Sivuja: 1 ... 183 184 [185] 186 187 ... 272
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 2106710 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
AnniA
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 481



Profiili
« Vastaus #2760 : 29.08.2012 16:47:10 »

en osaa tosiaan niitä katsoa  Embarrassed
Miten löydän kartan jossa ne näkyisi, niin voisin sen sulle laittaa? 
tallennettu

"sopivasti sekaisin"
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #2761 : 30.08.2012 00:33:22 »

AnniA,

ajatellaanpa ensin syntymäkarttaasi, käyt asioita läpi Pluton ja Neptunuksen kautta. Näin ajatuksena, käyt siis oman sisäisen muutoksen ja haavemaailman kautta läpi elämäsi vaiheita, siis niitä planeettoja joita sinulla on parissa Stelliumissa. (Stelliumia oppositiossa oleva planeetta on siis 'polttopiste' Stelliumissa oleville planeetoille)
Pluto eli siis sisäinen muutos menee 4ssa joten parhaillaan kodin asioissa, en tarkoita et olisit tekemässä mitään elämänmuutoksia vaan lähinnä sitä tunnetta mikä on ollut tai tulee kun huomaat et pää kelaa jotain ilman et oikeen tiedät vielä edes miksi, se tuo jotain mietinnän alle; jotain mitä sisin haluaa, siis jokin vain pistää alitajunnan ajattelemaan ja havahdut siihen et alat kelaan asioita, se on sitä Plutoa.. Veikkaan, että on vuoden aikana jossain kohtaa ollut vahvana kun nythän se perääntyy tällä hetkellä ja toistaa niitä samoja asteita joita olet jo aiemmin läpi käynyt. Sehän tekee oppositiota myös Marsiisi joten otin sen siksi tähän kun tuo Mars on vahvasti näinä viikkoina ollut tapetilla transiittien myötä.
Transiitti mikä viime viikkoina kiusannut eli Saturnus (rajoittuneisuus/omat ja muiden rajat) ja Mars (toiminta/taistelu) ovat olleet tuona aikana sinulla 2.ssa henkisen pääoman huoneessa Vestan ja Pluton päällä. Vesta voimakkaana naisena kuvaa tuossa asemassa omistautumista henkisyyteen/omaisuuteen siinä kuin rajoittuneisuutta siihen ja Pluto on se sisäinen oma muutos. Syyskuun alussa tr. Mars irtautuu Plutosi päältä.

Mutta asiaan, syntymäkartan perääntyvä Saturnus (rajat) on oppositiossa Lilithiin joka on pitkälti sellainen kuin nuo unesi ovat siis kuten Uranus; kapinoiva, muutoshaluinen, impulsiivinen ja innovatiivinen vapaustaistelija mikä on itsessään vahvasti juuri ne painajaisunet. Eikä lopu tähän, Lilith on 28 asteessa mikä on akseleidesi aste niin siinä vähän niinkuin jollain tasolla nyt olis minä vs sinä sekä koti vs päämäärä.
 
Tää on nyt hatusta vedetty esimerkki mitä tuo voisi tarkoittaa kun Lilithin aste on sama mitä akselisi, sopii vaan tuohon..

Ei sulla ole sellainen tilanne et olisit parhaillaan kotona lasten kanssa mutta olis halu tai tarve päästä töihin tai vaikka mies haluisi et menisit mut sit taas sinä itse et olisi ihan valmis, tarkoitan siis sitä et olis jotain kissanhännänvetoa joko tuossa tai jossain muussa tämän tyyppisessä asiassa mikä koskettaisi noita asioita vaikka sitten erikseen?

Se nyt tulee mieleen noista akseleista kun tuo Lilith on kaikkia akseleitasi "painostanut" niin mitäs itse tuumaat, alkaisko sulle nyt selvitä mistä olisi kyse ? Ei tarvii kertoa täällä eli voit laittaa privana jos herää jotain kysymyksiä tai kommenttia niin muotoilen sitten taas tänne vastaukseni tai laitan privana jos tarvis kysyä mutta näin muutkin voi miettiä tätä kun voi olla jollekin jotain apua tai herätä muuten jotain niin laitan siksi tänne..

12.9. Lilith saavuttaa 0 asteen joten sitten mennään ihan eri latuja taas mutta mä kyl todella toivon et noi sun unet kevenee kun tuo Mars kuun alkupuolella jatkaa kulkuaan Plutosi päältä.

Miltäs tämmöinen tuntuu, saatko kiinni  ? Toivotaan parasta et loppuvat hyvin hyvin nopeasti..  Undecided

 smitten
Minna
tallennettu
minzi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 23



Profiili
« Vastaus #2762 : 30.08.2012 05:37:46 »

uni oli niin ihmeellinen että piti kirjoittaa tänne . Olin unessa mieheni kanssa saaren reunalla ja lämmitimme saunaa. Vesi saaren ympärillä oli kirkasta ja ihanaa. Veden läpi näkyi ja pohjassa oli suuria kiviä. Mutta en sitten uskaltanutkaan mennä veteen ku huomasin että vedessä ui iso punainen kala. Mies vain kannusti että ui tuossa lähellä
tallennettu
AnniA
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 481



Profiili
« Vastaus #2763 : 30.08.2012 07:57:36 »

ihan äärettömän paljon kiitoksia...

siis heti välähti mistä vois olla kyse ( en tosin itse osannut yhdistää yhtään noihin uniin.... )
eli mua on pitkään houkuteltu jälleenmyynti hommiin. ja olen kieltäytynyt useasti....
Mutta parisen viikkoa sitten suostuin kuin suostuin siihen hommaan....
Tänään on ensimmäinen tapaaminen koulutus+kokous tämän asian tiimoilta...

Oisko kaikessa siis kyse tästä  Shocked   Grin
  smitten
tallennettu

"sopivasti sekaisin"
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #2764 : 30.08.2012 10:20:36 »

Uusi työ sopii kuin nakutettu kun näkyy ristivetoa itsesi, tulevien ihmissuhteiden sekä kodin välillä..
Ei siinä muuta ole kuin sitä, että epävarmuus oletko tehnyt oikean ratkaisun purkautuu transiittien ansiosta.
Joskus unet tuntuvat käsittämättömiltä mutta astrologia on siitä upea asia, että sen avulla löytyy selitys.  Kiss
Se on hyvä, että koulutus on näin pian kun luulisi helpottavan sen jälkeen..

Onnea ja innolla vain uusiin haasteisiin!

PS Lilith transiitin asema kannattaa katsoa jos näitä ilmenee myöhemmin lisää kun sama voi toistua kun
saapuu nousumerkillesi, ettet pelästy siis jos sama vielä toistuu. (ne on vaan ne sisäiset pelot mitä Lilith tuo esiin)


 smitten

Minna

ihan äärettömän paljon kiitoksia...

siis heti välähti mistä vois olla kyse ( en tosin itse osannut yhdistää yhtään noihin uniin.... )
eli mua on pitkään houkuteltu jälleenmyynti hommiin. ja olen kieltäytynyt useasti....
Mutta parisen viikkoa sitten suostuin kuin suostuin siihen hommaan....
Tänään on ensimmäinen tapaaminen koulutus+kokous tämän asian tiimoilta...

Oisko kaikessa siis kyse tästä  Shocked   Grin
  smitten
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #2765 : 31.08.2012 18:44:46 »

Näin unta että autossani oli ratti väärällä puolella ja ajoin sitä seisaaltaan lapsuudenmaisemissani. Kuskin penkki siis puuttui kokonaan, mutta mahduin seisomaan suorana pikku autoni sisällä. Tiesin että muilla on ratti vasemmalla, ja että vaihdekepin käyttö vasemmalla kädellä on vähän hankalaa oppia, ja myös että pitkän matkan ajaminen seisaaltaan käy raskaaksi. Sillä hetkellä kuitenkin tunsin oloni reippaaksi ja mieli oli ihan hyvä.

Torkuilla sitten näin lyhyen unen, jossa havahduin siihen että makoilin selälläni ison keittiön puisella lattialla puisen pirtinpöydän vieressä. Seinän vieressä istui iso lauma ihmisiä joista osa tuijotti minua. Taustalla soi eräs levyni, ja se oli ehtinyt melkein loppuun sillä välin kun olin nukkunut siinä lattialla. Tiesin toisten kuunnelleen analyyttisesti ihan joka laulun vaikka osa niistä pyörii tylsästi samojen aiheiden ympärillä.
Laulussa, jonka soimiseen heräsin, sanottiin näin:
"Oon kai kipee mutta mieltäs pahoittaa tahtonut en ois,
oon kai kipee mutta äiti ethän anna viedä mua pois,
(tauko)
se näytti mulle pitkää nokkaa ja mulla oli jakoavain"  buck2 buck2 crazy2 uglystupid2
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #2766 : 31.08.2012 19:01:05 »

Jos vain saatte unta TäysiKuulta, on juuri nyt jos koskaan erinomainen aika nähdä hyvinkin merkityksellisiä unia... Neptunus on Kalojen alussa ja hyvin lähellä Kuuta yhdessä Chironin kanssa, Aurinko on Neitsyessä ja Merkurius on suuntaamassa samaan merkkiin viikonlopun aikana.  Nyt jos koskaan voi nähdä, kokea ja tuntea asioita...

Itse koin selkeästi että eräs henkilö kävi "vierailulla" luonani viime yönä unessa... usein hänen kanssaan yhdessä nukkuessani olen kokenut yhtä selkeästi unen ja todellisuuden sekoittuvan, mutta nyt näin vain unta, mutta silti olin myös tietoinen siitä miltä ympärilläni näyttää kun olen hereillä ja hän istui sängyn laidalla ja me juttelimme...

Toinen tilanne oli hieman myöhemmin kun tunsin että joku "nukkui" kanssani yhdessä sängyssäni, vaikka tiesin olevani itsekseni.. tai no, kissan kanssa.. Ensimmäinen tilanne täyttää ehkä unen kriteerit, toinen oli vain fyysinen tunne...

TäysiKuu täyttyi tänään vähän vaille 17 meidän aikaamme, joten vielä on reilu vuorokausi aikaa nähdä ja kokea mitä TäysiKuu tuo tulleessaan.. Wink

En ole kuukauteen nähnyt "oikeita" unia.. en sen jälkeen kun näin tämän unen.. http://www.astro.fi/forum/index.php?topic=9444.msg352402#msg352402
tallennettu

Indium
Vieras
« Vastaus #2767 : 01.09.2012 19:16:42 »

Otinpas tossa torkut ja nyt tuli kyllä niin hassu uni.  Huh

Istuin lähtevässä junassa, oli ilta, taivas jotenkin punertava. Ensin juna meni pikkuisen matkaa "väärään" suuntaan, ja vaikka olin matkustajavaunussa, kuulin veturinkuljettajan kiroilevan kun perässäni asemalle päin kävelleet, junasta täpärästä myöhästyneet pienet lapset laittoivat varpaitaan puisille kiskoille tosi vaarallisesti.

Sitten juna pysähtyi, ja minä kiipesin kuljettajan syliin. Sanoin hänelle monta kertaa, että sanoo heti kun minä häiritsen. Hän lupasi sanoa. Kuljettaja siis istui junan nokan päällä ihan suojaamattomana, ei missään ohjaamossa, ja ohjasi junaa jollain pitkillä kahvoilla jotka tulivat hänen harteidensa yli. Juna lähti nyt toiseen suuntaan eli sinne minne pitikin mennä, kirkkaassa ilta-auringossa, punaruskeaan kallioon louhitun tunnelin läpi. Samat lapset kuin äsken seisoivat yhä kiskojen vieressä ja laittoivat varpaitaan kiskoille, vetäen ne viime hetkellä alta pois. Juna itse pystyi myös väistämään, niin että se kulki muutaman metrin kerrallaan ilman kiskoja, ja se tekikin niin kun yksi lapsi, tuuheatukkainen tyttö jolla oli ruskeat silmät ja hiukset, seisoi kiskon päällä liikkumatta ja tuijotti kuskia suurilla silmillään. Mietin, oliko kuljettajan sylissä istuminen arveluttavaa, mutta en saanut mitään tukea mietinnöilleni.

Pam, olin unisex-vessassa jossa jopa kopit olivat avoimia, punamustatukkainen nainen ja veturinkuljettaja istuivat kopeissa. Itse seisoin kolmannessa kopissa. Vessan seinät olivat valjun vaaleanvihreät ja koko paikka tuntui kauan sitten rakennetulta. Ajattelin että olemme jossain välietapilla, ja luin vessanseinätekstejä. Tunnistin yhden niistä ja tajusin aseman tutuksi. Kävelin ulos vessasta ja olin yliopistoni pohjakerroksessa. Nousin portaat ylös ja löysin jostain aulasta todella kauniita, kukkivia, ruukuissa kasvavia puita ja oransseja kasveja, jotka oli peitetty valkoisella harsolla. Oli ilta ja melkein kaikki henkilökunnasta olivat poissa, mutta joitain näinkin ja he näyttivät hoitajilta vaaleanvihreissä asuissaan.

Lähdin etsimään jotain paikkaa, ja löysin hissin, joka oli pelkkä ylös ja alas menevä taso. Siihen ei saanut jättää tavaraa kun satoi, koska hissin yllä oli katossa aukko, ja nytkin tosiaan satoi - kastuin kun menin tason päälle seisomaan. Menin ylöspäin, hissiä oli tosi hankala käyttää koska se pysähteli epäloogisiin kohtiin. Viimeisessä kohdassa ajattelin, miten eräs rakas ystävä oli näyttänyt minulle, että vielä kerran kannattaa painaa nappia. Ylhäällä oli tosi hämärää ja aloin haluta alas, mutta hissi oli entistä hankalampi käyttää, se livahti koko ajan ohi siitä missä sen olisi pitänyt olla.

Jotenkin pääsin takaisin ihan alas, ja kutsuin luokseni hoikkaa, kiharatukkaista naista. Hän huuteli "tullaan tullaan, sinä herkkäihoinen" ja hyppäsi luokseni ihan hullun korkealta, siis matkan jonka minä äsken olin ehdottomasti tullut hissillä. Tämä kappale http://www.youtube.com/watch?v=Db2EFXofQWs soi päässä kun heräsin.


Suaap tulkita.  idiot2
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #2768 : 02.09.2012 11:32:16 »

Näin viime yönä unta, että järjestin kotonani iselleni isoja juhlia - ilmeisesti synttäreitä. Alussa oli tietty kiirettä, ei meinannut olla valmista, kun vieraita jo alkoi tulla. Mutta vieraat olivat minulle ihan vieraita. Joku nainen kätteli minut ja hänen kätensä oli epämuodostunut. Vieraat olivat jotain vanhoja sukulaisia, joita en tuntenut. Yksi oli serkkuni, jota en ole oikeassakaan elämässäni näynhyt vuosikymmeniin. Tunnelma oli jäykkä. Ainoa lämmin kotaaminen oli jonkun nuoren miehen kanssa, joka oli jonkinlainen kasvattipoikani ja hän oli lämmin ja kiitollinen minua kohtaan.

Heräsin tähän uneen ja ihmettelin sen tunnelmaa. En ole innokas järjestämään itselleni juhlia, eikä minulla ole kasvattipoikaa. Ihmettelin, kun en ollut kutsunut juhliini yhtäkään minulle tuttua ihmistä. Mieheni oli mukana vain valmisteluissa, poikani jäi sen kasvattipojan varjoon, eikä tytärtä näkynyt missään vaiheessa.

Kommentteja vastaanotetaan.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #2769 : 05.09.2012 09:02:12 »

Oooo, pitkästä aikaa mahti unia!

Se oli keskityleiri Suomessa, jossain metikössä hyvin alkeellisissa oloissa. Olin joku vanha mies joka oli ollu siellä kauan, ja kuuluin ns. kalustoon, metsäkeskitysleirin vanhaparta. Siis leiriläisenä olin siellä kuitenkin ja puuhasin kaikkea, mutta olin pääasiassa sivustaseuraaja.
Pointti oli siinä että kaikki kävi mussuttamassa että tää on ihan takapajunen mettäleiri, ja että tuolla muualla, isossa maailmassa on paljon coolimpi keskitysleiri, täällä vaan leiriläiset sahaa puita ja kantaa vesiä tupaan, ei sen kummempaa.
Sit sinne viritettiin joku seinän kokonen putkiverkosto pystyyn pihamaalle, ja mä kannoin vettä jolla putket täytettiin..sit joku vangeista ripustettiin roikkumaan keskelle sitä hässäkkää, ja sille tehtiin neuloilla ja ruiskuilla kaikkia karmeita kokeita, se oli semmonen kone, otettiin verta ja laitettiin jotain mömmöjä ja mitä millonkin ja se oli jotenkin linkittyny siihen hirveeseen putkistoon. No kuolihan se tyyppi lopuksi sitten.
Tää oli ilmeisesti peräkylän keskitysleirin sotilaiden tapa näyttää niille paremmasta paikasta tulleille hepuille, että kyllä täälläkin osataan! Siitä huolimatta nää citykeskitysleirittäjät lähti niskojaan nakellen poijjes, että kyllä meillä vaan on parempaa, ja osa vageista lähti samalla asenteella heidän mukaansa toiselle keskitysleirille...jee, me päästään coolimpaan mestaan!

Jotain patoutumia mulla kenties  uglystupid2
Uni ei missään nimessä ollut pelottava, vaan sellainen, että saatoin jatkaa sen katsomista vaikka heräilinkin välillä, ja tein sen siis mielelläni  crazy2

Jupiter ja Uranus 12 huoneessa aiheuttaa tämmösiä?  buck2
tallennettu
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #2770 : 05.09.2012 12:43:00 »

joo, ei kuollu ku vaan yks kiduttamalla Tongue On sulla makeat kammotusunet taas ollu..

Juppari Uranus teki neliötä Merkurius Aurinkoon ja tr. Venus opponoi Lilith/Cerestä sekä kvinkunssia Neppariin ja tr Kuu opponoi Saturnusta myös..

Vedellä täyttäjä.. mistähän tuokin taas on tullut, Kaurismaista työmaanlentoa hiertävässä ilmapiirissäkö..  uglystupid2

Minna
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #2771 : 06.09.2012 06:34:09 »

Taas!
Tää menee nyt ihan mahdottomaksi, mutta oisko ainakin  saturnus asialla
Mä koetin ystäväni kanssa löytää ja varastaa jotain. En muista mistä oli kyse, mutta se oli tosi kuuma sana alamaailmassa. Hengattiin kaikissa hämärissä baareissa ja kujilla ja jututettiin ihmisiä ja etsittiin sitä.
Istuttiin loossissa jossain ja juttelin ystävälleni isästäni ja perheestäni jotain. Sitten menin WC:hen ja ystävä tuli käytävälle odottelemaan, ja odotellessa kuuli yhdestä loossissta puhetta joka paljasti että seillä oli isäni ja veljeni ja joitain muita tyyppejä, ja he olivat saman jutun perässä kuin mekin. Vaarallista. He näkivät ystäväni ja tämä tervehti, sitten minä tulin vessasta ja me lähdimme.

OK, sitten saimme seuraavaksi sen mitä etsimmekin. Ajoimme tummansinisellä autolla tuo juttu takakontissa kun poliisi pidättivät meidät pururadalla  buck2
Olimme juuri avanneet takakontin ja näyttämässä sen sisältöä poliiseille, ja miettimässä miten ihmeessä voisimme tilanteesta päästä, kun valtava mustiinpukeutunut iskuryhmä tulvahti paikalle pimeydestä, useimmista näkyi vain sinertävä lyhdyt. He olivat vähän mystisiä tyyppejä.
Joku mylläkkä tapahtui, iskuryhmä kaappasi jutun haltuunsa, ja minut vietiin suureen mustaan kuorma-autoon, jossa koko ryhmän bossi; isäni, istui ja poltteli tupakkaa. Hän oli tyytyväinen tavattuaan minut ja selitteli ummet ja lammet jotain, mutta minä huomasin vain hänen lompakkonsa, joka oli aivan samnalainen kuin minun, paitsi että minun lompakossani on kissa, hänen lompakossaan oli koira. En voinut uskoa sitä että hänellä oli samanlainen lompakko.
Rekka lähti liikkeelle pimeässä, ja oikealla puolella ikkunasta näkyi pimeä pururata, mutta siellä olevat lenkkeilijät oli valaistu. Samassa tajusin, että isäni mystiset iskuryhmäläiset olivat niitä jotka aiheuttivat pelontunnetta pimeässä lenkkeilijöille vaanimalla näitä, ja se oli olevinaan suurikin ahaa-elämys.
 uglystupid2
tallennettu
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #2772 : 06.09.2012 14:44:46 »

Toissa yönä ajelin lasten polkupyörällä Tampereen Pispalanharjua muistuttavassa paikassa ja olin eksynyt.

Tänä aamupäivänä unissani kävelin Tampereen keskustassa, eksyksissä taas, etsien konserttitaloa, joka muistutti Sydneyn oopperataloa. Yritin oikaista jonkun yliopistorakennuksen sisäkautta, mutta jouduinkin umpikujaan. Joku ystävällinen mieslehtori kuitenkin lupasi johdattaa mut takaisin katutasoon ja lähemmäs konserttitaloa. Olin siis käyskennellyt yliopistorakennuksen alakerrassa ja tieni oli päättynyt yliopistokirjaston lasioviin, jotka olivat lukitut. Ovissa oli aukioloajat ja niitä sitten manasin, kun liian myöhään olin oville tullut. Unessa en kuitenkan konserttitalolle asti päässyt.

Olen nähnyt nyt 3 eksymisunta vähän ajan sisällä. Ja myönnän kyllä, että suunta on kyllä päiväelämässä vähän hakusessa tällä hetkellä.
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Indium
Vieras
« Vastaus #2773 : 07.09.2012 13:15:53 »

Nyt on jotain kieroa positiivisuutta mun unissa. Toissayön unessa mua yritettiin ryöstää, mutta nakkelin ryöstäjää (iso mies!) seinille kunnes siltä lähti taju, ja poliisitkin oli tulossa ihan kohta. Piti vain varoa, etten niin paljon riehunut että minua olisi voinut syyttää ryöstäjäni pahoinpitelystä, kun itseäni suojelin. Ja pysyihän se homma tosiaan hanskassa.

Ja viime yönä olin juuri muuttanut isoon, kauniiseen (kalliiseenkin, mutta ajattelin että siihen on varaa) asuntoon, jonka kylppäriosasto oli valtava ja siellä oli kaikkea ainakin kahdet - suihkutkin ihan odottelivat, että alan vain peseytymään! Edellinen asukas oli myös jättänyt jonkin sortin suihkutuoksuja sinne kylppäriin, katselin niitä kauan. Sitten kävelin nurtsin poikki pikkuruiseen levykauppaan, ja aloin etsimään poikakaverilleni jotain tiettyä. Hyllystä löytyi monta jännää harvinaisuutta siinä etsiessä.
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #2774 : 14.09.2012 00:11:14 »

Viime yön unessa rakas ystävä lauloi aivan ihanasti karaokea, katselin ja lauloin hiljaa mukana nuotin vierestä. Baarissa oli pyörätuolissa istuville tarranetsintäkilpailu.

Erikoista on se, että oon nähnyt tällä viikolla toisenkin pyörätuoliunen ja kolmannen muuten vaan hankalasta kulkuneuvosta, ja jostain syystä noita karaokebaarejakin pullahtelee mun uniini aina silloin tällöin.  idiot2
tallennettu
Sivuja: 1 ... 183 184 [185] 186 187 ... 272
  Tulostusversio  
 
Siirry: