Sivuja: 1 ... 266 267 [268] 269 270 ... 272
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 2083660 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
hopeapuu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili
« Vastaus #4005 : 02.10.2018 23:01:28 »

En tiedä kuuluuko tänne, mutta liittyy kuitenkin nukahtamiseen ja tavallaan on unta.. eli kun oot juuri nukahtamaisillaan, kuulet jonkun jysäyksen, johon herää ja pomppaa ylös.. ja se ei tapahdu missään oikeasti, vaan ikäänkuin tuolla pään sisällä jysähtelis. Näin kävi viimeyönä ja kun en sitten oikein hyvin nukkunut koko yönä, niin sama tapahtui myös tänään päikkäreillä, tosin jälkimmäisessä tiedostin, että tää jytinä tapahtuu pään sisällä, enkä surffannut netissä etsimässä jotain loogista (räjähdystä, meteoriittia tms) selitystä sille sen enempää  uglystupid2

Jotain näkemyksiä, kokemuksia mitä tää oikein tahtoo sanoa?

Exploding Head Syndrome eli Räjähtävän Pään Oireyhtymä (näillä voi googlata). Harmitonta sinänsä, mutta kamala siihen on heräillä, tiedän myös kokemuksesta. Ja toistuvana kielii luultavasti voimakkaasta stressistä ja väsymyksestä, mutta kaikkia syitä ei vissiinkään tunneta.
« Viimeksi muokattu: 02.10.2018 23:04:17 kirjoittanut hopeapuu » tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 887



Profiili
« Vastaus #4006 : 15.10.2018 21:12:57 »

Olin New Yorkissa hotellissa ja siinä hotellissa oli sekä tulipalo että vesivahinko ja hissi toimi todella omituisesti. Meni ylösalaisin jne. No toisena yönä olin tulossa hissistä työpaikalle ja tein jotain ihan tavallista, tyyliin heitin pullon kierrätysastiaan niin kaikki hurrasi. Yhtäkkiä olin tosi cool ja tunnelma oli hilpeä. No sitten jonkin ajan päästä olin menossa hissiin, mutta käännyin takaisin hakemaan ehkä jotain vielä pöydältäni. Yhtäkkiä tunnelma oli ihan erilainen, uhkaava. Selvisi, että oli jonkinlainen kaasuvuoto ja räjähdysvaara. Menin hissiin ikään kuin pakoon ja halusin pois. Näin muut, he jäivät sinne katsomaan minua jotenkin pelästyneinä, ehkä siitä, että eivätkö he pääse pois. Yhtenä yönä minun piti jäädä junasta Tampereella, mutta menin ohi ja päädyin johonkin Toijalaan. Viime yönä taas, hissi! Muistaakseni sekin toimi hieman omalaatuisesti. En nyt ymmärrä mikä tämä hissiteema unissa on joka yö. Tuleeko kenellekään mitään mieleen? Ja toisaalta nuo junamatkat ja hotellit sekä uhkaavat tilanteet?
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
hopeapuu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili
« Vastaus #4007 : 15.10.2018 21:19:13 »

Onko sulla meryem kontrollin tai terveyden menettämisen pelkoa? Mukaanlukien mielenterveyden menettämisen (tiedäthän sanonnan hissistä joka ei kulje ylös asti). Pelottaako että asiat on jo liian hyvin ollakseen totta (hurraus siitä että osaat pikkuasian, tuon pullon kierrättämisen) ja oikeasti on se joku räjähdysvaara? Ja siinäkin pelko että toimitko liian itsekkäästi kun muut ei pääse hissiin. Juna-aseman missaaminen menee samaan kontrollin menettämisen pelon teemaan. 

Tai sitten heijastelee todellista epävakaata tilannetta jossa on noita elementtejä, omaasi tai läheisen. Mutta useinhan unet kertoo peloista.
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #4008 : 15.10.2018 22:46:37 »

vaikket sä vastaakaan, niin meryem,
elevator eli hissi-sana on tullut ajatuksesta (etymologia) one who raises up
tässä sulle mielennostatusta
https://www.youtube.com/watch?v=Rkkw8RhH9ck
ja
kantasana raise vois olla kuvaava,
kohottaa eläköön huuto, antaa hälytys,
ottaa joku asia esille,
palkankorotustakin vois mallata..
tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 887



Profiili
« Vastaus #4009 : 15.10.2018 23:38:46 »

En aina välttämättä osaa vastata, varsinkaan kertomiani unia koskeviin kommentteihin, mutta aina ne luen ajatuksella ja lähetän mielessäni kiitoksen. Usein niistä tulee todella hyviä ajatuksia, vaikka sitten ei osaakaan kommentoida, kun ajatukset menevät jotenkin niin henkilökohtaiselle tasolle. Kiitos hopeapuu ja nikki ajatuksista! Kyllä nuo hissiunet varmaan jonkinlaisesta stressistä ja kontrollinhalusta kertovat. Muutoksia tulossa ja vaikka ajattelen ottavani rennosti niin unet paljastavat, että stressaa. Tunteet ailahtelee. Minulla nuo hissit liittyvät julkiseen tilaan ja juurikin ehkä työelämään. Toisaalta tuo hotelli ja vieras kaupunki.

Löysin muuten hyvän blogikirjoituksen, jossa oli yllättävän paljon näistä minun unien teemoista. https://unienkirja.wordpress.com/unista-ja-niiden-tulkinnasta/

Kaikki julkiset paikat: rakennukset, korkeat hotellit, työpaikat, junat, bussit on ollu mun unissa! Tajusin, että nuo unet taitaa kertoa, että tunnen olevani liikaa esillä, jotenkin julkinen ja toisaalta jotenkin persoonaton (se hotelli) ja ahdistaa. Kaipaan yksityisyyttä, siksikö menen sinne hissiin pakoon ja pyörin sitten siinä ympäri... kunnes täytyy taas palata sinne työpaikalle tai junaan tai muuhun julkiseen paikkaan crazy2
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
Rohana
Astro-nauttija
****
Viestejä: 790



Profiili
« Vastaus #4010 : 19.10.2018 07:53:46 »

 buck2 Uuh millaista unta viime yönä näin!
Mieheni vanhemmat keräsivät ulkohuussista ulostetta jonkinlaisiksi coctailtikuiksi, joukkoon tuli käpyjä. Tämä herkku laitettiin puutikkuihin. Jotenkin unessa ymmärsin että tätä herkkua harrastettiin vähän niinkuin kerran vuodessa jonkin juhlan kunniaksi.
Itse katsoin vierestä ja puolestani jo herkuttelin samaisella huussin alta otetulla ulosteella suoraan paperilautaselta haarukalla. En pitänyt mausta joka oli ehkä miedon hapan ja jotenkin unessakin minua epäilytti tämä kyseenalainen herkku. Taisin vielä miettiä kenen ulostetta mahdan syödä!
tallennettu

-Lähden, jotta tulisin, Menen kauas, jotta lähellä olisin.-
Nils-Aslak Valkeapää
Kyllikki6
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #4011 : 19.10.2018 09:11:52 »

Jessus! Istuin unessani sohvalla, mahaa vähän vihloi ja sitten vaan tuntui, et on pakko ponnistaa.. no joo, sieltähän syntyi suht kivuttomasti vauva ja peittelin sen viereeni, miettien mitä teen napanuoralle  Shocked Jotenkin tuntuu, ettei tämä edes ollut ainoa synnytys viimeyönä tai sitten uni vaan toistui jostain syystä  Huh
tallennettu
Kati
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 45


Profiili
« Vastaus #4012 : 21.10.2018 04:28:32 »

Huhhuh! Olipas uni. Vielä 10min jälkeen sydän jyskyttää. Laitan tänne jos joku kommentoisi. Nimittäin uni ei taida tänä yönä ihan heti tulla.

Lähdin kesäiltana ulos metsään kävelemään koiran kanssa. Illma oli kaunis ja nautin kävelystä. Yhtäkkiä kuulin ääniä ja pysähdyin. Näin ihan lähellä ilveksen ja se tassullaan leikitteli lampaan (ajattelin että se on kauris, mutta se enemmänkin näytti lampaalta) kanssa. Piilouduin puunrungon taakse ja katselin näytelmää varovasti se takaa yrittäen olla ihan hiljaa. Samalla paikalle tupsahti myös kaksi ilveksen pentua. Eläinten ja minun oikealla puolella oli alaspäin viettävä rinne.Saalis katosi yhtäkkiä ja ilvekset alkoivat lähestyä minua. Ne eivät aluksi huomanneet minua ja lähestyivät verkkaisesti ja rentoina.

Kun ne olivat liian lähellä, astuin puun takaa esiin ja aloin metelöidä ja näyttää madollisimman isolta, jotta ne säikähtäisivät ja vaihtaisivat suuntaa. Ilvekset jatkoivat hetken lähestymistään, mutta sitten paikalle ryntäsi kaksi karhua vasemmalta ja Ilvekset pakenivat rinnettä alas karhut perässään.

Uskaltauduin lähestyä rinteen reunaa ja paikalle saapui karhujen jäljessä vielä vahempi mies metsästysaseen kanssa. Hänellä oli päässään stetsonityyppinen hattu ja hän pureskeli hammastikkua suussaan. Olemus oli erittäin rauhallinen ja hän totesi että tämä on ihan tavallista.

Katsoin alas eläinten perään ja näin alhaalla pienen kylän tapaisen. Yhdellä pihalla karhu huitais kettingissä olevaa mustaa koiraa tassulla niin, että se lensi ilmaan jäi hengettömänä maahan. Katsoin myös oikealle puolelle alas, sillä sieltäkin kuului kova meteli ja  siellä ratsastaja yritti hevosen selässä saada pillastuneen ratsunsa rauhoittumaan aitauksessa. Katseeni palasi takaisin oikealle ja näin kuinka karhu pakeni jo kaukana ja hävisi näkyvistä. Muita eläimiä ei enää näkynyt.  Tähän kohtaan sitten heräsin erittäin kiihtyneenä.


tallennettu
Kyllikki6
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #4013 : 01.11.2018 12:38:59 »

Hui.. multa lähti viimeyön unessa melkein kaikki alahampaat, vielä jotenkin hullusti, että ne tuli yhdessä köntissä (leukaluun kera?)  idiot2 Mitä ihmettä?
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #4014 : 11.11.2018 12:09:19 »

Olin synnytyslaitoksella ja kyselin vauvani perään
(uutisissa oli eilen keisarinleikkauksista ja synnytyspelosta juttua)
ja hänet tuotiin minulle. Pulska tyttövauva.
Huolestuin, mahtaako minulta tulla maitoa,
mutta sitten imetin häntä ja muistin tuon saman onnentunteen kuin oikean tyttären synnyttyä.
Samoin ajattelin, että nyt meillä on ystävän kanssa samanikäiset vauvat,
yhteistä arkea,
ja sitten mietin, että onks tää oikeesti totta, enhän minä voi enää saada vauvoja.
Olennaista unessa oli vauvan nimi,
jota minulta unessa kysyttiin,
ja sanoin sen olevan Adalmiina.
Ja että se alku, Ada tulee minun mummolta.

Että Topeliuksen satua sitten lukemaan..niinkös?
tallennettu
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1263


Starchild


Profiili
« Vastaus #4015 : 13.11.2018 08:03:12 »

Tässä uneksittu kovasti kaikesta, mutta osa jäänyt vailla vastauksia.
Viimeisin uni oli musta katsomassa jäällä vetoa suorittavaa frendiä, mutta en saanut kiinni. Olin paikalla mutten voinut puhua enkä koskettaa.
tallennettu

Kuuntele tuulta.
johanna
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 86


Profiili
« Vastaus #4016 : 19.12.2018 09:22:50 »

Viime yönä näin hyvin selkeän unen siitä, että ystäväni talossa alkoi tulipalo. Talossa oli kaksi kerrosta. Huomasin palon alkamisen ensimmäisenä. Kysyin, että "missä peitto on, jotta voin sammuttaa alkaneen palon?" Ei löytynyt. Toisessakin kohdassa alkoi palaa. Olisin halunnut mennä yläkertaan hakemaan tavarani, mutta tuli levisi ylhäältä pitkin portaita alas. Kahmaisin läjän pienen lapsen vaatteita (omat lapseni jo aikuisia) alakerrasta mukaani.
Itketti unessa. Heräsin unen jälkeen niin, että kyyneleitä oli poskillani.

Haluaisiko joku tulkita smitten
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6576


Profiili WWW
« Vastaus #4017 : 27.12.2018 12:25:07 »

july11
Et voi auttaa tai antaa neuvoja ystävällesi, vaikka niin haluaisitkin,
tai toisinpäin, jos ystäväsi edustaa sulle neuvonantajaa ja koska se oli sinun unesi.
(huomasit palon, yläkerta ja sinun tavarasi jäivät sinne)
Haluat silti säilyttää ystävyyden, tai muistot,tuhosta tai muutoksesta huolimatta,
ehkä hän on lapsuuden ystäväsi
(lapsen vaatteet mukaan)
tai
ehkä teidän ystävyytenne tarvitsee tulen puhdistavaa energiaa?
tallennettu
Kyllikki6
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #4018 : 31.12.2018 19:05:27 »

Näin viimeyönä unta, et jossain kuistilla oli kolme kissanpentua, kaikki sekavärisiä. Yksi oli joutunut myyrän ruokalistalle, ilmeisesti kuitenkin selviten siitä säikähdyksellä. Jotenkin en ollut kovin innoissani, kun tulin ulos, ne rääkyi hädissään ja jäin jotenkin taka-alalle katselemaan.. tahtoo sanoa mitä?
tallennettu
veera81
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 31


Profiili
« Vastaus #4019 : 05.01.2019 20:04:59 »

En tiedä lasketaanko tätä uneksi mutta... Olen töitä tehnyt lähihoitajana kohta vuoden ja työpaikallani oli miesasukas, jota kävin säännöllisesti tervehtimässä, kunnes säännöllinen vierailuni jostain kumman syystä jäi. Hänen kirkas ja onnellinen ilme kasvoilla jäi joka kerralla mieleeni, kun halasin ja jututin hetken.

Mies kuoli kesällä ja kotona sytytin kynttilän parvekkeella olevaan lyhtyyn palamaan ja ajattelin häntä ja pyysin antamaan joskus sopivaan saumaan minulle merkin, että kaikki on hyvin. Eräänä yönä ollessani töissä, laitoin silmäni kiinni hetkeksi.meni parisen minuuttia, kunnes havahduin siihen että joku kutsui minua nimeltä sanoen 'Veera'. Näin epämääräisen hahmon joka kovasti muistutti tätä edesmennyttä miesasukasta.

Olin täysin hereillä vaikka pidin silmiä kiinni. Se oli unenomainen niinkuin unessa aina nähdään jotain hahmoja ja jutellaan niinkuin unessa tapana on niin samoin kuulin nimeni sanottavan. Voiko olla tosiaan, että tämä mies kävi luonani tuona yönä töissä ollessani.

Vaikuttaisi loogiselle, koska elossa ollessaan mies asui kerrosta alempana.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 266 267 [268] 269 270 ... 272
  Tulostusversio  
 
Siirry: