Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: MC sideerisessä  (Luettu 34202 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
enska
Vieras
« : 15.10.2006 17:23:42 »

Aika ulkona olen vielä tästä sideerisestä astrosta,
mutta sen verran olin ymmärtävinäni, että MC:lla on enemmän painoarvoa tässä -logiassa kuin trooppisessa?

Eli eli..Millaisia asioista sideerinen MC kertoo, antaako se laajemman kuvan kuin vain uran ja julkisen roolin tulkinnat?

Esim. olen sideerisesti MC kaksonen, tuo trooppinen MC Rapu on jotenkin tuntunut vieraalta..En ole ollut työkseni tekemisissä veden tai muiden nesteiden kanssa, en majoitusliikkeissä enkä suoranaisesti lastenkaan kanssa..
Harvemmin otan asioita henkilökohtaisesti tai että reagoisin kovin sentimentaalisesti johonkin hmm.. idiot2

Mistäköhän löytyisi vinkkiä tai linkkiä, josta tuota MC:n merkitystä alkaisi purkamaan? Vai osaisiko joku näin suoralta kädeltä heittää jotain sideerisestä MC kaksosesta?
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #1 : 15.10.2006 18:00:27 »

hmm...jos ajattelet sideeristä Mc:tä "persoonallisuuden" merkkinä, kuten SoIFelt näkee.

Kaksoset on muuttuva merkki, ja myös täten elämän polkusi voisi sisältää vaihtelevia ympäristöjä ja kausia.

näin ainakin mulla mc jousimiehenä, muuttuva tuli merkki.

oletko sählännyt mielelläsi kaksoset alueilla? oletko persoonaltasi kaksosetmainen?


minulle jousimies-persoona näkyy mielestäni myös taipumuksena spirituaaliseen asennoitumiseen, vaikka en olisikaan uskontoa noudattava. Jousimies, uskonnot, filosofiat...jupiter.

sinulla siis nousee Merkurius planeetan arvo sideerisesti, koska se hallitsee Mc:täsi.

mihin on merkuriuksesi sijoittunut tasahuoneilla, eikös se ollut  vesimies.? sen aspektit myös nousee tärkeiksi.
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #2 : 15.10.2006 18:23:48 »

Sählännyt on nimenomaan oikea sanavalinta..Tiedottamiseen ja jokapaikanhöyläilyyn liittyvää hommailua, kyllä.. Smiley

Vaihtelevat ympäristöt ja kaudet ovat kovinkin tuttuja elämässäni, yleensä alkaa vähän pelottamaan/ahdistamaan jos huomaa jumittuvansa johonkin jaksoon pitkäksi aikaa..Aina silloin tällöin on repäistävä ja poltettava siltoja, jos ei muuten ala tapahtua..No vanhemmiten harvakseltaan, mutta kuitennnii..

Kaksosmaisuudesta vaikea sanoa, mutta tuo veskaripainotus on aika voimakas, ilman elementtiä pukkaa toisin kuin trooppisella kartalla..Aurinko ja merkkari sideerisesti, ehkä myös noukkari  vesimies

Niin ja vaikka Vesimiestä hallitsevaa Uranusta ei käsittääkseni huomioida sideerisessä, on sen paikka konjuktiossa nousumerkkiini..Joka on siis sideerinen Neitsyt, sitä taas hallitsee Merkkari, taas. Niin että tärkeintä elämässä ei taida olla se päämäärä, vaan se matka.. Wink

Noista huoneista sideerisesti olen yhä vähän pihalla, mutta mikäli se menee sen 30 astetta per huone mukaan, niin taitavat  merkurius ja  aurinko olla vitoshuoneessa kuten trooppisessakin ..

Tarkimmat merkkarin tekemät aspektit radix-kartalla ovat neliöt neppikseen ja jupiteriin, jotka sideerisessä siirtyvät siis skorpionin puolelle..huhhuh..

tallennettu
the_planet
Vieras
« Vastaus #3 : 15.10.2006 18:41:13 »

Jos sideerisessä kerta MC on tärkeä.. niin nythän mä vasta hokasin. Olenkin aina ihmetellyt, mistä tämä "aggressiivinen" tyylini toimia ja malttamattomuus johtuvat. Sehän on sitten MC:ni oinaassa, joka taas trooppisessa on härässä, enkä ole löytänyt itsestäni juurikaan härkämäisiä piirteitä.

Mitenkäs tuon  askendentti laita, onko sillä sideerisessä mitään suurempaa merkitystä?
tallennettu
SoIfelt
Vieras
« Vastaus #4 : 15.10.2006 19:05:37 »

Hei.
Ensinnäkin on hyvä jo tiedostaa, että astrologia on tulkinnallisesti melko hajanainen. Tämä koskee niin eläinrataa, huoneita kuin monia muitakin yksityiskohtaisimpia tulkinnan osia.

Yksi mielenkiintoisimpia tulkinnan kiista-alueita on "Asc vs. Mc", ja ehkä juuri siksi, koska siitä ei vielä kauheasti puhuta. Mutta tulevaisuudessa puhutaan.

Monet hindu-astrologit, jotka käyttävät kyllä sideeristä eläinrataa, ovat juurtuneet kuitenkin siihen vanhaan traditioon että ihmisen luonnetta määrittää kellonajan mukaan Askendentti, aivan niinkuin länsimaissakin ajatellaan. Monet heistä eivät edes huomioi MC:tä.

Minä en kuulu siihen koulukuntaan lainkaan. En usko että nousevalla merkillä on vaikutusta ihmisluonteeseen. Sen sijaan MC:llä on sitäkin enemmän, ja tämä tulee puhtaasti empiiristä havainnoista käsin. Minulla ei olisi mitään trooppista eläinrataa sekä Askendenttia vastaan, jos ne toimisivat empiriisesti, mutta kun eivät toimi.

Lemniskata kyseli Mc:stä Kaksosissa. Meridiaani Kaksosissa ilmenee persoonan vilkkautena, puheliaisuutena ja ylinopeutena. Henkilö on taipuvainen esiintymään ja seurustelemaan paljon. Monesti tämmöinen henkilö jopa ärsyttää ja hajottaa "tiedottavalla" tyylillään ihmisten suhteita jne. Kokemusta on.

MC Oinaassa puolestaan viittaa aktiiviseen, toiminnalliseen ja omaehtoiseen persoonaan. Koettakaa oivaltaa mikä tämä MC luonteessanne on...se on juuri se osa, joka ilmenee konkreettisessa vuorovaikutuksessa päällimmäisenä; "Live-tilanteessa". MC:n osuutta ei pidä tietenkään hirveästi korostaa. Luminaarit ovat paljon vaikuttavampia osasia luonteen kokonaisuudessa.

tv.
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #5 : 15.10.2006 19:14:15 »

 Huh MC ja  aurinko ja  saturnus  aspect_con Skorpionissa, Sideerisesti  Huh Huh Huh
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
enska
Vieras
« Vastaus #6 : 15.10.2006 19:37:53 »


Meridiaani Kaksosissa ilmenee persoonan vilkkautena, puheliaisuutena ja ylinopeutena. Henkilö on taipuvainen esiintymään ja seurustelemaan paljon. Monesti tämmöinen henkilö jopa ärsyttää ja hajottaa "tiedottavalla" tyylillään ihmisten suhteita jne. Kokemusta on.

Jaahas kiitoksia tulkinnasta SoIfelt..ajattelin josko se ois ollut tuota karjalaista verenperintöä heh, vaan päässä taitaa olla vilkkaampaa kuin miltä ulospäin näyttää..

Ärsytän ja hajotan enimmäkseen itseäni, mutta joskus tulee töksäyteltyäkin tahattomasti juuri noissa live-tilanteissa tyyliin
"ja tämä on fakta eikä mitään mutua" vähän liikaakin....

Monessa asiassa menen ensin etanan vauhtia siihen asti, kunnes olen jotain oivaltanut/päättänyt jne, sen jälkeen meno onkin kauheaa koheltamista ja muiden hoputtamista..Hmm..mietinkin tässä nilviäisvauhdilla jo sitä jotta pitäisköhän tuonne sideeriseen astroonkin rekkautua..?
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #7 : 18.10.2006 13:31:19 »

Jos sideerisessä kerta MC on tärkeä.. niin nythän mä vasta hokasin. Olenkin aina ihmetellyt, mistä tämä "aggressiivinen" tyylini toimia ja malttamattomuus johtuvat. Sehän on sitten MC:ni oinaassa, joka taas trooppisessa on härässä, enkä ole löytänyt itsestäni juurikaan härkämäisiä piirteitä.


sideerisesti tarkasteltuna, MC Oinaassa edustaa kyllä juuri tuota.

Oinas, Johtava Tuli Merkki...se kaikkein johtavin ja tulisin merkki zodiakissa. Smiley aggressiivistakin, maskuliinisen polariteetin energiaa, dynaamisuutta, alkuvoimaa.

Harrastatko moottoripyöräilyä? Smiley
tallennettu
the_planet
Vieras
« Vastaus #8 : 18.10.2006 16:08:48 »

Harrastatko moottoripyöräilyä? Smiley

 Grin Rupes ihan naurattamaan, kun kysyit tuota.
Meinaan harrastan kyllä moottoripyöräilyä.
Pidän muutenkin kovasta vauhdista, pyörällä, autolla...ja minähän en ikinä kaahaa police
Inhoan muutenkin jos asiat ja ihmiset jankkaavat paikallaan. Tai että joku tekee asiat hitaasti... jne.
tallennettu
Irish
Vieras
« Vastaus #9 : 18.10.2006 16:35:42 »

En kyllä oikein vielä sulata sitä, että mun sideerinen kartta on pelkkää maata ja vettä melkein, paitsi kuu jouskarissa. Jos MC on sitten se mun persoonallisuus, joka näkyy ulkopuolelle, niin sit oon muille neitsytmäinen... Olenko?! Huomaako sen kirjotusten perusteella? idiot2 Minun mielestäni olen kaukana siitä...
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #10 : 18.10.2006 20:03:28 »

hmm...en tiedä sitten Irish sinun tapauksessasi, sillä itse se kartta pitää kokea omakseen, eli en voi sanoa.

Yksi tärkeä juttu:

     -Maa ja Vesi ei ole missään nimessä HEIKOMPIA kuin tuli ja ilma
      niiden vahvuus on erityylistä.

     -Jos ajatellaan AC:n toimivan, nousevaa skorpionia hallitsee Mars.
       Mietipä millainen on Mars ihminen...aloitteellinen, dynaaminen,  kilpailunhaluinenkin, toiminnallinen. Skorpionin Mars energia lienee toimivan hieman eri tavoin kuin Oinaan?

       -Mc Neitsyttä hallitsee Merkurius. Missä merkuriuksesi on? Oliko se kenties yhtymässä aurinkoon...muistaakseni? Eikö kaikki mikä ole yhtymässä aurinkoon, ole tavallaan ns. valokeilassa? Aurinko, tärkein luminaari.


  Käsitämmekö edes, millainen Neitsyt on persoonana? en ole vielä varma siitä.

   SoIfelt, jos jaksat, viitsisitkö kertoa muutamin avain sanoin Sideerisestä Neitsyestä?

Mietipä vaikka tällä foorumilla vaikuttanutta Aurinko ja Kuu Neitsyttä Hurmaa (terveisiä vaan hänelle Smiley)

Vaikuttiko hän kenties hyvin "nössöltä" Maa-Vesi ihmiseltä, vaikka hänellä oli aurinko ja kuu maa-elementissä?

Neitsyt antaa mielestäni tarkkanäköisyyttä, hyvää arvostelukykyä ja älyä. Onhan se Merkuriusmerkki. Myös neitsyt liittyy kaksosten ohella kirjoittamiseen, joka ilmeisesti kiinnosti sinuakin.

pitäisi kerätä joku lista Sideerinen Neitsyt vakutteisista kirjailijoista...


   *jälleen, maallikon ja harrastajan näkemyksiä*


« Viimeksi muokattu: 18.10.2006 20:12:00 kirjoittanut sign9 » tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #11 : 18.10.2006 20:09:24 »

Meinaan harrastan kyllä moottoripyöräilyä.
Pidän muutenkin kovasta vauhdista, pyörällä, autolla...ja minähän en ikinä kaahaa police
Inhoan muutenkin jos asiat ja ihmiset jankkaavat paikallaan. Tai että joku tekee asiat hitaasti... jne.

 Smiley Wink Oinasta...kärsimätön, tulinen, aktiivinen. kokemusta on Oinaista...Oinas ei jää tuleen makaamaan, vaan saa aikaan...huoh, ja on kova kaasuttelemaan moottoriajoneuvoilla :Smiley

missä merkissä Mc:si hallitsija Mars on sideerisesti?
tallennettu
the_planet
Vieras
« Vastaus #12 : 18.10.2006 21:41:39 »

missä merkissä Mc:si hallitsija Mars on sideerisesti?

Ravussahan tuo sideerisesti makaa... hmm, eipähän lähde jopo käsistä, joku edes rauhoittaa  2funny tai sitten ei Huh
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #13 : 18.10.2006 21:53:06 »

sideerinen Rapuhan oli se johtava vesi merkki, tunteita herättävä, lämmin, huomionhaluinenkin, laumanvetäjä tyyppi.

jotenkin näin.

Paljon siis johtavuutta sinulla Smiley
« Viimeksi muokattu: 02.03.2007 15:30:52 kirjoittanut sign9 » tallennettu
the_planet
Vieras
« Vastaus #14 : 19.10.2006 12:20:43 »

Paljon siis johtavuutta sinulla Smiley

Niinpä tuo näyttää olevan sideerisellä kartalla...trooppisella kartalla on taas niin kovin vähän johtavuutta. Siellä on paljon neitsyttä, jotka sideerisessä pomppaa leijonaan. Hmm, noh täytyy vähän kelailla ja sulatella tätä hommaa  Smiley
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: