Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lapsuuden vaikutus partnerin valinnassa  (Luettu 22336 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Irish
Vieras
« Vastaus #30 : 13.01.2007 21:34:09 »

Esim. saman perheen lapsilla on aivan erilaisia kumppaneita, parisuhteita ja liittoja. Heillä on kuitenkin samat vanhemmat ja sama kasvuympäristö. Tosin vanhemmat suhtautuvat lapsiinsa eritavalla ja lapset kokevat eritavalla. Mikä osoittaakin jo sen, että itseasiassa meillä on itsellämme tietyssä määrin mahdollisuus vaikuttaa moneen asiaan.

Heureka, tämä herätti ajatuksen..

Minä = niiden ominaisuuksien ja käytösmallien summa joita näen äidissäni ja isässäni ja heidän suhteessaan.

äiti + isä EI ole minä, vaan se mitä koen heidän olevan on minä. Minä näen ja tunnen ne asiat jotka ovat kasvulleni merkityksellisiä!

Ja siis tämä on minun näkemykseni ja ajatukseni ja koen sen omalla kohdallani toimivaksi.  :Smiley
tallennettu
kultainen sulka
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 570



Profiili
« Vastaus #31 : 13.01.2007 21:34:30 »


Tiedätkö, mulle tuli mieleen oitis laulu "Miksi naiset aina rakastuvat renttuihin?". Onko siinä joku semmonen mekanismi, että jos omaa isänrenttua ei ole pystynyt auttamaan ja "parantamaan", niin jotenkin kuvittelee pystyvänsä siihen rakkauden voimalla jonkun muun rentun kohdalla? Sellaset renttureppanathan herättää naisen äidinvaistot, jos niillä on vielä sanoisinko verbaalista lahjakkuutta ja söpöt silmät...  Wink

 Grin
Kaipa sitä luulee olevansa kaikkivoipa parantaja...äidinvaistoineen kaikkineen...

Kunnes huomaa olevansa maantiellä lapsineen.  Grin




tallennettu

ASC Vaaka
Aurinko &  Merkurius Skorpionissa
Kuu Vaa * assa
Venus & Mars Jousimiehessä
             ***
* Sininen lunaarinen yö  *
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #32 : 13.01.2007 21:47:48 »

En ole "aina" rakastunut "renttuihin". En ollut ollenkaan sen tyyppisten kanssa ennen kuin eka kertaa rakastuin. Hän oli vain hieman minua villimpi. Meillä oli hauskaa.

Syntyykö sitoutumiskammo lapsena?

Kun saa vai ei saa sitä niin ahdistavaa ja tukahduttavaa rakkautta?
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
kultainen sulka
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 570



Profiili
« Vastaus #33 : 13.01.2007 22:10:19 »



Ei minulla ainakaan ole sitoutumiskammoa  idiot2, enempikin toisinpäin  idiot2
Sain lapsena Rakkautta äidiltä, ja kuitenkin olin tavallaan "isän tyttö", molemmat  skorpioni  -isän kanssa suurimmat riidat teini-iässä...

(vetäytyy miettimään)



tallennettu

ASC Vaaka
Aurinko &  Merkurius Skorpionissa
Kuu Vaa * assa
Venus & Mars Jousimiehessä
             ***
* Sininen lunaarinen yö  *
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #34 : 14.01.2007 09:23:08 »

Ah, tarkoitinkin niitä miehiä..  tickedoff

naisen varsinkin henkisen naisen pitäisi ymmärtää kaikki, mutta ei saisi olla niin henkinen että se pelottaa.

Saa olla kaunis ja äidillinen ja hoitaa kotia?

Mutta ei kannata olla poikaa uhkaava amazooni, joka taistelee maailman myrskyissä? Roolit? Siitäkö on kyse? (huomaan että taas olisin valmis ottamaan roolin, kunhan joku mies olisi rakastava. Mut kun miehet yleensä luo uraa tai sitten noudattaa lapsuudessa alkamaansa roolimallia, suuntaan tai toiseen)

No joo,, en todella haluaisi enää että seuraavan hran kanssa pitäisi alkaa psykoanalyysi viikon kuluttua suhteen alusta. Eli hänellä pitäisi olla hyvä karma perheensä kanssa, tai asiat ainakin selvitetty. Jopa hyvin toimeentulevan juristisukulaiseni vaimo sanoi olleensa miehen psykiatrina - ja nainenhan on aivan miehen äidin näköinen ja viileä bisneslady.

Minusta olisi kiva tutustua ja sulautua johonkin värikkääseen sukuun, saa siellä olla omaperäisiäkin ihmisiä joukossa, kunhan ei ihan täys kaheleita.
Wink Cheesy Grin
« Viimeksi muokattu: 14.01.2007 10:13:38 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
aQuarius~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 353


Au vesimies ja asc neitsyt


Profiili
« Vastaus #35 : 14.01.2007 13:45:21 »

Isäni petti lupauksia, teki mitä vain päästäkseen juomaan, osti minulle kaiken mistä toivoin jotta olisin onnellinen, sanoi todella pahasti suuttuessaan, loukkaantui (suuttui) jos asioista puhui suoraan ja kun puhuin hänelle minun ongelmistani niin isä ryhtyi marttyyriksi ja kaiken tämän lisäksi hänellä oli paljon velkoja ja hän oli kyvytön sanomaan ei. Hänelle raha oli tärkeää ja se oli syy suhteeseen äitipuoleni kanssa mutta lopulta siitäkin tuli rakkautta vaikka isälläni oli naisia joka sormelle...
kaikesta huolimatta olin silti jotenkin isän tyttö.  idiot2 Väkivallan käytön opin isältä joka puolusti minua aina tappelemalla. siitä tavasta olen päässyt eroon.

Minulle miehenmallina on enemmän ollut isoisäni jota en koskaan ole nähnyt koska hän on kuollut, mutta jokaisella on hänestä vain hyvää sanottavaa ja isoisäni jokainen periaate on ollut täysin totta.
Äidin kanssa minulla oli todella hyvät välit ja molemmilta isoäideiltäni jotka olivat hemmetin viisaita, olen oppinut myös viisaita asioita joita aijon opettaa myös lapsilleni kun niitä saan.. (ja miehelle?Huh?)

Ennen tein asioita mitkä olivat peräisin lapsuudesta; kun tiesin että oli ongelma niin olin hiljaa ja esitin onnellista. Asioistahan ei saanut suoraan puhua...
Nykyään kaikki on päinvastoin. Jos mieltä painaa jokin asia niin pamautan sen suoraan, ihan sama vaikka totuus loukkaisikin. Haluan miehen jossa on vastusta ja joka kantaa vastuun sanoistaan ja teoistaan ja jossa on voitonhalua, ei luovuttaja tyyppiä kiitos.( Sellainen on ollut isoisäni.
Koska suku on minulle tärkeä ja koko suvullani on tapa pitää juhlia joissa kokoonnumme, niin miehen pitäisi ymmärtää läheiset välimme eikä ihmetellä.  Grin





tallennettu

Tule takaisin niin kuuntelen ja haluan ymmärtää. Älä tee näin...
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #36 : 14.01.2007 14:27:44 »

Hm, minun isälleni avioliitto sinänsä on tuntunut olevan tärkeä, ei ole ollut naisia joka paikassa - sitä voisinkin nyt arvostaa - mutta perhettä on kalana yrittänyt määrätä. Ja velat ne on aina hoitaneet ja talouden.

Eli siinä mielessä - perhekeskeinen menestyvä mies.  coolsmiley
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #37 : 14.01.2007 19:59:25 »

no niin, tajusin sen tänä aamuma. Minä juoksen sellaisten miesten perässä näköjään ikuisesti, jotka ovat aina kaukana ja poissa (kuten vanhempani). Kyllä vain, tämä nykyinenkin on aina töissä... ja tuskinpa jaksan kauaa enää odotella, että pääsisin ykkösprojektiksi.  Embarrassed

Minulle "ideaalisuhde" on se, että voi olla vaikka eripuolella maailmaa ja tietää että toinen on olemassa. Enpäs vaan tätä kokemusta ole vieläkään saanut...  idiot2

sitä odotellessa...  uglystupid2
tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #38 : 14.01.2007 20:02:16 »


Syntyykö sitoutumiskammo lapsena?

Kun saa vai ei saa sitä niin ahdistavaa ja tukahduttavaa rakkautta?

Sekä että. Sitoutumiskammon taustalla on kuitenkin pelko siitä, että jää yksin - lopulta.
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #39 : 14.01.2007 22:43:22 »

Totta, no onneksi minulla ei ole sitoutumiskammoa, vaikka, voisihan senkin kait kehittää. knuppel2
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
 
Siirry: