Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lisäaineetonta namuterapiaa ;)  (Luettu 7231 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« : 24.11.2006 10:17:01 »

SUKLAAFUDGE n.25kpl
100g tummaa suklaata
50g voita
2rkl kuohukermaa
1tl vaniliasokeria (huom! aitoa)
1rkl vaaleaa siirappia (itse käytin tummaa  Wink)
3 1/2dl tomusokeria

-sulata suklaa ja voi vesihauteessa tasaiseksi. Lisää hyvin sekoittaen kerma, vaniliasokeri ja siirappi. Sihtaa tomusokeri myös ja sekoita rivakasti. Kaada seos voipaperilla vuorattuun astiaan n.15x15cm ja jäähdytä seos kylmässä. Leikkaa palasiksi (n.2x2cm on hyvä suupala näistä) ja kääri vaikka folioon yksittäin. Säilytä kylmässä... jos jotakin jää säilytettäväksi  2funny
tallennettu
Rohana
Astro-nauttija
****
Viestejä: 790



Profiili
« Vastaus #1 : 24.11.2006 10:20:07 »

Mumssi mums, kuulostaapa namssilta!  Cheesy
Tässähän on vaikka joululahjaideaa itse tehtyjen karkkien muodossa - nimittäin jos jää jotain annettavaa.... Grin
tallennettu

-Lähden, jotta tulisin, Menen kauas, jotta lähellä olisin.-
Nils-Aslak Valkeapää
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #2 : 24.11.2006 10:25:39 »

CHILITRYFFELIT n.30kpl
3-4 kuivattua piri-piriä (hyvin pientä, tulista chiliä)
1dl kuohukermaa
1tl hunajaa
200g tummaa suklaata
25g voita
suklaata kuorruttamiseen

-paloittele chilit kerman sekaan. Lisää hunaja ja kiehauta. Jätä seos maustumaan ja paloittele suklaa sillä aikaa hienoksi rouheeksi. Kiehauta kermaseos uudelleen ja siivilöi chili murut pois (miksi niitä ei vois jättää  Cheesy) Sekoita suklaan sekaan kuuma kermaseos ja sekoita voimakkaasti (tehosekoitin). Lisää lämmin voi ja sekoita tasaiseksi. Pursota tai lusikoi massa em.sydänmuotteihin (silikooni on paras) ja psitä pakkaseen n.1h. Ota pakkasesta ja irroittele vuokasta varovaisesti. Sulata suklaata ja valuta tryffelien päälle kerroksia. viimeiseksi koristele chilihippusilla tai suklaan kovettumisen jälkeen vaalealla suklaalla (sulatetulla) ja pursota vaikka amor pintaan  smitten
tallennettu
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #3 : 24.11.2006 10:31:53 »

Kiitti! Kokeilempa suklaafudgereseptiä jo tänään, koska on karkkipäivä.. Tongue Tongue
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #4 : 24.11.2006 16:25:12 »

Nyt on kauppojen hyllyille ilmestynyt PALJON erilaisia kuivatettuja hedelmiä. Enpä voinut olla ostamatta, vaikka hintaa olikin.

Niitä nutustellessa mietin, miten ihmeessä ne on käsitelty. Että syönkö tosiaan lisäaineettomia namuja?
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #5 : 25.11.2006 10:56:57 »

Niitä nutustellessa mietin, miten ihmeessä ne on käsitelty. Että syönkö tosiaan lisäaineettomia namuja?
On ne varmaan lisäaineettomampia kuin nuo "hedelmä" karamellit nykyään, mutta kyllä niissä kait jokin lisäaine säilymisen kannalta on laitettu...? Eikö numeroa näkynyt missään?
Seuraava suklaareseptit ovat muuten ehdottomia suosikejani (ainakin toistaiseksi)  smitten
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #6 : 25.11.2006 11:07:04 »

MUROTAIKINA n.26cm vuokaan
3,5dl vehnäjauhoja
125g kylmää voita
2rkl sokeria
0,5dl kylmää vettä

-mittaa ainekset ja sekoita kaikki muut paitsi vesi keskenään sormin nyppimällä (tai monitoimikoneella) Tee keskelle syvennys ja kaada vesi sinne, sekoita varovaisesti (kuin pastaa tekisit) ja kun taikina massa on tasaista, tee tiivis pallo ja paketoi kelmuun. Pidä jääkaapissa n.2h. (taikina on ärsyttävän tahmaista mutta muuttuu jääkaapissa mukavaksi käsitellä)
Taputtele taikina piirakkavuoan pohjalle ja reunoille tasaiseksi. Pistä folio päälle (kiinni taikinaan) ja sen päälle painoa (kuivatuja herneitä, riisiä yms) Paista 175-180-asteisessa n.15-20min. Ota folio ja painot pois heti paistamisen jälkeen!

TÄYTE
0,75DL sokeria
2,5dl kuohukermaa
250g suklaata

-sulata sokeri paksupohjaisessa kattilassa ja anna hieman saada väriä. Ota liedeltä ja lisää kerma tehokkaasti sekoittaen (sokeri jähmettyy osittain). Laita uudelleen levylle ja kiehauta varovaisesti, jotta kaikki jähmettynyt sokeri liukenee kermaan. Ota liedeltä, lisää suklaa ja sekoita tasaiseksi. Kaada paistetun pohjan päälle ja anna jäähtyä ja jähmettyä seuraavaan päivään.
SIKA IHANA PIIRAKKA  crazy2
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #7 : 25.11.2006 11:11:38 »

PIKAHYVÄ VIERASVARA MUFFINIT n.20kpl

125g pehmeää voita
1,5dl sokeria
3 kananmunaa
1,5dl vehnäjauhoja
0,5dl kaakaojauhetta (ei vahvaa)
1,5tl leivinjauhetta (lisäaine- voi korvat kuulemma hirvensarvisuolalla...?)

- sekoita kaikki aineet ja vatkaa koneella 5min. Laita muffinssi vuokiin ja paista 190-asteisessa n.15min.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: