Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Solmu entisessä elämässä  (Luettu 66647 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #60 : 24.02.2008 19:28:37 »

Nostan  tätä aihetta kun on taas menneet elämät ja tämä nykyinen kiinnostuksen kohteena... Samoin liittyy tähän myös Pluton asema edellisen elämän osoittajana... Pohdiskelin näitä juttuja tuonne omaan blogiini.

Kunhan saan jonkinlaisen tolkun taas päähän ja jäsenneltyä kaiken lukemani palaan jälleen asiaan.  uglystupid2
tallennettu

Neela
Astroholisti
*****
Viestejä: 1096



Profiili
« Vastaus #61 : 24.02.2008 21:47:29 »

Herran Jestas sentään!

Löysin niin paljon itsestäni samaa kuin Emeliassa. Minulla myös  aurinko neitsyessä, kuten nousumerkkikin ja noususolmu  kalat eli siis laskusolmu  neitsyt eikö? Ja noususolmu tasan 7 ja 8 huoneiden rajalla ja lasku 2 huoneessa. Noista huonejaoista en oikein ole perillä, kuitenkin vielä laskusolmulla ymmärtääkseni  aspect_con  aurinko ja noususolmulla  aspect_opp  aurinko. Hoitoalalla minäkin ja jo kerran rikkonut itseni "korvaamattomuus syndroomaan". En vaan pääse eroon tuosta asenteesta asettaa omat tarpeet aina viimeiseksi. Tai palveleehan tuo "uhrautuminen" jotakin minussa epäilemättä, vaan ei ole hyväksi, kun menee liiallisuuksiin. Kommentoikaa pliis, miten näiden solmujen kanssa nyt on ja mitä niistä pitäisi päätellä?
tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #62 : 25.02.2008 17:28:11 »

Mielenkiintoista tekstiä Plutosta, itse olen ihmetellyt pitkään oikeaa tulkintaa oman 4. huoneen Pluto-Uranus  -yhtymälleni ja näiden neliölle Auringolle. Monella tapaa voisi kuvitella, että minulla olisi ollut karmaiseva koti, mutta näin ei ole. Äitisuhteeni on ollut huono, mutta muuten lapsuuteni on ollut tasainen ja varmaankin poikkeuksellisen rauhallinen.

Mutta mitä entisiin elämiin tulee, niin esim. tätä edeltävässä elämässä olen kuollut perheväkivallan seurauksena. Valtataistelut, joissa pahimpina selkäänpuukottajina ovat olleet lähimmät sukulaiset, ovat olleet minulle arkipäivää. Nykyisessä elämässäni tämä ei ole enää ollut niin pahaa kuin ennen, mutta näytän vetävän puoleeni ihmisiä, joiden taustalta löytyy perhepiiristä itsemurhia tai kuolettavaa perheväkivaltaa. Asiaa edesauttaa vielä alasolmu Skorpionissa. Valtataistelut ovat tosin kuuluneet nykyisyydessä teini- ja aikuisikään ja taistelukenttinä ovat olleet enimmäkseen työ ja parisuhde.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #63 : 27.02.2008 14:45:21 »

Mutta mitä entisiin elämiin tulee, niin esim. tätä edeltävässä elämässä olen kuollut perheväkivallan seurauksena. Valtataistelut, joissa pahimpina selkäänpuukottajina ovat olleet lähimmät sukulaiset, ovat olleet minulle arkipäivää. Nykyisessä elämässäni tämä ei ole enää ollut niin pahaa kuin ennen, mutta näytän vetävän puoleeni ihmisiä, joiden taustalta löytyy perhepiiristä itsemurhia tai kuolettavaa perheväkivaltaa. Asiaa edesauttaa vielä alasolmu Skorpionissa. Valtataistelut ovat tosin kuuluneet nykyisyydessä teini- ja aikuisikään ja taistelukenttinä ovat olleet enimmäkseen työ ja parisuhde.

Mikäli Jeff Green'iä on uskominen, niin juuri tuolla tavalla Pluto toimii... tai siis on toiminut edellisessä elämässäsi.  aspect_con uranus 4. huoneessa kertoo äkillisestä kuolemasta, joka on tapahtunut kodin piirissä. Kun taas tässä elämässä on 10. huoneen asiat tapetilla.

laskusolmulla ymmärtääkseni  aspect_con  aurinko ja noususolmulla  aspect_opp  aurinko. Hoitoalalla minäkin ja jo kerran rikkonut itseni "korvaamattomuus syndroomaan". En vaan pääse eroon tuosta asenteesta asettaa omat tarpeet aina viimeiseksi. Tai palveleehan tuo "uhrautuminen" jotakin minussa epäilemättä, vaan ei ole hyväksi, kun menee liiallisuuksiin. Kommentoikaa pliis, miten näiden solmujen kanssa nyt on ja mitä niistä pitäisi päätellä?

Vähän on minullakin vielä hakusassa nämä jutut, enkä ole oikein vielä sisäistänyt mikä mahtaa olla  aurinko aspect_con Laskusolmun merkitys... Sen kuitenkin tajuan nyt että syy miksi ainakin minä olen hoitoalalla näkyy juuri tuossa Laksusolmun asemassa että olen edellisessä elämässäni ollut hyvin riippuvainen toisista ihmisistä ( Laskusolmu 7. huoneen lopussa) ja tässä elämässä minun tuleekin sitten opetella itsenäisyyttä ja omillani olemista. Siitä johtunee osaksi myös tämä sitkeä sinkkuilu.

Jeff Green selittää että Solmut toimivat työkaluina / toiminnan malleina jotka auttavat saavuttamaan tämän elämän kehitykselliset tarpeet ja halut. Toiminnan malleja (mennyt ja nykyinen / Laskusolmu ja Noususolmu) tarvitaan täyttämään Pluton huonesijainnin ja sen vastapäisen huoneen edustamat tarpeet. Sitten kun vielä lisätään Solmujen hallitsijoiden sijainnit, löydetään työkalut jotka auttavat tässä toiminnassa.

Minulla on radixilla  pluto  neitsyt aspect_con  merkurius 8. huoneessa,  sen vastapiste on 2. huone  kalatkuunsolmu on Kaloissa, 1. huoneen lopussa, ja Laskusolmu  aspect_con aurinko  neitsyt 7. huoneen lopussa. Näin ollen Laskusolmun hallitsija, joka on myös  aurinko hallitsija on siis  merkurius  aspect_con pluto - heh-heh...  kuunsolmu hallitsija  neptunus on 10. huoneessa  skorpioni .

En tiedä mitään edellisestä elämästäni, muuta kuin mitä radix -karttani minulle kertoo. Se näyttäisi kuitenkin että Pluton sijainnin ja merkin mukaan olisin ollut edellisessä elämässäni mahdollisesti jonkinlainen maagi, pappi tms. yhteisön palvelija, joka on tehnyt  työtään yhdessä toisten kanssa, riippuvaisena toisista ihmisistä. (Laskusolmu 7. huoneessa / Pluto 8.huoneessa)

 pluto neitsyt tarkoittaa että edellisen elämäni kautta minulle on toisista huolehtiminen ja toisten "palveleminen" tuttua ja helppoa, joten siksi olen tällä alalla.  pluto 8. huoneessa puolestaan tuo tullessaan kyvyn "nähdä asioiden todellisen laidan puheiden takaa"...

Tämän elämän tehtäväni / läksyni onkin oppia toimimaan itsenäisesti ja riippumattomasti. Tämän tapahtuma alueena toimii 2. huoneen asiat; "Tämä huone kattaa resurssit aineellisella tasolla. Sen alueeseen kuuluvat perinnölliset ominaisuutesi fyysisessä mielessä, varallisuus ja omistaminen sen monissa eri merkityksissä. Työn tekeminen ja rakentaminen sekä vanhan säilyttäminen ja tavaroiden arvon määrittäminen sisältyvät myös toiseen huoneeseen.
tähän huoneeseen kuuluvat myös itsetuntokysymykset, samoin keinot, joilla ilmaiset omaa arvoasi ulospäin. Toisesta huoneesta voidaan niinikään löytää ne kyvyt, joita sinulla on ehkä vielä käyttämättä. Kunnian ja maineen kytkeytyminen varakkuuteen sekä mukavuudenhalu kuuluvat myös tämän huoneen alueeseen, samoin turvallisuuden ja muuttumattomuuden tarpeet sekä suhde luontoon.
Lyhyesti: omaisuus, raha, rahankäyttö." - Kun lisäksi Kaloja hallitseva neptunus on 10. huoneessa, tämä kaikki tapahtuu uran ja kestävän rakentamisen alueella.

Ilmankos olen koko elämäni ollut pätkätyöläinen, jos tarkoitus on oppia olemaan ripustautumatta työhön, uraan, varallisuuteen jne. Toisaalta, jos on  lisäksi tarkoitus pyrkiä kohti Kalojen edustamaa henkisyyttä työelämän alueella, siihen en ainakaan näillä työtehtävillä kovin hyvin pysty.

Tulkintaa saa heittää kehiin, sillä omaa karttaa on tosi vaikea tulkita; mutta tähän suuntaan olen nyt viime päivien tehokkaan lukemisen jälkeen päätynyt. Jatkan lueskelua ja varmaan kirjoittelen jatkoa tuonne blogin puolelle.
tallennettu

Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #64 : 27.02.2008 15:43:32 »

Ai niin ... Lueskelin taas lisää ja huomasin että Green kehottaa tulkitsemaan Laskusolmua samalla tavoin kuin Plutoa tietyssä huoneessa.

Siis että ymmärrettäisiin kuinka Sielun edellinen kehityksellinen tarkoitus kehittyi ja toteutui tulee yhdistää näiden kahden huoneen tulkinta. (Laskusolmun huoneen, kuin Pluto tuossa huoneessa, ja Pluton huoneen tulkinta.)

Omalla kohdallani tulee siis yhdistää 7. ja 8. huoneen tulkinnat, että saadaan selville mihin saakka edellisessä elämässäni pääsin.

Ja kaiken kaikkiaan Laskusolmu tavallaan painottuu enemmän kartalla, koska se edustaa jo elettyä ja opittua, kun taas Noususolmun edustamia asioita kohti vasta ollaan menossa, se on tuntematon ja outo.
tallennettu

Neela
Astroholisti
*****
Viestejä: 1096



Profiili
« Vastaus #65 : 27.02.2008 19:07:57 »


Huh, huh! Nyt meinaa pieni pääni mennä aivan pyörälle. idiot2 Meillä näköjään nuo huoneet toisin päin. Minulla siis laskusolmu  neitsyt tasan huoneen 2 kärjessä  aspect_con sekä  aurinko, että  pluto jotka myös huoneessa 2.
Vastaavasti siis  kuunsolmu  kaksoset tasan huoneen 8 kärjessä ja tietenkin  aspect_opp  aurinko, että plutokuunsolmu majailee samassa huoneessa 8n  chiron kanssa joka tosin on sitten jo oinas.

Vaikeaa on tämä matematiikka saati tulkinta minulle  Shocked käyn varmasti blogillasi lueskelemassa! Ja tätäkin saa tulkita ken vaan viitsii!!!
tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #66 : 27.02.2008 19:49:31 »

Tarkennus;

Noususolmu eli Yläsolmu toimii siis yhdessä Pluton vastakkaisen huonesijainnin kanssa, kun taas puolestaan Laskusolmu eli Alasolmu toimii Pluton radixin huonesijainnin kanssa.

Pluto edustaa Sielua ja antaa aikaisemman elämän näkökulman, sekä vaatii tiettyjä juttuja tässä elämässä kehittyäkseen. Yksilö  oppii Pluton huoneen symboloimia opetuksia sen vastakkaisen huoneen symbolien mukaan.
Yksilön tulee kokea Pluton huoneen edustamia  yhteenottoja oppiakseen.
Tämä tapahtuu Yläsolmun huoneen kautta.

Esimerkki: Alasolmu 1. Huoneessa
Pluton vastapiste 3. Huoneessa
9. huoneen Pluton kehityksellisen tarkoituksen toiminnan tapa toteutuu tai täyttyy 7. Huoneen Yläsolmun kautta.

Oppiminen tapahtuu 7. huoneen Yläsolmun kautta. Sielu haluaa ja sen tarvitsee olla ihmissuhteessa tässä elämässä. Yksilön tulee myös antaa muille, ja tulee oppia kuuntelemaan muita ymmärtääkseen ja hahmottaakseen toisten todellisuutta sellaisena kuin he sen kokevat. Näin annetaan toisille mitä he tarvitsevat heidän näkökulmastaan (Yläsolmu 7. Huone, vastapiste 3. Huone) versus antaa toisille omasta näkökulmasta (Alasolmu 1. Huone, 9. Huoneen Pluto).
tallennettu

taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #67 : 27.02.2008 20:35:07 »

Emelia auta please !!!! Minulla siis Pluto kolmannessa huoneessa Neitsyessä ja vastakkainen huone siis 9. huone Kaloissa.
Yläsolmu 3. huone Neitsyessä ja laskusolmu 9. huone Kaloissa .

Miten näistä siis pitäisi ajatella.

Tuli niin paljon uutta, että ei hoksottimet oikein pelaa  Smiley
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #68 : 28.02.2008 05:14:38 »

Emelia auta please !!!! Minulla siis Pluto kolmannessa huoneessa Neitsyessä ja vastakkainen huone siis 9. huone Kaloissa.
Yläsolmu 3. huone Neitsyessä ja laskusolmu 9. huone Kaloissa .

Miten näistä siis pitäisi ajatella.

Tuli niin paljon uutta, että ei hoksottimet oikein pelaa  Smiley

Ovatko Solmujen Akseli ja Pluto aspektissa toisiinsa, vai muuten vain lähekkäin?
Pluto edustaa siis edellistä elämääsi ja kolmannessa huoneessa siihen liittyy puhuminen, kommunikaatio, sisarukset, naapurit jne. kuten perinteisin avainsanoin voidaan kartoittaa... Kolmas huone on Kaksosten huone, joten siihen liittyy myös älyllisyys, nokkeluus ja konkreettinen ajattelu. - Edellisessä elämässäsi olet etsinyt tietoa ja faktoja kohdistaaksesi itsesi ympäristöösi ja se on johtanut kehityksellisen edistyksen kautta mielen ja älyn korostuneisuuteen. Tarvitset ihmisiä joiden kautta voit  - Vastakkainen huone on yhdeksäs huone eli Jousimiehen huone, johon puolestaan liittyy intuitiivinen asioiden kokeminen, korkeammat opinnot, tuntemattomien asioiden tutkiminen, vakaumukset, uskonnot ja ulkomaat.

Mielenkiintoista on että Solmut ovat ikäänkuin vastakkaisissa huoneissa, tuli mieleen että olisiko kyseessä jonkinlainen "kertauskurssi" näiden huoneiden asioissa? Missä huoneissa Solmujen hallitsijat sijaitsevat, voisi antaa lisää vihjettä siitä mihin suuntaan tulkintaa tästä eteenpäin lähtisi viemään.
tallennettu

Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #69 : 28.02.2008 05:33:34 »


Sekosin heti alkuunsa! Shocked

Siis Alasolmu on 4. huoneessa, Oinas.
Pluto 9.huoneessa Neitsyt,
vastapiste Kalat 3.huone ja
Yläsolmu Vaaka 10. huone.

Miten tästä etenee??

Ei, mie lähen sittenki sänkyyn lukemaan, jospa huomenna toimis järkikin paremmin!

Kauniita Plutomaisia, nousu/laskusolmuisia sekaisin menneitä unia! smitten

Hyvin on lähtenyt tähän saakka... Pluto toimii huoneensa symbolien mukaisesti, eli 9. huoneen avainsanojen mukaan ja tavoitteena on päästä 3. huoneen asioissa menestymään, saavuttamaan kunniaa ja mainetta (Yläsolmu 10. huoneessa). 4. huoneen Alasolmu edustaa sinulle tuttuja juttuja, eli kotia,perhettä ja turvallisuutta.

"Oinas laskusolmuna olenkin  hyvin itsenäinen, päätän omat asiani, asun yksin. Kotona minua EI kyllä määrää kukaan! 
Ja kotona viihtyisin hyvin. Mutta elämä on vienyt uraa kohti, antanut mahdollisuuksia, pakottanut ryhmätyöhön. Sopuisasti, kyynärpäitä käyttämättä, kuten Vaa’alle sopiikin. Työssä olen todella erilainen kuin kotona.  "

-Tässä olet löytänyt aivan selkeästi itsesi.

Täältä linkistä löytyy mielenkiintoinen Jeff Green 'in luentoartikkeli, jossa hän puhuu Marsista ja Plutosta : http://www.evolutionaryastrology.net/mars_pluto.html

tallennettu

taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #70 : 28.02.2008 10:35:50 »

Emelia auta please !!!! Minulla siis Pluto kolmannessa huoneessa Neitsyessä ja vastakkainen huone siis 9. huone Kaloissa.
Yläsolmu 3. huone Neitsyessä ja laskusolmu 9. huone Kaloissa .

Miten näistä siis pitäisi ajatella.

Tuli niin paljon uutta, että ei hoksottimet oikein pelaa  Smiley

Ovatko Solmujen Akseli ja Pluto aspektissa toisiinsa, vai muuten vain lähekkäin?
Pluto edustaa siis edellistä elämääsi ja kolmannessa huoneessa siihen liittyy puhuminen, kommunikaatio, sisarukset, naapurit jne. kuten perinteisin avainsanoin voidaan kartoittaa... Kolmas huone on Kaksosten huone, joten siihen liittyy myös älyllisyys, nokkeluus ja konkreettinen ajattelu. - Edellisessä elämässäsi olet etsinyt tietoa ja faktoja kohdistaaksesi itsesi ympäristöösi ja se on johtanut kehityksellisen edistyksen kautta mielen ja älyn korostuneisuuteen. Tarvitset ihmisiä joiden kautta voit  - Vastakkainen huone on yhdeksäs huone eli Jousimiehen huone, johon puolestaan liittyy intuitiivinen asioiden kokeminen, korkeammat opinnot, tuntemattomien asioiden tutkiminen, vakaumukset, uskonnot ja ulkomaat.

Mielenkiintoista on että Solmut ovat ikäänkuin vastakkaisissa huoneissa, tuli mieleen että olisiko kyseessä jonkinlainen "kertauskurssi" näiden huoneiden asioissa? Missä huoneissa Solmujen hallitsijat sijaitsevat, voisi antaa lisää vihjettä siitä mihin suuntaan tulkintaa tästä eteenpäin lähtisi viemään.


Neitsyen hallitsija Merkurius on huoneessa 9. Kaloissa ja Kalojen hallitsija Neptunus on huoneessa 5. skorpioonissa.
Aspekteja kuunsolmulle on seuraavasti :
 kuunsolmu  aspect_tri  kuu
 kuunsolmu  aspect_opp  aurinko
 kuunsolmu  aspect_squ  jupiter
 kuunsolmu  aspect_tri  saturnus
 kuunsolmu  aspect_squ  juno
 kuunsolmu  aspect_tri  pallas
 kuunsolmu  aspect_opp  keskitaivas
Kuunsolmuni on lisäksi vajaan asteen päässä IC:stä

Mitäs olet näistä mieltä  Smiley ?
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Neela
Astroholisti
*****
Viestejä: 1096



Profiili
« Vastaus #71 : 28.02.2008 22:24:12 »

Tähän asti minäkin pääsin:

Alasolmu 2. huone Neitsyt.
Pluto 2. huoneessa Neitsyt,
vastapiste Kalat 8. huone.
Yläsolmu Kalat 8. huone.

Pluton toimii siis 2. huoneessa ja tavoitteena on huoneen 8 edustamat asiat, siis samat missä noususolmu? AUTS! Päähän sattuu  idiot2

Emelia auttaisitko minuakin, en vaan tajuu?!  uglystupid2

Olikos tuon Neitsyen ja Kalojen merkkien hallitsijalla myös jotain merkitystä?
 merkurius Vaa'assa ja  neptunus Skorpionissa.
tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #72 : 29.02.2008 01:16:35 »

Tähän asti minäkin pääsin:

Alasolmu 2. huone Neitsyt.
Pluto 2. huoneessa Neitsyt,
vastapiste Kalat 8. huone.
Yläsolmu Kalat 8. huone.

Pluton toimii siis 2. huoneessa ja tavoitteena on huoneen 8 edustamat asiat, siis samat missä noususolmu? AUTS! Päähän sattuu  idiot2

Emelia auttaisitko minuakin, en vaan tajuu?!  uglystupid2



 Wink
Tämä on varmaan helpoin yhdistelmä; koska Pluto edustaa edellistä elämää ja Alasolmu sen tuttuja juttuja eli Kakkoshuoneen Pluto on sitä mitä edellisessä elämässäsi olet ollut. Yläsolmun ja Pluton vastapisteen jutut ovat puolestaan edustavat tämän elämän selvitettävää tehtävää. Solmut toimivat toiminnan tapoina ja niiden hallitsijat (huone ja merkki) työkaluina. -Huoneiden merkitys näyttäisi painottuvan enemmän... tai ainakin ne selittävät asioita hyvin paljon.
tallennettu

Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #73 : 29.02.2008 17:25:36 »

Tästä pitäisi varmaan aloittaa ihan uusi ketju, kun pukkaa keskittymään enemmän Plutoon tai nimetä ketju uudelleen, mutta tässä vähän näitä piirteitä ( Pluto 2., 3., 8. ja 9 Huoneessa ) liitteenä.

Huom!
Nämä piirteet toimivat siis myös Pluton vastakkaisen huoneen piirteinä.

Jatkan pohdintaa omalla kohdallani bolgiin taas myöhemmin...




tallennettu

Atomi
Vieras
« Vastaus #74 : 29.02.2008 17:44:38 »

Sorry Emelia! Ei ollut tarkoitus mennä ohi aiheen, joten nakkasin kysymykseni roskiin. Ketju vaan oli liian mielenkiintoinen, että aloittelijakin uskaltautui kyselemään. Ymmärsin väärin, kun Pluto oli paljon esillä. Jatkan mukana olemista lukupuolella. Aihe on erittäin hyvä.   Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7
  Tulostusversio  
 
Siirry: