsee ulkoiset
asiat naisessa ja fyysinen tunteminen yllättävän paljon,
vaikka nykyajan tasa-arvo-mekastajat haluavat kieltää sen.

Se vain on luonnon laki,
että mies on fyysisempi ja nainen henkisempi
ja jos haluat välttää miehesi lankeamasta minunlaisiin naisiin,
kannattaa huomioida tuo asia erittäin tarkoin. Wink


2. Jos mieheni pettää minua, se on minun peiliin katsomisen paikka, eikä vain pelkästään vain ulkonäöllisissä asioissa.

3. Minun tulee kysyä itseltäni, miksi mieheni on epätyytyväinen minuun.
Varoitusmerkit ovat taatusti olleet ilmassa jo ennen toisen naisen astumista kuvioihin.

4. Keskustelu ja mietintä miehen kanssa, miten hän ja minä haluamme
suhteelta ja onko suhde enään sillälailla kurantti,
että molemmat ovat tyytyväisiä
-> tarvittavat toimenpiteet

Mustasukkaisuus ja omistushaluisuus vain pahentaa asioita
ja jos haluan pitää mieheni itselläni, niin ei muuta kuin taistoon
vietellä mies takaisin itselleni. Wink
Etulyönti asema vaimona kannattaa käyttää hyväksi,
koska ainakin vielä alussa mies tulee vielä kiltisti kotiinsa yöksi. Wink

(Voisin kirjoittaa kirjan tästä aiheesta!)
tallennettu
Aya Nuit
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 162


I connect and detach, push and pull, like a tide


Profiili
« Vastaus #109 : 01.03.2007 14:57:17 »

Huh huijakkaa, sanonpa vaan että uskon karman lakiin ja siihen että minkä taakseen jättää sen edestään löytää. Että luulenpa että jossakin vaiheessa Asterixkin saatat joutua tilanteeseen jossa rakastamasi mies osoittautuu pettäjäksi. Elämän pyörä pyörii ja opettaa... Shocked

Mutta jokainen tavallaan. Itsekin olen toki virheitä tehnyt (vaikka pettänyt itse en olekaan) ja niistä oppinutkin, se kai se pointti onkin, oppia kantapään kautta. Sittemmin on tullutkin vahvoja mielipiteitä ja periaatteita koskien parisuhteita, niin omaani, kuin muiden siinä mielessä että varattuhin en koske. En kunnioituksesta kanssasisartani, siis miehen kumppania kohtaan, plus en myöskään luottaisi mieheen tai miehen tunteiden pysyvyyyteen, jos mies ihastuu minuun (ei siinäkö ettenkö olisi aivan ihastuttava, heh -mutta siitäpä ei olekaan kysymys) seurustellessaan jonkun toisen kanssa. Mutta niin, meitä ihmisiä on moneksi  coolsmiley
« Viimeksi muokattu: 01.03.2007 14:58:58 kirjoittanut Aya Nuit » tallennettu

aurinkovaaka askendenttijousimies kuuvesimies venusskorpioni marsskorpioni merkuriusvaaka

Punainen Planetaarinen Käärme
Puu-Hevonen
Taroteissa Erakko
Numerologiassa 7&9

"And I'd been born restless..the dreamer, the angry one, the complainer."
Anne Rice:The Vampire Lestat
Asterix
Vieras
« Vastaus #110 : 01.03.2007 15:21:59 »

Huh huijakkaa, sanonpa vaan että uskon karman lakiin ja siihen että minkä taakseen jättää sen edestään löytää. Että luulenpa että jossakin vaiheessa Asterixkin saatat joutua tilanteeseen jossa rakastamasi mies osoittautuu pettäjäksi. Elämän pyörä pyörii ja opettaa... Shocked


No elämää se vaan on ja kukaan ei ole täydellinen. Wink

Itse en usko karmaan ja olen tuntenut olevani vapaa siitä. Smiley
Jos itse uskot karman lakiin, niin silloin ei varmaan kannattaisi
alkaa maalaamaan piruja seinille
ja toivomaan toiselle pahaa..?  coolsmiley

Jos rakastamani mies rakastuu toiseen, niin silloinhan
kuvittelisi minulta löytyvän ymmärrystä sille, vai mitä? Smiley

Kaikki ei ole niin mustavalkoista ja joskus rakastuminen
ei katso paikkaa, aikaa ja sitä, oletko naimisissa vai et.

Se voi muuten olla muuten yksi karman opetus,
ja läheskään aina se ei tarkoita sitä, että on oikein pysyä
avioliitossaan/suhteessaan. Wink

Myöskin karma-uskovaisten pitäisi mielestäni opiskella paremmin
ideologiansa, joka korostaa, että rakkaus ei ole sama kuin toisen
omistaminen, kuten myöskään avioliitto ei ole sama kuin toisen omistaminen ja vastuu tekemisistä,
myöskin omasta avioliitosta ja parisuhteesta on itselläsi,
eikä kolmannella osapuolella. Wink

Sinä luot itse oman onnellisuutesi ja onnettomuutesi
ja kun luot oman onnellisuutesi, vaikka muut kadehtisivat sitä
tai eivät pitäisi tai pystyisi hyväksymään sitä,
niin se ei tarkoita sitä, että siinä käy huonosti itselle. Wink

« Viimeksi muokattu: 01.03.2007 15:29:29 kirjoittanut Asterix » tallennettu
Aya Nuit
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 162


I connect and detach, push and pull, like a tide


Profiili
« Vastaus #111 : 01.03.2007 15:41:35 »

En minä toivo kenellekään pahaa.

Enkä todellakaan ole sitä mieltä että rakkaus=toisen omistaminen, tämän voi allekirjoittaa jokainen joka minut tuntee, ja kaikki entiset kumppanini. Mutta omistaminen ei puolestaan tarkoitakaan samaa kuin uskollisuus, ja sitä minä kannatan  Smiley

Kyllä, vastuu omasta tekemisestä on itsellä. Mutta kannan kyllä vastuuta omista tekemisistäni myös muille. Tämä on vain hieman erilainen versio siitä, että ei toivo kenellekään pahaa, eikä aiheuta sitä omalla toiminnallaan. Kai yleensä normaali ihminen auttaisi esim. tuntematonta ihmistä kadulla, jos vaikka vanhus olisi kaatunut ja tarvitsisi apua ylönousussa. Ihmiset myös usein lahjoittavat rahaa hätääkärsiville, mutta eivät näe omaa napaansa pidemmälle jos puolestaan aiheuttavat vahinkoa toiselle ihmiselle lähipiirissään. Samalla periaatteella en halua tietoisesti aiheuttaa toiselle ihmiselle kärsimystä omalla toiminnallani. Tätä kutsutaan yhteisvastuuksi  Smiley

En todellakaan toivo kenellekään pahaa!

Mitä minä toivon on ymmärrystä ja näkemystä, kanssaihmisten huomioonottamista smitten
tallennettu

aurinkovaaka askendenttijousimies kuuvesimies venusskorpioni marsskorpioni merkuriusvaaka

Punainen Planetaarinen Käärme
Puu-Hevonen
Taroteissa Erakko
Numerologiassa 7&9

"And I'd been born restless..the dreamer, the angry one, the complainer."
Anne Rice:The Vampire Lestat
Sun73
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382



Profiili
« Vastaus #112 : 01.03.2007 15:51:25 »

Selibaattia on täälläkin pakosta pitänyt kokeilla 3 kuukauttakin, kun nykyinen rakkaani asui toisessa maassa.. Se oli yhtä hlvettiä olla ilman seksiä  tickedoff Mutta eihän kaikilla samat seksuaaliset tarpeet olekkaan  Wink
Ja olen minäkin yksin asunut 1,5 vuotta,oli siinäkin tietty hyvätkin puolensa, mutta kyllä sitä mieluummin nukkuu yönsä rakkaan kainalossa  smitten
Mä kans Asterixin kanssa samaa mieltä ,että ulkonäöstään pitää pitää huolta, miehet on niin heikkoja lankeemaan paremman näköisiin ja seksikkäämpiin Wink
Ja minkäs sille voi jos mies löytää uuden, ei siinä surkuttelut auta, kyllä uusia miehiä on maailma pullollaan  Cheesy

                   Kiss    Oinas73
                          kuu askendentti jousimies

tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #113 : 01.03.2007 16:22:12 »

Nyt mie laitan tämän ketjun lukkoon. Asiat alkavat mennä jo henkilökohtaisiksi ja tällaiseksi hmmm... "jaaritteluksi". Se lienee oikea sana. Alkuperäisestä aiheesta on nyt eksytty jo aikasen pitkälle ja moderaattorien kanssa olemme sitä mieltä, ettei tällainen yksityiselämän ruotiminen kuulu Astron forumin yleisilmeeseen.

Olet varmaan, Asterix, ehtinyt saada asiaasi näkökantoja ja mietteitä tähän mennessä ihan tarpeeksi, joten tuskin pahastunet, jos ketju lukkiintuu. coolsmiley

Kiitän
tallennettu
Sivuja: 1 ... 6 7 [8]
  Tulostusversio  
 
Siirry: