Sivuja: [1] 2 3 ... 8
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kauheat kuukautiset...!  (Luettu 72611 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« : 24.11.2005 15:11:12 »

...tai noh, onhan noihin ehtinyt jo tottua, mutta....!

Ai kauhea, oireet ovat ihan hirveitä ja olen kärsinyt niistä 9-vuotiaasta lähtien! Joka vuosi kivut vain pahenevat ja nykyisin tuntuu siltä, että ainoat oireet joita ei ilmene, ovat pyörtyminen ja oksentaminen. Kaikki muu onkin sitten rutiinia: kuumetta, järkyttävää vatsakipua (kuin olisi kirves isketty vatsaan poikittain), lihassärkyä, välillä vatsa ei toimi ja sitten se toimii taas liian hyvin, ruokahaluttomuutta sekä ahmintaa, masennusta, itkuisuutta, ahdistusta, agressiivisuutta (harvemmin), väsymystä ja uneliaisuutta, selkä jumittuu, närästää, turvottaa, pahoinvointia, huimausta, mielialan heittelyä laidasta laitaan (menee varmaan 5 eri tunnetilaa kahden tunnin sisään pahimmillaan).... Ihan kauhea lista, en edes viitsi kirjoittaa tähän kaikkea ettei tule uutta tiiliskivikirjaa tästä!  Lips Sealed Ensimmäiset oireet tulevat pahimmillaan jo viikon, kaksi ennen kuukautisia.

Kyselisinkin, miten pahoja kuukautiskipuja voisi hoitaa sekä fyysisesti että henkisesti. Henkisenä ongelmana on ilmeisesti ainakin huonosti toimivat kaksi alinta chakraa?

Sauna auttaa ainakin, jos on vain mahdollista päästä saunaan, sekä nukkuminen. Valitettavasti sitä ei pysty nukkumaan aina silloin kun olisi tarvetta/halua siihen  Wink
tallennettu
Lake
Vieras
« Vastaus #1 : 24.11.2005 16:14:42 »

Kyselisinkin, miten pahoja kuukautiskipuja voisi hoitaa sekä fyysisesti että henkisesti. Henkisenä ongelmana on ilmeisesti ainakin huonosti toimivat kaksi alinta chakraa?

Kuukautiskivut ja vuodot ovat erinäisten lähteiden mukaan vain lämmitystä ja prosessoiduista ruuista johtuva myrkytysoire.

http://www.waldorfhomeschoolers.com/menstruation.htm

Tässä jonkun kommentteja aiheesta:

"When I launched into the all raw diet, my next period was eleven days late and the flow was half what it used to be. The following period was sixteen days overdue and a fourth of the usual flow. A few days of bingeing on cooked food would bring back a 28-day cycle, but with shorter and shorter binges, the flow decreased to a tenth and then only a spot. Once I realized that the cravings [for cooked foods] were occurring just before a period, I was determined to make it through this critical time. In April 1983, an emotional upset had me eating cooked food for several days; the period that followed in May lasted 6 days and was half the quantity of former years, convincing me that it is cooked food that causes women to bleed. I stayed fruitarian after that and haven't had so much as a spot of bleeding in six months."(9)

Oireet vähenee mitättömiksi raakaravinnolla. Joiltakin jopa kuukautiset jäävät kokonaan pois.

Toinen artikkeli aiheesta..
http://www.vegetarianteen.com/articles/menstruation.shtml
« Viimeksi muokattu: 24.11.2005 16:28:40 kirjoittanut Lake » tallennettu
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #2 : 24.11.2005 16:42:39 »

Hei Smiley

Jo sulla on probleemia kerrakseen Huh

Se, mikä mulla on auttanut on hervottomasti naureskelu 2funny 2funny 2funny idiot2. Se laittaa endorfiinit mulla liikkeeseen Grin.
Ja nauraa ihan älyttömille jutuille, ei niissä tarvii olla mitään naurettavaa.
Raskas liikunta on yksi keino, tosin mulla ei auta kuin hetken ja sit on taas kuin viulunkieli Angry.
Jossain oppaissa kehotetaan syömään kevyesti ja välttämään tiettyjä ruoka-aineita, kun on PMS-oireita, mutta itse en noudata niitä, koska mä vetelen sisuksiini niin paljon kaikenlaista ruokaa -> se menee kyllä ohitse, enkä kanna siitä mitään syyllisyyksiä.

Tunnen kehoni toiminnot ja varoitan perhettäni etukäteen, ettei tarvi sitten ihmetellä, mikä sun nyt on :Smiley.
Rentoutuminen erittäin vaikeaa tuolloin, jos se sitä on ihan muutenkin, kun pitää aina olla täysi höyry päällä crazy2
Sexistäkään ei apua Cry Cry Cry

Itse olen huomannut ääretöntä väsymistä Shocked Shocked Shocked, nukuttaa *nukkuva hymiö*
Sitten on parasta, että vetää lonkkaa smiley6600 ja että saa olla omissa oloissaan, ettei turhaa räyhää toisille ihmisille.

Naureskelua suosittelen ja hullua sellaista 2funny 2funny 2funny 2funny
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Henja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 71



Profiili
« Vastaus #3 : 24.11.2005 16:53:12 »

Hmmm kiinnostuneena kysyn, mikä on kuukuppi?
tallennettu

Aurinko*OInas***Kuu*Kalat***Nouseva*Skorppiooni
Punainen Kristalli Lohikäärme
Faust
Vieras
« Vastaus #4 : 24.11.2005 17:57:54 »

Oon huomannut, että usein raivoaminen auttaa. Smiley Ja syyllisten etsiminen ja niiden kurittaminen. Entä Aloevera? Voisin kysyä vaikka äitiltäni joitain apukeinoja. :Smiley
« Viimeksi muokattu: 24.11.2005 23:31:31 kirjoittanut Faust » tallennettu
Sowelu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 23


Profiili
« Vastaus #5 : 24.11.2005 20:46:31 »

Voi sua raukkaa, tiedän mistä puhut...
Kärsin myös samoista vaivoista ja on tullut
monenlaista kokeiltua, joten tässä muutama vinkki jotka
ainakin itellä on auttaneet.

Akupainanta
Lievitä kipua painamalla pistettä Ma 3, joka sijaitsee
isovarpaan ja toisen varpaan välissä kolme sormenleveyttä
niiden yhtymäkohdassa.
Siirry sitten pisteeseen Pe 6, joka sijaitsee neljä sormenleveyttä
sisäkehräsen yllä aivan sääriluun reunassa.
Paina pisteitä yhtä kerrallaan peukalolla vähitellen painetta
lisäten kaksi minuuttia. Käytä pieniä, pyöriviä liikkeitä.

Lämpö ja aromaterapia
Hoida alavatsaa ja selkää kääreellä, joka on kastettu 4 tippaa
muskatellisalviaöljyä ja makeaa meiramiöljyä sekä 3 tippaa
roomankamomillaöljyä sisältävään kuumaan veteen.

Homeopatia
Mm. belladonna ankaraan kipuun, nux vomica kouristuksiin, selkäkipuihin,
ärtyneisyyteen ja ummetukseen, pulsatilla kipuun johon liittyy
tunteenpurkauksia, itkuherkkyyttä ja huomionkipeyttä.
Suosittelen kyllä käyntiä homeopaatin luona niin hän voi etsiä
juuri sinulle sopivan lääkkeen.

Mulla on ainakin toiminut hyvin tuo akupainanta jos ei mitään
muuta ole saatavilla, jalkojahan voi painella melkein missä vain Cheesy.

Voimia ja jaksamista! smitten angel
tallennettu
Lake
Vieras
« Vastaus #6 : 24.11.2005 22:06:17 »

Joo. Amenorrheaa eli kuukautisettomuutta esiintyy myös silloin, kun kehon rasvaprosentti laskee tytöllä/naisella liian alhaiseksi normaalin hormonitoiminnan ylläpitämiseksi. Syömishäiriöisillä ja äärimmäisen tiukkoja kasvisruokavalioita noudattavilla kuukautishäiriöt ovat tavallisia.

Ehkä se on aivan terve reaktio joka vain lääketieteessä on tulkittu sairaudeksi.
Lääketiede kun tuppaa tulkitsemaan jo melkein mitä vain sairaudeksi.
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #7 : 24.11.2005 23:15:27 »

Voih, itsellänikin on aika "hankala" olo aina hieman ennen kuukautisia, mutta niiden aikana olo jotenkin rauhottuu, vaikka välillä vihlaisee alavatsan pohjalla.
Mutta siis tuo sinun tuskasi kuulosti todella pahalta!
Muistui mieleeni...
Jostain kirjasta tai lehdestä muistan lukeneeni, että kuukautisvaivat olisivat nykyään yleistyneet, joka johtuisi siitä, että naisilla on nykyään epäselvempi ja epämääräisempi kokemus naiseudesta ja omasta naisellisuudestaan ja mitä on naisellisuus/naiseus. Näin ollen pahat kuukautiskivutkin viittaisivat siihen, että kannattaisi pohtia sitä mitä itse ajattelee yleensä naiseudesta, ja sitten omasta naiseudestaan.

 smitten
tallennettu
Mari Harmaa
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 19


I have a dream...


Profiili
« Vastaus #8 : 25.11.2005 00:09:47 »

...Ja tuli vielä mieleeni, että kun oireet ovat noinkin hurjat, onko elimelliset syyt rajattu pois? Endometrioosin mahdollisuus?

Kuten Pallaskissa tässä sanoo niin kannattaa käydä lääkärillä tarkistuttamassa josko kyse olisi juuri endometrioosista. Kuvailemasi oireet kuulostavat siltä että sinulla saattaisi olla kyseistä vaivaa.
tallennettu

Toivon että joskus oppisimme leikkimään yhdessä. Nätisti. =)
tuuli-juulia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 56


Profiili
« Vastaus #9 : 25.11.2005 00:27:31 »

Huh...mulla oli kans nuorempana ihan kamalia oireita, muistan joskus itkeneeni koulun vessassa kun sattui ja pyörrytti ja oksetti, eikä meinannut millään pystyä lähtemään tunnille. Lapsen syntymän jälkeen ei ole niin pahoja oireita ollut, mitä nyt 30 täytettyäni alkoi mielialaheittelyt...monipäiväiset "itkuvinkuajat" rasittaa kyllä todella paljon, kun vaikka tietää että tää johtuu vaan kuukautisista, niin kuitenkin on ihan tosissaan sitä mieltä että "kukaan ei koskaan enää välitä musta, kaikki haluaa mulle pahaa eikä muhun ikinä oikeesti rakastu kukaan" jne.  buck2 Kaikkea ihan typerää... Mut nyt oon keksinyt siihen "lääkkeen": eilen ja tänään on ollut melko surkea olo, iltaa kohti ihan itkettänytkin, varsinkin kun opiskeluissakin haasteellinen tehtävä kiireesti tehtävänä ja keskittyminen ei onnistu; eilenillalla alkoi ihan hirveästi tehdä mieli suklaata, tuntui että elimistö ihan vaati sitä  Wink, ja kun muutaman palan söin, olo oli paljon elämänmyönteisempi. Tänä iltana osasin jo ennakoida, pahamieli oli melkein saamassa yliotteen niin hain suklaalevyn, ja nyt on olo ihan tavallinen taas  Smiley  En tiedä onko vaan kuvittelua että auttais, mutta hyvin vois kuvitella että suklaassa on jotain sellaista mielialaan vaikuttavaa?  Smiley
tallennettu

Aurinko Jousimies
Kuu Kalat
Nouseva Neitsyt
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 473



Profiili
« Vastaus #10 : 25.11.2005 00:35:59 »

En tiedä onko vaan kuvittelua että auttais, mutta hyvin vois kuvitella että suklaassa on jotain sellaista mielialaan vaikuttavaa?  Smiley

Hei! Olet oikeassa.
Suklaassa, tai oikeammin kaakaossa on serotoniinia. Tai sen esiastetta, joka elimistössä rakentuu serotoniiniksi. Se on aivojen välittäjäaine, joka liittyy mielialaan. Kemiallista serotoniinia käytetään mielialalääkkeissä.

Suklaa on mitä parahin mielialalääke  Smiley
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
tuuli-juulia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 56


Profiili
« Vastaus #11 : 25.11.2005 00:44:21 »

Taas löytyi yks uusi hyvä syy syödä suklaata  smitten Wink 

Oon varmaan tosta jostain joskus lukenutkin, mutta nyt tuli ihan käytännössä todistettua.
tallennettu

Aurinko Jousimies
Kuu Kalat
Nouseva Neitsyt
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #12 : 25.11.2005 07:29:56 »

Huomenta  Smiley

Hyviä esimerkkejä on tullut fyysiseen olotilaan.

Minulla oli aikonaan todella kivuliaat kuukautiset ja runsaat.

Aloitin nyt keväällä "puhdistamaan" itseäni energiahoidolla+henkisesti, eli liitin
kipeät kuukautiset ns vääriin asenteisiin ja ajatusmalleihin naisellisuuden suhteen.
Kiukkua ja vihaa  tickedoff

Puhtaasti aloin kiittämään kehoani siitä, että puhdistaa minua, kiitin kehoani siitä,
että saan mahdollisuuden kokea naiseutta kaikilla tasoilla, poistin ns ne "väärät ajatusmallit" kuukautisista/naiseudesta ja ne "muistot" jotka olen kuljettanut mukanani elämästä toiseen.

Nyt ei ole pitkiin aikoihin ollut edes turvotusta kuukautisten yhteydessä, lievää oireilua oli eilen viimeksi, mutta sekin tasottui kun huomasin kantavani mukana "synnytyspelkoa/kuolemanpelkoa" ja vapauduin siitä osittain energiahoidon yhteydessä.

Merisuolapesut suosittelen myöskin  smitten
« Viimeksi muokattu: 25.11.2005 07:44:14 kirjoittanut hopeatähti » tallennettu
Urkki
Vieras
« Vastaus #13 : 25.11.2005 08:22:08 »

Oon huomannut, että usein raivoaminen auttaa. Smiley Ja syyllisten etsiminen ja niiden kurittaminen.
Se, joka väitti sinua selvänäkijäksi, oli totisesti oikeassa.  Angry
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #14 : 25.11.2005 08:58:35 »

Kyllä sie Hopeatähti olet todelllakin melkoinen tähti.

Täytyypä itsenikin yrittää, tosin mielenmaltii ei mahdollisesti riitä, mutta kuitenkin.
Meikäläistä tuo turvotus vaivaa ja niin pinkeä olo, rinnatkin tuntuvat olevan kuppia ö juuri ennen kuukautisia(lievää liioittelua), ja tosi arat.
Ei tosin noin karmeita kipuja kuin AthaMaritilla.

Yhteen aikaan suositeltiin helokkiöljykapseleiden syömistä naisten vaivoihin, siis kuureittain.
Ja miulle vyöhyketerapeutti neuvoi koviin kipuihin kunnon napanderi kirkasta tms., mieluummin kuin särkylääkettä.
Mutta jos kovat kivut ovat, niin ei taida toi napanderi ihan riittää..... :Smiley
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 8
  Tulostusversio  
 
Siirry: