Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sokeriaddiktio...  (Luettu 22927 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Alzbeta
Vieras
« : 20.11.2005 21:24:53 »

Hei,
en ymmärrä, olen nykyään aivan järkyttävä sokeri riippuvainen. Söisin makeaa koko ajan. Normaali ruoka ei oikeen maistu ja sitten syön kuitenkin karkkia ja kun taas sitten syön karkkia niin ei tee mieli ruokaa... ja noidankehä on valmis...
ja elimistöni on ( pelottava ajatus, mutta näin taitaa olla ) tottunut tiettyyn sokerimäärään ja voin fyysisesti pahoin jos en saa sitä makeaa.
Kokeilin kromia, mutta en huomannut sillä olevan mitään vaikutusta.

Mitä ihmettä voisin tehdä?
tallennettu
Aniara
Vieras
« Vastaus #1 : 22.11.2005 11:13:41 »

Kromi ei auta jos elimistössä on hiivaa. Sad

Lisäksi kromeja on monenlaisia, joista osa tehoaa ja osa ei. Aikoinaan sain avun CLA- Kromi - valmisteesta. Kromin pitää olla luonnollista, jotta se liukenaa elimistössä. Minulla auttoi vain tuo valmiste, muilla ei ollut minulle tehoa.

Hiivakierteeseen auttaa vain hiivanpoistokuuri. Nykyään niitä on jo monenlaisia. Itse kävin kuurin tiukimman kautta ja se todella tehosi. Luontaistuotekaupassa varmasti osataan neuvoa.

Yksi helppo keino kokeiltavaksi on myös intiaanisokeri. Koska se sisältää paljon hivenaineita, se sinällään voi jo riittää lopettamaan karkkikierteen (joka voi kertoa myös hivenaineiden puutoksesta, jota elimistö yrittää saada makeasta, koska siinä sitä luonnon muodossa on).
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« Vastaus #2 : 22.11.2005 13:58:46 »

Minulle on puolestaan muodostunut eräänlainen suklaa-addiktio. Välillä tosin tekee suklaata mieli enemmän ja joskus vähemmän. Kerran viikossa pitää suklaata saada, muuten ei tunnu hyvälle.

Minulla makea tyydyttää yksinäisyyttä ja tekemisen puutetta. Kun minulla on puuhaa tai seuraa en tarvitse mitään syötävää. Makeaa tulee helposti vain "naposteltua" ajan kuluksi  :Smiley
tallennettu
Lake
Vieras
« Vastaus #3 : 22.11.2005 14:01:42 »

Mitä ihmettä voisin tehdä?

Itse pääsin makeanhimosta, kun korvasin herkut taateleilla ja viikunoilla.
On ainakin paremmanlaatuista ja ravinteikkaampaa hedelmäsokeria.
Myös muita kuivattuja hedelmiä kannattaa kokeilla.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2005 14:03:17 kirjoittanut Lake » tallennettu
Aniara
Vieras
« Vastaus #4 : 22.11.2005 14:04:51 »

Minullakin on nykyään lievä suklaa-addiktio. Wink
Luulen että suklaa toimii kohdallani maadoittajana. Smiley
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« Vastaus #5 : 22.11.2005 14:15:03 »

Mitä ihmettä?

Maadoittaako suklaa?  Shocked Kerro ihmeessä lisää!

Tiedän nimittäin olevani vähän turhankin aktiivisesti suuntautunut tuonne ajatusmaailman puolelle.  :Smiley Lapsesta lähtien olen elänyt mielikuvitukseni kanssa aivan muissa maailmoissa. Nykyisin kuuntelen paljon raskasta musiikkia, pidän tummia vaatteita ja pyrin kulkemaan mahdollisiman paljon sukkasillani/paljain jaloin. Jotenkin ne ovat vain aina tuntuneet mukaville, vaikka raskas musiikkia ei ole kuulemma hyväksi ja musta masentaa liikaa  :Smiley Mitä pidemmälle henkinen tie on mennyt, sen raskaammaksi musiikki on muuttunut ja vaatteet tummentuneet (ja ei, en halua pukeutua tummiin koska "rakas musiikki vaatii sitä". Tumma väri rauhoittaa ja pitää mieleni kurissa ^_^)

Tajusin vasta tänä vuonna, että nuo auttavat minua maadoittumaan ja pysymään tässä "ihmisten ilmoilla"  Cheesy Suklaaherkuttelu on alkanut myös edetä samaa tahtia henkisen tien kanssa - onhan suklaa aina ollut hyvää, mutta ei sitä näin paljon ole tullut syötyä  :Smiley

Hei Lake: Mitä mieltä olet kuivatuista ananaksista? En pidä kuivattujen hedelmien mausta lukuunottamatta ananasta, (noh, luumuja kyllä, mutta maha alkaa toimia turhan hyvin  Cheesy) Kuivatut ananakset ovat herkkua, samoin jogurttirusinat. Olisivatko ne parempi naposteluvaihtoehto esim. salmiakille?  Wink
tallennettu
Aniara
Vieras
« Vastaus #6 : 22.11.2005 15:18:29 »

Suklaan maadoittamisesta en osaa sanoa sen enempää kuin sen, miltä tuntuu suklaan syöminen korkealentoisten vaiheiden, esim. meditaation jälkeen.
Ja väri voisi olla myös viite k.o. ominaisuudesta.
Muut karkit eivät enää houkuta kuten ennen. Smiley

Vaikka en ole Lake, sanoisin, että melkein mikä tahansa makea on parempaa elimistölle kuin salmiakki. Se on tietääkseni karkeista epäterveellisintä.
Kuivatut hedelmät ovat tietysti makeisia parempi vaihtoehto, vaikka niissäkin on usein jonkin verran lisäaineita. Siksi kannattaa suosia luomua niissäkin.
Jogurttiherkuissakin on muistaakseni joitakin lisäaineita, mutta ei kai kovin paljon. Jogurtticashewit ovat  Tongue :Smiley

Ja olen myös huomannut että sokerinsyömisen jälkeen mielialavaihtelut ovat aikamoiset. Sad
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« Vastaus #7 : 22.11.2005 15:21:24 »

On niin vaikea löytää hyvää herkkua, jossa ei olisi jotain lisäaineita ja sitten kun löytää niillä tuppaa yleensä olemaan hintaa sen verran, että minun Mattini kukkarossa huutaa iik!  :Smiley

Luomulakritsi on tosin yksi hyvä herkku! ^_^ Lidlistä saa luomulakua päälle eurolla, mutta käsittääkseni liika lakritsakaan ei ole hyväksi.
tallennettu
elviira
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74


Profiili
« Vastaus #8 : 22.11.2005 15:45:45 »

Olen tässä huomannut, että tän eroprosessin myötä olen päässyt eroon karkista aika hyvin, ennen  söin karkkia joka päivä suurin piirtein melkein samaan kellon aikaan ja meillä töissä kun on melkein mun naaman edessä karkkihylly, niin sen kyllä  tiedätte minkäläistä vetovoimaa se sisältää, mutta nyt ei oo mitään ongelmaa olla ilman vaikka toki oon syönyt karkkia, mutta se ei ole mikään pakkomielle buck2

t. elviira
tallennettu
mammamma
Vieras
« Vastaus #9 : 22.11.2005 16:27:17 »

Ruoansulatuselimistön puhdistusoperaatio voi auttaa makeanhimoon.
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #10 : 22.11.2005 20:12:26 »

No löytyihän täältä muitakin, olin jo varma että olen ainoa... Lähinnä viikonloppuihin liittyvä ilmiö, mutta joka silti häiritsee kun herää kysymys miksi.
Suklaa on minunkin suurin syntini, mutta nykyään menee epätoivoisessa mielentilassa sen lisäksi jopa muutkin makeat.

Ihmettelin tuota hiiva juttua siis mitä? Aniara, voitko kertoa lisää?
Niin intiaanisokeristakaan en ole aiemmin kuullut. Myydäänkö sitä luontaistuote kaupoissa?
tallennettu
Aniara
Vieras
« Vastaus #11 : 22.11.2005 20:20:00 »

Intiaanisokeria saa luontaistuotekaupasta jos saa. Embarrassed  Tai maahantuojalta 4 kg:n säkeissä.
Puristettua raakaruokosokeria josta ei ole poistettu mitään ja jota ei ole keitetty.

Hiivasyndrooma puolestaan saa aikaan jatkuvan makeakierteen, josta ei pääse eroon kuin jonkinlaisella hiivannitistysoperaatiolla. Itse olin tiukalla hiivadieetillä jota tuin oliivinlehtiuutekuurilla. Ja se tehosi hyvin. Ja olo oli mahtava ilman hiilihydraatteja muutaman viikon ajan. Kuurin loputtua tosin taas sorruin aika pian herkuttelemaan, mutta en enää samassa mittakaavassa kuin pahimpana aikana, koska liika hiiva oli poistunut elimistöstä.
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #12 : 22.11.2005 20:59:00 »

Vai että suhteilla tääkin menee... pitäiskö alkaa siis kyseleen jos joku tietäis luotettavan intiaanisokeridiilerin  Wink

Sori, levotonta läppää... syytän suklaanpuutostilaa.  2funny
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #13 : 22.11.2005 22:50:38 »

Tuo intiaanisokeri on aivan tosi hyvää.
Itse tulee ripoteltua sitä hieman luomu-maustamattoman jogurtin pinnalle ja nam nam.
Tosi muuten on, että makean himo on vähentynyt.
Aloe veraa olen pari kuukautta juonut, saattaahan sekin hieman vaikuttaa. Smiley
Ja jempti karkkipäivä viikossa auttaa, kun syö harvemmin, sitä ei pysty syömään edes niin paljoa, kuin että jos namuja joka päivä syö.
tallennettu
mammamma
Vieras
« Vastaus #14 : 23.11.2005 10:55:59 »

Intiaanisokeria saa Ryytihyppysen jälleenmyyjiltä pienemmissäkin säkeissä, www.ryytihyppynen.fi
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: