Sivuja: [1] 2 3 ... 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Solmu entisessä elämässä  (Luettu 65653 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Neilikkainen
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 19


Profiili
« : 04.02.2007 15:08:06 »

mun kartalla on noususolmu vesimiehessä ja laskusolmu leijonassa ja sen perusteella (sepon mukaan) olen ollut entisissä elämissäni aikamoinen diktaattori, niin sanotusti. Ja ehkä jotain itsensä korottamista on jäänyt tähänkin elämään, mistä olen kyllä pyrkinyt pois. Joka tapauksessa, mitä olette tuosta solmusta mieltä? Onko muilla tota? Kuinka muuten näkisitte solmun vaikutuksen?
Mua jotenkin kammotti Sepon karu tulkinta karttani solmusta..oonko mä tosiaan ollut noin kamala  Embarrassed  Wink
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #1 : 04.02.2007 17:47:58 »

Diktaattori voi olla vaikka siivooja! Tai pelkkä äiti tai palvelustyttö.
Ymmärrän että puhuttaessa 'vanhoista elämistä' emme voi käyttää niistä nimitystä muuten kuin arkkityyppeinä. Joku virkaansa diktaattoriksi osoitettu henkilö voi olla mitä nöyrin kansansa palvelija.

Näin minä ymmärrän nämä jutut.  smitten

Se miten sijoittuu yhteiskunnassa, ei merkitse luonnetta tai asennetta millä on kahlannut jotakin elämäänsä läpi.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Absintti
Vieras
« Vastaus #2 : 04.02.2007 18:04:16 »

Mulla on kanssa laskusolmu Leijonassa ja olen teettänyt karma-analyysin sekä Maija Urmaksella että Erkki Lehtirannalla, ja samaa kieltä ne puhuvat. Karma-analyysi vain vahvistaa niitä mielen pohjalla olevia mörköjä, aavistukenomaisia muistikuvia siitä millainen olet ollut. Olen aina sen haistanut, eikä tuollainen analyysi ole imartelevaa kuultavaa, vaan hyvinkin raadollista, mutta suosittelen sitä silti, pitää vain osata koota itsensä analyysin jälkeen eikä jäädä vellomaan menneisyyden saastassa. Lisäksi on erittäin tyypillistä että ihminen kaihtaa tässä elämässä sitä ihmistyyppiä mitä itse on edustanut ja tämä taas johtuu siitä että "välitilassa" ollessamme tiedämme mitä olemme tehneet ja mitä olemme velkaa ja yleensä otamme päinvastaisen asenteen omia tekojamme kauhistuen. Kyllä laskusolmu Leijonassa viittaa yläluokkaisuuteen, hienostuneisuuteen, erityisasemaan, aateluuteen tai jonkin sortin tähteyteen. Tässä elämässä olen ollut monella tapaa lahjakas ilman minkäänlaisia ponnistuksia, mutta niinpä vain minulle on viitoitettu tietä joka ei kulje soolona parrasvalojen loisteessa. Tässä elämässä on liityttävä "riveihin" ja työskenneltävä muiden hyväksi. Soihtuni siis tulisi palaa Leijonan lämmöllä mutta ei minun kunniakseni vaan valaistakseen tietä niin minulle kuin muillekin...  Smiley
tallennettu
Triton
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 273



Profiili
« Vastaus #3 : 04.02.2007 20:37:59 »

Kas peijoonia, mieheni laskusolmu on Leijonassa (12. huoneessa) ja hän uskoo olleensa kovastikin tärkeä äijä useammassakin menneessä elämässään. Joku aatelinen siis. Itsekin olen nähnyt hänestä näyn jossa hän on kovin korskea tyyppi...

Oma laskusolmuni on Vaa'assa, myös 12. huoneessa. Minulle tuottaa hieman hankaluuksia ajatella että pitäisi laittaa noita Vaa'an juttuja taaksepäin, kun minulla on kuitenkin Vaa'assa myös nousumerkki ja Jupiter/Uranus-yhtymä. (Ja mieheni on au- ja kuu-Vaaka.) Vielä enemmän mietityttää noususolmu Oinassa 6. huoneessa - se tuntuu jotenkin ristiriitaiselta. Olen ollut ymmärtävinäni sen niin että minun pitäisi tehdä jotain yhteisen hyvän nimissä, mutta siten että saan tehdä sen "itsekkäästi ja omahyväisesti" juuri itseni näköisellä tavalla, luonnollisella ja energisellä tyylillä.
tallennettu

Oinas: Venus, Saturnus
Neitsyt: Pluto
Vaaka: Asc, Jupiter, Uranus
Skorpioni: Kuu, Neptunus
Jousimies: Mars
Vesimies: Merkurius
Kalat: Aurinko
Absintti
Vieras
« Vastaus #4 : 04.02.2007 22:25:58 »

Triton, luulenpa että karma-astrologia tulkitsisi tilanteesi niin että Vaa'an läksyt ovat jääneet siinä määrin kesken että olet saanut sen sekä nousumerkiksesi että laskusolmuksi. Muutenkin ei laskusolmun merkin kaikkia alueita tule hyljätä, vaan on omaksuttava merkin parhaat puolet ja hyljätä heikkoudet... Jokaisella merkillä on akilleen kantapäänsä. Esim. Leijonasta ei tule koskaan todellista henkistä kuninkaallista mikä hän voisi olla, elle hän opi NÖYRTYMÄÄN. Vaa'an läksy? Turhamaisuus? Liiallinen diplomatia? Anyway, näin sen olen ajatellut, että Laskusolmun merkin ominaisuudet ovat ja pysyvät sinussa, niitä täytyy vaan jalostaa.
tallennettu
Neilikkainen
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 19


Profiili
« Vastaus #5 : 04.02.2007 22:44:18 »

Kiitos teille kaikille!

Miksiköhän tämä piti siirtää, kun käsittelee kuitenkin menneisyyttä? Eli ois sopinut sinne entisiin/tuleviin, mut käyhän se tietty tännekin. Nostaako tässä taas se leijona päätään, hih.

Juu, tarkotin tolla diktaattorilla ihan sitä tekemisen meininkiä, en niinkään pelkää, että olisin ollut diktaattori-hallitsija, vaan just inhottava pomottaja, diktaattoriluonteinen. Ja jotain sellaista kai entisessä elämässäni on ollut, kartan mukaan. Siis jotain "ylhäisöä" tms. Valitettavasti en kuitenkaan sitten mikään mukava persoona.
Jotain on kyllä jäänyt tällekin elämälle. Mulla on aina ollut sellainen olo, että missä mun palvelusväki on  Cheesy ? Oikeesti, olen pienestä pitäen ollut tosi huono siivoamaan jälkiäni ja saan kuulla siitä tänäkin päivänä. Mulla on vaan ollut sellanen fiilis, et mä teen vaan "tärkeitä" asioita, en mitään "arkista". Huh, kuulostaa kamalalta. Mutta onneks lapset kasvattaa  Wink Sit mulla on ollut ENNEN aika kova yritys hallita mun lapsuuden perhettä, koska musta he tarvitsivat ohjausta ja nyt kun oon käsitellyt asioita paljon, tajuan et olen suhtautunut heihin myös jotenkin alentuvasti, ihan kuin MÄ olisin jotain parempaa. Helmi hölmöläisten joukossa. Joo-o, karua miten entiset elämät voi tosiaan vaikuttaa. EN hyväksy järjellä tollasta ollenkaan, enkä sydämellä etenkään. Nytkin tuntuu jotenkin raskaalta hyväksyä, että on ollut kamala ihminen, kun suurin tavoite olis olla Rakkaus, kaikkea ja kaikkia kohtaan. Onneks oon nyt ihan tavallinen ihminen  Smiley

Artemisu jolla oli sama nousu ja laskusolmu tasan ku mulla, milleen sä oot muuten kokenut ton entisen vaikuttaneen suhun, paitsi et oot pomoiluun taipuvainen? Onko ollut samankaltaisia kokemuksia kuin mulla?

Ja Absintti joka kerroit tosi mielenkiintoisesti niistä tilaamistasi entisten elämien kartoista..tiedätkö, mä en taida uskaltaa. Mulla on melko syyttä vaivannut tässä elämässä välillä aika helkkarin kova itsekritiikki, itseinho ja usko etten olisi hyvä ihminen, että tosiaan pel-kään saada pahaa palautetta, edes entisistä elämistä. Mä syyttäisin siitä luultavasti nykyistä minääni, itseni tuntien, vaikka se on mennyttä elämää.Mä vaadin itseltäni ihan liikaa välillä nytkin.

Kuulostaako tää kaikki tosi oudolta, hassulta?

hui miten avoimesti mä kerron sisimmästäni. Kiitos teille kun olette niin sydämellisiä.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 04.02.2007 23:00:32 »

Kuulostaa upealta puheelta!  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Absintti
Vieras
« Vastaus #7 : 04.02.2007 23:06:02 »

 Wink Ei niitä analyyseja Neilikkainen kannatakaan tilata kun vasta sitten kun tosissaan siltä tuntuu. Kaikki ajallaan, eivätkä moiset ole välttämättömiä, joskus tulee itsellekin sellainen olo että mitä sitä turhaan tonkii menneitä kun itsestä se tulevaisuus on kuitenkin kiinni, ei astrologisista analyyseista.

Mä en sopeutunut peruskouluun ollenkaan...mulla oli aina sellainen olo että oon varmaan ollut joku kartanon kalpea aatelispentu(poika?!), joka on saanut yksityisopetusta kotona. Olen ollut tässä elämässä PAHASTI koulukiusattu...olin siis varmaan kiusaaja, kiusaaja jolla oli valtaa. ÄLLÖTTÄVÄÄ  Angry. Parempi tosiaan olla miettimättä moisia liikoja, on viisaampaa kääntää katseensa nykyhetkeen  Smiley.
tallennettu
Absintti
Vieras
« Vastaus #8 : 05.02.2007 12:03:12 »

Osaisko joku kertoa, mitä tarkoittaa kun on noususolmu 8 huoneessa+väljässä yhtymässä Chironiin(kaksosessa)ja laskusolmu taas 2 huoneessa(jousimiehessä)? idiot2 :Smiley


Tulee mieleen seuraavaa:

Jousimiesmäinen elitismi ja jupitermaisen vaikutusvallan väärinkäyttö edellisessä elämässä on saattanut suuntautua kakkoshuoneen aihepiiriin, oman edun tavoitteluun, materialistiseen turvallisuuteen ja venuksen alaisten asioiden negatiivisiin ilmentymiin yms. Tästä ovat kärsineet syvyyttä ja suvaitsevaisuutta vaativat asiat. Tässä elämässä on otettava oppia kakkoshuoneen ja Jousimiehen hyvistä puolista mutta samalla sisäistettävä Kaksosen oppeja, eli on astuttava "piireistä" rahvaan pariin ja opeteltava mentaalisesti hyväksymään kaikenlaiset ihmiset ja tavat olla ja elää ja on paneuduttava asioihin kahdeksannen huoneen tavoin pintaa syvemmältä, on haettava hengen "mammonaa"...

Olikohan kauhean tärähtänyttä tekstiä  uglystupid2?
« Viimeksi muokattu: 05.02.2007 12:04:43 kirjoittanut Absintti » tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #9 : 05.02.2007 12:25:41 »

Moikka!

Nämä Solmujen edustamat asiat ovat omalla kohdallani jääneet vähän vähemmälle huomiolle, vaikka kiinnostavia ovat olleetkin...

Astro-miitissä edellisenä viikonloppuna Mayn kanssa ne nousivat uudelleen esiin kun hän kysyi miten olen kokenut omat Solmujen asetelmani. Mulla on nimittäin  kuunsolmu  kalat 1. huoneessa  aspect_opp  aurinko 7. huoneessa ja näin ollen siis  aurinko  aspect_con Laskusolmuun.

Varmaan tästä johtuu myös etten oikein ole oivaltanut näiden Solmujen merkitystä; kun Noususolmu on se mihin tässä elämässä tulisi pyrkiä ja Laskusolmu se mistä pitäisi päästä eroon eli mun pitäisi päästä itsestäni eroon?!?

Olen kokenut tuon kuvion käsittämisen hankalana, sillä kun olen  aurinko  neitsyt ja löytänyt oman ammattini palvelualalta tuo Laskusolmun asema sanoo, että tästä kaikesta pitäisikin päästä eroon, vaikka tuo toisten eteen tekeminen on minussa kuten nyt vain  neitsyt :ssä voi olla...

Ihan mielenkiinnolla kuulen muiden ajatuksia... Onko kohtalontovereita?
tallennettu

Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #10 : 05.02.2007 12:41:42 »

Emelia, no minulla on hieman sama ongelma...Katselin myös siellä astro-miitissä noita solmuja ja heräsin "solmuihini" ihan uudella tavalla! En ollut aiemmin niihin kiinnittänyt kauheasti huomiota.

Minulla on  kuunsolmu  kalat 12.huoneessa ja näin ollen siis laskusolmu on 6.huoneessa, työn huoneessa. Nämä sotivat aika rankasti sitä vastaan, että toisaalta minulla on 10.huoneessa  aurinko merkurius neptunus MC kauris mikä taas viittaa hyvin paljon työhon omistautumiselle ja tuo solmu nimenomaan ohjaa minua henkisten asioiden pariin ja kehottaa pois siitä työstä.

Toisaalta olen aina ajatellut, että se ainoa asia mistä todella voisin saada rauhaa mielelleni, on toisten ihmisten auttaminen ( venus vesimies 12.huoneessa). Toisaalta minulla on myös tosissaan se Neptunus siellä 10.huoneessa, joka viittaisi ehkä auttavaan työhön...Olen nyt itsekin hieman sekasiin. Toisaalta, ehkä ne voi jotenkin yhdistää - jos elämäntehtäväni on toimia jotenkin siellä 12.huoneen alueella, niin ehkä esim. psykologisesti tai muuten kärsivien ihmisten auttaminen todella voisi olla se mitä minun pitää tehdä, kuten olen ajatellutkin.  Smiley
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #11 : 05.02.2007 12:56:25 »


Toisaalta minulla on myös tosissaan se Neptunus siellä 10.huoneessa, joka viittaisi ehkä auttavaan työhön...Olen nyt itsekin hieman sekasiin. Toisaalta, ehkä ne voi jotenkin yhdistää - jos elämäntehtäväni on toimia jotenkin siellä 12.huoneen alueella, niin ehkä esim. psykologisesti tai muuten kärsivien ihmisten auttaminen todella voisi olla se mitä minun pitää tehdä, kuten olen ajatellutkin.  Smiley

Myös minulla on  neptunus 10. huoneessa ja Sepon Sisäisen Soturin mukaan se edustaisi mahdollisuutta tienata leipänsä esim. astrologian avulla...

Kertoneeko siitä etten ole ainakaan vielä siinä vaiheessa tätä elämää, että ottaisin todella onkeeni Solmuista, kun edelleen yritän pitää kiinni päivätyöstäni lasten parissa - vaikka tämän hetkinen työsuhde onkin päättymässä...

(http://elevagemo.free.fr/emoticones/animaux/animo21.gif)
tallennettu

Absintti
Vieras
« Vastaus #12 : 05.02.2007 13:29:54 »

¨Solmuihin ei kantsi suhtautua mustavalkoisesti. Ei se niin mene että laskusomun merkki tulee aihepiireineen HYLJÄTÄ. Päinvastoin, laskusolmu edustaa karmallisen läksyn toista puolta, kuvio ei ole täydellinen ilman molempia puolia. Tässä elämässä meidän tulee karsia laskusolmun merkin ja huonesijainnin EPÄKYPSIÄ ja urautuneita ilmentymiä, mutta meidän tulee niinikään harjoittaa kyseisten aihepiirien hyveitä. Noususolmu edustaa elämämme suuntaa, sitä uutta opittavaa jossa olemme vasta lapsenkengissämme. Solmujen aspekteja kannattaa tutkailla tarkkaan ja harmaan sävyjä huomioiden.

 Kiss
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #13 : 05.02.2007 15:07:48 »

minullakin on juuri noin,
noususolmu  vesimies 12 huone
laskusolmu  leijona 6 huone

en usko menneisiin elämiin, ne ovat vain yksi tapa selittää asioita mitä ihminen ei voi käsittää.
mutta perusluonteeni on kyllä pirun itsekäs, ellen nousu kaloissa pehmentäisi, olisin kova painamaan itseni läpi aina ja kaikkialla. kuvauksia epäitsekkäästä kalasta en ole tunnistanut, mutta olen ottanut sen sillä tapaa, että minulla on mahdollisuus kehittyä. minun pitää oppia ottamaan käyttöön kalan positiiviset energiat.  Smiley
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #14 : 05.02.2007 20:42:47 »

Olen täällä jo monesti mainostanutkin olevani varsinainen Solmu-fani, joskaan tietomääräni ei riitä vielä siihen, että alkaisin täällä suurisuuntaisesti vähiä tiedonmurusiani jakamaan.  Wink Omien tietojen kartuttamiseksi hankintalistalla onkin mm. Martin Schulmanin Karmic Astrology: The Moon's Nodes and Reincarnation ja Bruno ja Louise Huberin Moon Node Astrology. Niistä enemmän sitten joskus kun/jos kirjat on ostettu - ja etenkin ehditty lukemaan.

Omaa karttaani ja elämääni kelaillessa olen havainnut, että oikeastaan koko muu kartta aspekteineen ja kartalle osuvine transiitteineen on vain johdatusta kohti elämän tarkoitusta, Noususolmua. Ainakin itse tunnen Solmun edustaman merkin ja huoneen (Rapu ja 11. huone) "kutsun" elämässäni hyvin voimakkaasti ja juuri em. asioiden parissa puuhatessani tunnen myös olevani onnellisimmillani; tyyni, tasapainoinen ja varma siitä, että elämä kantaa ja että teen juuri sitä, jota on tarkoituskin tehdä (jos ei olisi, niin se ei voisi antaa niin suurta tyydytystä). Toisaalta omaan hyvään olooni vaikuttaa varmasti sekin, että Noususolmu on sekstiilissä Aurinko/Merkuriukseen eli läksyn oppiminen on ehkä helpompaa kuin haastavissa aspekteissa.
Noususolmun aspekteista voi kukin tahollaan lukea lisää mm. täältä
http://www.astrologyweekly.com/astrological-aspects/north-node-aspects.php

Mutta aikansahan yhteisen sävelen Noususolmun kanssa löytäminen vaatii. Itsekin rimpuilin suuntaan jos toiseenkin, mutta vasta nyt nelikymppisenä olen ikäänkuin ohjautunut ihan samoihin juttuihin, joita Noususolmu osoittaa, mutta onneksi jotkut ovat nopeampiakin oppimaan eikä kaiken tarvitse välttämättä mennä kantapään kautta.

Siitä olen Absintin kanssa aivan samaa mieltä, että Laskusolmun ominaisuuksia ei sentään tarvitse kokonaan hylätä - ja miksi tarvitsisikaan. Laskusolmu kuitenkin kertoo myös niistä taidoista, joita olemme entisessä elämässä oppineet ja joissa ei sinänsä ole mitään pahaa, meidän ei vain tarvitse enää aktiivisesti opiskella sitä läksyä tämänkertaisessa elämänkoulussa. Vaikka tällä luokalla pitäisikin oppia matematiikkaa, ei silti tarvitse unohtaa aiemmin oppimaansa englannin kielen taitoa; siihen ei vain enää tarvitse eikä kannata käyttää niin paljon energiaa kuin matematiikan oppimiseen. Näin yksinkertaistettuna.  Smiley Ja totta kai myös Laskusolmun edustamat negatiiviset puolet ovat poisopittavia juttuja, ihan niinkuin Absintti jo sanoikin.

Minusta Juhani Nummelan kirjassa on ihana tiivistelmä vastakkaisten merkkien ominaisuuksista. Itse luvussa ei käsitellä ollenkaan Nousu- ja Laskusolmuja, mutta minusta teksti sopii erittäin oivallisesti myös viitteeksi siitä, miten vastakkaiset merkit itse asiassa eroavat toisistaan ja mitä Solmuissa pitäisi poisoppia ja mitä taas oppia.
Tässä lainaus kappaleesta Vastakkaiset merkit, sivu 69.
" Kiinnostus: Oinaalle henkilökohtainen, Vaa´alle yhteinen, jaettu
  Pysyvyys: Härällä fyysinen, Skorpionilla emotionaalinen
  Etsintä: Kaksosilla tiedon, Jousimiehillä viisauden
  Rakenteet: Ravulla tunnerakenteet, Kauriilla yhteiskunnan rakenteet
  Arvot: Leijonalla henkilökohtaiset, Vesimiehellä yhteisölliset
  Uhrautuminen: Neitsyellä konkreettinen, Kaloilla emotionaalinen"


Huonesijaintihan on vähintäänkin yhtä henkilökohtainen ja siitä kannattaa tutkailla, millä elämänalueella Noususolmun merkkiin pyrkiminen tapahtuu. Huone on ikäänkuin se "koulu", johon menemme läksymme suorittamaan.

Astro-miitissä edellisenä viikonloppuna Mayn kanssa ne nousivat uudelleen esiin kun hän kysyi miten olen kokenut omat Solmujen asetelmani. Mulla on nimittäin  kuunsolmu  kalat 1. huoneessa  aspect_opp  aurinko 7. huoneessa ja näin ollen siis  aurinko  aspect_con Laskusolmuun.

Emelia, olet varmaan itsekin lukenut monenlaista Auringosta Laskusolmulla, mutta tässä nyt vielä yksi löytämäni pätkä. Tuntuuko yhtään tutulta? Vähän epäloogiseltahan Solmujen asema välillä tuntuu - niinkuin usein suurin osa muukin kartasta, mutta uskon, että vuosien myötä Solmujenkin tarkoitus ikäänkuin loksahtaa kohdalleen ja huomaa olevansa kuin juna puksuttamassa juuri sitä raidetta jota pitikin.  Smiley
(Tai sitten tämä on vain Neptunus-transiitin tuomaa yli-idealismia).

Astrology aspects - North Node opposition Sun This conjunction (to the South Node) refers to a condition in which major circumstances in the native's environment deny him opportunities and resources for self-expression, limiting especially his leadership and power potential. Obstacles are thrown in his path, making it difficult to achieve what he desires, even to the extent that he is denied the fruits of his efforts.

Natives are not swept along in the mainstream of events, as in the case of the Sun conjunct North Node. This conjunction indicates a karmic situation in which individuals in previous incarnations selfishly promoted their own ambitions at the expense of the self-expression of others. This time around, they experience what it is like to be thwarted by the actions of others. However, this aspect can bring a thorough mastery of that which the native is able to command.

« Viimeksi muokattu: 05.02.2007 20:50:32 kirjoittanut May » tallennettu

Sivuja: [1] 2 3 ... 7
  Tulostusversio  
 
Siirry: