Heip,
Itse asuin Pariisissa 3,5 v. ja huomasin että laktoosi-intoleranssi hävisi.. Toki vatsataudit olivatkin kovempia..uusia pöpöjä..saasteet..
Itse kallistun ruokavalion puolelle myös merkittävänä tekijänä. Ranskassa ihmiset syövät monipuolisesti kaikkea. Suomessa joka helvatan paikkaan on työnnetty maitoa. Ja siitä maidosta vielä, että kun se on homogenisoitu ja pastötroitu, siitä puuttuu ne hyvät bakteerit ym.. eli se on liian puhdasta, siis kelvotonta ihmiselimistölle sulatettavaksi. Ja sitten vielä, sitrushedelmät jotka tuodaan maahan raakana, joiden sitrushappo ei ole kehittynyt loppuun asti ja aiheuttaa vatsavaivoja.. mm.
Homeopaatti antoi aikamoisen "kieltolistan" muutama vuosi sitten tänne takaisin tullessa. Toki sitä noudatan omien tuntemusten mukaan, mutta aika paljon perää on.
Ja sitten vielä tuo ruaon energeettisyys, täällä syödään miten sattuu, mitä sattuu. Kylmillä ilmoilla vedetään maitotuotteita ja kaikkea mikä aiheuttaa limaa elimistöön.
Viljatuotteita syödään liian vähän.
Aikuiset miehet juovat maitoa ruokajuomana

ja ihmettelevät kun on flunssaa ja angiinaa.
Vehnäjauhoja myös joka paikassa ja valkoista sokeria, säilöntäainetäyteiset einekset... Ja tää ilmasto siihen vielä lisäksi, ei ole mikään ihme todellakaan että ihmisillä on jos jonkinlaista allergiaa ja flunssaa.
Poikani on saanut elämänsä aikana yhden antibioottikuurin, kun olimme juuri muuttaneet Suomeen ja sai korvatulehduksen. Tarhalla katsoivat mua pöpiksi kun kielsin maidon juottamisen flunssan aikana.
Mutta niin on flunssat kun korvatulehduksetkin hoidettu homeopaattisilla ja ruokavaliolla.
Uskon että monessa muussa maassa bakteeri-systeemit on tasapainossa.
Ja toki vielä nää talot jotka on halvoista materiaaleista laitettu nopeasti pystyy ja sit ihmetellään kun on hometta ja on sitä ja tätä. (Kokemusta on)
Siihen vaikuttaa niin moni asia.
Mutta harmillistä, näin "hyvinvointivaltiossa". Ja harmillista, se olo, että nyt kun valmistuin koulusta, niin ei enää pätkääkään tee mieli jäädä tänne vaikka rakas kotimaa onkin