Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Olet jo perillä - Eri teitä perille  (Luettu 4124 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
mermeli
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« : 12.11.2005 13:37:59 »

Kirjauduin eilen tänne sivustoille ensimmäistä kertaa. Hieman hämmentyneenä olen lueskellut erilaisia viestejä ja omaa karttaani. Astrologiaan olen tutustunut hieman, joskus 20 vuotta sitten, tilaamalla kartan ja siihen liittyvän henkilökohtaisen tulkinnan. Sen jälkeen valitsin hieman toisenlaisen tien itsetutkiskelussa. Olen ollut intohimoisen kiinnostunut ymmärtämään ihmistä ja tehnyt työtä eri tavoin valitsemani suunnan eteen.

Valitsemallani tiellä olen törmännyt kirjoihin jotka ovat minulle tällä hetkellä merkittäviä löytöjä:
Olet jo perillä - tietoisen läsnäolon taito, Jon Kabat-Zinn
Havahtuminen, Anthony de Mello
Läsnäolon voima, Eckhart Tolle
Voiman ja ilon käsikirja, Helinä Siikala

Kaikki edellä mainitsemani kirjat käsittelevät ihmisen mahdollisuutta herätä elämänsä tähän hetkeen. Tietoisuuden lisääntyminen ja egon vallasta vapautuminen ovat myös kaikkien em. kirjojen viestejä.

Unet ja niiden ymmärtäminen - elämyksellinen oivaltaminen, ei niinkään niiden tietoinen älyllinen analysointi, ovat minulle tärkeitä sisäisyyteni viestejä. Käytän niiden yhteydessä menetelmää, jossa nähdyt unet ja välittömästi eletty arki yhdisteään. Menetelmän avulla unet pyritään palauttamaan unennäkijälle itselleen, kukaan ulkopuolinen auktoriteetti ei tulkitse toisen unia. Voimme auttaa unennäkijää löytämään unien tunnemerkitykset ja erilaisten symbolien henkilökohtaiset merkitykset, jotta unen viesti voi avautua elämyksellisesti unennäkijälle.

En ymmärrä juuri mitään näistä astrologisista merkeistä ja niiden vaikutuksista toisiinsa, mutta tunnistan kyllä itseni sen työn perusteella mitä olen tehnyt toista tietä kulkiessani ja myös sen luonneanalyysin perusteella mikä omilta sivuilta löytyi.

Tällä sivustolla vierailevat ihmiset ovat ymmärrykseni mukaan ihmisiä, jotka ovat kiinnostuneita lisäämään itseymmärrystään, joka ei ole tässä pinnallisessa kiireen ja liiallisen tietokuormituksen sekä ilon puutteen maailmassamme muodikasta. Ajassamme Pullistelevat Egot kiitävät hurjaa vauhtia ahmien ja kahmien itselleen enemmän ja enemmän yhteisen kauniin maailmamme luonnovaroista ja muista resursseita. Pysähtyminen, hiljaisuus ja sisäänpäinkatsominen ovat oikein pulleaksi paisuneelle Egolle kauhistus.

Kulkemamme tiet saattavat olla hyvinkin erilaisia, mutta eri teitä pitkin pääsee perille "Tähän läsnäolevaan hetkeen".

Voisin liittää tähän joitakin merkkejä kartastani, mutta kun en niistä riittävästi ymmärrä niin se jää nyt tekemättä.

mermeli
« Viimeksi muokattu: 13.11.2005 19:38:22 kirjoittanut mermeli » tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: