Äänestys
Kysymys: Uskontojen väliset kiistat, ja voiko niitä ratkaista.
Lutterin oppi. - 9 (9.6%)
Helluntailaisuus. - 0 (0%)
Jehova. - 0 (0%)
Lestadia. - 1 (1.1%)
Joku muu Protestanttinen. - 0 (0%)
Roomalasi katollinen. - 0 (0%)
Kreikkalais katollinen. - 1 (1.1%)
Islamilainen - 0 (0%)
Juutalainen. - 1 (1.1%)
Minulla on oma käsitys Jumalasta. Mikä. - 63 (67%)
Joku muu uskonto. - 15 (16%)
Ateisti. - 4 (4.3%)
Äänestäjiä yhteensä: 70

Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mikä on uskosi perusta ?  (Luettu 70750 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Dorian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 155


ylämäkialamäkiylämäkialamäki


Profiili
« Vastaus #75 : 12.11.2005 02:09:44 »

Hitto, Ikis, että mä tykkää näistä sun kommenteista!  Cool
tallennettu

aurinkokalat kuuneitsyt askendenttijousimies venusoinas marskalat merkuriuskalat jupitervesimies saturnusvesimies uranusleijona neptunusskorpioni plutoneitsyt
Keltainen Planetaarinen Aurinko,Vesitiikeri, Hirvi,Lehmus,
Sekopää uglystupid2
David Brown
solnesko
Vieras
« Vastaus #76 : 12.11.2005 02:11:01 »

Jos uskoo Jumaluus asiaan ja nostaa itsensä Jumalien joukkoon, silloin pitää pystyä myös tekemään Jumalten tekoja. Siksi minä luotan Jumalaan. Sillä Häneltä saan kaiken, mitä tarvitsen.
"Jumala" kuulostaa kovin ihmismäiseltä ja siten heiveröiseltä ja voimattomalta. Ja koska sen ovat niin monet ottaneet omaksi titteliksiin lääkityksellä tai ilman, niin se on myös kärsinyt kovasti inflaatiosta. Kyllä "jumaluus" on sittenkin vielä hiukan tehokkaampi ilmaisu, mutta ympäripyöreämpi...
Olikohan minulla muuten tähän jotakin sanottavaa....?  Shocked Shocked [/size]
tallennettu
Dorian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 155


ylämäkialamäkiylämäkialamäki


Profiili
« Vastaus #77 : 12.11.2005 02:14:38 »

Ok, tulee sille Ikikselle noita hutejakin, mutta onneksi meillä on esko...  coolsmiley Aina ei ainakaan näin aamuyön varhaisina tunteina jaksa kaikkea ammuskella alas. Loistavaa.  Smiley Wink
tallennettu

aurinkokalat kuuneitsyt askendenttijousimies venusoinas marskalat merkuriuskalat jupitervesimies saturnusvesimies uranusleijona neptunusskorpioni plutoneitsyt
Keltainen Planetaarinen Aurinko,Vesitiikeri, Hirvi,Lehmus,
Sekopää uglystupid2
David Brown
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #78 : 12.11.2005 02:14:47 »

Hitto, Ikis, että mä tykkää näistä sun kommenteista! Cool

Höh. Missä mä taas, kapsahdin katajaan !?

 Cheesy Cheesy Cheesy
tallennettu
Dorian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 155


ylämäkialamäkiylämäkialamäki


Profiili
« Vastaus #79 : 12.11.2005 02:17:20 »

Esimerkiksi tuo: "AIVAN!" oli upea... 2funny

Toisaalta, ei se ole ollut ainut. 24 sivua löytyy juttuja, jotka olet ripistellyt eri asioista tänne foorumille. Eletään ny niitten kanssa.  Grin Joukossa on todellisia helmiäkin.  Smiley
tallennettu

aurinkokalat kuuneitsyt askendenttijousimies venusoinas marskalat merkuriuskalat jupitervesimies saturnusvesimies uranusleijona neptunusskorpioni plutoneitsyt
Keltainen Planetaarinen Aurinko,Vesitiikeri, Hirvi,Lehmus,
Sekopää uglystupid2
David Brown
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #80 : 12.11.2005 02:20:37 »

Uskokaa nyt. Jos haette Jumaluutta, ja löydätte sen. Sen jälkeen teillä ei ole mitään kivaa. Kaikki on tylsää rutiinia. Minä en halua sinne, pirskatti vieköön.

 Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #81 : 12.11.2005 02:24:36 »

Uskokaa nyt. Jos haette Jumaluutta, ja löydätte sen. Sen jälkeen teillä ei ole mitään kivaa. Kaikki on tylsää rutiinia. Minä en halua sinne, pirskatti vieköön.

 Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy

Olen samaa mieltä  Wink
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
solnesko
Vieras
« Vastaus #82 : 12.11.2005 02:25:33 »

Uskokaa nyt. Jos haette Jumaluutta, ja löydätte sen. Sen jälkeen teillä ei ole mitään kivaa. Kaikki on tylsää rutiinia. Minä en halua sinne, pirskatti vieköön.  Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy Cheesy
Minä haluan hukkaan... elän sitten onnellisena elämäni loppuun asti siellä kaiken sen roinan keskellä...
tallennettu
maaret
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 47



Profiili
« Vastaus #83 : 12.11.2005 17:53:56 »

sanonpa myös minä oman osani tähän ketjuun. ev.lut. kirkko pitää sisällään monta alaosastoa, lainausmerkeissä, kaikilla on oma tapansa selvittää uskoa ja taivaaseen astumista. evankeliset esimerkiksi sanovat, että kaikki pääsevät taivaaseen jos haluavat, mutta kristilliset taas vetoavat, että pitää ansaita taivaaseen pääsy. kyllä meidän valtakirkossamme taistellaan ainoasta ja oikeasta aika paljon.
raamattukin on vain mielestäni historiankirja, jossa on aikalaisten kirjoituksia mm. ihmeistä. Jeesus oli ihmeidentekijä siinä kuin tämänkin ajat valaistuneet ja selvännäkijät.
miksi katolinen kirkko taas nostaa esiin, että Jeesus ei olisi voinut olla isä. sitä minä pidän kummana. heidän näkemyksessään esille nousee vain jeesuksen äiti, joka on pyhä.
jumala on meissä kaikissa, mutta yhä enemmän olen alkanut herätä enkeliuskoon ja uskon suurempiin voimiin, en vain tiedä kuka tai ketkä ovat se suuri voima, joka liikuttaa ja pistää jotkut ihmiset tekemään ihmeitä nyt ja tässä. tätä asiaahan ei meidän kirkkomme sano.
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #84 : 12.11.2005 18:16:55 »

Itse olen luteri ja kuulun kirkkoon, tosin en käytä niitä palveluja, uskon johonkin korkeimpaan ja mielestäni ''taivas ja helvetti'' on jo täällä maan päällä, tosin itse valitset kumpaa tietä haluat edetä omilla valinnoillasi koet jommankumman. Kun elää oikein rankkaa elämää kokee sen ns. henkisen helvetin ja tuskan kautta oppii kokemaan sen'' taivaan'' tosin voi jäädä sinne henkiseen helvettiin jos ei löydä itse ulospääsyä henkiseen hyvinvointiin. Kuten laissakin on määrätty oikea ja väärä! väärästä valinnasta joudut kantamaan vastuun ja oikeasta valinnasta tulee se hyvä olo ja pääsee eteenpäin  smitten uskon myös että kuoleman jälkeen on toisenlainen elämä tavallaan synnytään uuteen maailmaan ja unimaailmassa käymme vanhassa maailmassa, mistä on synnytty smiley6600
tallennettu
Filipendula
Vieras
« Vastaus #85 : 12.11.2005 20:33:10 »

Minä en usko siihen, että minun jumaluuteni olisivat sellaisia, joilta voi vain kätensä ristimällä pyytää kaikkea ja PAM! se toteutuu. Minun mielestäni voin vain pyytää jumaluuksiltani (ts. maailmassa vallitsevalta Suurelta Energialta) apua löytämään itse ratkaisun ongelmiini. Minun suhteeni jumaluuteen ei ole sellainen "alamainen ja kaikkivoipa". Meidän on itse otettava vastuu elämästämme. Emme ole vastuussa muuta kuin itsellemme. On lapsellista ajatella, että on joku jumala/jumaluus tekee kaikki omasta puolesta. Ja sitten vielä että jos tekee väärin, niin vastuu lakkaa siinä vaiheessa kun pyytää anteeksi jumaluudelta, ei ei ei! Säästäkää minut tuollaiselta!
tallennettu
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #86 : 12.11.2005 20:48:21 »

Minä en usko siihen, että minun jumaluuteni olisivat sellaisia, joilta voi vain kätensä ristimällä pyytää kaikkea ja PAM! se toteutuu. Minun mielestäni voin vain pyytää jumaluuksiltani (ts. maailmassa vallitsevalta Suurelta Energialta) apua löytämään itse ratkaisun ongelmiini.
smitten smitten smitten

AIVAN. Tässä löit tosi isolla lekalla, aivan naulan kantaan. Tästä säkkiisi kolisi "pojo" !!
 smitten smitten smitten
tallennettu
maaret
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 47



Profiili
« Vastaus #87 : 12.11.2005 21:41:24 »

joo huudahda vaan katolisille, he saavat kaikki anteeksi kun käyvät sovituskopissa. luet sitten avemariaa sata kertaa niin taas "postimiehen" kanssa voi olla hauskaa.

Myös luterilaiset lestadiolaiset ovat omanlaisiaan, heillä se taivaan lieska lyö heti jos katsot telkkaria tai muuta yhtä hölmöä.

kyllä minä uskon isämeidän rukoukseen ja sitä kautta taivaan ja maan luojaan, sieltähän ne enkelit ja suuri energiakin ovat lähtöisin. henkimaailma on aivan yhtä lailla jumaluskoa kuin jeesuskin ihmetekoineen, saa neuvot ei ohjeita miten menettelen vaan polkuja, jotka voit itse valita.
m
tallennettu
nataraja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 104


On matkustettava pitkä matka, syvälle sisimpään.


Profiili
« Vastaus #88 : 12.11.2005 21:51:30 »

Tuota olen minäkin ihmetellyt.. Huh Uskonnon takia ihmiset eivät saa hyödyntää nykyteknoligiaa ja ihmiskunnan kehityksen aikaansaannoksia jotka vain helpottavat elämää. Ei sillä, että itsellenikään TV tai tietokone olisivat välttämättömiä, mutta onhan se melkoinen apu tiennonsaantiin joka taholla.  Smiley       

Minulle riittää edelleen se sisäinen rauha jonka löysin, jooga ja meditointi siinä lisänä. smitten  Näitä suosittelen kaikille, stressiin, masennukseen, syksyn pimeyteen ja ihan muuten vaan smitten  Namaste!
tallennettu

Elämässä ei ole pahaa, on vain asioita joista meillä on tilaisuus ottaa oppia. Se, että käyttääkö tilaisuuden, on oma valintamme elämämme matkaan...
Nothobel
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 19


Keltainen Magneettinen Soturi


Profiili
« Vastaus #89 : 12.11.2005 21:54:11 »

Hei vaan kaikille,

kun kirjoitan ensimmäistä kertaa tälle foorumille!

Vastasin, kuten näemmä valtaosa muistakin, että minulla on oma käsitys Jumalasta. Pitänee perustella jotenkin, vaikkei niin monimutkaista asiaa kyllä yhdellä viestillä juurikaan voi analysoida..

Tärkein ensiksi - minun puolestani kaikki uskonnot voitaisiin lakkauttaa välittömästi. Niin kauan kun uskontoja on ollut, on niiden vuoksi / varjolla teurastettu miljoonia ja miljoonia viattomia ihmisiä - lapsia, naisia, vanhuksia, miehiä. Tänä päivänä näin tehdään ihan samoin kuin ennenkin, vaikka joku hassu voisi kuvitella inkvisition ja pimeän keskiajan jo olevan taaksejäänyttä aikaa. Eihän nykyään enää (toivottavasti) ihmisiä roviolla polteta, mutta muuten mikään ei ole (minun mielestäni) muuttunut - ikävä kyllä.

En osaa kuvitella minkäänkaltaista persoonallista Jumalaa, koska jo pelkkä ajatus sellaisesta tuntuu kovin oudolta  Huh
Oikeasti en edes osaa täsmällisesti  (enkä epätäsmällisestikään) määrittää omaa "Jumalakuvaani". Minulle Jumala on jonkinlainen kaikkea ylläpitävä voima, energia, joka on läsnä kaikessa olevaisessa.
Ehkä paras määritelmä, jonka minäkin voin allekirjoittaa Jumalasta, on Keskusteluja Jumalan kanssa -kirjasta "Jumala on kaikki, mitä on ja kaikki, mitä ei ole" - siinä se on kiteytettynä parhaiten.

Jos johonkin lokeroon itsensä pitäisi jostain käsittämättömästä syystä ahtaa, niin ehkä ajatusmaailmani liippaa läheltä gnostikkojen vastaavaa. He pitävät tärkeänä kokemalla saatua tietoa, ei jostakin lukemalla saatua (koska eihän se ole tietoa lainkaan, vaan uskoa luettuun sanaan). Kreikan sana "gnosis" tarkoittaakin alunperin nimenomaan koettua tietoa - ei kirjatietoa.

Toivottavasti kukaan ei nyt saa väärää käsitystä ja ajattele, että olen niitä hassuja ihmisiä, jotka sanovat "En usko mitään muuta, kun mitä itse näen". Ensiksikin he eivät puhu totta, koska useimmat heistä uskovat siihen, että esim. Pluto-niminen planeetta on olemassa... Cheesy  En todellakaan ole sellainen, mutta kokeminen on pitkälti eri asia kuin näkeminen, kun eihän silmillä paljon mitään näe.
En suoralta kädeltä tuomitse mitään, mutta en myöskään usko mitään vain siksi, että joku "auktoriteetti" (mikä se on) niin sanoo. Luotan eniten omaan havaintokykyyni ja omiin konkreettisiin kokemuksiini sekä "tämän-" että "tuonpuoleisesta".

Tulihan vuodatettua heti kättelyssä  Wink
tallennettu

Aurinko, Kuu, Merkurius, MC - Härkä
AC - Neitsyt
Venus - Kaksoset
Mars - Vaaka
Tulivuohi
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 9
  Tulostusversio  
 
Siirry: