Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Keskinkertaisuus  (Luettu 11128 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Aion
Vieras
« : 26.09.2006 09:46:18 »

Keskinkertaisuus

on ollut minulle kirosana.

En ole ikinä pyrkinyt keskinkertaisuuteen,
en ole edustanut keskinkertaisuutta
enkä edes hyväksynyt mitään keskinkertaista itsessäni.

Silti on todettava,
että on hyväksyttävä itsessään
se tavallisuus, huomaamattomuus
ja keskinkertaisuuskin  buck2

Ei olisi pakko päteä, näkyä, kokea
enemmän kuin muut.
Ei muiden,
eikä varsinkaan itsensä silmissä.

Keskinkertaisuuden karttaminen
on ylpeyttä tai itsetunnon pönkitystä
sillä että muka ¨on enemmän kuin muut¨.

Sen vastapooli
- keskinkertaisuuteen pyrkiminenkin
kertoo omista riittämättömyyksistään ja
peloistaan.

-------
Kertokaa,
mitä Teille on keskinkertaisuus
tai tavallisuus,
onko se tuttua, turvallista,
vaiko tylsää ja latistavaa? Huh



tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #1 : 26.09.2006 10:00:03 »

Keskinkertaisuus...Mitäkö se tarkoittaa minun mielestäni  coolsmiley

Se on mielestäni jotain sellaista, mihin ihmisiä on yritetty kasvattaa jo vuosisatojen ajan...

Keskinkertainen ihminen on hajuton, väritön, mauton
ja toimii kuten hänen odotetaan toimivan. Hän toimii toisten ihmisten suunnittelemien käytösmallien ja -tapojen mukaisesti, vaikka hänen sisällään pieni (jumalainen) ääni sanoisikin, että se ei ole oikein.

Keskinkertaisena oleminen on loukkaus jumaluuttamme kohtaan.

Jokainen meistä on luotu erilaiseksi, ainutlaatuiseksi, ja olemme täällä ottamassa sen oman ainutlaatuisuutemme käyttöön. Kun olemme sen kautta kokeneet itsemme, palamme alkulähteeseen.
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #2 : 26.09.2006 12:22:33 »

Keskinkertaisuus on pyhä yksinkertaisuus. Se on sulautumista massaan ettei vain erottuisi muista ja saisi ylpeän leimaa. On helppoa olla keskinkertainen, mutta se ei tuo tyydytystä itselleen, jos ei oikeasti ole keskinkertainen.  Smiley
tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #3 : 26.09.2006 13:27:55 »

Kukaan meistä ei oo erityinen, mutta jokainen on ainutlaatuinen. On vähättelevää kutsua itseään keskinkertaiseks.

Mulle keskinkertaisuus on yhtä ku helppous. On niin helppoo olla näkymätön ja huomaamaton "tavis". Paljon haastavampaa on myöntää olevansa muutakin kuin se mitä ego meille kertoo ja kurottaa korkeammalle pyrkien täyttään se tehtävä, jota varten me oikeesti ollaan tänne tultu.
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #4 : 26.09.2006 13:57:28 »

Keskinkertaisuus on harhaa!

Oli ihmisen työ miten keskitasoista tahansa ja hänen koko elämänsä raamit 'keskinkertaiset', käyttäytyminen huomaamatonta, niin hän saattaa olla täällä suorittamassa jotain erittäin haastavaa ja suurta universaalia tehtävää - ajatustasollaan, jolle emme näe...

Ajatelkaamme vaikka Madonnaa, supernaista, jonka pakarat ovat näin keski-ikäisenä vielä kuin teinitytöllä... Siellä hän roikkuu ristillä miljoonien ihmisten edessä ja laulaa... Välillä tanssii jumppatrikoissa... Discopallojen keskellä, joissa on aitoja timantteja... Kun on rahaa, niin saa (kaikkea hyödyllistä..)... Hän on kaikkea muuta kuin keskinkertainen. Onko hän PAREMPI?!  uglystupid2

Tässä on nyt kyse ihmisten paremmuusvertailusta.

Se aloitetaan jo tarhassa, "sä osaat piirtää paremmin kun mä"... Parin vuoden päästä, eli koulussa, tästä "paremmuudesta" aletaan palkitsemaan kehuin ja numeroin.

Kaikilla meillä on syöpynyt mieliimme vanhempiemme, opettajiemme, median yms. auktoriteettien luoma kuva ihanneihmisestä, joka kaikkien tulisi pyrkiä olla. Hyvännäköinen, reipas, kohtelias, liikunnallinen, aktiivinen, menestynyt työssään, perheellinen, hyvätuloinen, sosiaalinen.... Entäpä ne ihmiset, jotka eivät synny hyvännäköisiksi? Eivät halua perhettä? Eivät ole sosiaalisia luonteita?
« Viimeksi muokattu: 26.09.2006 23:44:59 kirjoittanut valonkantaja » tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #5 : 26.09.2006 23:38:12 »

Keskinkertaisena kuljen massan mukana, olen ja en ole!

Mieluummin yksinkertainen, kiitos!  coolsmiley
tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #6 : 26.09.2006 23:54:03 »

Minä olen mennyt aina rimaa hipoen... koska sellaiset katoavat asiat eivät minua hirmuisesti kiinnosta...  buck2

Yksinkertaisuuteen minäkin pyrin.  smitten
tallennettu
the_planet
Vieras
« Vastaus #7 : 26.09.2006 23:55:30 »

Ei keskinkertaista ole olemassakaan, ihmiset vaan vähättelevät yleensä itseään, joskus toisiaan. Eli kai keskinkertaisuus on sitten jonkinlainen vähättelystä syntyvä tuote, joka on olemassa vain hetkiä.  crazy2
tallennettu
maarita
Astroholisti
*****
Viestejä: 1080



Profiili
« Vastaus #8 : 26.09.2006 23:59:27 »



Jokainen on hyvä jossakin, tai joissakin asioissa.


 smitten    maarita          smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #9 : 26.09.2006 23:59:47 »

Olen pyrkinyt siihen, että suoriutuisin kaikista velvollisuuksistani suht hyvin... Kunnianhimoinen olen vain "sydämen asioissa", todellisissa intohimoissa, joita minulle on piirtäminen/maalaaminen, kirjoittaminen ja nyt tämä ammattiin kasvaminen. Huom. koulu ei ole ikinä aiemmin ollut intohimoni! Paitsi ehkä ala-asteella... Smiley

Muuten kuulunkin näihin rimanhipojiin... Teen kaiken hutiloiden ja keskinkertaisesti... Grin Ulkonäköni ja pukeutumisenikin on keskinkertaista!  Wink
tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #10 : 27.09.2006 00:00:03 »

niin no varmaan pitäisi nyt määritellä, mitä tuo sana pitää sisällään...
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #11 : 27.09.2006 00:02:01 »

Tekee mieli leikkiä noilla sanoilla:
yksinkertainen, keskinkertainen, monikertainen tai kaksinkertainen tai useakertainen...mikä se kolmas oikein on. Monimutkainenko?

Mutta ihan tosissaan. Mitä on keskinkertainen? Eikä yhteiskunta pyri, että olisimme kaikki kuka kuinkin keskinkertaisia? Samaa muottia. Onneksi jotkut jäävät sopivasti vähän jälkeen tai jotkut jopa rikkovat muotin tai eivät sellaista edes huomaakaan ja kulkevat omia teitänsä.
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #12 : 27.09.2006 00:05:46 »

Ei mitään "keskinkertaista" olekaan! Naurettava ilmaus! Ainakin kun ajatellaan ihmistä... Me olemme kaikki ainutlaatuisia....  smitten
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #13 : 27.09.2006 00:09:08 »

Siinäpä se, ainutkertainen....ainutlaatuinen!  Smiley
tallennettu
maarita
Astroholisti
*****
Viestejä: 1080



Profiili
« Vastaus #14 : 27.09.2006 00:09:44 »


Osuit naulan kantaan! angel


 smitten    maarita           smitten


tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: