Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 8
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kauheat kuukautiset...!  (Luettu 72488 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Dorian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 155


ylämäkialamäkiylämäkialamäki


Profiili
« Vastaus #15 : 25.11.2005 10:08:26 »

Kävisikö lääkkeeksi proosallinen kohdunpoisto!?  coolsmiley

Sen jälkeen kun äidiltäni on poistettu kohtu, muuttui koko ihminen jotenkin ehjemmäksi ja rauhallisemmaksi. Munasarjat jätettiin hormonien toiminnan takia. Välimmekin lämpenivät kummasti, kun "tyhjänpäiväinen" kiukuttelu jäi pois.
Kaikki ne tutut naiset, joilta on kohtu poistettu, ovat olleet sataprosenttisen tyytyväisiä elämäänsä. Elleivät ylikin...   laugh
tallennettu

aurinkokalat kuuneitsyt askendenttijousimies venusoinas marskalat merkuriuskalat jupitervesimies saturnusvesimies uranusleijona neptunusskorpioni plutoneitsyt
Keltainen Planetaarinen Aurinko,Vesitiikeri, Hirvi,Lehmus,
Sekopää uglystupid2
David Brown
puntari
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


Sininen rytminen myrsky


Profiili
« Vastaus #16 : 25.11.2005 11:05:50 »

Otan osaa Atha

Minä en osaa auttaa  Embarrassed  Mutta poimin tuolta tuon suklaan, lisään siihen vielä porkkanan - minä myös syön suklaata mielialaan mutta myös porkkana vaikuttaa.

Kohdun poisto on melko radikaali toimenpide! Älä sellaiseen ryntää siitä ei ole paluuta.


 smitten smitten yritä kestää
tallennettu

Kaikki aika käytössäsi - tämä hetki
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #17 : 25.11.2005 11:30:46 »

Kiitoksia paljon vastauksistanne - antavaa vain tulla niitä lisää!  Grin

Haha, kohdunpoiston olisin halunnut jo yläasteella, sillä en missään nimessä ole aikomassa äidiksi tässä elämässä. Tiedän vain intuition syvällä rintaäänellä, että lapsiahan ei ole tulossa - mieheni on samalla linjalla kanssani  Wink Mutta ei tästä enempää, minua suututtaa aina NIIN vietävästi  knuppel2, kun ihmiset eivät ota tätä kantaani tosissaan, vaikka jo kuusivuotiaana rukoilin, että "hyvä Jumala, älä anna minulle ikinä lapsia!"

Tuosta minulle syntyy raskaudenkammo. En kammoa mitään niin paljoa elämässäni kuin tuota asiaa. Puhelin joskus yläasteella, että jos tulisin raskaaksi enkä voisi tehdä enää aborttia, ampuisin varmaan itseni koska en haluaisi synnyttää. Nyt kun on henkisesti kasvanut ja tietää mikä merkitys on abortilla ja itsemurhalla, paine on kasvanut lisää.  Embarrassed  Täysinäiseksi naiseksi en koe itseäni vieläkään, enemminkin olen androgyyni, mikä ei tietenkään ole fyysiseltä kannalta hyvä ajatusmalli (eli pidetään se henkinen ja fyysinen puoli yhdessä, mutta kuitenkin erillään niin, ettei henkisestä tule fyysistä ja fyysisestä henkistä)

Tutkimuksissa en ole käynyt, kammottaa kaikki lääkärit ja vastaavat  Shocked Millainen tutkimus kyseessä on?

Suklaa on muuten todella hyvä apu mielealaongelmiin. Joskus oikein himottaa saada suklaata ja silloin siihen ei auta muu kuin Fazerin sininen tai punainen  Grin Parisen viikkoa sitten olin jo aamusta syyttä suotta ahdistuneena. Mieli teki suklaata koko päivän, mutta ajattelin, että ei sitä makeaa koko ajan tarvitse puputtaa sisäänsä. Seuraavana aamuna herätessäni ahdisti vielä enemmän, joten marssin töiden jälkeen ostamaan suklaata. Heti helpotti ja oireet katosivat kokonaan ^_^ Kyseessä oli mahdollisesti menkka-ahdistus, se iskee aina jossain vaiheessa kuuta mitään varoittamatta.
tallennettu
Dorian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 155


ylämäkialamäkiylämäkialamäki


Profiili
« Vastaus #18 : 25.11.2005 11:42:20 »

Kävisikö lääkkeeksi proosallinen kohdunpoisto!?

Ehkäpä heille, joilla on jo lapset tehtyinä / ei tarkoitustakaan lisääntyä. Nuorelle naiselle aika radikaali toimenpide, etenkin kun kohdunpoistosta (jos munasarjatkin poistetaan, kuten yleensä) seuraa välittömästi "vaihdevuodet", joiden oireita täytyy sitten hoitaa korvaavalla hormonilääkityksellä kymmenienkin vuosien ajan.

AthaMaarit on käsittääkseni kuitenkin niin nuori, että hän varmaan vielä haluaisi säilyttää sen valinnanvaran halutako biologisia jälkeläisiä vai ei  Smiley

Niinpä niin. Taas vanhuksena täällä jupisen, anteeksi pyydän nuoremmilta.  Cry

Mutta ei niitä munasarjoja poisteta aivan automaticly, kyllä niissä silloin jotain vikaa on, jos nekin riivitään samassa rytäkässä pellolle.
tallennettu

aurinkokalat kuuneitsyt askendenttijousimies venusoinas marskalat merkuriuskalat jupitervesimies saturnusvesimies uranusleijona neptunusskorpioni plutoneitsyt
Keltainen Planetaarinen Aurinko,Vesitiikeri, Hirvi,Lehmus,
Sekopää uglystupid2
David Brown
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #19 : 25.11.2005 11:46:40 »

Eipä mitään, Dorian  Wink Tietäähän sen automaattisesti, mitä mieltä lääkärit ovat siitä, kun nuori nainen marssii kohdunpoistoon - nätisti vain ohjataan ovelta takaisin "viisastumaan" *nauraa* Taitaa olla vielä päälle 30-vuotiaillakin naisilla se tilanne, että kohdunpoistoa harkitaan todella tarkoin.

Toisaalta, en välttämättä haluaisi antaa ihmisten raplata minua puukoillaan... :Smiley
tallennettu
Outolintu
Vieras
« Vastaus #20 : 25.11.2005 15:17:15 »

Kohdun poistoon vaan! Minulta poistettiin kohtu n. 5 vuotta sitten enkä ole katunut pätkääkään. Olin niin kipeä ennen leikkausta että olisivat saaneet viedä kohdun vaikka ilman nukutusta, tuskin olisi sattunut enempää. Minulla kipujen aiheuttajana oli myoomat. Olin yli vuoden lääketokkurassa kun en muuten selvinnyt. Kipuja oli koko ajan ja luoja paratkoon kun kuukautiset tulivat! Kahdeksan Tramal-nimistä nappia päivässä ja vielä tuntui. Tosin kyseinen lääke ei poista kipua vaan heittää pään niin sekaisin ettei tajua kuinka paljon koskee.  Shocked Kun lääkäri alkoi puhua kohdunpoistosta, en hetkeäkään miettinyt säästävää leikkausta vaan pyysin poistamaan koko hoidon kerralla. Ei kuukautisia, ei kipuja ja maailma hymyili taas.  smitten Lapset jäi tekemättä mutta enpä niitä ole koskaan halunnutkaan.  Muut lisääntyköön ja täyttäköön maan. Cheesy
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #21 : 25.11.2005 15:41:42 »

Moi AthaMaarit,

kivut voivat johtua tietenkin fysiologisista syistä, mutta mieleen tulee myös mahdollisuus, että kielteinen suhtautuminen omaan naiseuteen aiheuttaisi tällaista.

Jostain muistan nähneeni, että miehen roolin ottaneilla naisilla saattaisi olla aivan erityisen vaikeat vaihdevuodet.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
puntari
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


Sininen rytminen myrsky


Profiili
« Vastaus #22 : 25.11.2005 16:37:39 »

Tottakai jo oikein tarkkaan tietää ettei lapsia halua miksi kärsiä suotta. Itse kun taas olen sitä sorttia jolle ne lapset jotenkin kuuluivat kuvioon.
Tuntuu todella hurjalta ajatellakin kohdun viemistä - vaikka minulla on jo "ne lapset tehtyinä".

Huomaan kuinka tämä keskustelu on avartanut kovastikin tätä omaa ajattelua asiasta.

Ei kai kärsimys meitä peremmiksi tee - ilman muuta rohkaisen ratkaisuun.
tallennettu

Kaikki aika käytössäsi - tämä hetki
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #23 : 25.11.2005 20:20:41 »

Ajatukseni tilanteestasi AthaMaarit on samoilla linjoilla kuin Lillin.

Jos olet ollut jo 6-vuotiaana tietoinen siitä, ettet halua lapsia, niin mistä tämä tahto juontaa juurensa? Kyse voi olla tietoisuus siitä, ettei halua lapsia tässä elämässä, mutta voiko olla myöskin kyse edellisessä elämässä koetusta tilanteesta (esim. istukka ei ole irronnut synnytyksen jälkeen ja olet kuollut lapsivuoteeseen kuiviin valuen ja kivuissaan) tai aiheutetusta tilanteesta (viiltänyt miekalla raskaana olevan naisen vatsan auki).

Voisiko kyse olla roolistasi? Soturin roolit ovat yleensäkin hyvin maskuliinisia, ja pari soturi-naista, jotka tunnen, kärsivät sekä kivuliaista että erittäin runsaista kuukautisista.

Kohtua en minäkään antaisi poistaa aivan noin vaan - "vaikka kupeeni eivät enää kannakaan hedelmää", niin silti - kirurgiseen operaatioon liittyy aina omat riskinsä.
tallennettu
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #24 : 25.11.2005 22:20:41 »

Kävisikö lääkkeeksi proosallinen kohdunpoisto!?

Ehkäpä heille, joilla on jo lapset tehtyinä / ei tarkoitustakaan lisääntyä. Nuorelle naiselle aika radikaali toimenpide, etenkin kun kohdunpoistosta (jos munasarjatkin poistetaan, kuten yleensä) seuraa välittömästi "vaihdevuodet", joiden oireita täytyy sitten hoitaa korvaavalla hormonilääkityksellä kymmenienkin vuosien ajan.

AthaMaarit on käsittääkseni kuitenkin niin nuori, että hän varmaan vielä haluaisi säilyttää sen valinnanvaran halutako biologisia jälkeläisiä vai ei  Smiley

Niinpä niin. Taas vanhuksena täällä jupisen, anteeksi pyydän nuoremmilta.  Cry

Mutta ei niitä munasarjoja poisteta aivan automaticly, kyllä niissä silloin jotain vikaa on, jos nekin riivitään samassa rytäkässä pellolle.

Hei Dorian smitten
Tarkoitit varmaan tsoukiksi nuo, mitä kirjoittelit? Mua kuitenkin naurattaa ihan kamalasti 2funny, vaikka on vakava-aihe kyseessä knuppel2
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Dorian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 155


ylämäkialamäkiylämäkialamäki


Profiili
« Vastaus #25 : 25.11.2005 22:42:46 »

Ei kun aivan oikeasti!

Useampi tuntemani naisinehmo on ollut aivan liian tyytyväinen tuohon kohdunpoistoon! Kun ei ole enää kipuja, ei rättiksiä, ei tarvitse käydä lekurilta ruinaamassa hormonipillereitä ulkomaanmatkaa varten että ei perä valskaa. Ei tule vahingossa tehtyjä kakaroita...  Cry Aivan liikaa on kuulema hyviä puolia tuossa!

Ja olen sen jo todistanutkin monesti tosielämässäkin.  Wink nam.
tallennettu

aurinkokalat kuuneitsyt askendenttijousimies venusoinas marskalat merkuriuskalat jupitervesimies saturnusvesimies uranusleijona neptunusskorpioni plutoneitsyt
Keltainen Planetaarinen Aurinko,Vesitiikeri, Hirvi,Lehmus,
Sekopää uglystupid2
David Brown
Dorian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 155


ylämäkialamäkiylämäkialamäki


Profiili
« Vastaus #26 : 25.11.2005 23:05:36 »

...hihiii, minäkin annan mielelläni itselleni reikiä...  2funny

jokejokejoke...  uglystupid2
tallennettu

aurinkokalat kuuneitsyt askendenttijousimies venusoinas marskalat merkuriuskalat jupitervesimies saturnusvesimies uranusleijona neptunusskorpioni plutoneitsyt
Keltainen Planetaarinen Aurinko,Vesitiikeri, Hirvi,Lehmus,
Sekopää uglystupid2
David Brown
Dorian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 155


ylämäkialamäkiylämäkialamäki


Profiili
« Vastaus #27 : 26.11.2005 01:00:46 »

Ei lainkaan!  Shocked  Jonkun muun mielikuvitus se nyt reistaa!  crazy2

Reiki-energiaa täällä puuhaillaan puolin ja toisin!  coolsmiley
tallennettu

aurinkokalat kuuneitsyt askendenttijousimies venusoinas marskalat merkuriuskalat jupitervesimies saturnusvesimies uranusleijona neptunusskorpioni plutoneitsyt
Keltainen Planetaarinen Aurinko,Vesitiikeri, Hirvi,Lehmus,
Sekopää uglystupid2
David Brown
Faust
Vieras
« Vastaus #28 : 26.11.2005 01:07:04 »

Ei hitto...tuo oli paras juttu, kiitos Dorian!!! 2funny 2funny 2funny Tipuin tuolilta. Cry 2funny Ei se mitään. 2funny

Niin, ja kiitos tietenkin myös Miumiulle, kun kirjoitti noin loisteliaan...hymnin. 2funny
« Viimeksi muokattu: 26.11.2005 01:13:07 kirjoittanut Faust » tallennettu
eukko
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« Vastaus #29 : 26.11.2005 02:29:14 »

Minä olen aikanai myös kokenut tämän kurjan kuukautiskivun. Varmasti vaihtoehtohoidoista ja kaikista näistä on apua, mutta:
kärsiessäni itse kivuista, ei buranakaan ollut vielä markkinoilla. (olenko tosiaan niin vanha) Kaikkein parhaimman avun toiva vatsalihasliikkeet. Makasin yöllä mahallani, tyyny vatsan alla kivuista kärsien ja eikun jumppaamaan. N. viikko ennen kuukautisia rankempi jumppakuuri päälle, ja se todella helpottaa.
oireet hävisivät ensimmäisen synnytyksen jälkeen...
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 8
  Tulostusversio  
 
Siirry: