Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Nancy Spungen  (Luettu 31927 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Alzbeta
Vieras
« : 24.11.2005 20:41:52 »

Syntynyt  27. Helmikuuta 1958 klo 6.52 aamulla  Philadelphia USA mutta kun noita on niin paljo enkä tiedä mikä niistä se oikee paikka on... Help, tietääkö joku?

Kalat tai Vesimies näyttäis olevan nousevana...

Siis Nancy Spungen kuoli kun hänen poikaystävänsä Sex pistols yhtyeen Sid Vicious puukotti hänet hotellihuoneessa.
Hänen äitinsä Deborah Spungen on kirjoittanut hänen elämästään kirjan, aina vaikeasta lapsuudesta lähtien. "Nancy" on kirjan nimi.
Järkyttävä ja erittäin liikuttava tarina. Olisi mielenkiintoista kuulla tietävämpien kommentteja hänen kartastaan.
« Viimeksi muokattu: 24.11.2005 23:08:53 kirjoittanut Alzbeta » tallennettu
Tähdenlento
Vieras
« Vastaus #1 : 25.11.2005 11:07:11 »

Huomenta Alzbeta!

PA tarkoittaa Pennsylvaniaa.

Tässä vähän astrologiaa englanniksi Nancysta. Karttaa en koostettuna sivulta löytänyt, mutta sen voi laskea itsekin, kun syntymäaika ja -paikka on tiedossa.

Nancy Spungen
Feb 27 1958 6:52 am EST Philadelphia PA

http://www.zodiacal.com/articles/rozhon/psych.htm

 Smiley
tallennettu
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #2 : 25.11.2005 13:47:36 »

Hei albezta!
Lue tuo Deborah Spungenin kirjoittama kirja Nancystä!
Siellä on Nancyn syntymäaika kerrottuna. Kirja kannattaa lukea sen vertaa järkyttävä tarina,että niskakarvat nousivat pystyyn sitä lukiessa! Shocked

Pitäisi käydä ostamassa tuo Nancyn poikakaverista Sidistä kertova kirja...jahka kerkeän...
Tuossa linkissä minkä tähdelento antoi oli paljon negatiivisia aspekteja..huh..huh..
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #3 : 25.11.2005 16:52:40 »

Shocked Luen juuri tuota kyseistä kirjaa ja täytyy sanoo, että yöunet meinaa mennä, sen verran hurjaa.

Näin siis tosiaan siitä kirjasta ton ajan, mutta ku en saanu sitä syntymäpaikkaa selville. Kiitos.

Ensin mietin Nancyn kylmästä käytöksestä että voisi olla nousu Vesimies, mutta lopulta tajuaa kuinka äärettömän herkkä ja hauras ihminen ( se Kalat ) on kyseessä. Ihan sydäntä riipaisee.
tallennettu
Mamie
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 416



Profiili
« Vastaus #4 : 25.11.2005 17:23:42 »

Moi!
Oon ittekkin tutkinut Nancyn karttaa, mutta kartta on nyt tuolla toisella koneella, joten...
Ei muistaakseni ollut mitenkään kummallinen. Kertokaa havainnoistanne  Smiley

Mulla kans tuli kyseinen kirja uniin kun sitä lueskelin. Ja vajaassa viikossa sen jättiläisen hotkaisin  Cheesy
tallennettu

Aurinko vaaka 10.
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #5 : 25.11.2005 17:46:48 »

Shocked Luen juuri tuota kyseistä kirjaa ja täytyy sanoo, että yöunet meinaa mennä, sen verran hurjaa.

Näin siis tosiaan siitä kirjasta ton ajan, mutta ku en saanu sitä syntymäpaikkaa selville. Kiitos.

Ensin mietin Nancyn kylmästä käytöksestä että voisi olla nousu Vesimies, mutta lopulta tajuaa kuinka äärettömän herkkä ja hauras ihminen ( se Kalat ) on kyseessä. Ihan sydäntä riipaisee.

en nyt kyllä tarkkaan muista,että missä kohtaa se syntymäpaikka sanotaan kun ei ole kirjaa nokan edessä!Itse veikkaisin nousevaksi skorpionia,vesimiestä tai kaloja!
« Viimeksi muokattu: 25.11.2005 17:49:54 kirjoittanut Athene » tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
enska
Vieras
« Vastaus #6 : 30.11.2005 22:46:13 »

voi vee.. olisi jo riittänyt, että Elisabeth Taylor on syntynyt tuona päivänä, samoin Ariel Sharon, mutta että vielä nti Spungen, tietysti eri vuosina siis. No ihmekkös tuo että olin penskana kova punkkari, kun on sama synttäripäivä...
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #7 : 01.12.2005 00:23:20 »

Ainakin tuolla sivulla mielestäni luki, että Nancy oli nousu kalat .
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Freija
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 27



Profiili
« Vastaus #8 : 01.12.2005 00:42:02 »

Uskomatonta, mutta totta...luin Nancyn joskus lukioiässä...mutten muista sitä, että hän oli syntynyt samana päivänä kuin minä.

Herkkä tyttö, joka "kalojen tapaan" ahdistuu ja ajautuu huumaavien aineiden maailmaan.

Punkkari en koskaan ole ollut, mutta olen löytänyt itsestäni rokkimimmin näin 30-tietämillä.

Todella mielenkiintoista. Kirja on lukemisen arvoinen, vaikken sitä kunnolla muistakaan.
tallennettu

Aurinko-Kalat
Kuu
Merkurius - Vesimies
Venus
Mars- Kaksosen
Asc- Leijona
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #9 : 01.12.2005 11:53:48 »

En myöskään muistanut sitä kirjaa kovin hyvin, mutta... No siis tämä voi kuulostaa hölmöltä ja oudolta, mutta Kuu-Kalana mielessäni vilisee koko ajan tarinoita ja yksi niistä oli sellaisen epätoivoisen tytön tarina, joka oli syntynyt 27.2.

Meinasin oikeasti tippua tuolilta kun luin tuota kirjaa viime viikolla ja huomasin Nancyn syntymäpäivän! Olin niin nuori kun luin sen viimeksi enkä silloin vielä ollut kiinnostunut astrologiasta.

Linkissä tosiaan puhuttiin Nousu-Kaloista ja aloinkin miettimään, että hänen elämässään tulevat hyvin esille kaikki kalamaiset teemat. Vaikea syntymä, vaikeudet muiden kanssa, herkkyys, huumeet...

En yhtään ihmettele, että juuri tässä elämänvaiheessa törmäsin tuohon kirjaan uudestaan.
tallennettu
Mamie
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 416



Profiili
« Vastaus #10 : 01.12.2005 15:34:08 »

Samastuin jotenkin Nancyyn lukiessani kirjaa. Hän oli vaikea tapaus ja ahdistunut ja teki asioita jotka saivat minutkin kirjaa lukiessani suuttumaan... Silti hän on kuin minä, en vain ole käyttäytynyt noin kärjistetysti. Mietinkin silloin, että onko mulla tosiaan joku aivovamma idiot2 Tai sitten se vaan kertoo herkkyydestä ja väärinymmärryksestä... Periaatteessa oon ollu kiltti lapsi. Ehkä koinkin ne samat tunteet vain sisäisesti?
tallennettu

Aurinko vaaka 10.
Sun73
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382



Profiili
« Vastaus #11 : 01.12.2005 17:33:19 »

Mä luin kanssa ton Nancyn karmeen elämäntarinan joskus parikymppisenä.
Oli kyllä niin mielenkiintonen kirja että sitä ei malttanu käsistä laskea pois ennen kuin viimenekin sivu ol luettu..
Tarttee kyl kävästä kirjastosta lainaamaan se joku päivä uudelleen  Smiley

              angel    -Oinas73-
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #12 : 01.01.2006 23:05:24 »

Samastuin myös Nancyyn vahvasti kirjaa lukiessani. Minussa on se todellisuuspakoinen, epätoivoisen itsetuhoinen puoleni. Toisaalta kyllä samastuin myös äidin tuskaan, joka näki tyttärensä kärsivän, halusi auttaa mutta ei voinut tehdä mitään enempää kuin oli mahdollista.

Nancy on kirjassa se osa minusta joka on halunnut kuolla, Deborah taas se Minä, joka haki apua ja yrittää sinnitellä ja kaikesta huolimatta tehdä tässä elämässä parhaansa.

Niin kirjallisuusterapia toimii... Tämä on todella kirja joka kannattaa lukea vanhempana uudestaan jos sen on lukenut joskus teininä. Avautuu aivan eri tavalla.

Muuten huomasin vasta että Nancy on syntynyt torstaina kuten itsekin olen
 Shocked  Huh
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #13 : 01.01.2006 23:14:29 »

Joo-o lapsena kun tuli se ensimmäistä kertaa käytyä läpi niin lukukokemus oli paljon järkympi kuin aikuisella iällä. Joitain vuosia sitten kun luin sen uudestaan, minulle jäi päällimmäiseksi se äidin subjektiivinen ja paisutteleva ote ( ei mikään ihme tietenkään kun omasta lapsesta kyse) Nancyn elämänkerturina.

Ehkä se olisi verrattavissa siihen jos jonkun meistä lapsi lähtisi ja liittyisi vaikka Talebaneihin: yhtäläinen kultuuurishokki ja sen sellainen.

Siinä oli kuitenkin Nancyllä muistaakseni 9-vuotiaana parempi pätkä, mutta olikohan se niin että sitten hän muuttui taas pahempaan joidenkin opettajien tai jonkun koulun takia, en oikeen muista...
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #14 : 02.01.2006 00:04:22 »

Oli parempi jakso 9-10 vuotiaana kun pääsi kouluun, laitokseen jonka johtajina oli erittäin sympaattinen ja sydämellinen vanha pariskunta. Kuitenkin vuoden jälkeen oli koulujen yhdistymisiä ja koko paikasta oli tullut laitosmaisempi ja johtaja vaihtunut mieheen, josta Nancy heti päätti olla pitämättä. Ihmisiä tuli lisää ja Nancy ei enää tuntenut oloaan mukavaksi. 11-vuotiaana tilanne huononi niin paljon, että kukaan ei enää uskonut minkäänlaiseen visioon normaalista ja onnellisesta tulevaisuudesta Nancyn kohdalla. Vanhemmat silti taistelivat.

Minuun teki todella vaikutuksen Deborahin tapa kirjoittaa tapahtumista, omasta mielestäni hän kirjoittaa yllättävän kiihkottomasti ja objektiivisesti ottaen todella huomioon että kysymyksessä on hänen ja hänen tyttärensä ja heidän perheensä oma elämä.

Lisäksi vaikutuksen teki se, että kirjassa ei ole anteeksi sanavalintani mutta sitä jeesustelua jota vihaan yli kaiken. Kun jokainen huumeista tai traagisesta elämästä kertova kirja yleensä päättyy jeesusteluun. Joku voi siitä saada jotain, mutta itseäni se lähinnä ärsyttää.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: