Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: vuosittain toistuva uni..  (Luettu 5401 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
integral
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 32



Profiili
« : 13.09.2006 16:41:55 »

Elikkäs nään yhden painajaisen joka vuosi suunnilleen samoihin aikoihin. Ja näen sen vain yhden kerran ja sitten se tulee ensi vuonna uudestaan  idiot2

Tämä on tapahtunut niin kauan kuin muistan ja aivan pienenä tyttönä muistan isoveljeni lohduttaneen minua uneni jälkeen, vaikka normaalisti en suostunut itkemään edes pienenä muiden nähden.

Uni on vielä jotenkin outo. Olen mummoni luona ja hänen olohuoneestaan lähtee iso vaatekomero. Jotenkin kuka tahansa sinne joutunut muuttuu ja kärsii muistinmenetyksestä ja ovat jotenkin jähmeitä.. Puhuvat hitaasti ja ovat zombimaisia.. Aina joka kerta kun olen siinä unessa tajuan mitä tulee tapahtumaan ja yritän pelastaa jotakuta minulle rakasta ihmistä, mutta aina olen myöhässä ja lopussa yritän juosta vain talosta ulos ja kuulen vain sen jähmeän äänen ja askeleet perässäni.

Vaikka osaan jo suhtautua tähän fiksummin kuin lapsena, mutta tämän unen jälkeen olen hyvin omituinen seuraavan viikon ja se vieläkin saa minut pelokkaaksi. Olisi kiva ymmärtää miten yksi uni voi toistua vuosittain..
tallennettu

aurinko, kuu, mars: leijona
ac: kauris
venus ja merkurius: rapu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #1 : 14.09.2006 09:59:12 »

Olen vakavasti sita mielta, etta se liittyy johonkin menneista elamista, jos viela lasket kuunkierron mukaan niin eikohan se satu melko nappiin .
Olet ilmeisesti kaynyt jonkin trauman(laheisen menetys) ja se muistuttaa sinua vuosittain kuunkierron mukaisesti, keskittymalla saisit tietaa mika on ollut menneisyytesi(meditaatio) ja paasisit pois unestasi ja myos eteenpain elamassasi ilman hairitsevia varjoja.  smitten
tallennettu
integral
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 32



Profiili
« Vastaus #2 : 15.09.2006 19:22:28 »

Mie en ole koskaan oikein uskonut entisiin elämiin vaikka astrologiaan jonkun verran uskonkin..
tallennettu

aurinko, kuu, mars: leijona
ac: kauris
venus ja merkurius: rapu
Totsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 291


Profiili
« Vastaus #3 : 15.09.2006 22:28:15 »

Elikkäs nään yhden painajaisen joka vuosi suunnilleen samoihin aikoihin. Ja
Vaikka osaan jo suhtautua tähän fiksummin kuin lapsena, mutta tämän unen jälkeen olen hyvin omituinen seuraavan viikon ja se vieläkin saa minut pelokkaaksi. Olisi kiva ymmärtää miten yksi uni voi toistua vuosittain..

Mulla on aivan sama! Lapsesta asti olen nähnyt kerran vuodessa saman unen, suurinpiirtein samaan aikaan. Omasta "painajaisestani" tosin en muista juurikaan yksityskohtia. Se ahdistaa unessa ja ehkä vähän herättyäni, mutta ei niin että se vaikuttaisi elämään. Olen myös aina ajatellut juuri tuon uneni olevan "suuruni". Tärkeä ja suunniteltu sellainen ja senpä vuoksi en olekaan untani juuri pohtinut tai tökkinyt kepeillä. Tahdon pitää sen mahdollisimman puhtaana ja koskemattomana.  Koskaan en tajua laittaa uneni päivämäärää ylös tai edes kirjoittaa siitä sitä vähää mitä muistan tai koen. Ikäänkuin se ei edes onnistu.

Pikku kuriositettina se, että uneni jatkuu aina hieman eteenpäin edellisestä vuodesta. Jos viime vuonna juutuin kaappiin niin tänä vuonna pääsin sieltä pois ja eteenpäin. Sellainen varsinainen kehitysuni, jossa on paljon paljon muutakin seassa.   Cheesy


En oikein koskaan ole pelännyt tuota unta esimerkiksi siten että alkaisin pelkäämään nukkumista, vaan ahdistus on vain unessa ja heräämisen jälkeen ja ehkä seuraavana päivänä. Ikäänkuin suuri tehtävä lepäisi harteillani ja minä unessa murehdin sitä enemmän kuin laki sallii. Ja näin hereillä ollessa tajuan, että niin sen pitääkin olla.  Senkin olen saanut selville, että uneni yksi merkityksistä on toimia muistuttajana ja että se on räätälöity.

Minullakin yksi uneni teemoista on ihmisten pelastaminen.

Sellaista täällä sekolandiassa. Eniveis jotenkin oudolla tavalla rakastan tuota untani, se on kuin rakas sukulainen, jonka näkee vain kerran vuodessa.   

Äidilleni olen puhunut tästä ja hän vain tokaisi, että "olet niin luova" ja myhäili salaperäisesti kuin Mona Lisa.  crazy2

 
tallennettu

Kultaisin kulmin Päivätär hiipivi vuorien taa,
Vaan utusilmin Uinuva Yötär jo sijahan saa... -Bögh
integral
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 32



Profiili
« Vastaus #4 : 16.09.2006 12:30:35 »

Oma äitini taas jaksaa aina joka vuosi kysäistä tähän aikaan että näitkös unesi ja aina huolestua  Grin hänestä se on vain sairasta sekä hän myös tietää kuinka suuren ahdistuksen tunteen uni minussa herättää.

Tämä onkin minusta kovin outoa.. Koska en tunne mitään ahdistusta kun mietin unta tai edes viikkoja ennen en pelkää että "pian se taas tulee". Jotenkin se uni herättää/aiheuttaa sen ahdistuksen minuun, mutta se ei häviä nopeasti vaikka herään vaan kestää n. viikon sen jälkeenkin.. Jotenkin tulee sellainen olo kuin tarkkailisin koko ajan itseäni kuin olisin joku aivan vieras ihminen  Grin

Tiedän että äidilläni voi olla vain hyvä vaisto huomata millon ihmisellä viiraa  crazy2
tallennettu

aurinko, kuu, mars: leijona
ac: kauris
venus ja merkurius: rapu
integral
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 32



Profiili
« Vastaus #5 : 19.09.2006 22:26:19 »

Mutta mistä tällainen vuosittain toistuva uni johtuu? Alkaako mielemme odottamaan kyseistä tapahtumaa  idiot2
tallennettu

aurinko, kuu, mars: leijona
ac: kauris
venus ja merkurius: rapu
Totsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 291


Profiili
« Vastaus #6 : 21.01.2007 15:52:10 »

Piti kaivaa tämä aihe esille.

Vuosittain toistuva uneni sai päätöksensä tässä joku aika sitten. Tai näin ainakin uskon, jäädään odottelemaan jääkö ensi vuoden uneni pois lähetyslistasta.  Cheesy

Uneni heijasti lapsuuden kokemuksiani siitä etten ehkä olisi halunnut enää tulla tänne maan päälle. Oli ahdistavaa joutua taas ihmisen kehoon ja ihmisten keskeneräiseen maailmaan kotoa kun siihen ei ollut mitään sellaista asitovaa syytä kuten karmaa tai merkittäviä käymättömiä oppiläksyjä.

Ahdistus ei tietenkään ollut sielullisesti ahdistavaa, mutta ihmisen kokemukselle ahdistavaa. uglystupid2

Lapsena pitkälti arkistoin ahdistuksen tunnettani sisälle ja se sai purkautumiskanavan unessa.

Täällä olemisen ahdistus ei ole minulle mikään suuri oivallus, sellainen "tiesinhän tämän" juttu. Silti mukava, että näin kävi.
tallennettu

Kultaisin kulmin Päivätär hiipivi vuorien taa,
Vaan utusilmin Uinuva Yötär jo sijahan saa... -Bögh
Nomadi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 241



Profiili
« Vastaus #7 : 21.01.2007 21:52:37 »

Toi voi liittyä johonkin siihen vuodenaikaan koettuun tapahtumaan joka on ollut pienelle lapselle niin pelottava tai traumatisoiva, että siitä muistuttaa vain tuo epämääräinen uni.

Kannattaa yrittää kysellä vaikka siltä äidiltäkin, että tapahtuiko siihen aikaan sitten jotain erikoista. Tai liittyykö unennäön ajankohta johonkin vuotuisen tapahtuman läheisyyteen, joulu, synttärit, koulun alkaminen, rapujuhlat, mitä vaan...?

Tai tahpatuiko mummolle jotain jolle et silloin pikkutyttönä mitään voinut, mutta ehkä tunnet syyllisyyttä?
tallennettu

Aurinko - Skorpioni // Kuu - Jousimies // AC - Vesimies
"Sit on my face and tell me that you love me."
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: