Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: virtsatievaiva?  (Luettu 36251 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
ruohis
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« : 27.12.2006 22:52:50 »

Pakko kääntyä kysymään neuvoa, ongelma on sen verran omalaatuinen, etten ihan hakutoiminnolla löytänyt vastauksia. Lisää infoa toki.

Jo pienenä tyttönä (n. 5v) olen kärsinyt toistuvista virstatieinfektioista. Lapsena asiaa ei kai sen kummemmin tutkittu ja ongelma loppuikin. Hetkeksi. Teini-iässä ongelma palasi. Virtsatieinfektio tuli uudelleen. Tällä hetkellä ikää on 20v ja antibiootteja olen enemmän tai vähemmän syönyt ainakin kolmen vuoden ajan. Viimeisen puolen vuoden aikana olen pitkälti kieltäytynyt syömästä antibiootteja, sillä niitä ei enää vatsa kestä ja epäilen vastustuskyvyn kestävyyttä ilman niitä yhtään mitään vastaan. Ja tuntuuhan se toki kummalliselta syödä niitä monta vuotta putkeen. Käytetty antibiootti on ollut Nitrofur-C. Kuurina on toki ollut käytössä erittäin moni eri antibiootti, joista monien olen huomannut olevan käyttökelvottomia vaivaani. Bakteeriviljelyssä on ajoittain löytynyt tulehdusta, ajoittain ei. Liuskatestit ovat näyttäneet positiivista monta kertaa päivystysvastaanotolla. Bakteeriviljelyn perusteella on käynyt ilmi, että kyseessä on ollut mitä ilmeisimmin ihan elimistön omaa bakteerikantaa, normaalisti suolistossa viihtyvää bakteeristoa. Hygienista luonnollisesti tulee pidettyä huolta.

Mikä minua ongelmassa kummastuttaa, on se, että muutaman kerran tulehdusoireet ovat aivan kunnolla päällä (vähävirtsaisuus, polttava kipu virtsatessa jne), mutta viljelystä ei ole löytynyt mitään. Onko tuttua kenellekään? Paha hoitaa pelkkiä oireita, kun ei osaa olla varma, mistä on edes kyse. Jos bakteerien aiheuttama tulehdus ei olekaan useimmiten syy vaivaan, vaan jokin muu..

Nykyään vaivaan tulee nautittua jokseenkin epäsäännöllisesti karpaloa mehuna ja puristeena. Kun tulehdus(-oire?) on päällä, syön välillä muutaman särkylääkkeen tai juon litran juomaa, jolloin kipu hellittää. Oire toistuu noin viisi kertaa kahdessa viikossa. Kun ongelma on akuutti, huomaan myös, että vatsani menee sekaisin. En tiedä, liittyykö tämä mitenkään asiaan, mutta näin on käynyt useita kertoja, eikä se helpota asiaa lainkaan.

Virtsateitä on tutkittu muutamaan otteeseen ultralla, ei löydy mitään epänormaalia. Urologi kertoi, että on ollut olemassa lääke, joka muistaakseni laimentaa virtsaa, muttei sitä enää myydä, koska se on lääketehtaille liian epätuottavaa, löytyisikö luonnosta mitään vastaavaa?

Ongelma alkaa todella kärventää mieltä. On miltei perverssiä olla sairaslomalla muutamia kertoja kuukaudessa. Karpalot on kokeilut, hiivakuurilla oltu (kestona parilla kokeilulla 2-3 kk, lisäravinteilla mm. karpalo höystettynä). Kokeiltu on myös avantouintia, oireiden huomiotta jättämistä. Ongelma liittynee seksiin, oireet pahenevat muutaman tunnin päästä. Ajoittain seksin aikana ilmenee myös kipuja, eikä siitä aina osaa nauttia.

Voiko tämä kaikki olla hiivaa, auttaisiko homeopatia tai reiki tai ihan mikä tahansa? Alkaa kadota usko.
« Viimeksi muokattu: 27.12.2006 23:04:45 kirjoittanut ruohis » tallennettu
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« Vastaus #1 : 27.12.2006 23:27:47 »


Mulla oli vuosikaudet, itseasiassa kymmenet virtsatiejuttuja.
Reumalle päästyäni kysyin sitten tästäkin asiasta ja yhteys mulla löyty sjögrenin syndrooma, eli sidekudossairaus, reumasairaus.
En tarkoita suinkaan että sulla olisi tälläinen selitys, mutta kannattaa olla tiukka ja vaatia muitakin kokeita.
Ja toivottavasti tilanne sulla menee ohi ja saat sanoa sille hyvästi, tai sitten se tutkitaan kunnolla.
tallennettu
Sininen Lilja
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 23



Profiili
« Vastaus #2 : 28.12.2006 14:19:22 »

Tervehdys!

Kertomuksesi on liki kopio omastani.
Samaa C-vitamiinilla höystettyä lääkettä itsekin syönyt, eikä todellakaan ole se hyväksi. Värjää virtsan tummanruskeaksi ja on huonoksi suolistolle ja iholle. Näitä hevoskuureja yleensä seuraa myös hiiva, eli oravanpyörä on valmis.

Mullakin liuskat näytti tulehdusta vähän väliä, joskus taas ei ollut oireita ollenkaan, mutta tulehdus oli jo munuaisissa, mistä seurasi viikon sairaalareissu. Tiputukseenhan siitä joutuu.

Seksin jälkeen on aina virtsattava bakteerit ulos virtsateistä, sekä suoritettava alapesu huolella.
Näin ei siitä tule tulehdusta.
Pytyn vieressä pidetään suolavesiliuosta, ja tätä vettä tupsutellaan asioinnin yhteydessä limakalvoille aina kun muistaa. Se pitää siellä tasapainon hyvänä, eivätkä bakteerit pääse kasvamaan. Niin, ja pyyhkiähän pitää edestä taaksepäin. Wink

Pelkästään näillä eväillä pääsin pois tuosta jatkuvasta kierteestä, mutta juon myös paljon. Vesi alkaa helposti tympiä, joten juon paljon teetä, esimerkiksi vihreää teetä, sekä pari lasillista c-vitamiinipitoista mehua, yleensä appelsiinimehua taikka poretablettiliuosta.

Näin yksinkertaisin eväin minä paranin....

Suoittelen siis lämpimästi kokeilemaan!

Parhain Terveisin SL

« Viimeksi muokattu: 28.12.2006 14:21:12 kirjoittanut Sininen Lilja » tallennettu
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 651


Profiili
« Vastaus #3 : 28.12.2006 16:05:18 »

Kyllä kannattaa pitää päänsä ja vaatia muitakin tutkimuksia kuin urologin ja virtsan bakteerinäytte. Onhan siinä vitrtsateiden ympärillä muitakin kudoksia! Ja jos seksikin sattuu, voi kyse olla sidekudos sairaudestakin!

... Maitohappobakteerit pitää myös oman elimistön tasapainossa myös hiivan suhteen. Kannattaa sitäkin syödä noiden muiden hyvien neuvojen lisäksi.

Ja jos muuten käytät kumia seksin aikana ja tulee ärtymystä, kannattaa käyttää liukastevoiteita ja jos silti tulee oireita, voit olla allerginen lateksille tai muulle kumin ainesosalle. Niitä on myös kumiallergikoille.. Taitaa vain hinta olla korkeampi. Kyseleppä apteekista. Ja pissalle aina seksin jälkeen!!!

Toivottavasti apu löytyy vaikkei syytä keksittäisikään.

Kun olin pieni äitini kielsi istumasta kylmällä kivellä tai maassa koska silloin tulee helposti pissa tulehdus... En osaa sanoa onko asia yksin sen kylmyyden syy... mutta tottelin eikä ongelmaa ole lapsena ollut... aikuisena vasta. syyn jokainen nainen tietää.  Wink

tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #4 : 28.12.2006 16:24:26 »

Ystävälleni oli lekuri sanonut tämän vaivan (lievemmän kuitenkin) yhteydessä, ettei kaupan appelsiinituoremehuja sais juoda Shocked niiden koostumus on sellanen, että toimii virtsarakossa bakteerien kasvualustana ja sitä c-vitamiinia ei ole niissä tarpeeks. C-vitamiini putsaa rakkoa eli sitä kannattaa ottaa poreina ja vaikka ylimääräistä, oli myös tämä käskenyt.
tallennettu
Aion
Vieras
« Vastaus #5 : 30.12.2006 15:15:31 »

Oireiluun ilman lääketieteellistä syytä
löytyy usein syy muista energiakerroksista:
psyykkiset traumat tässä tai edellisissä elämissä,
sukurasitteet yms.

Kehottaisin hakemaan apua vaihtehtohoidoista
ja nimenomaan sellaisista joissa haetaan ja puhdistetaan
ongelman perimmäiset syyt, jotka ovat siis psykologisia.
tallennettu
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #6 : 30.12.2006 18:16:10 »

Ruohis
Tuohon vaikea sanoa mitään äkkiä. Mutta mikä palauttaa alapään PH:n, on Lactal. Olen itse aikanaan joutunut syömään melkoisia määriä antibiootteja ja juuri Nitrofurille tulin allergiseksi.
Tässä syksyllä jouduin bronkiitin takia ottamaan lääkekuurin. Käytin samaan aikaan tuota Lactalia ja ainakin candida oli hiljaa.
Suosittelen.
Nyt alkaneella AP-kartalla Aurinkoni köllii 3.huoneessa, siis Geminin huoneessa, ja kaksosten sairauksiin kuuluu nuo hengitystiesairaudet, tämä astrologiasta Cheesy
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Asterix
Vieras
« Vastaus #7 : 30.12.2006 18:17:01 »

Lainaus
Mikä minua ongelmassa kummastuttaa, on se, että muutaman kerran tulehdusoireet ovat aivan kunnolla päällä (vähävirtsaisuus, polttava kipu virtsatessa jne), mutta viljelystä ei ole löytynyt mitään. Onko tuttua kenellekään? Paha hoitaa pelkkiä oireita, kun ei osaa olla varma, mistä on edes kyse. Jos bakteerien aiheuttama tulehdus ei olekaan useimmiten syy vaivaan, vaan jokin muu..

Olen lapsuudesta asti kärsinyt toistuvista virtsatietulehduksista.
Ne kestivät tuonne noin 25-ikävuoteen asti,
kunnes jotain muuttui elintavoissani.

Olen edelleen herkkä ko. tulehdukselle, mutta pidän
säännöllisesti sitä kurissa karpalokapseleilla.


Jos kerran virtsaviljelyssä ei tulehdusta näy,
niin kannattaisi ottaa hiivaviljely ja Trikomonas-viljely.

Molemmat aiheuttavat kirvelyä virtsateissä.

Trikomonas infektion aiheuttaja on siimaeliö, joka tarttuu yhdynnässä.
Mies on poikkeuksetta täysin oireeton.
Molemmat tarvitsevat antibioottikuurin
sen häätämiseksi.

Lisää tietoa;

http://www.yths.fi/netcomm/viewarticle.asp?path=8,21,2476,2517&article=1967&index=A&page=1
tallennettu
ruohis
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« Vastaus #8 : 02.01.2007 08:33:11 »

Kiitos paljon vinkeistä! Näitä koetan seuraavaksi.

Seuraavan kerran lääkärissä lyön nyrkkiä pöytään.

Sininen Lilja, millaista suolavesiliuosta? Sekoitanko itse, hankinko apteekista? Jos itse, millaisella suhteella? Ei varmastikaan huuhdella pois vedellä?

Maitohappobakteerit on ollut käytössä aina muistaessani ja kumiallergioitakin on ihmetelty, mutta olo on ihan sama superkalliiden kumittomien kumienkin jälkeen Sad ( Se olisikin ollut aivan liian helppoa! )
tallennettu
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 651


Profiili
« Vastaus #9 : 02.01.2007 16:03:28 »

Kiitos paljon vinkeistä! Näitä koetan seuraavaksi.

Seuraavan kerran lääkärissä lyön nyrkkiä pöytään.

Sininen Lilja, millaista suolavesiliuosta? Sekoitanko itse, hankinko apteekista? Jos itse, millaisella suhteella? Ei varmastikaan huuhdella pois vedellä?

Maitohappobakteerit on ollut käytössä aina muistaessani ja kumiallergioitakin on ihmetelty, mutta olo on ihan sama superkalliiden kumittomien kumienkin jälkeen Sad ( Se olisikin ollut aivan liian helppoa! )

apteekista saatava striili suolaliuos on 0,9%.. siis natriumia on niin paljon että väkevyys on tuota luokkaa... Mulla on poskiontelo ongelmia. siihen mulla on sarvi(apteekista) ja ohje on: merisuolaa 1tl ja sarvi täyteen vettä... odota, tarkistan sen tilavuuden... vetää nestettä n.3,5dl...siitä vain laskemaan... tosin on varmaan hygienisempää ostaa apteekista kunnon pullo jossa on steriiliä tavaraa... Kyse kun on ehkäpä herkemmästä paikasta.
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Sininen Lilja
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 23



Profiili
« Vastaus #10 : 02.01.2007 19:59:21 »


Juups, apteekista voi ostaa jos haluaa.

Minä teen liuoksen itse, lisäämällä suolaa kiehuvaan veteen. Ja vaihtelevalla koostumuksella, riippuen miten tujua haluaa.
Helppoahan sitä on laimentaa sitten halutessa. Eikä sitä alapäätä siellä kauaa uiteta, vaan asioinnin yhteydessä töpsötellään tuota vetta paperilla sinne.

Lisäksi on hävinnyt kaikki kutinat ja hajut alapäästä, joita ennen saattoi välillä olla.
Kyllähän suola on itsessään niin puhdistava, että hygienian puolesta käy omasta mielestäni ihan yhtä hyvin itse tehtykin.

Muutenkin tuon käyttöhän lisää hygieniaa. En itse enää käyttäisi pelkkää paperia puhdistautumiseen.
Kyllä se täytyy ihan veden kanssa putsata, joten hyvä lisä oli tuo suolavesi muutenkin hygieniaan.

Intialaiset aina ihmettelee sitä muuten, miten ällöjä me länsimaalaiset ollaan kun pelkällä paperilla pyyhitään, eikä huuhdella ollenkaan.  Cheesy

Toivoopi SL
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #11 : 02.01.2007 20:22:58 »


Muutenkin tuon käyttöhän lisää hygieniaa. En itse enää käyttäisi pelkkää paperia puhdistautumiseen.
Kyllä se täytyy ihan veden kanssa putsata, joten hyvä lisä oli tuo suolavesi muutenkin hygieniaan.

Intialaiset aina ihmettelee sitä muuten, miten ällöjä me länsimaalaiset ollaan kun pelkällä paperilla pyyhitään, eikä huuhdella ollenkaan.  Cheesy

Toivoopi SL

Hienoa, että joku muukin ajattelee näin. Smiley

Täällä oli joku topic, muistaakseni jokin
kuukautis-hiivasieni-topic,
missä esitin,
että pelkkä wc-paperi ei riitä alapää hygienian hoitoon,
niin minua pidettiin hiukan hölmönä. idiot2

Ajattelin sitten niin, että voihan olla,
että joku tuntee olonsa mukavaksi,
kun alapäästä tulvii eksoottisia tuoksuja ja elämässä on
enemmän jännitystä korkeamman tulehdusriskin kanssa. Grin


tallennettu
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 651


Profiili
« Vastaus #12 : 02.01.2007 23:29:58 »

[

Hienoa, että joku muukin ajattelee näin. Smiley

Täällä oli joku topic, muistaakseni jokin
kuukautis-hiivasieni-topic,
missä esitin,
että pelkkä wc-paperi ei riitä alapää hygienian hoitoon,
niin minua pidettiin hiukan hölmönä. idiot2

Ajattelin sitten niin, että voihan olla,
että joku tuntee olonsa mukavaksi,
kun alapäästä tulvii eksoottisia tuoksuja ja elämässä on
enemmän jännitystä korkeamman tulehdusriskin kanssa. Grin



[/quote]

Jännitystä on se pienikin jännitys!  2funny  2funny

Mutta täytyy kyllä sanoa etten ole huomannut sun mainintaa pprun riittämättömyydestä. Täytynee kokeilla tuota suolavesi juttua.. Miten säilytätte sitä? Ja kuinka pitkään?
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Asterix
Vieras
« Vastaus #13 : 03.01.2007 00:09:41 »


Jännitystä on se pienikin jännitys!  2funny  2funny

Mutta täytyy kyllä sanoa etten ole huomannut sun mainintaa pprun riittämättömyydestä. Täytynee kokeilla tuota suolavesi juttua.. Miten säilytätte sitä? Ja kuinka pitkään?

 Grin 2funny

Tuo keskustelu on muistaakseni kuukautiskuppi-topicissa..? idiot2

Kysymys tuli huutoni alapäähygieenisyyden perään
ja biden ja peppukosteuspyyhkeiden tarpeellisuudesta
vessakäynnin jälkeen.

Sielläpä muutamat ojensi minua, että kuinka jätettä tulee,
kun käyttää intiimihygieniaan tarkoitettuja peppupyyhkeitä
-joita Itävallasta muuten
tadda-da-daa! Cheesy saa ilman tahmaista oloa käytön jälkeen! Cheesy

ja kuinka pelkkä paperi riittää vessakäyntiin.

Siellä jopa eräs uhosi kysyä hyvin läheisiltä
saksalaisilta ystäviltään,
että käyttävätkö
hekin vessakäyntinsä aikana muutakin kuin pelkkää paperia,
koska kerroin, että joka ainoalla Itävaltalais ystävälläni
ja tuttavallani on myös kosteus peppupyyhkeitä toileteissaan,
kun tuo minun hygieenisyystasoni
oli niin hengästyttävän korkealla. Grin 2funny Cheesy


tallennettu
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 651


Profiili
« Vastaus #14 : 04.01.2007 12:28:57 »


Siellä jopa eräs uhosi kysyä hyvin läheisiltä
saksalaisilta ystäviltään,
että käyttävätkö
hekin vessakäyntinsä aikana muutakin kuin pelkkää paperia,
koska kerroin, että joka ainoalla Itävaltalais ystävälläni
ja tuttavallani on myös kosteus peppupyyhkeitä toileteissaan,
kun tuo minun hygieenisyystasoni
oli niin hengästyttävän korkealla. Grin 2funny Cheesy




 Grin Grin
Pitää olla avoin uusille asioille... Ja olen kyllä itekin käyttänyt kyseisiä kosteuspyyhkeitä, varsinkin ulkomailla. On jotenkin mukavampi olo, eikä pepun ihonhoito nyt ihan huono juttu ole.. Kyseessähän on loppujen lopuksi erittäin ohut suoja vaikkei herrkkys ole limakalvon luokkaa. Mutta varsinkin naisella molempien alueiden hygienia vaikuttavat toisiinsa... Niin kuin sanotaan: p....a valuu alaspäin.  Wink
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: