Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Solmu entisessä elämässä  (Luettu 66318 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #30 : 09.02.2007 22:52:20 »

Solmuista vielä joitain satunnaisia ajatuksia.

Solmuillahan on aina ollut tärkeä merkitys nimenomaan intialaisessa astrologiassa. Ajoittain tuntuukin, että länsimaisessa astrologiassa Solmut jäävät tulkinnassa vähän velipuolen asemaan vaikka itse asiassa Solmuilla on pitkät perinteet jopa suomalaisessa almanakassa; allakan kulmassa oli pitkään Kuunsolmujen symboliset merkit, joita kansa kutsui housun hakasiksi.  Smiley

Solmujakin voi tulkita monella tavalla ja kuten Ajatus fiksusti jo sanoikin, myös Solmujen hallitsijat kannattaa ottaa tulkinnassa huomioon.  Pidemmällä Solmujen maailmaan uppouduttuaan Solmujen ja niiden hallitsijoiden suhteista voi laskea erilaisia ns. erikoiskarmoja esim. Irene Andrieun metodin mukaan.

Karmallisia asioita voi kartalta tutkia monesta muustakin kuviosta kuin vain solmuista, mm. perääntyvistä planeetoista, aspektittomista planeetoista, Saturnuksen merkistä ja sijainnista jne.. Erityisesti esoteerinen astrologiahan on kiinnostunut löytämään sielun inkarnaation tarkoituksen kartalta. Esoteerisessa astrologiassa sielun kehityksen suuntaa etsitään - edellisten lisäksi - esim. Nousumerkin avulla - joka on esoteerisen astrologian mukaan kartan tärkein kohta. Aurinkomerkki kuvaa sielun energioiden ilmaisuvälinettä tässä elämässä kun taas Kuumerkki kuvaa niitä esteitä, joita on sielumme energioiden ilmentymiselle. Myös merkkien esoteeriset hallitsijaplaneetat (jotka ovat siis eri planeetat kuin ns. eksoteerisessä, meidänkin paljon käyttämässämme astrologiassa) ovat merkittäviä samoin kuin oppi seitsemästä säteestä. En ole vielä kovin perehtynyt esoteeriseen astrologiaan, joten korjatkaa tietävämmät, jos jokin meni pieleen.

Myös kuunvaiheiden yhdistämistä Solmuihin on joskus käytetty, joskaan itselläni ei ole tuosta kokemusta.

Tässä vakavamman jutustelun perään kevennyksenä Annika Sipilän (Astro Logos nro 36) kirjoittama kooste siitä, mikä olit entisessä elämässäsi Kuun alasolmun mukaan.
 oinas olit soturi, amatsonikuningatar, tappelupukari
 harka olit tilanrouva, maanomistaja, suurten puutarhojen puutarhuri
 kaksoset olit avangardisti, naiskirjailija, torimuija, tiedonvälittäjä, professori, luennoitsija
  rapu olit suurperheen äiti, pienviljelijä, lautturi tai narrina kiertävässä sirkuksessa
 leijona olit loistokas valtiatar, ruhtinaan puoliso, suurtilan omistaja, maharadja
 neitsyt olit orpokodin johtaja, lääkäri, velvollisuuksia täynnä
 vaaka olit hovitaiteilija, rikkaan miehen vaimo, kaikkien lemmikki
 skorpioni olit noita, yrttien ja taikojen tuntija, vakooja, etsivä, inkvisiittori
 jousimies olit ristiretkeläinen tai jonkin muun aatteen kannattaja
 kauris olit ylipappi, pormestari, sisäoppilaitoksen tiukkanutturainen johtaja
 vesimies olit astrologi, tiedemies, vapaa-ajattelija, sinut on poltettu ehkä roviolla
 kalat olit nunna, meedio, henkiparantaja, alkemisti, taikuri

Terkuin May - matkalla sisäoppilaitoksen tiukkanutturaisesta johtajasta narriksi kiertävään sirkukseen  Smiley

PS. Basilika, ei ollenkaan tärähtänyttä tekstiä. Chiron Noususolmulla on muuten mielenkiintoinen asema!
 

tallennettu

orose
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20



Profiili
« Vastaus #31 : 10.02.2007 15:22:36 »

Mielenkiintoinen keskustelu solmuista täällä. Itse en noista paljonkaan tiedä. Ehkä kannattaisi kuitenkin perehtyä asiaan ja ottaa selvää, koska tutkiessani omaa ja mieheni solmuja huomasin mielenkiintoisia juttuja.  Wink

Oma yläsolmuni on leijonassa ja 10. huoneessa. Eli siis uran ja ammatin huoneessa. Alasolmu taas on vesimiehessä ja 4. huoneessa, kodin ja perheen huoneessa siis. Minun kai pitäisi siis olla enemmän esillä ja näkyä, toimia leijojan lailla eli ilmaista itsenäni voimakkaasti ja ottaa mitä haluan. Toisaalta olen aika paljon erilainen kuin yläsolmu edellyttäisi. Viihdyn paljon yksikseni ja koti on paikka, jossa olen kaikkien mieluimmin. Tosin olen kai yläsolmun mukaisesti jossain määrin ainakin toiminut, koska olen työelämässä ottanut vastaan suuriakin haasteita hullunrohkealla tavalla. Mutta toisaalta taas kun se elämä ja työ ei ole enää maistunut, olen jättänyt sen taakseni sen kummemmin asiaa miettimättä ja murehtimatta. Hulluna kai monet ovat minua tuosta syystä pitäneet.  Wink

Mieheni yläsolmu on taas neitsyessä ja 4. huoneessa, alasolmu kaloissa (kai) ja 10 huoneessa. Onko tuolla jokin merkitys tai miten tuota voisi tulkita, että meidän solmut ovat juuri päinvastaisissa huoneissa?

Kommenteistanne kiitollinen olisin Smiley

iloa ja valoa
orose
tallennettu
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #32 : 10.02.2007 15:40:04 »


Mieheni yläsolmu on taas neitsyessä ja 4. huoneessa, alasolmu kaloissa (kai) ja 10 huoneessa. Onko tuolla jokin merkitys tai miten tuota voisi tulkita, että meidän solmut ovat juuri päinvastaisissa huoneissa?


Tuli mieleen, että tuohan voi olla oikeasti ihan hieno solmuasetelma.
Sinä pystyt esimerkilläsi opettamaan miehellesi itsellesi tuttuja 4.huoneen teemoja ja hän taas sinulle 10. huoneen asioita.

Kumpikin voi oppia toisiltaan.
tallennettu
mateve
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 700



Profiili
« Vastaus #33 : 10.02.2007 23:26:55 »

Solmut ovat myös hyvin tärkeitä elämässä tapahtuvissa tärkeissä asioissa.
 kuunsolmu  aspect_con  kuunsolmu tytär syntyi.
 kuu  aspect_con alasolmu tytär putosi hevosen selästä .
 aurinko aspect_con  kuunsolmu pääsin eläkkeelle.
 venus  aspect_con  kuunsolmu matkalla sisaren kanssa.

Huomasin kun tein tutkimusta niin alasolmu toi aina jotain kasvattavaa ja  kuunsolmu toi mukavia asioita.
Itselläni on  kuunsolmu  neitsyt 6 huoneessa ja alasolmu  kalat 12 huoneessa ja on tosiaankin työ ja palvelu ollut se mitä on saanut oppia tekemään.

 Wink  Mateve
tallennettu

mateve
Triton
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #34 : 11.02.2007 13:49:05 »

Minulla on minuutilleen tarkka  chiron aspect_con kuunsolmu Oinaassa, enkä olekaan sitä tutkinut koskaan millään tavoin. Olisi mielenkiintoista kuulla lisää moisesta.
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6596


Profiili WWW
« Vastaus #35 : 11.02.2007 15:00:15 »

triton
pyhä soturi
suojele heikompiasi,
suojele naisellista kotiliettä ja hallitse taitosi,
huomioi merkit,jotka sinulle annetaan,
vrt. sotatorven törähdys,
oikea päätös oikeaan aikaan,
kunnioita saavutuksiasi,
verrannollinen  chiron mars,
ja
tämän sanoi entinen astrologi alasolmu  vesimies,
urania  aspect_con aurinko
eikös?
ja eikös mitä..
tallennettu
Yulunga
Vieras
« Vastaus #36 : 11.02.2007 18:57:17 »

 kuunsolmu 13 astetta  skorpioni perääntyy
 uranus 5 astetta  skorpioni  perääntyy
molemmat 5. huoneessa

tätä selvittelen juuri   Smiley

liittynee itsenäisyyteen parisuhteessa. Asc rapu pistää kyllä kampoihin ihan kiitettävästi...  idiot2

Minulla on minuutilleen tarkka  chiron aspect_con kuunsolmu Oinaassa, enkä olekaan sitä tutkinut koskaan millään tavoin. Olisi mielenkiintoista kuulla lisää moisesta.


 chiron on parantajaplaneetta... liekö olet ollut henkiparantaja jossain aikaisemmassa elämässäsi?
tallennettu
Triton
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #37 : 11.02.2007 19:41:07 »

Kyseessä oli Noususolmu + Kheiron, joten ilmeisesti tämä henkiparantelu sitten on enempi tulevaa kamaa. Hassua sikäli että minulla on mielikuvia tulevasta inkarnaatiostani että siinä tulisin parantamaan rakkaan henkioppaani, mahdollisesti tulevan sisareni, kanssa ihmisiä healingilla.

 laugh

Sitä odotellessa voikin sitten töräytellä... Aika peto olen kyllä ollut oikeudenmukaisuudesta mekastamaan.

 2funny

 
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
selkälokki
Vieras
« Vastaus #38 : 11.02.2007 20:44:26 »

Moro Neilikkainen!

Miulla myös noususolmu veskarissa ja 1. huoneessa. En koe syyllisyyttä entisen elämäni loisteesta ( hih mikä ilmaus), en edes muista sitä, mutta olen kyllä huomannut, että kovasti on minulle tärkeää itsenäisyys ja oma rauha, oma päätäntävalta ja vapaus tehdä asioita omalla tavalla. Nuo jutut liitän tuohon noususolmun sijaintiin 1. huoneessa. Ja sitten kuitenkin veskarin tapaan teemana on solidaarisuus ja yhteisen köyden vetäminen ryhmissä. Olen huomannut, että mielelläni olen isoissa porukoissa, joissa voin olla yleisesti kannustava ja ehkä tuollainen joukon pelle. Vastapainona yksinäisyyttä kiitos.
Minusta tuntuu, että tuo laskusolmu esitetään turhan negatiivisessa valossa. Muistaakseni jossain olikin siitä, että ne laskusolmun asiat tavallaan osataan jo, niihin ei tarvitse käyttää päänvaivaa tässä elämässä.
Ja ehkä tuo laskusolmu sopivasti kertoo siitä, miten entinen elämä on kasvattanut kohti tämän elämän tavoitteita. Ja jos meillä esimerkiksi on jo hallinnassa leijonamaiset asiat, niin onhan se valtava voimavara, kun lähdemme toteuttamaan veskarin solidaarista teemaa itsenäisinä yksilöinä!!! On nimittäin aikamoinen yhtälö... Smiley
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #39 : 11.02.2007 23:09:59 »

Tuli mieleen, että kun aika loogista ajatella tuota laskusolmusta noususolmuun etenemistä, niin voikohan kartalta päätellä mitään siitä seuraavasta elämästä, missä merkeissä se tullaan viettämään?
Miusta ihan tuntuu, että jos olen selviytynyt leijonan loistosta solidaarisen veskarin toimintakenttään, ehkä seuraavassa elämässä poraudun elämän syvyyksiin skorpparin merkeissä...Miulla on  kuu skorpioni 9. huoneessa.
Vai oisko kenties pluto tai 12. huone sellaisia, jotka kertoisivat tulevan elämän tavoitteesta?

No ehkä tuo nyt oli tällaista kuumeisen houraamista, ei kai sitä vielä voi tietää, missä merkeissä sitä rehkutetaan seuraava elämä läpi... Cool
tallennettu
Aglaia
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 26



Profiili WWW
« Vastaus #40 : 09.03.2007 22:27:21 »

Selkälokille!

joskus olen lukenut, että nykyisen karttasi Mc on seuraavan elämäsi aurinko ja nykyinen  aurinko on tulevasi Asc- merkki. Kuusta ei ole takuita, sen sielu valitsee itse ennen laskeutumistaan seuraavaan elämään.

t. Aglaia
tallennettu
Yulunga
Vieras
« Vastaus #41 : 09.03.2007 22:58:03 »

Aglaia, tuopa on mielenkiintoinen juttu.  Cheesy kun alkaa kikkailla sillä ajatuksella mitä olisi seuraavassa elämässä... heh, aikamoinen pakkaus tulisi;  aurinko  kalat  askendentti   oinas  Grin
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #42 : 09.03.2007 23:37:48 »

Mielenkiintoista tosiaan...
 aurinko skorpioni ja  askendentti  vesimies
Pitäisikö alkaa harjoittaa inkarnaatiokierrettä...  Cheesy
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1503


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #43 : 10.03.2007 00:41:13 »

Huh, seuraavassa  aurinko oinas Mc:llä, ja  askendentti leijona !

Ja samalla logiikalla edellisessä  aurinko  leijona Mc:llä, ja ehkä  askendentti  skorpioni ?
Sopisi kyllä edellisen elämäni saarnaaja-teemaan, yhdessä (nyk) laskusolmu kaksoset kanssa  coolsmiley
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #44 : 10.03.2007 23:42:36 »

Selkälokille!

joskus olen lukenut, että nykyisen karttasi Mc on seuraavan elämäsi aurinko ja nykyinen  aurinko on tulevasi Asc- merkki. Kuusta ei ole takuita, sen sielu valitsee itse ennen laskeutumistaan seuraavaan elämään.

t. Aglaia
hahaa, siis se ois kuitenkin  miullakin aurinkona se syvälle porautuva  skorpioni seuraavassa elämässä. Juu ja nousu veskari...Tuskin maltan odottaa.. Wink Grin
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 7
  Tulostusversio  
 
Siirry: