Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: riisua ja pukea omat nahkansa  (Luettu 7431 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
kooky
Vieras
« : 29.09.2006 23:17:34 »

 olin jossain huoneessa joka oli suhteellisen laaja, mutta ei korkea...ei siitä ehkä tarkemmin...jollain tavalla terveyskeskuksen tai autotallin sekoitus, ulkona vihreää kesäluontoa lehtevine puineen.

siellä minut vietiin jonkun henkilön luokese, joka kai oli jonkinlainen lääkäri tai kirurgi, muttei sitten kuitenkaan.

no, hän kuitenkin teki mulle jotain, avasi otsani ja hiusrajan väliin viillon, jotta pystyin riisumaan nahkani ja pintakerrokseni pois.

ihan kuin olisin riisuutunut omista nahkoistani, ja siitä tuli jotenkin sellainen täysin minun näköinen "sukelluspuku", kasvoineen, hiuksineen kaikkineen, vain sisus irrotettu. pukeutumisaukko oli vain otsassa, pään alueella.

sitten en muista mitä tapahtui...

seuraavaksi muistan kuinka saan nämä omat nahkani takaisin (näkymättömiin) käsiini, ja alan pukeutua niihin kuin sukkahousuihin tai haalareihin.

en tiedä yhtään, miltä "nyljetty" kehoni näyttää, hetken ajattelen sitä, ja en haluakaan tietää.mieleen tulee, että en halua katsoa peiliin ja nähdä jotain punaista veripintaa. peilejä ei kyllä olekaan lähettyvillä...enkä varmaan tunnistaisikaan itseäni. olenhan kasvoton. sillä ei tunnu kuitenkaan olevan kauheasti merkitystäkään, tiedän että minulla silti on kädet ja kaikki jäsenet, en kyllä muista nähneeni niitä, mutta tunnen ne.

tässä vaiheessa katson nahkapuvun päähän tehdystä aukosta sisään ja tarkastelen sitä, siellä näkyy punaista, jotain kudosta ja säikeitä, punaista ja välillä jotain vaaleita jänteitä...se näyttää olevan hyvin koossa. tässä vaiheessa tunnen hieman pelkoa siitä, etten pukeutuessani riko itseni sisäpintaa, vaikka niin että (näkymätön?) varpaani tarttuisi johonkin jänteeseen ja repisi omien nahkojeni sisäpuolta rikki. pelkään ehkä että en saa itseäni takaisin päälleni.

ojennan kuitenkin näkymättömän jalkani sisään nahkapukuun hyvin varovasti, yritän olla mahdollisimman huolellinen. pukeutuminen onnistuu, ja sitten olen taas nahkoissani.

joku, lääkäri kenties tunnustelee hiusrajaani tehtyä haavaa ja sulkee sitä. tunnustelen sitä itsekin kädelläni, jostain näen että se sinertää hieman. tässä vaiheessa pelkään, sitä sormella tunnustellessani, että pysyyköhän se kiinni, haava tuntuu vielä hieman irtonaiselta. että vaan kasvot pysyisivät päässä. tunnen itseni hieman heikoksi, kuin leikkauksen jälkeen.

sitten en muistakaan paljoa tapahtumia, palan kuitenkin samaan laajaan huoneeseen missä riisuutuminen tapahtui.

uni ei ollut missään vaiheessa ällöttävä tai painajaismainen. outo kylläkin.


ennen unta oli lähettänyt energiaa ja tuntenut jotenkin puhdasta rakkaudentunnetta sinne jonne sitä lähetin. tavallaan en edes kenellekään persoonalle, vaan sielulle...ja tunnelma ennen nukahtamista oli pikemminkin hyvä ja ehkä hieman "haltioitunut".

tuotti kuitenkin tälläisen unen, jossa oli aika karmaisevan näköisiä yksityiskohtia.

uni jätti voimakkaan latauksen sitä seuraavaan valveeseen. en edes osaa kuvailla, millaisen, mutta ei kuitenkaan ahdistavaa ja huonoa fiilistä. erikoisen.

 :Smiley? tuleeko kenellekään lonkalta mieleen mitä uni "kehoittaisi"?

se että keskiosa unessa oli ikäänkuin tyhjää, kun mulla ei ollut minä-pukua päällä. voisiko tälläinen uni kertoa siitä, että tietoisuus on käväissyt jossain kauempana siinä välissä, enkä edes voi muistaa mitä siellä tapahtui, vaan se vaikuttaa vain epämääräisenä tunteena.

kenelläkään vastaavanlaisia unikokemuksia?


« Viimeksi muokattu: 29.09.2006 23:23:09 kirjoittanut sign? » tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6600


Profiili WWW
« Vastaus #1 : 29.09.2006 23:31:04 »

käärmeen nahanluonti,uudistumiskyky,8 huone ja pluto,transiitteja?
miksi puit vanhan nahan päällesi?
pitikö sinun otsasi avulla tiedostaa ensin oma minuutesi paljaana ja sitten vetää vanha kuori suojaksi takaisin?
miksei uutta nahkaa ollut alla?
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #2 : 29.09.2006 23:59:52 »

 Olen samaa mielta Nikin kanssa, miksi loit uuden nahan, otsahan on kolmas silmamme-oletko liian itse kriittinen?
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #3 : 30.09.2006 00:03:00 »

käärmeen nahanluonti,uudistumiskyky,8 huone ja pluto,transiitteja?
miksi puit vanhan nahan päällesi?
pitikö sinun otsasi avulla tiedostaa ensin oma minuutesi paljaana ja sitten vetää vanha kuori suojaksi takaisin?
miksei uutta nahkaa ollut alla?

itseasiassa käärme oli ajatuksissa pyörinyt samoihin aikoihin  Huh edellisenä iltana ja tänään.

niin, vanha nahka takaisin... idiot2

unessa pikemminkin tuntui, että minulla ei ollut aineellista kehoa sen paikalla missä ois pitänyt olla luuranko ja lihakset, joten ei kai sitä kautta uutta nahkaakaan.liikkeet kyllä tunsin.

unen keskellä oli kuitenkin sellainen pätkä josta en muista, ja siinäkin tapahtui jotakin, koska minun piti sitä varten poistua nahkoista.

sen muistan, että oli pelko, että jään aineettomaksi ja kasvottomaksi, persoonattomaksi kummitukseksi jos en onnistu kunnialla pukeutumaan nahkoihini takaisin niin että saan muodon.

ehkä siis vieläkin liitän persoonallisuuteni liiaksi liittymään ulkoiseen, enkä siihen mikä on nahkoista riippumaton ja jota on paljon vaikeampi ymmärtää.

en tiedä...

transiittipluto on kyllä vielä yhtymässä neptunukseeni 8 huoneessa...kahdella asteella ohittanut tarkan.

muuttumista uni kyllä varmaan symboloi. olen ollut varmaan pettynyt siihen, miten huono olen muuttumaan oikeasti...tarraan ja tarraan vanhaan. tai sitten olen vaan hitaampi kuin haluaisin.

toivoisin olevani hieman repäisevämpi tai ajattelemattomampi...suoraviivaisempi.olen liian laaja etten saa muutosta aikaiseksi ja toisaalta liian suppea että itsepintaisesti jäkitän jotain yhtä asiaa tapahtuvaksi.

hmmm...mietiskelempä lisää.

kiitos Smiley
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #4 : 30.09.2006 00:05:34 »

Olen samaa mielta Nikin kanssa, miksi loit uuden nahan, otsahan on kolmas silmamme-oletko liian itse kriittinen?

olen varmasti...ja jään sen takia paikalleen.

kolmas silmä on mielenkiintoinen pointti.

en tosiaankaan tiedä miksi pukeuduin vanhaan...uuttakaan nahkaa ei ollut ilmestynyt mistään, ja entisen alla oli pelkkä kummitus Cry :Smiley Tongue


mutta kiitos sinullekin Diamond Smiley
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #5 : 30.09.2006 00:07:49 »

joops...kaipa se on itsepintainen muutoksen pelko. :Smiley
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #6 : 30.09.2006 00:14:22 »

Itsepintainen muutoksen pelko-sitahan 3:s silma on=itsekritiikkia.
Ala pelkaa, luo uusi nahka vaikka mielikuvituksella!!!
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #7 : 30.09.2006 00:28:34 »

 Smiley

kiittää.

yritän kovasti. pitäisköhän uudistaa tätä tosielämän nahkaakin jollain tavalla...uutta ilmettä tai jotain. sisäinen ja ulkoinen käsi kädessä...
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #8 : 30.09.2006 00:35:36 »

Aika jannaa vastasin ennenkuin sain viestisi-eli se on TOTTA!
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6600


Profiili WWW
« Vastaus #9 : 05.10.2006 14:05:27 »

tr  pluto aspect_con neptunus 8 huoneessa ja alitajuinen kuolemanpelko nostaa päätänsä kummasti ja pistää etsimään
"pelastusta"...
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #10 : 12.10.2006 03:49:45 »

tr  pluto aspect_con neptunus 8 huoneessa ja alitajuinen kuolemanpelko nostaa päätänsä kummasti ja pistää etsimään
"pelastusta"...


totta, mutta ei pelastusta."pelastus" kuuluu mun mielestä kristinuskon jämäsymboliikkaan. mieluumminkin  hyväksymistä ja kohtaamista. Smiley

kun ei oo mitään miltä pitäis pelastua. syntymä ja kuolema on vaan siirtymävaiheita, ja aihe koskettaa kaikkia. ei kukaan voi niiltä pelastua.

mikäs sen tasa-arvoisempaa toisaalta. Wink

mutta kysymys kuuluukin: mitä teemme tässä välissä ja miksi?
« Viimeksi muokattu: 12.10.2006 03:58:28 kirjoittanut sign » tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6600


Profiili WWW
« Vastaus #11 : 12.10.2006 16:38:42 »

vastikään väittelin isän kanssa ja sanoin että elämässähän ei ole muuta
PAKKOA kuin syntymä ja kuolema ja hän siihen oikein apaattisen päivän
kunniaksi sanoi että niin ja siinä välillä ei olekaan mitään..
mutta en aatellutkaan kristinuskoa vaan mitä hyvänsä mikä pelastaa minuuden,sen olemassaolohan oli jotenkin uhattuna,
minuus paljaana ilman kuorta,ilman nahkoja,
aattelin että siinä on voinut tulla pelko liukenemisesta äärettömään,
olemassaolon katoaminen,siksi puit niin äkisti nahkasi takaisin,
siirryit etsimään vastauksia muualta,halusit vahvistusta minuudellesi,
olenhan olemassa ,olenhan

ja mitäkö tässä välissä,
olen samaa mieltä allekirjoituksesi kanssa,
tehtävämme on kumota kuunmalja huulillemme,
siinä se
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #12 : 13.10.2006 01:35:28 »

Kiitos sydämellisesti Nikki kirjoituksestasi.puet sen niin aisteja yhdistävällä tavalla sanoiksi.runollisesti ja kuvallisesti mutta ytimeen, asioista.

vastaan myöhemmin...nyt ei ole vielä kiteytynyt. tottakai muutkin voi heittää ajatuksia.

minä oon miettinyt paljon nyt ns. "vanhuksia" sekä myös lapsia. minusta pitäis hyvästellä lähtevä ihminen kauniisti, ja tarjota huomiota fyysisesti jo vanhalle ihmiselle, koska silloin tarvitsee fyysistä tukea...mutta silloin on paljon annettavaa "henkisesti".

joo, palaan tulkintaasi myöhemmin.

kiitos...nyt täytyy olla hiljaa, en halua tehdä vanhoja virheitäni eli puhua suunapäänä välittämättä oikeasta ajoituksesta.


kuitenkin tuntuu, että rauha on jo täällä.
tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #13 : 13.10.2006 08:41:35 »

Onpas voimakkaan tuntuinen uni. Ei kuvauksestasi tullutkaan missään vaiheessa ällöttävä tunne. Mutta juurikin voimakas.

Mietin samoja asioita mitä täällä olette jo pohtineetkin.

Toisaalta jospa vanhalla minälläsi on sinulle vielä opetettavaa kun sitä uutta nahkaa ei ilmestynyt vaan "pukeuduit" vanhaan takaisin.

Että en minä sitä silkaksi muutoksen peloksi kutsuisi.  :Smiley
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #14 : 13.10.2006 14:19:01 »

tulin taas kurkkimaan kun en malttanut olla kauaa poissa crazy2


Lilja-82 tulkinnassasi on vinha perä mulle, koska se osuu hyvin lähelle sitä miten myöhemmin itse koin sisäisessä tulkinnassani.

nimenomaan se, että puin vanhat nahat kertoi mulle realismista konkreettisen maailman tasolla....sehän ON totta, että nää samat nahat mulla on käytössä tähän elämään.

tavallaan tuo uni oli ennenuni. en koe tarvetta siitä puolesta puhua tässä julkisesti.

koitan oppia siivilöimään asioita jotka kuuluu vain mulle eikä oo tarkotettu huudeltaviksi jokapaikassa.

kiitti Lilja, vahvistit sitä omaa näkemystäni unesta mistä en ollut puhunut.

« Viimeksi muokattu: 13.10.2006 14:21:19 kirjoittanut sign9 » tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: