Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Korkeampi minä  (Luettu 10104 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lilja-82
Vieras
« : 25.09.2006 19:31:06 »

Niin aloin miettiin, että mikä se oikeestaan on...

Mietin, että oonko koskaan saanu siitä kokemusta?

Sitten tajusin, että kyllä. En meditoidessa tai joogatessa tms. mutta lukiessa ja kuunnellessani musiikkia, josta pidän kovasti, katsellessani maalauksia, mutta siis ennen kaikkea lukiessani.

Ehkä nämä kokemukset ovat juuri niitä, jotka ovat saaneet minut ajattelemaan että elämäntehtäväni liittyy vahvasti taiteisiin ja varsinkin kirjallisuuteen, vaikka en itse koskaan olisi kirjailija tai muusikko.

Hmm, koen siis että ammatinvalintaani ohjaa vahvasti korkeampi minäni ja siitä elämänalueesta en ole lainkaan huolissani. Päinvastoin erittäin luottavainen.

Mietin sitten millä alueilla on eniten ongelmia. No läheiset ihmissuhteet. Kas, niillä kun en usko että on mitään tekemistä korkeamman minäni kanssa. Eikä se todellakaan ohjaa sillä alueella valintojani ja voitte kuvitella mitä on yrittää ihmissuhteissa suunnistaa vain egon ja alitajuisten patoumien avulla.  buck2

Eli kysyisinkin mitenkä saisin korkeamman minäni ohjaukseen myös yksityiset ihmissuhteeni? koska se olisi ainoa keino, jolla voisin luottaa ja uskoa itseeni silläkin alueella. Ja tällä hetkellä se on äärimmäisen tärkeä alue. Kun näitä uusia energioita nyt on niin paljon ilmassa niin korkeampi minäni ei enää salli että ihmissuhteissa seilaan miten sattuu kun kuitenkin työelämässä suuntani on selkeä ja kirkas. Nämä täytyisi saada tasapainoon. Mutta miten?

Niin ja miten te muut olette kokeneet korkeamman minänne?
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti

Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:

Profiili
« Vastaus #1 : 25.09.2006 20:25:51 »

Hmm...
Palautahan mieleesi tilanne, jolloin koit korkeamman minäsi ohjausta;
miltä se tuntui?

Seuraavan kerran joutuessasi valintatilanteeseen missä tahansa elämän osa-alueella, puntaroidessasi eri vaihtoehtoja, etsi tätä samaa tuntemusta.
Se kertoo sinulle korkeamman minäsi ohjauksen.
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #2 : 25.09.2006 20:53:49 »

Nuorena yritin järkeillä. Muun muassa kun katselin ympärilläni olevia taiteilijoita, jotka lopulta joutuivat osaksi yhteiskunnan huostaan, ajattelin, että hui, ei ikinä. Minusta pitää tulla 'kunnon' ihminen. Siis merkonomi tekemään oikeaa työtä.

Kielsin itseltäni sen jonkin, mitä voisi kutsua sisäiseksi kutsumukseksi.

Ehei!!! Grin Ei järki voittanut, vaikka yritti. Pian olin taas taiteen parissa ja haaveilin vaikka mistä. Ja tunsin eläväni!

Siinä jossakin korkein minä puuttuu aina elämän kulkuun.

Vaikeat ihmissuhteet...ovat myös itsensä peilaamista heistä. Voihan se kuitenkin olla, että se korkein minäkin niitä kutsuu puoleensa, koska niiden kanssa tulee olla vuorovaikutuksessa oppiakseen ja tunteakseen itseään. Ja usko vain, kun tiettyjä taistelutantereita käy läpi, niin kohtaa jotakin uskomatonta!  smitten

Tätä toivon sinulle...
tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #3 : 25.09.2006 21:16:15 »

Kiitos teille!  smitten

Hassua luin "sattumalta" kirjaa jossa puhuttiin juuri tuosta mitä kirjoitinkin...

Hmm, ehkäpä se korkeampi minäni ei ole jättänytkään minua yksin ihmissuhteideni kanssa vaan on koko ajan niitä ohjaillut, vaikka en sitä ole huomannut.  Huh

Mutta nyt huomaan, koska ilmeisesti se yrittää viestiä, että on muutoksen aika.
Mitä ihmissuhteisiin tulee niin mulla on nyt sellanen olo, että en tiedä koska tai miten, mutta jostain mun olkapäähäni läiskähtää se ensimmäinen lumihiutale, josta lopulta alkaa muodostuun valtava lumivyöry, joka muuttaa mun ihmissuhteeni täysin ja totaalisesti.

Niin ja ensilumi on hentoo... voin kuvitella että "NYT" mutta sitten se lumi sulaakin pois... mutta vähitellen...

Mulle tuli yhtäkkiä päivällä mieleen numero 7 ja että vielä ei oo toiminnan aika... Se oli hyvin yksinkertainen ja selkeä viesti ja sai aikaan rauhallisen ja hyvän olon. Ehkä se oli korkeampi minäni.

smitten
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 25.09.2006 23:56:47 »

Kiss   angel    smitten

Olettaisin silloin kohdanneeni ns; korkeamman ITSENI.

Olin huolissani autoni renkaista, ei ollut varaa,

uusiin ja kaikki muukin elämä oli sopivasti

sekaisin, olin valtavan autorengaskasan

keskellä ja sain valita mitä halusin.

En vain muistanut mitä sieltä hain.

Vanha mies tuli luokseni ja

viestitti, ettei mitään

hätää, ja renkaat

löytyy.  angel

tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #5 : 28.09.2006 08:24:30 »

Siinapa se, kun looginen mina taistelee korkeampaa minaa vastaa- niin eipa elama aina ole mukavaa.
Itsellani tama looginen mina oli kauan etuasemassa, mutta sitten antauduin korkeamman minan haltuun ja vastaukset alkoivat tulla itsestaan  smitten
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #6 : 28.09.2006 08:31:42 »

Minä olen itseni kanssa vaihtanut nuo sanat "Korkeampi minä" "Todellinen minä" sanoihin.
Koen itselleni silloin helpommaksi tunnistaa se itsessäni kuin tuon "Korkeampi minä" käsitteen kautta.

Todellinen minäni on kaikkea mitä olen, eikä jokin yksi osa minua, jota tavoitellen kulkisin elämääni eteenpäin. Sellainen ei sopinut minälleni ollenkaan.  Wink Johti jopa välillä kauemmaksikin "Todellisesta minästäni".

"Todellisen minäni" voin tavoittaa ihan koska vain, se ei ole mistään harjoitteista, tietojeni laajuudesta, kehittyneisyydestäni tai kehittymättömyydestäni yms kiinni. Se vaatii vain oman itsen kokonaisuuden hyväksymistä tässä hetkessä juuri sellaisena kuin on ja olen.
 Smiley

tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #7 : 07.10.2006 22:00:12 »

Mielenkiintoista. Pitäisikö tästä lähin alkaa meditoimaan vaikka sitä "kokonaista minääni"  :Smiley  Grin Ihan totta, jokaiselle aukee nuo asiat vähä eri sanoin tai käsittein.

Minulle taas tulee todellisesta minästä mieleen ikävä egoni kaiku siitä, että vain tämä materia ja mitä viidellä aistillani havaitsen on todellista jne. jne...

Kun kutsun korkeampaa minääni niin se on heti "arjen yläpuolella" ja tuntuu ylevämmältä. Muistuttaa minua heti siitä, että olen muutakin kuin tämä keho ja mieli...

Jokainen voi kutsua itseään ihan sillä nimellä kuin haluaa.  Wink  Smiley

smitten smitten
tallennettu
Kaarina Niro
Vieras
« Vastaus #8 : 07.10.2006 22:22:15 »

Aika hyvin hokattu, Lilja-82! Sillä ajatus on se tärkein eikä se sana, joka aina voi tarkoittaa jollekin jotain toista kuin itseilleni.  Wink smitten
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #9 : 09.10.2006 05:29:03 »

knuppel2  police

NO, siitähän ei suomalaista erota edes poliisi,

eikä virkavalta.

crazy2

tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Astrobug
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #10 : 09.10.2006 09:16:01 »

Olen ymmärtänyt niin, että "korkeampi minä" on yhtä kuin henkinen sielu, joka on se varsinainen "minä" ihmisen ruumiissa. Cheesy Erilaisissa elämäntilanteissa voi pyrkiä asettumaan tarkkailijan asemaan. Eli kun eteen tulee jokin probleema, niin tilannetta voi tarkkailla tutkimalla omia ruumiin tuntemuksia, mielessä liikkuvia ajatuksia jne. Siinä tilassa ollaan yhteydessä "korkeampaan minään" ja sitä kautta tilanteeseen voi löytyä sopiva ratkaisu. Cool
tallennettu

(http://animalscrazysmiles.pcdingo.net/images/budgerigar.gif)   (http://animalscrazysmiles.pcdingo.net/images/bird3.gif) (http://animalscrazysmiles.pcdingo.net/images/budgerigar.gif)
Ikitosi
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #11 : 09.10.2006 20:11:14 »

Korkeampi minä katselee tilannetta sielun tasolta, ihmisyyden emootioiden yläpuolelta; pidemmällä perspektiivillä, laajemmalla näkemyksellä  coolsmiley
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #12 : 09.10.2006 20:31:07 »

On lohduttavaa uskoa korkeampaan minään.

Eli ajatella, että tosiaan 'minäkin' löytyy eri tasoilta, jotka ovat joskus vielä kohdattavissa ja saavutettavissa.

Alempi mieli, ylempi mieli
Alempi tunne-elämä, ylempi tunne-elämä

ja

näitä jakojahan löytyy vaikka kuinka kun kirjoja lukee ja niillä on monia nimiä.
tallennettu
Mio
Astroholisti

Ea Mai

Profiili
« Vastaus #13 : 09.10.2006 20:52:26 »

Ja kuitenkin kaikki nuo käsitteet ja määritteet ylemmistä/alemmista korkeammista/matalammista minuuden muodoista soveltuvat ja sisältyvät Yhteen Entiteettiin, joka Multiversaalisesti levinneiden Olentojen kanssa Elämää Luovat!  smitten
« Viimeksi muokattu: 09.10.2006 20:56:13 kirjoittanut Lumor » tallennettu

The clay of reality is molded in dreams
Ikitosi
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #14 : 09.10.2006 20:56:09 »

Ja kuitenkin kaikki nuo käsitteet ja määritteet ylemmistä/alemmista korkeammista/matalammista minuuksista soveltuvat ja sisältyvät Yhteen Entiteettiin, joka Multiversaalien Olentojen kanssa Elämää Luovat!  smitten

Yksi kaikkien– ja kaikki Yhden puolesta!
 smitten smitten smitten
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  

Siirry: