Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: MC sideerisessä  (Luettu 33771 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
kooky
Vieras
« Vastaus #15 : 19.10.2006 12:17:17 »

joo, sitä kannattaakin maistella.

ihan perus asioita jotka voi auttaa perustunnelman hahmottamisessa on just kelailla noita laatuja, eli

Johtava, Kiinteä, Muuttuva,

sekä maskuliinista ja feminiinistä polariteettia ja niiden ilmentymistä  kartalla ja itsessä.

Maa ja Vesi feminiininen

Tuli ja Ilma maskuliininen


ja sitten myös elementit vesi , maa , tuli, ilma...


Ja sitten taas....Maa ja Vesi, eli feminiininen polariteetti ei ole huonompaa eikä heikompaa kuin ne maskuliiniset.

kyse on eri tavoista ilmentää energiaa.

henk. koht. huomaan helposti "tulistuvani", aina kun törmään siihen, että feminiinistä polariteetia väheksytään.

niin, ja sittenhän näillä polariteeteilla ei ollut mitään tekemistä fyysisen kehonsukupuolen kanssa eikä seksuaalisen suuntautumisen. eli ei fem.polariteetti miehellä ja mask. naisella tee automaattisesti homoa tai lesboa...huoh...se ei ole niin sananmukaista.


eikä ole kyse siitä, kumpi on parempi etc. :Smiley Useimmitenhan kartalta löytyy jonkinlainen sekoitus molempia polariteettejä, eri tekijöiden kohdalla.
« Viimeksi muokattu: 19.10.2006 12:25:19 kirjoittanut sign9 » tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2149


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #16 : 23.09.2007 21:42:46 »

Minulla MC on Vesimiehessä sideerisesti ja sopii kyllä hyvin : Ihmisten kanssa toimeen tuleva puhelias höpöttäjä  2funny

Kyllä minusta ASCillakin on oma merkityksensä myös sideerisessä ja olenkin ajatellut että minun kohdalla se ainakin ilmenee eräänlaisena sisäisenä haaveena jollaisen haluaisin elämäni olevan varsinkin kotiin liittyen, mutta joka kuitenkaan ei käytännössä minulle sovi laisinkaan  idiot2 - Minulla ASC on Ravussa ja piirteitä siitä kyllä minusta löytyy, mutta ei niin selvästi  Wink
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
keijulapsi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 186


Where you stumble, there lies your treasure


Profiili
« Vastaus #17 : 24.09.2007 19:30:07 »

Mites jos MC on kaloissa?  :Smiley
tallennettu

Aurinko: Härkä
Kuu: Leijona
Mars: Kaksonen
Venus: Rapu
Asc: Leijona
Punainen kosminen käärme
Hevoskastanja
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2149


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #18 : 24.09.2007 20:48:11 »

No äkkiseltään tulisi mieleen sellainen myötätuntoinen, kiltti ja hiukan ujo ihminen ja ehkäpä myös haavoittuva  :Smiley. Pettymykset toisiin ihmisiin voi olla kova paikka  Smiley.
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
keijulapsi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 186


Where you stumble, there lies your treasure


Profiili
« Vastaus #19 : 25.09.2007 06:37:00 »

No äkkiseltään tulisi mieleen sellainen myötätuntoinen, kiltti ja hiukan ujo ihminen ja ehkäpä myös haavoittuva  :Smiley. Pettymykset toisiin ihmisiin voi olla kova paikka  Smiley.

Kuulostaa kyllä tutulta..  kiitos Cool
tallennettu

Aurinko: Härkä
Kuu: Leijona
Mars: Kaksonen
Venus: Rapu
Asc: Leijona
Punainen kosminen käärme
Hevoskastanja
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #20 : 24.07.2010 20:16:26 »

Mulla trooppinen  keskitaivas härässä  harka ja sideerinen  keskitaivas  oinas (:
Ja tuo  mars , oinaan hallitsija sijaitsee härässä, niin sideerisellä kuin trooppisellakin kartalla. Härän hallitsija  venus taas löytyy sideerisesti ravusta ( rapu olen trooppiselta aurinkomerkiltäni..) ja trooppinen  venus leijonasta  leijona joka on mun  askendentti trooppisesti ja sideerisesti... Jännästi yhtyvät noi asiat tollee toisiinsa  Cheesy
tallennettu
larbo
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7


Profiili
« Vastaus #21 : 16.09.2010 10:49:54 »

Hei.
Ensinnäkin on hyvä jo tiedostaa, että astrologia on tulkinnallisesti melko hajanainen. Tämä koskee niin eläinrataa, huoneita kuin monia muitakin yksityiskohtaisimpia tulkinnan osia.

Yksi mielenkiintoisimpia tulkinnan kiista-alueita on "Asc vs. Mc", ja ehkä juuri siksi, koska siitä ei vielä kauheasti puhuta. Mutta tulevaisuudessa puhutaan.

Monet hindu-astrologit, jotka käyttävät kyllä sideeristä eläinrataa, ovat juurtuneet kuitenkin siihen vanhaan traditioon että ihmisen luonnetta määrittää kellonajan mukaan Askendentti, aivan niinkuin länsimaissakin ajatellaan. Monet heistä eivät edes huomioi MC:tä.

Minä en kuulu siihen koulukuntaan lainkaan. En usko että nousevalla merkillä on vaikutusta ihmisluonteeseen. Sen sijaan MC:llä on sitäkin enemmän, ja tämä tulee puhtaasti empiiristä havainnoista käsin. Minulla ei olisi mitään trooppista eläinrataa sekä Askendenttia vastaan, jos ne toimisivat empiriisesti, mutta kun eivät toimi.

Lemniskata kyseli Mc:stä Kaksosissa. Meridiaani Kaksosissa ilmenee persoonan vilkkautena, puheliaisuutena ja ylinopeutena. Henkilö on taipuvainen esiintymään ja seurustelemaan paljon. Monesti tämmöinen henkilö jopa ärsyttää ja hajottaa "tiedottavalla" tyylillään ihmisten suhteita jne. Kokemusta on.

MC Oinaassa puolestaan viittaa aktiiviseen, toiminnalliseen ja omaehtoiseen persoonaan. Koettakaa oivaltaa mikä tämä MC luonteessanne on...se on juuri se osa, joka ilmenee konkreettisessa vuorovaikutuksessa päällimmäisenä; "Live-tilanteessa". MC:n osuutta ei pidä tietenkään hirveästi korostaa. Luminaarit ovat paljon vaikuttavampia osasia luonteen kokonaisuudessa.

tv.


Osaisko joku tulkita tätä Smiley
tallennettu
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 760



Profiili
« Vastaus #22 : 16.09.2010 10:59:12 »

No, länsimaisessa astrologiassa MC leijonan voisi tulkita haluna olla esillä,
vahva ja tahtova luonne, ehkä vähän "pomo". Luovuus näkyy ulospäin,
vaikkapa vaatteiden kautta :Smiley Sideerinen on siitä vähän hankala kun en
tiedä, voiko sitä tulkita aivan samoin kuin länsimaista..

Mutta kuulostiko yhtään tutulta tämä?

Millainen olisi MC skorppari sitten luonteeltaan? Cheesy
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
larbo
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7


Profiili
« Vastaus #23 : 21.09.2010 11:01:53 »

Mullahan siis trooppisessa on härkä ja nouseva skorpioni olen ,kuu ravussa.
Sideerisessä taas oinas ,nouseva vaaka (eli vastamerkit tässäkin) ja kuu kaksosissa.

Olen mietiskellyt vähän asiaa ja voipi olla että mussa tosiaan on vaakamaisia piirteitä (oon todella diplomaattinen ollut aina ,oikeudenmukainen ja toisaalta aika päättämätön)

Perus härkäkään en ole ,(en ruumiinrakenteeltani ,enkä luonteeltani) vaan voisin kuvitella omaavani kyllä oinasmaisia piirteitä temperamentiltäni ja luonteeltani,mutta ihan oinaskaan en ole Tuntuu että energia joka manifestoituu minussa ei ole kuitenkaan yhtä sähäkkää kuin oinailla.. oisko pikemminkin oinas+härkä... ellei tuo trooppisen skorpioni sitten kehitä tiettyä temperamenttia ,ja lyhytpinnaisuutta minussa.Temperamentiltäni olen nopeasti lauhtuvaa ja nousevaa tyyppiä...

Kuu ravussa taas kyllä sopisi tunnepuoleeni joka on erittäinkin herkkä ja intuitiivinen ,ymmärrän muitten tunteita , mutta taas sideerinen kuu kaksosissa selittäisi jotain muita asioita ,kuten hermoston herkkyyttä ,ja erittäin sujuvaa toimeentulemista lähes kaikkien ihmisten kanssa ja muuntautumiskykyä.. lähes jopa sellaista kameleonttimaisuutta että huomaa puhuvani välillä eri ihmisille eri tavalla- ikäänkuin vaistoaisin millätavalla heille pitäisi kommunikoida Smiley en tiedä sitten.. mielenkiintoista tämä.

Nämähän voisi toimia jotenkin päälekkäin , siis trooppinen ja sideerinen kartta.  Wink
tallennettu
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #24 : 30.09.2010 18:12:45 »

Miltäs kuulostaisi sideerinen  keskitaivas skorpioni ? :Smiley  Keskitaivaan hallitsija  pluto 8. huoneessa - huh! Shocked
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 760



Profiili
« Vastaus #25 : 30.09.2010 20:35:08 »

Sideerinen astrologia on jotenkin harmittavan vaiettua Sad

Muistimpas juuri, että tuonen joutsen kerran valotti vähän minulle tätä
sideeristä astrologiaa ja tässäpä sitten hänen antama sideerisen keskitaivasskorpioni
kuvaus Smiley

Lainaus
MC Skorpioni


skorpioni on SYVÄLLINEN ja OIKEUTTA HAKEVA.

oikeus ja tasapuolisuus. Laki. PSYKOLOGIA. etenkin, psykologia. kiinnostusta okkultismiin, mutta oli se ala mikä vaan, skorpioni ei tee sitä pinnallisesti. pitkäjännitteisyyttä vaativat tehtävät. tutkimus, kaikkien salattujen tietojen penkominen.

Toivottavasti häntä ei haittaa vaikka tämän tänne laitoin angel
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
SatAqu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 122


Profiili
« Vastaus #26 : 30.09.2010 20:42:45 »

Sideerinen astrologia on jotenkin harmittavan vaiettua Sad

Muistimpas juuri, että tuonen joutsen kerran valotti vähän minulle tätä
sideeristä astrologiaa ja tässäpä sitten hänen antama sideerisen keskitaivasskorpioni
kuvaus Smiley

Lainaus
MC Skorpioni


skorpioni on SYVÄLLINEN ja OIKEUTTA HAKEVA.

oikeus ja tasapuolisuus. Laki. PSYKOLOGIA. etenkin, psykologia. kiinnostusta okkultismiin, mutta oli se ala mikä vaan, skorpioni ei tee sitä pinnallisesti. pitkäjännitteisyyttä vaativat tehtävät. tutkimus, kaikkien salattujen tietojen penkominen.

Toivottavasti häntä ei haittaa vaikka tämän tänne laitoin angel

Toi laki ja oikeuden toteuttaminen on kylläkin Vaa'an merkkiin kuuluva, ei Skorpionin. Uskoakseni Skorpioni voi olla tosi pirullinen ja epäoikeudenmukainen, sillä merkin funktioon kuuluu vahvat ja syvät kokemukset ja niiden haku.

 merkurius
tallennettu
larbo
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7


Profiili
« Vastaus #27 : 01.10.2010 09:30:49 »

Miltäs kuulostaisi sideerinen  keskitaivas skorpioni ? :Smiley  Keskitaivaan hallitsija  pluto 8. huoneessa - huh! Shocked

? voitko vähän valoittaa
tallennettu
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 760



Profiili
« Vastaus #28 : 01.10.2010 18:40:08 »

Miltäs kuulostaisi sideerinen  keskitaivas skorpioni ? :Smiley  Keskitaivaan hallitsija  pluto 8. huoneessa - huh! Shocked

? voitko vähän valoittaa

Luulen, että mc82 tarkoitti omaa sideeristä keskitaivastaan.. En toki ole varma Smiley
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
SatAqu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 122


Profiili
« Vastaus #29 : 01.10.2010 20:23:36 »

SatAqu. Eikö sideerisessä joskus tulkita merkkejä siten, että esim. skorpionissa voisi olla vaa`an piirteitä? Tai että vierekkäisten merkkien ominaisuudet voivat sekoittua?

Vierekkäisten merkkien ominaisuudet ovat sekoittuneet koko eläinrata sotkun takia. Kuitenkin merkeillä on originaalisti täysin uniikit ominaispiirteensä. Asia on pikemminkin niin, että sideerisessä Vaa'ssa on Skorpionin piirteitä siinä mielessä mitä Skorpionista trooppisesti puhutaan...

ymmärrätkö?



tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: