Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kalat, Kalat, Kalat...  (Luettu 22885 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Alzbeta
Vieras
« : 01.12.2005 12:06:01 »

Hei, aloin tosiaan miettimään...

Itselläni on nousu-ravun myötä Kuu Kalat koko kartan hallitsija, mutta aloin miettimään, että onko todella näin että kaikilla joilla jotain kalavaikutuksia on kartallaan omaavat samoja elementtejä elämässään.

Itselläni oli vaikea syntymä ( joka kuulemma liitetään kaloihin? ). Oli todella vähällä, että matkani oli päättyä ennen kuin alkoikaan. Olen aina ollut yliherkkä ja siitäkin johtuen ihmissuhteet ovat äärimmäisen ongelmallisia. Itsetuho ja päihteet, näennäinen välinpitämättömyys kun välittää liikaa... Ovat niin tuttuja, niin tuttuja.

Onkos muilla kaloilla samanlaisia kokemuksia?
tallennettu
Cleo
Vieras
« Vastaus #1 : 01.12.2005 12:14:40 »

En ollut kuullutkaan, että Kaloihin liitetään vaikea syntymä? Shocked Itselläni on kuun noususolmu ja Pallas Kaloissa, 4. huoneessa, ja kyllä, syntymä oli vaikea. Äidilleni tehtiin monta verensiirtoa, ja jos olisin ollut vain 50 grammaa kevyempi, olisin joutunut jäämään sairaalaan keskosena.

Herkkyyttä on löytynyt ja löytyy edelleen roppakaupalla, itsetuhoisuuttakin nuorempana, mutta monet näistä vaikeammista piirteistä ovat hävinneet Saturnuksen paluun myötä. Omalla kohdallani elämästä on tullut sitä parempaa, mitä enemmän vuosia on kertynyt. Joten vanhuus ei ainakaan pelota tässä valossa, itse asiassa oletan että vanhuuteni se vasta onnellinen tulee olemaankin! Cheesy
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #2 : 01.12.2005 12:34:22 »

Aurinkoni on Kaloissa ja Kalojen hallitsija Neptunus sijaitsee MC:lläni Jouskarissa, 9. huoneen puolella. Muuta "herkistävää" ei kartallani juuri ole, joten ehkä siksi en ole joutunut omakohtaisesti käymään läpi noita Kalojen merkkiin liitettäviä negatiivisia juttuja. Lähipiirissäkään ei ole alkoholismia, eikä muita pahoja addiktioita. Tietynlainen herkkyys ympäristön vaikutuksille on kuitenkin asia, jota olen jonkin verran joutunut käymään läpi. Nuorena en pitänyt juurikaan omasta herkkyydestäni koska se ei hirveästi helpottanut asioita teini-iässä, mutta vanhempana olen tajunnut, että ominaisuushan sekin vain on muiden joukossa.

En muista kuulleeni, että oma tai Kalat-siskoni syntymäkään olisi ollut mitenkään poikkeava tai vaikea. Ehkä Alzbeta sinun kohdallasi tuo Rapu-nousu (ja ehkä muutkin kartan tekijät?) vielä korostavat herkkyyttäsi. Nousumerkkihän kuvaa ainakin astrologi A.T. Mannin mukaan myös syntymän olosuhteita ja sitä ilmapiiriä, mihin syntyy ja mitä sitten myöhemminkin "vetää puoleensa" ja mitä opettelee. Meillä on siskon kanssa osuvat nousumerkit sikäli, että vanhimpana nousu-Kauris antaa minulle luontaisesti isosiskon roolin ja hänellä nousu-Leijona taas auttaa saamaan sitä huomiota, jota keskimmäinen tarvitsee. Wink Hän on perheen "esiintyjä", joka eniten hauskuuttaa meitä muita. Kyllä meissä Kalat-aurinko silti näkyy, sisko on kouluttautunut hoitoalalle ja itse olen asiakaspalveluammatissa. Auttamista ja palvelua on Kalan elämä nähtävästi joka tapauksessa, joten siitä pitäisikin oppia nauttimaan ettei tehtävä muodostuisi ristiksi. Kalat ymmärtää luontaisesti "elämän kolhimia" ihmisiä, osa omakohtaisten kokemustensa takia ja muut pelkästään jo tavallista suuremman eläytymiskykynsä vuoksi.

Kalat-naisten on muuten varmasti helpompi sietää herkkyyttään tässä yhteiskunnassa kuin Kalat-miesten. Itsekin tunnen Kalat-miehen, jossa se herkkyys on aika hyvin pinnan alla piilossa. Vai mitä sanovat Kalat-miehet - onko heitä täällä? Wink
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Miljoonakala
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30


Profiili
« Vastaus #3 : 01.12.2005 13:15:04 »

Kyllä vaan, tutulta kuulostaa!

Olen kalat ja odotusaikana äitini määrättiin pitkäksi ajaksi vuodelepoon, ja synnytykseni kesti tajuttoman kauan, oli vaikea ja minä vauvana ilman happea pitkään, ja sininenkin, jottei kovin hyvät eväät tähän maailmaan tulossa minullekaan annettu. Lapsuuteni olin kuitenkin normis terve, joten kriisihetki ajoittui nimenomaan synnytykseen.

Alkoholismia minunkin perheeseeni on suotu, isäni joka ei kuitenkaan ole kalat, ja ensimmäinen Oinas-aviomieheni. Nyttemmin olen itse ollut puritaanisti streittari jo reilun pari vuotta, ja elämä tuntuu aina vaan paremmalta sen vuoksi. Kuulostaa useista varmaan kauhean tylsältä, mutta suosittelen toisillekin.

Kala-mies oli minullekin päähänpinttymä monia vuosia ja sain tuntea sydänsuruja tästä onnettomasta suhteestani. Oi voi, en enempää jaksa edes sanoa.

Kalapiirteistä en kanna riippanani pessimismiä, mutta muuta herkkyyttä kyllä löytyy, intuitiota, näkemystä, visualisointikykyä, hyväksyntää ja myötätuntoa. Kalamaisuus voi tulla ilmi myös seurallisuutena - onko muilla näin?

~Miljoonakala
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #4 : 01.12.2005 13:43:51 »

Tervehdys,

omassa perheessäni Kalojen merkki tulee esiin tavalla tai toisella melko voimakkaasti. Minulla on kaksi  aurinko- kalat -veljeä, jonka lisäksi isäni on  kuu- kalat ja itselläni Aurinko on Kalojen huoneessa, siis 12. huoneesta löytyy.

Vanhempi veljistä kuvaa itseään joskus romanttiseksi hölmöksi, mutta muuten Kalojen yliherkkyys tms. ei tule juurikaan hänestä esiin, ei myöskään nuoremmasta veljestä. Kumpikin on perustemperamentiltaan rauhallinen ja tasainen, melkolailla omiin maailmoihinsa uppoutuneita ihmisiä ovat. Vanhemman veljen Kuu on Skorpionissa, nuoremman Leijonassa. Kumpikaan ei ole palveluammatissa vaan he työskentelevät tekniikan parissa. Nuoremman veljen intohimona on musiikki, joka sopiikin mielestäni Kalat-Leijona -yhdistelmälle hyvin.

Isän Kala-Kuu näkyy selkeästi rikkaana sisäisenä maailmana, mutta myös kuuhulluutena ja nukkumisvaikeuksina. Hänellä koki myös vuosia sitten jonkinlaisen psyykkisen romahtamisen, jossa näytti, ettei hän enää erottanut unta todellisuudesta. Tätä ennen hän oli kärsinyt pitemmän aikaa univaikeuksista, jotka johtuivat fyysisen tekemisen puutteesta (työt vähenivät radikaalisti eläkkeelle siirtymisen myötä). Mainittakoon, että isäni on aurinkomerkiltään Leijona, ja myös hän on taiteellisesti erityisen lahjakas. Musiikki ei ole kuitenkaan hänen juttunsa kuten Kalat-Leijona -pojalla, vaan enemmän kuvataide ja käsityöt.

Itse olen "pinnalliseksi Kaksoseksi" ihmeen syvällinen ja lapsuuden yliherkkyys tuli todella tutuksi. Herkkyyden kanssa oli välillä todella vaikea elää. Mutta minullahan on myös nousumerkkinä Rapu, tuo oman säväyksensä tähän soppaan. Syntymästä vielä: johtuneeko sitten tuosta vilkkaasta Kaksosen merkistä, että en ole syntynyt kalamaisen vaikeasti, vaan olen putkahtanut maailmaan oikein pikavauhtia.  :Smiley
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Rohana
Astro-nauttija
****
Viestejä: 790



Profiili
« Vastaus #5 : 01.12.2005 13:51:19 »

Kala-isäni meinasi kuolla synnytykseen, kuten äitinsäkin häntä synnyttäessään, näin olen kuullut. Aika vaikea ihminen muutenkin, valtaa kun ei muualle ollut niin sitä piti käyttää omaan perheeseen. Jollain tasolla pelkään vielä aikuisenakin isääni.  idiot2
tallennettu

-Lähden, jotta tulisin, Menen kauas, jotta lähellä olisin.-
Nils-Aslak Valkeapää
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #6 : 01.12.2005 14:37:54 »

Auringonkukka, kirjoituksestasi tuli mieleen eräs Jousimies-ystäväni, jonka molemmat vanhemmat ovat Kaloja. Hänellä oli nuorena pahoja vaikeuksia nimenomaan isänsä kanssa, joka käyttäytyi juuri kuten kuvasit omaa isääsi. Sad

Myös Kaksos-ystäväni isä on aurinkomerkiltään Kalat. Olen saanut kuvan, että kyseessä on kiltti ja sympaattinen mies, mutta ikävä kyllä myös alkoholille perso.

Lilli, tuo "omiin maailmoihinsa uppoutuminen" varmasti kuvaa Kalat-persoonaa paremmin kuin hyvin! :Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Miisu67
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 85


Voimariimu: Fehu


Profiili
« Vastaus #7 : 01.12.2005 14:57:59 »

Moi,

Fisua täälläkin. Minä en ole kokenut varsinaisesti vaikeaa syntymää, meinasin vaan putkahtaa maailmaan äidin kölliessä sairaalan käytävällä odotellessaan huoneeseen pääsyä. Se taitaa kyllä enemmänkin johtua Kauris-äidin korkeasta kipukynnyksestä!

Mutta herkkyys, unelmointi, auttaminen, tunteiden voima, tilanneherkkyys... niitä kyllä on. Kyllä Kaloihin sosiaalisuuskin sopii, varsinkin, jos Kala on "omassa elementissään" tai ympäristössään. Näin olen itse kokenut. Nuorena tunteiden aallokko oli melko vellovaa ja välillä vieläkin keinuttaa  Wink Itku tulee herkästi, niin ilosta kuin surusta (myös riidasta). Mutta luovuuden löytäminen, se on melkoinen haaste! Olo on sellainen "sielussa soi, mutta ei saa koneesta ulos". Kun vielä löydän siinä oman juttuni, niin aplodeeraan!

Isäni on myös Kalat. Ei ole biologinen, mutta jo 35 vuotta siinä roolissa tekee hänestä todellisen isäni. Tulemme hyvin toimeen, sitä varmasti auttaa myös hänen Kuunsa Vesimiehessä, joka on nousumerkkini. Isä on herkkä, mutta osaa "piilottaakin" sen tarvittaessa. Jos hän suuttuu, leppyy hän nopeasti ja kokee pahaa omatuntoa suuttumuksestaan. Hän on nousumerkiltään joko Oinas tai Kauris ja se näkyy yrittäjyytenä (myös sosiaalisuutena). Isä on jaksanut olla meidän lasten kanssa paljon ja touhuta asioita. Ei hän kuppiin sylje, mutta alkoholi ei ole hänelle (onneksi) ollut ongelma.

Äidin kanssa minulla oli nuorena todella vaikeaa, hänen Kauriina oli varmasti vaikea ymmärtää tällaista Kala-lasta (ja toisinpäin). Muutin kotoa melko nuorena juuri siitä syystä. Se on varmasti ollut ihan hyväksi, niin tunne-elämän kasvun kuin itsenäisyydenkin kannalta.

Toinen tyttärenikin on Kalat. Nousu-Skorpparina vielä melkoinen tulisielu, mutta NIIN herkkä. Ymmärrän häntä hyvin murkkuiän alkaessa painaa päälle, mutta ei hän salli juurikaan auttaa. Asiat koetaan niin syvällä. Hän aistii tunnelmat ja ihmisten olotilat herkästi ja nuorena niitä on joskus vaikea sulatella. Kuten itsellänikin nuorena, se "yliherkkyys" on varmasti vaikea olotila.

Ja vielä yksi Kalat suvussa: isoäitini. Hänen kanssaan sain elää neljä ensimmäistä ikävuottani, kun isovanhempani halusivat hoitaa minua, että äiti voisi opiskella. (Toki tapasimme usein). Hän on "toinen äitini" ja hän osasi antaa minulle sen hellyyden, mitä hän äidilleni ei pystynyt antamaan. Hän on myös hyvä osoitus Kalojen "marttyyriydesta" - osaa heittääntyä kyllä nokka pystyyn, jos hänestä siltä tuntuu! Mutta silti, ihana mummo (ja isomummo lapsilleni)!

Se on mielestäni mielenkiintoista, että nuo mainitsemani isovanhemmat olivat Kalat (mummo) ja Kauris (ukki). Äitini on Kauris, isäni Kalat. Minä Kalat ja avomieheni Kauris...
tallennettu

Aurinko kalat ,  AC vesimies , Kuu ja MC jousimies , Venus oinas , Mars skorpioni
Punainen Kristalli Kuu
Tuli-Vuohi
selkälokki
Vieras
« Vastaus #8 : 01.12.2005 15:10:29 »

Miulla sekä isä että äiti, kummatkin kaloja.
Hirmu vaikea sanoa, mikä heissä nyt sitten on sitä kalaa....
Isällä on vahva auktoriteetti perheessä ja muutenkin hän on hyvin karismaattinen.
Mutta myös tosi herkkä. Ja itkee helposti, samoin kuin äitinikin.
Äiti nyt on kieltämättä vähän unessa kävelijän oloinen joskus, lukee paljon.
Mutta he kyllä sopivat hyvin yhteen...
Mie veskarilapsena olen aiheuttanut heille enemmän harmaita hiuksia kuin huolellinen ja tunnollinen neitsyt-siskoni.
Mie olen ollut oman tieni kulkija....Toki rakastan vanhempiani. smitten
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #9 : 01.12.2005 15:16:57 »

Koska olen kiinalaisessa vuohi ja isäni härkä ja kumpikin ykkösiä ja eri sukupolvea niin on hyvin vaikeeta tulla toimeen.. vois aina vain napista painaa niin se suuttuisi. Jos kaukosäädin hukkuu niin voi kauheeta ja kuolema..

 Cheesy

Hahaa jouskarilla ja kauriilla hyvät astrot liittyen suhteeseen ja mielen muutoksiin... onhan tässä väkerrettykin vasta 10-11 kk..
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #10 : 01.12.2005 15:23:04 »

Luulen että kyllä tuo Neptunus kakkosessa vähän häiritsee suhdettani rahaan kun se on muutenkin Jouskarilla hieman ylenpalttista tuo käyttö.

Tuttavallani on Neptunus ykkösessä siis vaikuttaa näyttelemiseltä - tonko takia pitää vetää rajaa itsen ja muiden välille että on käsitys siitä mitä itse on. Sepä menee monimutkaiseksi jos suhteessa haetaan ykseyttä. Tää selvittikin jotain.

Neptune in the  First House    1st hs

You enjoy acting and putting on different "faces" for others to see. A very sensitive person, you pick up impressions from others very easily. Thus you sense what another person is about and can imitate him or her if you wish. You may be unable to distinguish between what is really you and what you have picked up from someone else. One of the great problems of this placement is to find out who you are and what you really feel.

But you can be a very kind person. With your sensitivity and awareness of other people's feelings, you can put yourself in someone else's place and understand that person better.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #11 : 01.12.2005 18:46:07 »

Hyviä kommentteja!

Kuten ES sanoikin, olen tosiaan jouskari.

Tajusin juuri, että äidinäitini oli Kalat ja hänen äitinsä Jousimies. Jännä miten nämä merkit tuntuvat "menevän suvussa"...

Pikkuveljeni on sekä  aurinko että  askendentti  neitsyt ja hän on juuri se, joka aina huomauttelee minun boheemiudestani, ehkä vastakohdat todella tunnistavat toisensa.  Smiley
tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #12 : 02.12.2005 02:44:37 »

Yritän muistaa palata tähän mielenkiintoiseen ketjuun myöhemmin - nyt en ehtinyt edes lukea kaikkien viestejä, kun haluan päästä nukkumaan.

Alussa ainakin puhuttiin vaikeista syntymistä, mutta minun syntymäni oli kyllä erittäin helppo ja nopea kuulemma - huutoni kuului jo ennen kuin päälakeanikaan näkyi (kuvastaa minua jotenkin tosi hyvin..).  :Smiley

Elämäni on muutenkin ollut käsittääkseni suhteellisen helppo ilman suurempia traumoja tai kriisejä. Herkkä kyllä olen, vaikkei sitä päällepäin aina uskoisi (AC-Skorpioni). Olen siis sekä Aurinko- että Kuu-Kalat.

Kommentoin muita juttuja, kunhan ehdin. On se aina niin kivaa, kun omasta merkistä käydään keskustelua!  Wink

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
maallikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 377



Profiili
« Vastaus #13 : 02.12.2005 11:22:08 »

Aamua!

Vähän kyllä olen kummissani, kun täällä kirjoitellaan, että kalat harrastaisivat valtapelejä. Kalojahan hallitsee Neptunus ja ainoa valtapelin muoto minkä liittäisin Neptunukseen on syyllisyyden tunteilla pelaaminen. Silloin kun sitä peliä ei osaa sinua syyllistetään ja siinä vaiheessa, kun otat marttyyrin viitan yllesi, olet alkanut "oppia". Joku sitten säälii marttyyria ja ahaa!... ja niin marttyyrin viitta vaihtaa omistajaa.
    Tällaisessa pelissähän ei tietenkään ole mitään jännää ja parasta on viheltää peli poikki heti alkuunsa. Jotenkin minun on helppo liittää Neptunukseen myös heikko tahto. Olen ajatellut, että se saisi alkunsa juuri tuosta syyllisyysjutusta. Esim. Neptunus-ihminen huomaa, että joku pahoittaa mielensä jos Neptunuksen tahto toteutuu. Se toinen vielä vähän pillittää ja niin Neptunus syrjäyttää itse itsensä, mutta viha jää. Sokeus tälle pelille estää näkemästä ja hautautunut viha masentaa, tekee mieli viinaa, kukkaa ja vieläkin vahvempaa, että voisi sitten kenenkään häiritsemättä kuvitella itselleen loistavan tulevaisuuden tai menneisyyden tai mitä tahansa. Ihan kuin J. Karjalaisen biisi "Mies jolle ei koskaan tapahdu mitään" kertoisi juuri tällaisesta Neptunuksen nöyryyttämästä ihmisestä, lauletaanhan siinä mm. "korttitalo nousee yössä taivaaseen, mä sieltä kaiken nään".
    Itselläni  aurinko  kalat ja herkkyys on tuttu juttu. Nuorempana syyllistin ja olin syyllinen, mutta nykyään pyrin katselemaan asioita pelin ulkopuolelta ja nostan kissan pöydälle, jos minua yritetään viedä peliin mukaan. Neptunus tai kalat ei ole sen vaikeampi tai helpompi kuin mikään muukaan merkki tai planeetta. Nehän kertovat vain ominaisuuksista, joista kaikki eivät kyllä kestä päivän valoa ja se mitä ei tiedosta itsessään tai läheisissä hallitsee sitten kaikkea. Joutohetkinä voisi joskus tutkiskella seuraavan väitteen paikkaansa pitävyyttä;" Kaikki se paha mitä näet maailmassa on sinussa." Eikä vain sinussa vaan myös minussa, elämänkumppanissa, lapsissasi, vanhemmissasi jne. Mitä paremmin tiedostaa varjojaan sitä vähemmän erilaisilla peleillä on valtaa ja sitä vähemmän nämä pelit myös myrkyttävät meidän elämäämme ja ihmissuhteitamme ja sitä enemmän on sitten tilaa rakkaudelle  smitten
tallennettu

Kerralla kristityksi, sano akka kun virsikirjan söi.
maallikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 377



Profiili
« Vastaus #14 : 02.12.2005 11:24:11 »

Hei!

Jäi mainitsematta, että olin kuolla minäkin pian syntymäni jälkeen.
tallennettu

Kerralla kristityksi, sano akka kun virsikirjan söi.
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: