Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuolemanjälkeinen elämä  (Luettu 36928 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #30 : 22.11.2005 11:37:23 »

Lainaus
Yhtä hyvin voi sanoa että jokainen teko on karmaa, sen maksua tai sen tekemistä, tämäkin läpätys minulla nyt.

Aivan, siinä yksi elämän ja elämisen pointteja  coolsmiley Karman lisäksi kerätään myös kokemuksia tästä fyysisestä maaimasta.

Sanotaan, että mitään ei ole loppujen lopuksi päätetty Sinun puolestasi. Olet Itse luonut Itsesi elämänsuunnitelman ja päätät Itse, noudatatko sitä. Voit olla, mennä ja tulla vapaasti tässä maailmassa, tehdä mitä haluat - ei sinua siitä rangaista. Karmahan ei ole rangaistus, se on oppiläksy tai sielun julkinen anteeksipyyntö toiselta aiemman pahan teon takia. Ihminen muuttaa karmaansa joka hetki. Jokainen luo Itse oman karmansa ja päättää Itse kuinka maksaa sen takaisin. Tämä ei varmastikaan lohduta niitä, jotka eivät asiaa tiedä/usko ja joilla elämä menee päin sitä itseään, mutta he ovat Itse valinneet osansa: joko osaksi elämänsuunnitelmaan tai omilla vapailla valinnoillaan täällä maan päällä.

Elämänsuunnitelman tarkoitus on helpottaa karman maksamista, asioiden oppimista ja elämän kokemista Sinulle parhaalla tavalla. Sinulla on vapaa tahto kieltäytyä sen noudattamisesta: olet kuin oppilas luokassa, joka ei tunnilla halua keskittyä omaksi hyväkseen tärkeään aiheeseen vaan puuhailee ihan muuta. Opettaja ei rankaise oppilasta tästä, mutta oppilas ei pääse tunnilta seuraavalle, ennen kuin hän on malttanut kuunnella ja keskittyä asiaan. Oppilas saa viettää luokassa ihan niin pitkän ajan kuin haluaa - asiaan keskitytään vasta sitten, kun oppilas malttaa näin tehdä.
Ja mitä vanhempi sielu, sen vähemmän ja sen lyhyempiä oppitunteja. Enemmänkin voisi puhua valinnaisaineista  Wink Tämä on vain yksi esimerkki asiasta, näin minä ymmärrän sen.

Sanoit, että on olemassa Hyvää ja Pahaa. Jokainen näkee maailman eri tavoin. Minä näen asian niin, että ei ole olemassa mitään "Pahaa" tai "Väärää". Ne ovat vain kulttuurin, moraalin, yhteiskunnan ja kanssaihmisten määritelmiä tai omia karmanvelkoja (ja korostan edelleen, että niitä ei anneta sinun kiusaksi vaan avuksi, vaikkei se siltä tunnukaan juuri sillä hetkellä) Kaikki on Alkulähdettä, eikä Alkulähteellä ole vastakohtaa. Se on Kaikki. Ihmiset tarvitsevat vastakohtaisuuksia, jotta he ymmärtäisivät asiat paremmin. Miten tiedämme, mitä on ilo, jos emme koskaan ole olleet todella surullia? Ymmärtävätkö ihan ökyrikkaat miten rikkaita he todella ovat, koska eivät ole koskaan olleet köyhiä tässä elämässä? Kuinka voimme tietää, mitä on rehellisyys, jos meitä ei ole joskus petetty? Sitä oppii arvostamaan positiivia asioita, kun kohtaa niiden negatiiviset ääripäät  Wink

Ehkä keskustelu Jumalasta (Alkulähteestä) on ihmisille niin vaikeaa, koska sille ei ole vastakappaletta. On vaikeaa käsittää, että se vain on ja on aina ollut ja tulee aina olemaan. Syntymän vastakohta on kuolema - miten Jumala voi vain olla, olisihan sen pitänyt syntyä ja pitäähän sen kuolla joskus... Minun vastakohta on Sinä - Jumala on sekä minä että sinä, me ja he.. miten se on mahdollista...

Tällaista ihme filosofista pohdintaa näin aamutuimaan  Wink En yritä käännyttää sinua, Ivan, mihinkään. Tiedän, että ajatusmaailmasi on juuri sopiva sinulle eikä kukaan voi sanoa toiselle, että "Näin tulee ajatella!" Halusin kuitenkin tuoda omia näkemyksiä esille - ehkä ne avaavat sinulle uusia ovia ja antavat lisää pohdintaa. Kysely ja kyseenalaistaminen on vain hyväksi, ei kaikkea pidä purematta niellä  Grin Lisäksi teet meille "elämänfilosofeille" haasteita pistämällä meidät pohtimaan ja selittämään ajatuksiamme. Se vahvistaa myös meitä  smitten
« Viimeksi muokattu: 22.11.2005 11:40:48 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
Ivan
Vieras
« Vastaus #31 : 22.11.2005 12:26:38 »

Lainaus
Aivan, siinä yksi elämän ja elämisen pointteja   Karman lisäksi kerätään myös kokemuksia tästä fyysisestä maaimasta.

No ei vaan pointti oli siinä että teille jeesuksille kaikki on ikävää ja kärsimystä.
Niin ja takaisin maksua.

Lainaus
Sanotaan, että mitään ei ole loppujen lopuksi päätetty Sinun puolestasi
Kuka sanoo?
Entäs kuka sanoo toisin?
Mistä tiedän keneen luottaa?

Lainaus
Elämänsuunnitelman tarkoitus on helpottaa karman maksamista, asioiden oppimista ja elämän kokemista
Järjestelmällisyys kuuluu mieleen, kuten ajatukset ja egokin.

Lainaus
Sanoit, että on olemassa Hyvää ja Pahaa
En vaan päättelin tekstistäsi.
Lue, äläkä kerro mitä tarkoitin.

Lainaus
Ehkä keskustelu Jumalasta
Noh missä tässä muka jumalasta keskusteltiin?
Liity tähän mitenkään.

Lainaus
Tällaista ihme filosofista pohdintaa näin aamutuimaan   En yritä käännyttää sinua, Ivan, mihinkään. Tiedän, että ajatusmaailmasi on juuri sopiva sinulle eikä kukaan voi sanoa toiselle, että "Näin tulee ajatella!"
En minäkään yritä käännyttää.
Ja olen varma että kunhan vielä vanhenet niin kyllä sinä vielä joskus ymmärrät.
Ja ehkäpä silloin ajatusten tilalla on hiljaisuus. (hymiö)
« Viimeksi muokattu: 22.11.2005 12:28:54 kirjoittanut Ivan » tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #32 : 22.11.2005 12:30:27 »

Lainaus
Ja olen varma että kunhan vielä vanhenet niin kyllä sinä joskus ymmärrät vielä.

Noh noh, eipäs mennä hekilökohtaisuuksiin arvostelemalla fyysistä ikää  Wink Sillähän ei ole mitään tekemistä henkisen iän kanssa. Voisin melkein sanoa, että tuollainen yleistäminen on loukkavaa : "Hän ei ole kuin tuon ja tuon ikäinen - ei hän voi tietää mitään tai ymmärtää elämää. Olenhan minä fyysisesti vanhempi, kokeneempi ja näin myös fiksumpi, pakostakin"  Embarrassed

Toivotan samaa myös sinulle! Kasvaminen (eli vanheneminen) kaikella tapaa on tärkeä asia.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2005 12:36:37 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #33 : 22.11.2005 12:41:41 »

Kuollut Kala:

Jakomielitaudista tulikin mieleen - entä jos sielun suunnitelmaan kuuluu elää elämänsä skitsofreenikkona. Olen miettiänyt vuosia mitä ne toiset persoonat pään sisällä silloin ovat?  Huh Joku sanoi, että kyseessä olisi liikaa avautunut kurkkuchakra, josta entisten elämien persoonat (joita olemme joskus fyysisesti olleet) pääsevät huutelemaan omiaan. Vihamielisiksi ne tekisi se, että ne olisivat kateellisia tämän elämän persoonalle. Periaatteessa ihan uskottava selitys, mutta toisaalta... en oikein usko siihen, että entisestä elämästä siirtyisi koko persoona mukaan tähän elämään, vaan tärkeimmät kokemukset, opit ja velat.

Sinulla oli hyvä näkemys karmaan (ja asiaan yleensä), joten kun nyt otit asian esille, haluaisin kuulla myös sinun näkemyksesi asiasta..  Wink

... vai olenko minä ainoa joka vaivaa päätään tällaisella?  Cheesy
tallennettu
Ivan
Vieras
« Vastaus #34 : 22.11.2005 12:53:02 »


Ja karma alkaa kuulostaa todella paljon vain kaikkien kärsivien lohduttelulta.
Sitä se jeesuskin harrasti.


mikä siinä alkaa kuulostamaan kärsievien lohduttelulta, karma on ikuinen laki, joka on.? ja joka on ihmisestä riippumatta. karma on asia joka täytyy ymmärtää, ainakin jossain määrin, ennenkuin sen voi edes 'hyväksyä'.. harvat ovat ne asiat jotka tulisi hyväksyä ilman ymmärrystä,, sehän olisi kai jonkinlaista sokeutta..

karma ilmenee meille ihmisille tässä fyysisessä maailmassa perimän sekä ulkoisen ympäristömme muodossa, joka taas on paljolti riippuvainen 'sisäisen ympäristömme' vaikutuksille, päätöksille sekä 'yleiseen tilaan', joka taas saa vaikutuksia tuosta ulkoisesta ympäristöstämme jonka olemme jokainen itsellemme luoneet.

Jeesuksen karma oli lohduttaa, parantaa, jakaa rakkautta jne. mutta kenenkään karma ei ole sama kuin toisen.. ellei ole sama henkilö sen toisen kanssa,, ja se taas taitaa mennä jo jakomielitaudin puolelle..

(:

No sillä tavalla, että sanotaan kun kärsit niin se on karmaa.
Sinun on täytynyt olla huono ihminen joskus aiemmin.
Älä vain herää katsomaan kärsimykseesi syitä omasta päästäsi yms.

Karma olkoon mutta minulla kiinnostaa missä tilanteessa ja missä mielentilassa tai tilattomuudessa voi varmuudella sanoa "se on karmaa".
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #35 : 22.11.2005 12:57:44 »

Lainaus
Karma olkoon mutta minulla kiinnostaa missä tilanteessa ja missä mielentilassa tai tilattomuudessa voi varmuudella sanoa "se on karmaa".

Ehdotus;
Mielen ja emootioiden, suvulta toiselle siirrettyjen traumojen, yhteiskunnallisten ulkoisten arvojen, moraalin yms alaisuudessa...kaksijakoisuudessa 'hyvään ja pahaan', siellä toimii ns.'karma'.

Muutoin ollaan yksinkertaisen syyn ja seurauksen alaisena, joka on tässä ja nyt. Vailla arvottamista ja jakoa 'hyvään ja pahaan'.

 Smiley
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #36 : 22.11.2005 13:48:53 »

Lainaus
Itsemurha antaa ihmiselle uniikin kokemuksen siitä, minkälaista on herätä painajaiseltakin tuntuneesta unestaan - elämänsä unesta.

Siten itsemurhakaan ei voi kuin palvella kehityksen monitahoista summautumista eteenpäin. Elämässä ei näet olekaan kyse läksynluvusta vaan sen muistamisesta, mikä toimii toisinkin - mukautuen toisenkinlaisiin valintoihin.

Totta, Omnima! Sielun kuuluu kokea myös itsemurhakuolema, sillä kokemuksien kerääminen on osa sielun tehtävää maan päällä. Tarkoitinkin, että en näe oikeaksi sitä, että jo kerran koettuaan itsemurhan ja ymmärrettyään sen, sielu voisi tehdä sen toiste ja saada siitä hhhmm... lisää henkisen kehityksen plussaa. Ehkä toinen itsemurha avaa sielun silmät ja Toiselle Tasolle päästyään se ajattelee "Ai hitto, nyt muistinkin miksi tätä ei olisi saanut tehdä!"  Cheesy Grin Itsemurhakuoleman kokemuksen jälkeen käsittääkseni sielu ei enää ns. hyödy tästä, vaan sille kerääntyy lisää ja lisää suorittamatonta karmaa, joka voi ilmetä erittäin raskaana maanpäällisenä elämänä.
tallennettu
Ivan
Vieras
« Vastaus #37 : 22.11.2005 14:35:01 »



No sillä tavalla, että sanotaan kun kärsit niin se on karmaa.
Sinun on täytynyt olla huono ihminen joskus aiemmin.
Älä vain herää katsomaan kärsimykseesi syitä omasta päästäsi yms.

Karma olkoon mutta minulla kiinnostaa missä tilanteessa ja missä mielentilassa tai tilattomuudessa voi varmuudella sanoa "se on karmaa".


koko Maailmankaikkeus on karmallinen, tai karminen.. kaikki mitä tapahtuu, tai on tapahtumatta on karmallista, karma määräytyy yksilön päätöksien/tekejon mukaan, eli ulkoinen ympäristö ja fyysinen minä määräytyvät karmallisesti, tekemisiemme kautta.

kaikki päätökset joita teemme johdattavat meitä johonkin suuntaan, ja tämän suunnan lisäksi karmaa, tai karmallista on se muuttuva ympäristö, joka ympärillämme kokoajan on.

kun potkaisee jalan seinään, on se karmaa (joka johtuu esimerkiksi siitä ettei ottanut seinän olemassaoloa/sijaintia huomioon = huomiotta jättäminen on karmaa=seuraus huomiotta jättämisestä on karmaa)

rakkaus on karmaa, samoin kuin on rakkauden puute, omat teot ja päätökset johdattavat meidät joko rakkauden luokse, tai pois sieltä..

karmaa on myös huono näkö, tai yliherkkä makuaisti,, fyysinen karmamme, tai fyysinen perimän kautta tullut karma= dna, on meidän karmaamme edellisistä elämistämme, kun taas fyysinen itseaiheutettu karma esim. treenatut vatsalihakset tai pilalle juotu maksa on tässä elämässä valinnoilla tehtyä fyysistä karmaamme..

 ----------------------

sitten on kollektiivinen karma joka on kaikilla niillä jotka kuuluvat tiettyyn kollektioon. esim. pakistanin maanjäristyksissä olleilla oli yhteinen, kollektiivinen karma kokea maanjäristys, ja menettää ystäviä, lähimmäisiä, omaisuutta jne.

ja niillä jotka menettivät henkensä, oli karma sellainen että he menettivät henkensä ko. tavalla, joka määräytyy paljolti taas edellisestä elämästä, mutta johon voi vaikuttaa oman karmansa puitteissa, eli juurikin niillä omilla valinnoilla ja päätöksillä..

jokainen tekee itse oman karmansa


karma=dna+ulkoinen ympäristö

karma on kokoajan

kaikki on karmallista

ja jos karmaa ei havaitse, ei ole kysymys karman olemassaolon puutteesta, vaan siitä ettei havaitsija kykene ko. asiaa havaitsemaan.

vaikka se onkin yhtä helppoa kuin, peiliin ja ympärilleen katseleminen

ymmärrys tuo karman, ymmärrys tuo vapauden karmasta,, ja sekin on karmallista

(:

Fatalismia sanon ma.

Kuollut kala=elephanti?

Ja nyt jos kaikki on karmaa niin mitä väliä sillä enää on?
tallennettu
Ivan
Vieras
« Vastaus #38 : 22.11.2005 14:38:31 »

Lainaus
Toiselle Tasolle päästyään se ajattelee "Ai hitto, nyt muistinkin miksi tätä ei olisi saanut tehdä!"

Entäs jos se onkin OK kolmannella tasolla?
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #39 : 22.11.2005 15:23:47 »

(Ah niin, ja Toinen sanassa "Toinen Taso" ei kuvaa lukumäärää vaan toista paikkaa.  Ei siis 2. Taso vaan toinen taso.  :Smiley)
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #40 : 22.11.2005 17:25:18 »

Heips!

Uskon jälleensyntymiseen, siinä elämien välillä sitten vietetään aikaa toisilla tasoillakin. Sielu jatkaa kiertoaan, kuolemaa ei ole. Fyysisen tason "kuolema" on vain sielun muuttuminen toiseen muotoon ja uusi syntymä jälleen tällainen muutos.

"Usko" on kyllä hieman hankala sana minun enää käyttää tässä yhteydessä, olen muistanut melkoisesti pätkittäisiä asioita menneistä elämistäni.

t. Eklektikko
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1057


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #41 : 22.11.2005 22:58:25 »

Buddhalta joskus kysyttiin sen jälkeen kun hän oli ilmoittanut
"Siirryn pari-nirvanaan 84 v ikäisenä, jos joku haluaa että
elän pidempään. Kertokaa ihmeessä"
Viimeinen osa kuitenkin jäi kuulematta eräiden sattumien summasta. Joka
oli karmaa.
Myöhemmin henkilö, joka oli kuullut alun. Meni kysymään Buddhalta:
"Mikset tapa itseäsi niin sinun ei tarvitsi odottaa luonnollista kuolemaa
vaan voit siirtyä heti pari-nirvanaan"

Buddha siihen tokaisi pyhässä viisaudessaan: "Olen vain työmies, joka tekee
töitä ja odottaa palkkapäiväänsä."
tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
remppa11
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 165



Profiili
« Vastaus #42 : 22.11.2005 23:01:52 »

Mä luotan siihen että elämä jatkuu uutena hahmona,ja siis synnymme uudelleen aina siihen asti kun olemme maalliset asiat oppineet ja virheemme korjanneet.Luotan satasella että jokainen ihminen on uudesti syntyvä ja kun hän sitten joskus ei enää maan päälle saavu,niin silloin on kaikki koettu ja hänen sielunsa on jäävä taivaan elin kaartiin. smitten
tallennettu

Elämässä on oltava suolaa ja sokeria ei se muutes pelaa!

Nouseva vaaka,aurinko kasosissa,kuu härässä,merkurius härässä.venus ravussa.mars härässä
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #43 : 23.11.2005 11:33:38 »

Lainaus
Mä luotan siihen että elämä jatkuu uutena hahmona,ja siis synnymme uudelleen aina siihen asti kun olemme maalliset asiat oppineet ja virheemme korjanneet.Luotan satasella että jokainen ihminen on uudesti syntyvä ja kun hän sitten joskus ei enää maan päälle saavu,niin silloin on kaikki koettu ja hänen sielunsa on jäävä taivaan elin kaartiin

Siinä kaunis ja simppeli yhteenveto tästä asiasta  smitten Samalla linjalla olen itsekin, ja varmasti meistä suurin osa täällä.
tallennettu
nataraja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 104


On matkustettava pitkä matka, syvälle sisimpään.


Profiili
« Vastaus #44 : 23.11.2005 18:44:42 »

Kun näitä ajatuksia päässäni pyörittelin, niin tulin siihen uskoon että kun ihminen kuolee, siirtyy hänen sielunsa taivaaseen tai tuonpuoleiseen tai miksi sitä haluammekaan nimittää. angel  Siellä sielu vielä jatkaa kasvuaan, kunnes on valmis syntymään uudelleen. Tuskinpa monenkaan meistä sielu olisi valmis samantien pomppaamaan eri elämästä suoraan toiseen.
Uskon, että myös sielun vielä maan päällä olevat ystävät tarvitsevat häntä surutyön loppuun viemiseksi jonkun aikaa hänen vielä ollessaan taivaassa.   smitten
tallennettu

Elämässä ei ole pahaa, on vain asioita joista meillä on tilaisuus ottaa oppia. Se, että käyttääkö tilaisuuden, on oma valintamme elämämme matkaan...
Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: