Sivuja: 1 ... 235 236 [237] 238 239 ... 272
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 2106697 kertaa)
0 jäsentä ja 7 vierasta katselee tätä aihetta.
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1332



Profiili
« Vastaus #3540 : 07.05.2015 14:40:01 »

Kyllikki!
En voi välttyä kokemuksesta, että otat vahvemman roolin suhteissasi. Surku!
Jokainen on vain (maksimissaankin) puolet suhteesta. Jollei kumppani voi täyttää sitä toista puolta, ei suhde voi toimia. ...

... tai sitten hän kuihtuu lapseksi rinnalle. Ja silloin suhde ei ole enää kahden tasavertaisen kumppanin välinen, vaan ainoastaan huoltosuhde - jolloin se ei toimi enää ... yhtään mitenkään.
Suurin osa naisista ajaa suhteen miehen aikuiseksi lapseksi rinnalleen ja aikuinen lapsihan alkaa etsiä itselleen kumppania...

Miettimisen paikka!
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
DeVante
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 60


Profiili
« Vastaus #3541 : 08.05.2015 23:36:51 »

Vesi, tuo aina niin kiehtova unen elementti.

Joskus unissani seison padon edessä, sellaisen oikein vanhan ja mustuneen, puuportein padotun. Vesi virtaa jostain sivusta, näkymättömästi betonista tehdyn putken kautta, ja se ääni mikä siitä lähtee pelottaa. Aivan kun pato saattaisi hajota koska vain. Myös uudempia patoja olen nähnyt, silloinkin se humina kun vesi virtaa ja sen veden virtauksen katsominen, hui....toisinaan kuljen matalia uomia seuraten, hyppien kiveltä kivelle. Silloinkin tuntuu se veden näkymätön uhka, aivan kun se saattaisi koska tahansa muuttua rajusti virtaavaksi.

Jos valve-elämässäni käyn keväisin katsomassa patoa mistä vesi virtaa, tulee aivan huumaantunut olo kun hetken katson nopeasti virtaavaa vettä. Melkein tekisi mieli hypätä sinne mukaan, niin kuin olisin osa sitä, tai haluaisin olla. Se jylisevä ääni kun vesi virtaa, siinä on sitä jotain.

Minä joka en osannut nuorena edes uida enkä vieläkään ole hyvä. Uimahallissa kyllä käyn, 1000 metriä uin kerran viikossa. Mutta aina kavahdan, jos vähänkin vesi pärskähtää naamalle. Samoin pään laitto veden alle on yhtä myrkkyä.

Nuorena näin kerran unta minkä muistan hyvin vieläkin. Olin sukulaisteni luona, takanani oli iso vesilammikko ja yhtäkkiä minua tönäistiin. Kaaduin selälleni vesilammikkoon. Minulla olisi ollut kyllä voimia nousta äkkiä pois sieltä, mutta......en halunnut. Tajusin hukkuvani, ja se tuntui vain jopa hyvältä. Vesi oli kirkasta, katselin vain ylöspäin maailmaa mihin en tuntenut kuuluvani. Heräsin siihen. Tästä on aikaa varmaan melkein 20 vuotta, silti muistan tämän niinkuin eilisen.
tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1332



Profiili
« Vastaus #3542 : 09.05.2015 14:51:41 »

DeVante!
Vastasitkin jo itse tuon pelkosi vettä ja sen sisältämää energiaa kohtaan.

Koska ensiriveiltä jo tunsin pelkosi, joka rajoittaa sinua ottamasta käyttöösi kahlittunakaan (hallinnassasi) sen edustamaan energiaa, olen pakotettu kirjoittamaan sinulle pari riviä.
Vesihän edustaa puhdistavaa, virkistävää, elämää ylläpitävää energiaa. Siksi olen hiukan yllättynyt, kuinka reaktiosi on niin tosi voimakas. Totta ihmeessä sinulla on oikeus kokea vesi ihan niinkuin sen koet. Mietin vain, kuinka voisit saada sen tarjolla olevana unistasi käyttöösi - vaikka joka päivääsi.
Ota vaikka muru kerrallaan ja heitä kulloinkin saman verran pelkoasi huitsin nevadaan.

Unet joista kerrot ovat kerrassaan mahtavia. Lisää vettä ja turvallista voimaa elämääsi - unien kautta tai ihan tosta lonkalta.

 smitten  Wink
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
DeVante
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 60


Profiili
« Vastaus #3543 : 10.05.2015 20:01:57 »

Suuret kiitokset t.touhula!!

Todellakin, jostain kumman syystä elän vain niin minimillä kuin mahdollista, energiaa säästäen liikaakin. Nuo unet koittaa patistaa elämään rohkeammin ja avoimemmin. Pitää yrittää edes olla päättäväisempi, kyllä siihen pystyn jos oikein haluan.

On nuo unet joskus vain sellaisia että ne jää päähän pyörimään, tänne niistä kirjoittelu on eräänlaista terapiaa.
tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1332



Profiili
« Vastaus #3544 : 12.05.2015 16:27:47 »

Laitanpa huvikseni erään uneni viime vuorokausilta tulkittavaksi:

Kävelin Hjalliksen seurassa, muutaman askelen hänen perässään kaupungin talon ohi, kohti Espan puistoa, siis Havis Amandan ohi. Yht'äkkiä unen kävelymatka jatkuikin Kauppahallin päädystä ylös Eteläistä Makasiinikatua nousemaan Fabianinkadulle ja sitä pitkin Espaa kohti. Matkan määränpään havaitsin olevan Fabianinkadun itäisellä laidalla, siis parittomien numeroitten puolella - siitä mennään valvontaporttien kautta mm Smolnan sisäpihalle yms.
Kuitenkin jälleen siirryimme yllättäen kävelemäänkin Kappelin ohi Espan puiston kautta yllämainitsemaani kohteeseen.
Yhtään puhuttua sanaa ei vaihdettu, mutta kaikki ajatukset unessa kyllä kulkivat toiselta toiselle.
Koska ilma oli kevätkesäisen lämmin, molemmilla oli kokouksissa tyypilliset mustavalkoiset asut, mutta ei jakkuja - siis paitahihasillaan. Uni katkesi kuitenkin ennen kuin valvontaporteille ehdimme.
Kauppatori ja Espan puisto olivat suht tyhjiä kojuista sekä ihmisistä - autojakin kulki ohi harvakseen, unta nähdessäni mielsin olevan joko varhainen lauantai- tai sunnuntai-aamu. Unessa mietin miksi tapaaminen, johon olimme menossa on sovittu tällaiseen ajankohtaan. Tajusin siinä, että kokoontuminen on tärkeä ja tarkoitettu vain muutamille ihmisille.

Tunnelma unesta heräämisen jälkeen oli positiivinen ja odottava 'koskahan tämä toteutuu'. Vasta siinä vaiheessa tunnistin, siis valveilla, kuka oli herrashenkilö, jonka avec'ina kävelin.

(En ole pitkiä jutteluja Hjalliksen kanssa koskaan vaihtanut, mutta tavannut lyhyesti usein.)

Mitä tästä nousee toisilla tulkintana. Itse en edes yritä, koska omille asioille/ unille on usein sokea.

Tänä aamuna varmistui tämän unen tarina. Hjallis mukana politiikassa. Sehän  se. En vaan osannut miettiä asiaa syksyn pimeimpään aikaan.  
Jopas jotakin. Alkaako tästä taas enne-unien jakso. Nuorena niitä tuli nähtyä melkein joka viikko.

 Lips Sealed  buck2   smiley6600

No. Mä lupaan kestää kuin aikuinen konsanaan tämänkin...  Cheesy
« Viimeksi muokattu: 15.05.2015 15:54:07 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #3545 : 13.05.2015 12:27:41 »

Näin unta että olin laivassa (taas!), mutta tällä kertaa risteilyalus oli sellainen luksusristeilijä.

Kiersin laivaa ja katselin ihmisiä, söin banaankin siinä samalla. Sitten näin ihmisiä jotka oli hississä (hissin ovet oli läpinäkyvät) ne eivät menneet kokonaan kiinni, vaan siihen jäi muutaman sentin rako. Eikä hissi liikkunut ylös eikä alas oli vaan paikoillaan ja ne ihmiset siellä seisoivat edelleen ja painoivat hissin nappia, kunnes lähtivät menemään portaita pitkin.

Tapasin yhden puolitutun joka kätteli minua ja outoa oli se ettei hän tainnut tuntea minua enää?? koska kysyi nimeänikin eikä sitten oikein välittänyt...

Saako joku tästä selkoa? oliko unella mitään viestiä vai oliko se yksi uni muiden joukossa?  :Smiley
Kuulostaa siltä että jotain elämän vaihetta ehkä käsittelet unissa ''pitkittyneesti''. Mitä tuo laivalla olo symboloi sulle itelle? Itse näin viime talven unia joissa olin samassa lomapaikassa juhlimassa eli en tehnyt mitään konkreettista tai käsitelly yhtään mitään juttuja kuten normaalisti unissa, ja välillä olin lomapaikan sijasta laivalla myös. Menikö ne hissi-ihmiset portaat ylös vai alas?

Kuitenkin siltä kuulostaisi että unessa palkitsit itsesi nauttimalla luksuksesta ja syömällä banaania sillä välin kun muut vielä jumittivat hissiä ja yrittivät päästä eteenpäin ''vain nappia painamalla'', kunnes huomasivat ettei se ihan niin helposti mee. Sä näit sen tilanteen niin ehkä olitkin niitä muita edellä jo kavunnut ''ne portaat''? Olit edennyt sen verran ettei puoltuttu meinannut tunnistaa enää? Vaiko oliko puoltuttu kenties ehkä jopa hiukan katkera eikä siksi ollut tuntevinaan? Puoltuttu hahmona unessa voi myös symboloida jotain sun omia puolia...

Toivottavasti sain selviteltyä vähän untasi että saisit sen itse ''auki'' Smiley Uskon että kaikki unet on merkityksellisiä, ne merkitykset vaan peittyy helposti kaiken muun tavaran alle.
tallennettu
Kyllikki6
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #3546 : 14.05.2015 09:02:21 »

Kiitos t.touhula. Prosessoin asioita paljon kirjoittamalla, joten olisiko tämä sitten ns. parempi vaihtoehto, jonka näin tässä aamulla  Huh

Olin jälleen kotipaikassani, jossa siis asuu isoäitini ja äitini, minä vain kyläilen. Nyt paikalle oli jostain tupsahtanut pitkäaikainen ihastukseni ja hänkin oli, kuin olisi kuulunut kalustoon. Isoäitini kaatoi jotain "simaa" heille, minä en ottanut, näin vain autot pihalla ja tiesin, että yhden on pysyttävä ajokunnossa. Kaikki oli kovin luontevaa, mies piti minua kuin kukkaa kämmenellä ja äitini harmitteli, kun ei tänä suvena ole kenenkään tutun häitä. Koetin pitää naamaa peruslukemilla, vaikka vaistosin, että mies oli kuittaamassa jotain, "et me pidetään", mutta oli kuitenkin hiljaa. Olin kuitenkin iloinen siitä, että rinnallani lopultakin oli mies, jonka kanssa uskalsin edes haaveilla avioliitosta. Isoäitini päästi kissoja sisään ja vanhin ja aroin niistä juoksi heti miehen syliin, oli aivan onnessaan, kunnes alkoi riehaantua ja päätyi lattialle. Rento meno kuitenkin jatkui.
tallennettu
1taina2
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 8


Profiili
« Vastaus #3547 : 14.05.2015 19:28:12 »

Näen toistuvasti unta talosta, jonka omistan. En tiedä tarkkaan, missä se on, mutta tiedän omistavani sen, ja se ei ole käytössä. Viime unessa sanoin tosi päättäväisesti miehelle, että meidän täytyy muuttaa sinne. Hän kysyi, olenko varma, että minulla on sellainen ja omistanko sen kokonaan. Sanoin, että kyllä omistan sen kokonaan yksin, ja äitinikin tietää sen. Hyvin selkeä uni. Lähellä merta, maaseudulla, sen olen jo nähnyt.
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #3548 : 15.05.2015 21:25:30 »

Muumaa, kuulostaa siltä että sun toiveeseen todellakin vastattiin Cheesy kuulostaa vähän ehkä siltä "prosessilta" (ehkä henkisestä kasvusta vois puhua), se puoltuttu toimii sun oppaana, hänessä on joku piirre/juttu mitä tavoittelet itsekin. Aikasemmassa unessasi palkitsit itsesi etenemisestä ja nyt toivoit lisä informaatiota niin alitajunta näytti sen sulle omalla kierolla tavallaan, että mitä kaikkea se vaati et oot nyt tässä tällaisena. Tuntemattomat ihmiset on joko "harhailijoita" eli kuvastaa sun unessa varmaan ihmisiä joilla ei oo henkistä päämäärää tai muuten harhailee elämässään (vertaa itseesi) tai joitain sun omia monia puolia joita et vielä tunne. Välillä haluat kadota massaan mut sit taas huomaat että sul on se oma polkus kuljettavana.

Kun vertaa sun omaa käytöstä monee muuhun unen ihmishahmoon niin sä oot selvästi menossa johonkin suuntaan, ylä- ja alamäkeen. Uskon että unet voi tullamissä järjestyksessä tahansa mutta oma mieli muokkaa niitä loogisempaan järjestykseen. Se aiemmin kertomasi "palkintouni" tais olla aika selvä merkki siitä että eteenpäin on rämmitty niskalimas ja suunta on oikea. Smiley alitajunnalle vaan lupa näyttää niin se näyttää kun aika on oikea Wink
« Viimeksi muokattu: 15.05.2015 21:28:20 kirjoittanut mouru » tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #3549 : 15.05.2015 21:50:06 »

Näen toistuvasti unta talosta, jonka omistan. En tiedä tarkkaan, missä se on, mutta tiedän omistavani sen, ja se ei ole käytössä. Viime unessa sanoin tosi päättäväisesti miehelle, että meidän täytyy muuttaa sinne. Hän kysyi, olenko varma, että minulla on sellainen ja omistanko sen kokonaan. Sanoin, että kyllä omistan sen kokonaan yksin, ja äitinikin tietää sen. Hyvin selkeä uni. Lähellä merta, maaseudulla, sen olen jo nähnyt.
Mä oon kans nähnyt useemman unen eräästä talosta mikä ois kyl ihan unelma Cheesy se on sijaitsevinaan etelä euroopassa ja valkoista marmoria.... Tunnen unessa että se on mun talo mut en oo varma onko se koti tai asunko siellä vakituisesti tai edes välillä...  Ehkä  nää talot kuvastaa jotenkin meitä itseä. Siellä talossa on just hyvä olla *omana itsenään". Toi "äitikin tietää sen" kuulostaa kuin "äitikin tietää todellisen olemukseni/luonteeni" ?
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #3550 : 15.05.2015 23:02:13 »

Ihanaa että pystyin auttaa  smitten
tallennettu
nainen82
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« Vastaus #3551 : 17.05.2015 08:29:20 »

He!

Näin niin ihmeellistä unta, että yritin netistäkin hakea tulkintaa. En kuitenkaan löytänyt mitään järkevää, niinpä kysyn teiltä apua  Smiley

Olin omassa kodissani, olohuoneessa. Yllättäen olohuoneen lattia tärisi ja seinään tuli halkeama, lattiasta nousi paksu puulevy siihen halkeaman tueksi. Menin katsomaan lähempää, niin kohdasta josta nousi se puulevy, oli myös parkettia irronnut ja siinä oli multaa alla. Vähän koskin siihen multaan, niin siitä lähti kasvamaan nopeasti vihreitä kasveja ja näin ainakin yhden valkoisen kukan. En ollut mitenkään peloissani, vaan hain kännykkääni soittaakseni huoltomiehelle. Jostain syystä yritin myös katsoa sängylleni uutta paikkaa, vaikka kyse oli olohuoneesta  idiot2

Jäi mietityttämään, toivottavasti joku saa tosta jotain selkoa Smiley
tallennettu
Kyllikki6
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #3552 : 18.05.2015 09:08:28 »

Asuin unessani jälleen tuolla nukkumalähiössä omakotitalossa ja kova myrsky iski taloa ympäröivään metsään, kaataen paljon puita, mutta jotka kaatuivat suoraan pinoihin   Huh
tallennettu
oolavi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili
« Vastaus #3553 : 18.05.2015 21:29:09 »

Mitä voisi tarkoittaa, jos unessa huomaa omassa parrassaan toisia partakarvoja paljon paljon pitempiä noin 5-10cm pituisia karvoja, joita sitten revin pois. Muualla sänkeä. Aina kun revin unessa sellaisen pois sormien välissä sitä pidellen, lähti mukana jokin punertava lanka myös, jota ei aluksi näkynyt.
tallennettu
DeVante
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 60


Profiili
« Vastaus #3554 : 19.05.2015 16:25:27 »

Vielä kerran palaan uniaiheeseen jossa vesi näytteli roolia.

Tällä unella oli jokin merkitys koska tämän tapahtumat osoittautuivat valve-elämässä todeksi.

Olin kotini lähellä ja tuossa virtaa joki. Unessa se oli kasvanut paljon suuremmaksi, vastarantaankin oli ainakin 10 metriä, normaalisti se on jokin 3 metriä leveä korkeintaan. Ääressä oli/on pelto ja siellä auto, jossa entinen avovaimoni oli kuskina, minä takapenkillä sellaisen naisen vieressä jonka kanssa hetken seurustelin.

Auto lähti yhtäkkiä hallinnasta ja alkoi luisua sinne tänne, pelto oli savista ja märkää. Veden reuna läheni, yhtäkkiä jokin voima heitti minut ulos autosta, auto syöksyi suoraan veteen ja upposi samantien. Jäin katsomaan eikä ketään noussut pintaan. Mietin että yrittäisinkö pelastaa, mutta samalla mietin että onko kumpikaan sen arvoinen, molemmat pettivät ja ottivat toisen jo silloin kun olivat vielä kanssani.

Vesi oli tosi hyytävän näköistä, savenharmaata ja kulki tasaisin lainein eteenpäin. Pilvet taivaalla olivat yhtä harmaita ja matalalla. Kaikkea säesti kova ja kylmä tuuli. Ei tehnyt mieli hypätä veteen missä ei edes näe mitään ja siinä on vielä syvääkin. Kun jouduin pois auton kyydistä putosin muuten maahan jaloilleni, niinkuin minut olisi laskettu siihen taivaasta. Auton takaoven ikkuna jäi auki, siksi kai auto vajosi samantien. Sitä kautta minut kiskaistiin pois autosta viime hetkellä.

Monta vuotta tämän unen jälkeen on käynyt niin, että molemmat jotka upposivat unessa auton mukana, ovat joutuneet kokemaan elämässään isoja vastoinkäymisiä. Kuolema on vieraillut molempien luona. Kumpikin mies johon minut vaihdettiin ovat kuolleet. Epärehellisyydellä on hintansa, se haluttiin kai näyttää unen kautta.

Sitten vielä että väri joka toistuu, savenharmaa. Auto, vesi, taivas....kaikki samaa väriä.

Kai tämän voisi enneuneksi laskea.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 235 236 [237] 238 239 ... 272
  Tulostusversio  
 
Siirry: