Sivuja: 1 ... 152 153 [154] 155 156 ... 272
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 2106680 kertaa)
0 jäsentä ja 8 vierasta katselee tätä aihetta.
Anna1310
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« Vastaus #2295 : 13.10.2011 16:14:26 »

Näin edellisyönä harvinaisen todentuntuista unta.

Oli kirkas aamuyö, ja olin vanhassa pienessä mökissä kaivelemassa. Tiesin että mökki kuului Riikka Mikki -nimiselle mummolle. Mökissä oli samanlainen sänky kuin minulla, samanlaisella vaaleansinivalkoisella patjalla, ja sängyn vieressä oli kulmahylly jossa oli paljon shampoo- ja saippuapulloja. Mökki oli tosi sotkuinen.
Seuraavassa hetkessä kuljetin mökistä varastamaani pientä telkkaria vanhoissa nukenrattaissa pois, asvalttitien viertä pitkin. Muistan hyvin kuinka hankalaa oli työntää niitä rattaita puolittain asvaltilla ja puolittain tienpenkalla, ja muistan että siinä vaiheessa äitini oli mukana ja sanoi, että minun täytyy pitää telkkari piilossa. Yritin vetää nukenrattaissa olevaa sitä... aurinkosuojaa tai mikä lie onkaan, siihen päälle, mutta se muuttui sateenvarjoksi. Sanoin äidilleni: "Mut se mummohan kuoli vasta kaks kuukautta sitten", ja uni loppui. Cheesy

Mitäköhän lie tarkoittaa? Muistan etten edes tuntenut minkäänlaista syyllisyyttä tuosta telkkarin varastamisesta.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #2296 : 14.10.2011 20:31:57 »

Päivän puuhien keskellä mäjähti päähän uneni;
Se oli joku hiivatin kykyjenetsintäkisa tjtn. Miekkonen suuteli meitä rivissä olevia naisia vuoronperää ja etsi jotain tiettyä. Se oli hilpeä tapahtuma ja siellä oli yleisöäkin. Minua suudeltuaan mies oli aivan ällistynyt ja totesi, että sulla tosiaan on se!  Siis joku piilevä kyky ilmeisesti.

Jotain ne taas kertoo lyhyesti ja ytimekkäästi, mutta mitä?
En koskaan tajua, vaikka vääntävät rautalangasta...ehken siksi pidempiä ja jännempiä unia näekään? uglystupid2

Löysin tälläisen tuolta ABC osastosta:
"Jos vieras henkilö suutelee sinua, silloin uni antaa ymmärtää, että olet löytänyt tai löytämässä uuden puolen itsestäsi. Sinua kehotetaan tutustumaan paremmin johonkin itsesi osa-alueeseen."

Eli käsketäänkö minun luottaa itseeni, minulla kyllä on se, mitä ikinä sitten vastaan tuleekaan?

tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #2297 : 14.10.2011 22:21:37 »

Minulla ja kullallani on Kuut vesimerkeissä eli hänellä Kaloissa ja minulla Ravussa... Smiley Emme asu yhdessä ja usein kun olemme toistemme luona yötä näemme tosi vilkkaasti unia..

Niin myös viime yönä.. hän näki unta että hän oli katselemassa tv:tä toisessa huoneessa ja minä olin toisessa huoneessa "kuhertelmassa" ja kikattelemassa jonkun maalarin kanssa... Cheesy Oli kuulemma häirinnyt hänen tv:n katselua.. Cheesy

Minä puolestani näin monia unia ja yhdessä niistä olin raskaana ja  teimme yhdessä raskaustestiä.. tulos oli siis positiivinen..  Smiley

Häne ei halua lapsia, eikä minulla ole enää tarkoitus myöskään 'hankkiutua raskaaksi'... Aamulla keskustelimme näistä unista.. ja hassuinta oli kun mies kysyi miten hän suhtautui siihen että olin raskaana ja kerroin että hän oli utelias ja innostunut.. Minä puolestani kyselin että oliko kyse taidemaalarista vai talomaalarista... taisi olla talomaalari.. Cheesy

tallennettu

Kaihomieli
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 13


Profiili
« Vastaus #2298 : 16.10.2011 13:45:39 »

Näin viime yönä unta, että olin lainannut kirjastosta ison kasan lastenkirjoja. Olin asettanut ne kirjat johokin pöydälle ja seisoin ihmettelemässä sitä, kun ne kirjat olivat eläviä. Ne hyppivät siinä pöydällä, huusivat että "Lue minut" (niillä oli etukannessa silmät ja suu) ja läimäyttelivät toisiaan kansillaan sivuun että pääsisivät jokainen ensimmäisenä luettavaksi  2funny.
tallennettu
timaka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 9


Profiili
« Vastaus #2299 : 16.10.2011 19:35:49 »

Mitä sanotte tästä: jokin aika sitten näin unen, jossa sinisellä rajauskynällä meikattujen silmieni väri oli jotenkin levinnyt ja kun katsoin peiliin, kauhistuin - silmänvalkuaiseni olivat aivan vedensiniset, siis koko silmät. Olen tällä hetkellä harkitsemassa eräänlaisia liiketoimia ja jokin kertoo minulle etteivät kumppanini välttämättä pelaa reilua peliä. Kertooko uneni samaa? Siis että olen sinisilmäinen. Kyseessä on muutaman vuoden projekti, harrastusmielessä, ihan kivaa, mutta olen tuntenut kumppanini niin vähän aikaa etten tiedä voinko oikeasti luottaa heihin.

Olen lukenut vuosi elämästä-tulkintaa ja siellä myös on jotain varoitusmerkkejä. Asia vaivaa minua tosi paljon.
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #2300 : 17.10.2011 23:07:33 »

Minä näin viime aamuyöstä unta että olin pihvi.

Oikein mehukas, murea hyvin suolattu ja maustettu, voissa paistettu mediumiksi,
oikein lihaisalta tuoksuva, täydellinen pihvi.  uglystupid2

Erikoista tässä on se, että en varsinaisesti ole mikään lihanhimoinen ihminen, syön kyllä ravintolassa keskimäärin kaksi kertaa vuodessa tuollaisen pihvin, mutta pärjäisin ilman niitäkin...

Siinä unessa ikään kuin kuvailtiin sitä pihviä ja näin sen pihvin,
mutta tunsin myös samalla olevani se,
ja oloni oli lämmin ja murea, oikein ihana.  Tongue

Ja kun heräsin siihen, että mies hääräsi vauvan kanssa klo.6 aikoihin, niin huokasin vaan,
onko mun pakko herätä, mä näen niiiiin ihanaa unta, oon pihvi...

Mies on nauranu sille koko päivän.  Smiley
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #2301 : 19.10.2011 13:32:59 »

Läjähti semmonen ajatus, että ne kanat oli vähän pielessä. Siis niidenhän ois pitäny antaa sulle kyyhkyjä ( Ainakin toivon symboliksi tiedetään), mutta jostain syystä saitkin kanoja. Liittyiskö tämmönen jotenkin suhteeseesi vanhemopien kanssa? Huh

Tiedä sitten, onko mitään järkeä, mutta tuli niin selvästi, että ajattelin mainita.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #2302 : 19.10.2011 13:39:49 »

Mitä ominaisuuksia sinä itse Aminthir liität kanoihin?

Esimerkki: Omistin aikanaan sukkanauhakäärmeitä. Jos tuolloin näin unia käärmeistä ja ne olivat pelkästään sukkanauhakäärmeistä - niistä omistani - ne unet. , oli vinkki lähinnä 'siivoa se terraario' tai 'vaihda vesialtaan vesi.'   Cheesy Ei suinkaan mitään, mitä unikirjat yms. freudilainen soopa antaa merkitykseksi käärmeille.

Katsoisin, että ensisijaisesti unessa olevat asiat symboloivat aina niitä merkityksiä joita ihminen itse antaa asioille/jutuille ja vasta toissijaisesti jotain kollektiivisen alitajunnan tai vanhan unentulkinnan juttuja. Varmaan jos joku asia on itselle aivan kertakaikkisen neutraali, niin sitten sen merkitys voisi tulla jostain kollektiivisesta alitajunnasta.

Minulle kanat ovat uteliaita kaikkiruokaisia trooppisen viidakon hämärässä karikkeessa alunperin eläviä lintuja, jotka elävät laumassa jota johtaa yksi kukko, joka suojelee naaraitaan. Biologin näkökulma siis, vaikka en biologi olekaan. Toinen mitä tulee mieleen on, hyppii kuin päätön kana (lapsuudessa maalla näinkin miten päätön kana hyppii, kun tilan (jossa minä onnellinen kaupunkilaislapsi olin muutaman kesän ns. kesälapsena) broilereita teurastettiin omaan grilliin). Tuo englanninkielisen maailman chicken=pelkuri ei kuulu käsitteenä suomalaiseen kulttuuripiiriin. Meillä säikky taitaa olla pikemminkin jänis.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Helmikuu1
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 37

En tätä todeksi usko


Profiili
« Vastaus #2303 : 20.10.2011 19:31:09 »

Koko yön näin samaa unta. Aina kun nukahdin uudestaan, niin olin noin 5metrin korkeudessa ja alhaalla oli ihmisiä, he pitivät toisiaan käsistä kiinni ja olivat ringissä. Minun ohi ylhäältä tuli säde sen ringin keskelle enkä voinut puuttua tilanteeseen millään lailla muuta kuin katselin vain heitä. Aamulla olin tosi poikki kun heräsin...oli raskas uni.
« Viimeksi muokattu: 21.10.2011 05:20:03 kirjoittanut Helmikuu1 » tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #2304 : 21.10.2011 09:34:31 »

Mitäs luulet Soma, mikä sut meinaa hukuttaa? Inhan kuulonen uni.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #2305 : 21.10.2011 12:37:44 »

Voi stressi sentään  Angry

No niin, aloita siitä, että opettelet uimaan, ja sitten kun sen osaat niin opiskelet vasta tyynyn heiluttelua Wink
tallennettu
Lemmikki
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 137



Profiili
« Vastaus #2306 : 21.10.2011 14:52:08 »

Olen nähnyt jo muutaman kerran unta samasta kartanosta. Erityisesti unessa kuljetaan portaita yläkertaan, niitä on kartanossa kolmet erilaiset. Pystyisin melkein piirtämään kartanon pohjakuvan, niin tarkkoja ovat unet olleet. Olen siis aina itse perheeni kanssa siellä kartanossa ja kuljen portaita ja kiertelen siellä muutenkin. Se on aina minun kartanoni tai haluan hankkia sen.

Sitten viime yönä yritin myös ohjata opasmeditaatiota eräälle entiselle naispoliitikolle, mutta unessa ei päästy loppuun, kun ei hän oikein osannut siinä rauhoittua ja hiljentyä, että opas olisi päässyt esille.  2funny

Hei Nepparinen Smiley
Minulle on joskus kerrottu, että talo unessa edustaa unennäkijää itseään. Siten esim. talon kunto, siisteys yms. kertovat jotakin olennaista unennäkijästä itsestään. Minusta tuo kuulostaa hyvältä unelta ja tuo portaiden nousu kuvastaa vielä jotakin ylöspäin menoa ja kehitystä, ehkä henkisessä mielessä ja kun portaita on kolmet, niin monipuolista kehitystä vaikuttaisi olevan. Oikein hyvä uni sinulla.  smitten
t. Lemmikki
tallennettu

Aurinko vesimiehessä/1. huoneessa
Nouseva jousimies, Deskendentti Kaksoset
Keskitaivas Skorpioni, Keskiyö Härkä
Kuu Jousimies/1. huone
Merkurius Kauriissa/1. huoneessa
Mars Oinaassa/3. huoneessa
Venus Kauriissa/1. huoneessa
Chiron Vesimiehessä
Noususolmu Skorpionissa, Laskusolmu Härässä
Lizzy
Vieras
« Vastaus #2307 : 21.10.2011 20:02:33 »

Minä näin unta, että minun yläetuhampaat oli aivan kamalan näköiset. En jotenkin erottanut alahampaitani unessa, mutta ylähampaat oli aivan järkyttävän näköiset. Ihan tummat ja täysin vinksallaan. Olin harmissani ja mietin, että mikään hammaslääkäri ei niitä varmaan voi korjata ja ajattelin, että jonain päivänä ne mätänee täysin ja tippuu pois.

Sitten uni yhtäkkiä hyppäsi. Kävin aina välillä lapsuudenkoti paikkakunnallani, mutta en nähnyt ketään tuttuja ja olin siellä salaa. En edes hakunnut kenenkään tietävän. En muista miksi minun sinne piti mennä. Jossain vaiheessa unta pääsin testaamaan jotain uutta tietokonepeliä, johon syötettiin kaikki henkilökohtaiset tiedot kuten asuinpaikat (siis myös entiset) ja kaikki opinahjot ja muutenkin koko menneisyys näkyi lopulta siinä pelissä ja sitten kone näytti eteenpäin. Näin kartan, jossa ilmeni selvä suunta Suomen itärajaa ylöspäin pohjoiseen ja kuulemma elämäni päättyisi lopulta hyvin pohjoisessa. Kartta näytti melkein jäämeren rantaa, mutta siinä oli pieni lippu, joka kertoi paikan olevan Ruotsin puolella.

Hämäriä unia. Tuosta jälkimmäisestä en oikein osaa tulkita mitään, mutta mitä toi hammasjuttu vois tarkottaa?
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #2308 : 23.10.2011 19:17:47 »

Soma, jännä tulkinta. Mulla tosiaan on nyt viime aikoina ollu jotenkin kamala epävarmuus ja kriisi siitä, että "mitä muut musta ajattelee". Vaikka luulisi, että iän myötä sellainen menisi pois niin mulla se vaan ei tunnu menevän niin. Olen yhtä epävarma ku teininä.  buck2

Mun mielestä on muuten hienoa, että joku muukin näkee sellaisia unia missä opetetaan energioita ja henkisiä asioita. Näen myös sellaisia unia jatkuvasti.  Grin
tallennettu
Mountain Lion
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 77



Profiili
« Vastaus #2309 : 24.10.2011 21:16:57 »

 Näin unta, että olin exän kanssa idyllisessä huoneistossa, huoneistoon kuului iso parveke joka oli tehty kivestä tai marmorista, oli valkea ja tunsin kuinka kylmä se on. Istuin parvekkeella, poltin tupakkaa (valve elämässä minulla on siihen hyvin negatiivinen asenne) ja juttelin jonkun miehen kanssa ja kysyin häneltä, että miksi exäni oli ollut edellis iltana tilaisuudessa jonkalaisiin hän ei yleensä mene eikä ole kiinnostunut, olin unessä hyvin hämmentynyt kun se tuntui todella kummalliselta. En saanut vastausta kun ex kurkisti ovesta, että ottaa päiväunet ennen kuin lähdemme (olin keskustelun aikana vilkuillut parvekkeen ovea ettei hän kuule mitä puhun). Sen jälkeen aloin pakata, meillä oli 3 kissaa, musta, harmaa ja komas oli oma kissani. Laitoin kissat omiin kuljetuskoppiin ja menin istumaan sängylle tarkoituksenä herättää ex. Sanoin, että hänen täytyy herätä, juna lähtee 19.30 ja kello on 19.15, meillä on 15 minuuttia ehtiä asemalle. Hän oli uninen kun otti ranteestani kiinni ja katsoi rannekelloani, tajusi etten huijaa ja nousi ylös, ja minä hoputin vieressä. Ehdimme junaan monien matkalaukkujen kanssa mutta en tiedä mihin olimme menossa.

 Unessa olin hyvin tietoinen kellon ajasta kun ajattelin että on 15 minuuttia aikaa, ja että juna lähtee illalla puoli seitsemän. Stressasin sitä ja hoputin exää sen takia. Mitä mahtaa merkitä?
tallennettu

"Sielu jää ilman sateenkaarta, jos silmät jäävät ilman kyyneliä."
Sivuja: 1 ... 152 153 [154] 155 156 ... 272
  Tulostusversio  
 
Siirry: