Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 26
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Maailman eri maat ja kulttuurit  (Luettu 184931 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #15 : 04.02.2007 02:25:01 »

Täällä ei sitten muut ole muuttoaikeissa? Muistan eräänkin keskustelun siitä minne suomalaiset muuttaisivat tai ei.. niin..

No jos minulle tietty ilmasto ja ympäristö on tärkeä ja elämäniloisempaa,  kai se on laitettava asiat puntariin. Ainakin on käsitys siitä missä olisi hieman enemmän sitä mitä kaipaan. Suomen jättäessä tänne jäisi kieltämättä monta ikävää muistoakin, joitain hyviäkin.  Cool
« Viimeksi muokattu: 04.02.2007 09:52:33 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #16 : 04.02.2007 13:16:34 »



                    Huh

         AIVAN! Tosiaan, kysehän olikin siitä pinnallisuudesta!


                      Cry



Onhan meissä se pintakin - ja vielä päällimmäisenä koreilee  Kiss smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Irish
Vieras
« Vastaus #17 : 04.02.2007 13:42:03 »

No ei kai ole kyse VASTAUKSISTA ja sisäisyydestä, siksikö suomalaisille kelpaa Suomi.

Kyse on ilmastosta, elämänilosta, vaihtelusta, nähtävyyksistä, ruokailusta, jne jne..  Wink

Minä tykkään suomen ilmastosta ja luonnosta, rauhasta, hiljaisuudesta, siitä että ei tarvitse olla liian sosiaalinen ja suomalaisesta yksinkertaisesta ruokakulttuurista.

Vaikka kuinka  askendentti jousimies olenkin, minä taidan olla aika jämähtänyt tänne, unelmissanikin olen Suomessa. Toki tässä maassa on paljon sellaista, mikä voisi olla paremmin, mutta minulle tämä on se maa, jolle sydämeni kuuluu. Yöttömät yöt, karut havumetsät, hiljaiset hetket kesämökin rantakallioilla, suon tuoksu, koivut, pitkät välimatkat, tila, lumi, suomen kieli...  smitten

Täällä on minulle kaikki mitä tarvitsen, on hyvä olla.  Smiley
tallennettu
Tony
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 107


Profiili
« Vastaus #18 : 04.02.2007 14:15:08 »

Heip Soul's A

Minusta on hienoa, että on suomalaisia jotka haluavat asua muuallakin kuin Suomessa.
Itselläni on ollut tietynlainen kaipuu muualle aina. Kuvio on kuitenkin mennyt hieman samalla lailla kuin Inannalla eli ei tule toteutumaan tässä elämässä. Ei kuitenkaan pidä sanoa tosissaan sitä ei koskaan..... Smiley

Minä reissaan jonkun verran muiden juttujen vuoksi Dublin/Lontoo akselilla ja se kuittaa pahempaa tuskaa sydämmestäni.
Minusta isossa maailmassa on paljon erilaista niin hyvässä kuin pahassakin. Kyllä itsekin huomaa eron ihmisten tavoissa ja asenteissa liikkuu sitten porukassa mukana tai vaan vaikka kassajonossa.

positiivisesti pohdiskellen  Smiley
 
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #19 : 04.02.2007 15:29:32 »

Niin no, minä en oikeasti voi sietää talvea enää. Lokakuusta maaliskuuhun on pimeää ja kylmää ja täällä vaan painetaan. Suomi on todella suorituskeskeinen maa, ja sitten sitä kompensoidaan joko juhlimisella (viina) tai teko-henkisyydellä (anteeksi) siis reikikursseillako pitäisi istua. Jotenkin tulee mieleen vain jotkut Suonenjoen mansikkafestarit jossa on hauskaa.

Sukuni ei ole kovin läheinen todellakaan, ja ihmiset aika sulkeutuneita. Uusien todellisten ystävien löytäminen on kiven takana, kun ystävät lähtee vaikkapa Espanjaan. Monen vuoden kuluttua onkin kiva tavata.

Koen ilmaston pääasiassa raskaaksi, ja siitä seuraa tietysti melankoliaa luonteeseen. Ihmisillä. En pidä suomalaisesta musasta ja melkein kaikki kuluttamani elokuvakin on ulkomaista.

Pitää todella miettiä huolella mitä täällä sitten on, kun suhteetkin katkeaa lyhyeen.

Hiihto, lätkä ja mäkihyppy ei ole juttujani.

Ihan muualla on ollut todellista elämäniloa mitä minä täällä koen vain kesällä. Jota on siis 2-3 kk vuodesta. Välimeri, Atlantti, Italia, Ranska, Espanja, Portugal. Mutta voihan tätä vielä jonkun aikaa yrittää.
« Viimeksi muokattu: 04.02.2007 15:38:36 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #20 : 04.02.2007 15:44:28 »

Minäkin olen asuskellut muaalla jonkun verran; Ruosissa, Ranskassa, Saksassa, Englannissa.

Ja on ollut hyvä olla. Itse se ilmapiirin,'henkisen pesän' luo yhdessä muiden kanssa.
Yksi 'isoäitini' sanoi, että ihmisen koti on siellä, missä hänellä on ystävät rinnalla.

Juurilla on kuitenkin vankka vetovoima, jotenkin.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #21 : 04.02.2007 15:50:11 »

Haluatko kertoa jotain oleskelustasi? Mikä oli hyvää, mikä hankalaa? Teitkö töitä?

Eli osa ongelmaa on se jos on voimakas luonne ja henkisesti pitkällä, eli ystäviä on sitä vähemmän (todellisia). Tuttavia ja moikattavia naamoja löytyy. En minä ainakaan ystävien takia tänne jäisi; olen viime kuukausina huomannut, miten pinnallisia hekin ovat, ihan mukavia, mutta ei niin läheisiä kuin ehkä 10v sitten oli.

Minusta maisema ja ilmasto ovat erittäin tärkeitä asioita. Odottelenkin siis innolla mitä Venus kolmosessani tänä vuonna ja Aurinko Mars Merkurius Pluto Kuu samaisessa huoneessa ensi vuonna teettävät. Näin on ennustettu etten tänne jää, enkä maailmallakaan ihan yksin ole.

 smitten
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Asterix
Vieras
« Vastaus #22 : 04.02.2007 16:00:31 »

Yksi 'isoäitini' sanoi, että ihmisen koti on siellä, missä hänellä on ystävät rinnalla.

Totta. Wink
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #23 : 04.02.2007 16:10:57 »

En tiedä mistä johtuu se, ettei ole kansallistunnetta tai tunnetta että maa jotenkin tarvitsee palveluksiani. Jos minulla on hauskaa / hauskempaa muualla, miksei lähteä.

Palatahan aina voi niinkuin ennenkin on palannut. Nyt vaan ehkä oikeammin rakentaisi elämää, kontakteja, asumista jne muualle. En lähtisi sillä tavalla kokeilumielessä. Paitsi ehkä ensin muutama kk. Ulkomaillahan myös tapaa  suomalaisia yllättävissä yhteyksissä, esimerkiksi kerran Ranskassa olin kyytiä vailla, niin kuskin vaimo olikin suomalainen. Tai hän siis tarjosi kyytiä ystävällisyyttään.

Äkkiseltään tuntuu, että jos olisi koti tuolla jossain, en kaipaisi täältä mitään, surumuistoja varsinkaan. Ainahan meiliyhteydet toimii, ainakin sivistysmaissa.

Täytyy katsoa esim kesällä, miltä tuntuu, jos tulee mutkia matkaan, ei liene tarkoitettu, jos menee helpommin, minun tulee lähteä.   
« Viimeksi muokattu: 04.02.2007 16:17:27 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #24 : 04.02.2007 16:18:58 »

Ystävistä puheen ollen; mikä se sellainen on sitten? Voisi olla toisen topicin paikka.

Tämä areenakin on eräänlainen 'koti', muu maailma. Minä ainakin tunnen että täällä on ystäviä, joiden kanssa voi syvällisestikin keskustella asioista.

Jäin miettimään itsekin, miksi olen asunut muualla. Olen mieleltäni 'mustalainen eli kulkija'. Tyydytän siis osaksi viettejäni. Sitten olen ollut turkasen utelias, haluan tietää ja tuntea laajemmasti muutakin kuin alkunurkkia. Järkisyynä voisi mainita kielten oppimisen, toisien kulttuurien ymmärtämisen ja kunnioittamisen. Ihmiset ovat sisimmiltään samanlaisia joka puolella, siis yhtä monenlaisia kuin kotinurkissanikin.

Ruotsissa vastassa oli kulttuurin luoma 'ylpeysmuuri', jonka halusin jotenkin ihmisissä ymmärtää. Kuulin joskus heidän sanovan, että menevät elämään aidosti etelään, jotta jaksaisi kotona olla miten vaaditaan.

Englannissa törmäsin ihmisten ahtaaseen mieleen. Ranskasta en osaa paljoa sanoa, he ovat hyvin tunteikkaita ja kehonläheisiä. Saksassa ihmiset ovat tarkkoja, mutta hyväsydämisiä, tunne, että ovat käsivarret levällään. Mutta hekin ovat kulttuuriinsa käpristyjiä helposti.
Mutta jos olen itse avoin, on toisten helppo tulla tykö. Minun on oikeastaan ollut helpompi elää muualla kuin kotikaupungissani, jossa vanhat asenteet, menneisyyden perhe- ja sukuroolit ovat kuin raskas laahus joskus perässä. Muualla maailmalla on pelkästään 'minä-itse' ja usein helpompi hengittää ja rakentaa uusia suhteita.

Eli töissä olin, ei muuten kulttuuriin pysty syvemmin perehtymään.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #25 : 04.02.2007 16:20:27 »

Mutta ilmastoasiat ja ympäristö? Ne ovat minulle ykkössyy, kansallisuudet ja tuttavuudet tulevat vasta kakkosena. Koko maailman pitää olla minulle auki, ei vain joku Pohjolan kolkka.

(http://www.news.ai/beaches/images/longbay01.jpg)
« Viimeksi muokattu: 04.02.2007 16:24:28 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Asterix
Vieras
« Vastaus #26 : 04.02.2007 16:38:29 »

Mutta ilmastoasiat ja ympäristö? Ne ovat minulle ykkössyy, kansallisuudet ja tuttavuudet tulevat vasta kakkosena. Koko maailman pitää olla minulle auki, ei vain joku Pohjolan kolkka.




Kaikki on niin suhteellista ja kuka näkee missäkin
eri maiden heikot kohdat. Smiley

Onhan Suomi yksi pahimpia Tzernobylin laskeuma-alueita
ja kemikaalien käytössä ruoan valmistuksessa
ihan Euroopan ykkösmaita
ja syöpätilastoissa ja allergioissa sen näkee.

Keski -ja etelä Eurooppaa on moitittu tehoviljelystä,
mutta onhan täällä hedelmällisempi maakin ja sää suotuisampi.

USA, Etelä Amerikan maat ja Kiina taitavat olla myrkyllisimpiä
viljelyn suhteen, kuten myöskin saasteiden suhteen.

Afrikka on köyhää ja varmasti kohta myös saastuneimpia,
kun talous kasvu elpyy.

Eipä taida olla täydellistä paikkaa maan päällä. Smiley
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #27 : 04.02.2007 16:47:27 »

Itse olen asunut jo kauan ulkomailla ja mielestani on kiva kayda Suomessa (kesalla) mutta ei asua. Minulle on tarkeaa ilmasto ja sosiaallinen kanssakayminen, on tarkeaa tuntea jalat kunnolla maassa eika luistella lumella.
Uhmisten valittomyys ja huolenpito on  on valtavan silmiinpistavaa ja ruoka on paljon terveellisempaa kuin Suomessa, paitsi Suomalainen vesi on tanne verrattuna paljon parempaa-mutta saahan vetta ostaa.
Espania ja jopa Afrikka ovat rakastamiani paikkoja,Ita Blokin maita suorastaan inhoan, apaattisia ihmisia joilla on motiivi nollassa.Olen joutunut kaymaan niissa paljon tyoni vuoksi ja joka kerran meno on vaikeampaa.
Tietysti kokemukseni on omakohtaista ja joku muu voi olla taysin eri mielta.
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #28 : 04.02.2007 16:52:34 »


Olen samaa mieltä kuin sinä diamond. Välittömyys, huolenpito, jopa sukurakkaus; ilmasto jne. Ehkei syntymälleni tänne ollut sen kummempaa merkitystä. Itsekään en menisi itäsuuntaan vaan juuri sinne Espanjaan.

Tietty etelässä on hieman enemmän rotuongelmia, mitä olen seurannut Baskeissa asuneelta tuttavaltani, mutta pakkoko on mennä vaikeimpaan kolkkaan.

Nythän täällä ei ole ollut kunnon talvea, mutta ei se meininkiä ole olennaisesti muuttanut. Melankolinen kiireinen maa. Näin minä sen koen..
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #29 : 04.02.2007 17:12:44 »

Kaipaan AINA täältä Suomesta jonnekin lämpimämpään, välittömämpään athmosfääriin; etelä-eurooppaan  Cheesy
Mutta puita pitää olla, rakastan puita  smitten
En ole oleskellut ulkomailla yhtäjaksoisesti 2,5 kk kauempaa, mutta vielähän sinnekin ehtii vaikka muuttaa  :Smiley
Se jopa saattaisi tulla kyseeseen kolmen vuoden sisällä  smiley6600
Aika näyttää, mutta vielä ei ole SEN aika  Smiley
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 26
  Tulostusversio  
 
Siirry: