Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Millainen on sideerinen kalat?  (Luettu 9212 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Gimmy
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« : 12.11.2005 07:59:59 »

Hei!

Voisitko Harschi kertoa millainen on sideerinen kalat, aurinkomerkkinä ja toki nousumerkkinäkin.

Gimmy
tallennettu
SatAqu
Vieras
« Vastaus #1 : 12.11.2005 13:36:50 »

Gimmy,

En puhu omista näkemyksistäni, vaan annan veda-astrologi Frawleyn jatkaa:

"Kalat on negatiivinen Jupiterin merkki, muuttuva vesi. Se näyttää kaikkien mahdollisuuksien täydellistä ilmaisua, mutta ei välttämättä niiden kunnollista yhteensulautumista.

Kalat ovat emotionaalisia, laajentumiskykyisiä, intuitiivisia ja mielikuvituksekkaita. He ovat innostuneita, mutta eivät aina viisaalla tavalla. He haluavat vaikuttaa muihin, mutta ovat itse helposti vaikutuksille alttiita ja saattavat olla haavoittuvia ja hetkellisiä. He ovat ystävällisiä ja kommunikatiivisia ja tulevat toimeen monien ihmisten kanssa. He saattavat helposti tulla riippuvaisiksi tai tehdä muut riippuvaisiksi heistä.

Kalat ovat sentimentaalisia ja helposti liikuttuneita tunteissaan, myös ne Kalat jotka eivät ole välkkyjä. He ovat ystävällisiä ja myötätuntoisia, mutta voivat olla helposti sympatian ja säälin liikuttamia. Kun he ovat turhautuneita elämässään, he usein kehittävät itsesääliä. He ovat yleensä kiinnittyneitä menneisyyteen hyvässä tai pahassa ja saattavat hyväksyä kultturiset tai uskonnolliset arvot johon ovat syntyneet. Kuitenkin, he ovat alttiita lähetystyön kaltaiselle vaikutteille ja pitävät uskon osoituksista. He pitävät seremoniosta ja rituaaleista, nauttivat musiikista ja ovat itse hyviä muusikoita.

Kaloista usein puuttuu rajoja eikä heillä ole tarpeeksi selkeyttä ja käytännöllisyyttä. He saattavat olla epämääräisä, heistä on vaikea pitää kiinni, ja käyttäytyvät miellyttääkseen muita tai kuvastavat hetkellistä tilannekohtaisuutta. Muuttuvana ja emotionaalisena merkkinä he ovat alttiita tunnepohjaiseen levottomuuteen ja saattavat omata herkän ruuansulatuselimistän tai hermoston. He eivät ole useinkaan hyviä johtajia, mutta ovat hyviä seuraajia tai promotoijia.

Kaloilta voi puuttua itseluottamusta tai he omaavat liian monia epäkäytännöllisiä ideoita, vaikka he haluaisivatkin saavuttaa paljon elämässään. He voivat tulla riippuvaisiksi sokerista tai alkoholista ja usein tarvitsevat tunnustusta tai hyväksytyksi tulemista. Kalojen tarvitsee kontrolloida mielikuvitustaan tai kehittää enemmän arvostelukykyään. Kun he tekevät tämän, he voivat kuvastaa sielun luovaa iloa."


Mikä siinä on, kun nämä Kalojen luonteenkuvaukset ovat aina niin negatiivisia? Minusta sideeriset Kalat ovat kilttejä ja kivoja.

Terv.
« Viimeksi muokattu: 12.11.2005 16:12:27 kirjoittanut SatAqu » tallennettu
Gimmy
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #2 : 12.11.2005 14:57:49 »

Kiitos, SatAqu!

Siis wow... that's me...
Olisihan se kiva olla aktiivinen ja reipas oinas, mutta kun minä olen oikeasti tällainen kala-tyyppi... aurinko ja kuu kaloissa... no onneksi ascendenttina on se vaaka, joka tuo kummasti ryhtiä!
 knuppel2
Mutta tuo menneisyyteen kiinnittyminen, minä jos kuka olen oikea säilömisen mestari, mulla täytyy olla kontaktit olemassa kaikkiin minulle tärkeisiin ihmisiin... ja tuosta liiallisesta miellyttämisen halusta, ja tunnustuksen hakemisesta olen saanut tarpeekseni... ja siihen on usein liittynyt nuorempana myös esim. viinaksien kanssa läträämistä...

En minä koe tuota tulkintaa pelkästään negatiiviseksi; tällaisena voi saada paljon hyviäkin asioita aikaiseksi, kunhan muistaa huolehtia omasta hyvinvoinnistaan eikä anna aaltojen viedä ihan minne vaan...

Millainen kumppani olisi tällaiselle persoonalle hyväksi?
Mulla on seiskahuoneessa mars oinaassa. Oinaassa ovat myös merkurius, venus, mars ja saturnus.

Ymmärsin aluksi, että nousu vaa'alla oinas kokonaisuudessaan on seiskahuone, mutta kartan mukaan merkurius ja venus on vitosessa ja saturnus kutosessa ja tuo mars siis seiskassa.
tallennettu
Harschi
Vieras
« Vastaus #3 : 12.11.2005 17:31:05 »

Millainen kumppani olisi tällaiselle persoonalle hyväksi?
Mulla on seiskahuoneessa mars oinaassa.

Mars seiskahuoneessa merkitsee ns kuja-doshaa eli marsin ahdistusta (affliktiota), joka vaikuttaa erityisesti ihmissuhteisiin. Se on kuitenkin aika yleinen kuvio, eikä mikään tuomiopäivän merkki. Mars seiskahuoneessa näyttäisi mun havaintojen perusteella tarkoittavan, että täytyy olla hiukan varuillaan, ettei vedä puoleensa liian dominoivia kumppaneita. Koska seiskahuone tarkoittaa kumppania tai toista osapuolta ja mars on melkoisen tahdonvoimanen ja väliin jyrääväkin planeetta, niin silloin "automaattivaihteistolla ajaessa" on taipumusta hakeutua jyräävien ihmisten seuraan. Kuulostaako tuo sinulle tutulta?
tallennettu
Gimmy
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #4 : 12.11.2005 17:48:05 »

Koska seiskahuone tarkoittaa kumppania tai toista osapuolta ja mars on melkoisen tahdonvoimanen ja väliin jyrääväkin planeetta, niin silloin "automaattivaihteistolla ajaessa" on taipumusta hakeutua jyräävien ihmisten seuraan. Kuulostaako tuo sinulle tutulta?

huh, huh... voit vain kuvitella, kuinka tällaiselle kala-tytölle on aika usein käynyt?
tallennettu
Harschi
Vieras
« Vastaus #5 : 12.11.2005 17:58:29 »

Kiitos SatAqu Frawley-pätkästä. Tässä lisämausteeksi BV Ramanin näkemys:

Nouseva kalat (Meena)
Sielulliset taipumukset: Kalojen merkissä syntyneet ihmiset ovat itsepäisiä, ruumiillisesti vastaanottavaisia, erittäin uskonnollisia, stoalaisia, uskonnollisia fanaatikkoja ja jumalaapelkääviä.
Yleiset taipumukset: He ovat oikeaoppisten periaatteiden kunnioittajia ja voivat luopua
(en ole varma, mitä verbillä "forego" tässä tarkoitetaan - suom. huom.) kaikesta paitsi oikeaoppisuudesta. He ovat äärimmäisen taikauskoisia. He ovat hyvin varautuneita ja ovat taipuvaisia vetämään ennenaikaisia johtopäätöksiä mistä tahansa asiasta. He ovat jumalaapelkääväisiä ja hyvin ehdottomia uskonnollisten tapojen ja rituaalien harjoittamisessa. He ovat itsepäisiä, melko ujoja ja innokkaita harjoittamaan valtaa toisten yli. He kuitenkin toteuttavat harvoin tätä innokkuuttaan. He ovat rauhattomia ja pitävät historiasta, muinaisesineitä koskevista keskusteluista ja myyttisistä mestariteoksista. He ovat säästäväisiä rahankäytössään ja vaikkakin he yleisesti ottaen ovat toisista riippuvaisia läpi elämänsä, he antavat silti itsenäisen vaikutelman. He ovat oikeudenmukaisia toimissaan ja pelkäävät rikkoa totuuden lakeja. Kaiken tämän lisäksi heiltä puuttuu itseluottamusta.

Tämähän on hirveän mielenkiintoista!  Shocked Tämä kuvaus poikkeaa aika lailla trooppisesta Kaloista, jota taas Frawleyn kuvaus on lähempänä. Sen sijaan tässä Ramanin tekstissä on jälleen kaikuja trooppisesta Oinaasta (joita valtaosa sideerisistä Kaloista on), esim. tuo fanaattisuus tai miten sitä kutsuisi. Tuota uskonnollisuuden korostamista ei varmastikaan voi soveltaa kirjaimellisesti nykypäivän suomalaiskarttoihin, mutta jonkinlainen ilmiasu noillakin piirteillä varmastikin on - millainen, siitä voisivat varmaan sideeriset nousukalat itse kertoa. Tapailin joskus yhtä sideeristä nousukalaa ja hän oli kyllä hirveän ehdoton näkemyksissään, tosin ei pätkääkään uskonnollinen.

Tässä Ramanin tekstissä tulee myös esiin ero länsimaisen ja intialaisen Jupiterin (Kalojen hallitsija) välillä. Intiassa Jupiter on Guru ja uskonnollinen johtaja ja edustaa yhteiskuntaan sopeutumista, tavallisuutta ja sitä kautta myös konservatiivisuutta. Meillä lännessä arvostetaan yksilöllisyyttä ja joukosta erottumista, mutta idässä nuo ovat negatiivisia määreitä ja sen sijaan yhteisöllisyys ja sopeutuminen ovat kunniassaan. Siksi ns. hyväntuottajaplaneetat edustavat juuri sopeutumista ja sitä, että on samanlainen kuin muut ja ns. pahantuottajat (etenkin Saturnus ja Rahu) puolestaan edustavat joukosta erottumista ja ulkopuolisuutta.
tallennettu
Harschi
Vieras
« Vastaus #6 : 12.11.2005 18:00:52 »

huh, huh... voit vain kuvitella, kuinka tällaiselle kala-tytölle on aika usein käynyt?

 Smiley siitä, että teoria toimii, mutta  Sad jyräkumppaneille...

Olen itse sideerinen aurinkokalat ja jos en pidä varaani, niin aikamoinen oikeaoppisuuden puolustaja  Embarrassed. Oliskohan tässä sitten se kohta kartalla, joka sitä piirrettä symboloi... aurinkohan symboloi tahdonvoimaa ja päämääriä, niin ne päämääränä olis sitten lippu hulmuten puolustaa puhdasoppisuutta (ei mitään väliä missä asiassa, kaikki käy).
« Viimeksi muokattu: 12.11.2005 18:10:43 kirjoittanut Harschi » tallennettu
SatAqu
Vieras
« Vastaus #7 : 12.11.2005 21:45:22 »

Gimmy,
Eikös sinulla Jupiter ole palannut syntymä-asemaansa, sideeriseen Vaakaan? Tämä taitaa olla sinun vuotesi, vai mitä?

Miten muuten uskot tuon Jupiterin Vaa´assa vaikuttaneen elämässäsi? Onko ihmisten kanssa vuorovaikutuksessa oleminen ollut leimaa antavaa sosiaaliselle osallesi? Oletko ollut oikeudentuntoinen uudistaja, eteenpäinvievä ajattelija vaiko kenties viihdealan ammattilainen? (Monilla viihde-alan ihmisillä on Jupiter sideerisessä Vaa´assa).

Ehkä tuo Harschi voisi kertoa mitä Jupiterin paluu veda-astrologiassa meinaa. Minä itse en niin hirveästi ennustustekniikkoihin usko.

Terv.
tallennettu
Gimmy
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #8 : 12.11.2005 22:29:28 »

Gimmy,
Eikös sinulla Jupiter ole palannut syntymä-asemaansa, sideeriseen Vaakaan? Tämä taitaa olla sinun vuotesi, vai mitä?

Itse asiassa se jupiter tekee tarkkaa yhtymää syntymä-asemaan juuri nyt näinä päivinä, ja samalla oppositioo venukselle, merkuriukselle ja saturnukselle...
Askendentille matkaa on vielä noin 15 astetta.

Tämä saattaa olla merkittävä vuosi, aloitin oman bisneksen pyörittämisen n. kolme vuotta sitten ja nyt voisi homma alkaa pikku hiljaa toimia. Näiden kolmen vuoden ajan olen saanut toteuttaa omaa kutsumustani eli auttaa konkreettisesti ihmisiä tässä elämässä eteenpäin. Olen itse oppinut valtavasti uusia asioita mm. suvaitsevaisuudesta ja sitä kautta joutunut pohtimaan omia arvojani.

Elämässäni on ollut näitä jyrä-miehiä, ja nyt tuntuu siltä, kuin olisin päässyt selvemmille vesille myös suhteessani heihin. Asiat vain tuntuvat loksahtavan paikoilleen, pystyn näkemään eletyn elämän yhtenäisemmin, eli siinä suhteessa olen todella luottavaisin mielin lähdössä seuraavalle 12 vuoden kierrokselle.

vuosina 1993-1994, kaksikymppisenä opiskelijatyttönä, pohdin kovasti mitä elämältäni haluaisin, kumman laittaisin etusijalle, uran vai perheen; lähtisinkö ulkomaille vai jäisinkö Suomeen... ja sitten annoin elämän viedä...

Nyt 12 vuotta myöhemmin minulla on kolme lasta, oma yritys ja maailma tuli tänne koti-Suomeen.

Ihanaa, taidankin omistaa tämän illan seuraavan 12-vuotissuunnitelman hahmottamiseen!
tallennettu
Harschi
Vieras
« Vastaus #9 : 13.11.2005 08:15:28 »

Ehkä tuo Harschi voisi kertoa mitä Jupiterin paluu veda-astrologiassa meinaa. Minä itse en niin hirveästi ennustustekniikkoihin usko.

En mä tiedä muuta kuin että sanotaan, että Jupiterin kierros, 12 vuotta, on aika jolloin jonkun asian oppii kunnolla. Että esim. astrologian opiskelussa pitäisi opiskella Jupiterin täyden kierroksen ajan, ennen kuin voi alkaa kunnolla tekemään sitä muille. Siksipä minuakin kauhistuttaa alkaa tekemään tukka hulmuten tulkintoja...

Intiassa tehdään auringonpaluu- eli ns. tajaka-karttoja, mutta se on uudempi tekniikka, tuontitavaraa ja opittu arabialaisilta keskiajalla. En ole vielä perehtynyt niihin intialaisesta näkökulmasta. Länsimaisen sideerisen astrologian harjoittajat pistävät suuren painon paluukartoille, koska ne heidän havaintojensa mukaan toimivat ihan toisella painoarvolla kuin trooppisessa astrologiassa. Jopa jotkut tropikalistit käyttävät ns. prekessoituja auringonpaluita, joka on siis sideerinen auringonpaluu siirrettynä trooppiseen eläinrataan, koska ne heidän havaintojensa mukaan toimivat paremmin.

Mutta en mä muuta osaa sanoa Jupiterin paluusta.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: