Sivuja: 1 ... 62 63 [64] 65 66 ... 272
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 2101582 kertaa)
0 jäsentä ja 7 vierasta katselee tätä aihetta.
calcio
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 44


Profiili
« Vastaus #945 : 31.12.2009 20:44:22 »

Minulle tuli ensimmäisenä mieleen se, että on sinun muutoksen ja puhdistautumisen aika, hyökyaalto puhdistaa voimalla kaiken lian ja ylimääräisen pois ja koska olet korkealla kerrostalossa olet itse turvassa näin ollen hyökyaalto koskee vain negatiivista karmaasi ja ulkoista elämääsi.

Näin vastaavan myrskyunen jokunen aika sitten ja todellakin melkoista puhdistusprosessia se minulle ennusti. Hyvä niin. Tärkeintä unessa on kuitenkin tunnelma, miten unessa otit hyökyaallot vastaan. Mitä se muutaman vuoden takainen tsunami sinulle edusti, mitä silloin siitä ajattelit. Niistä saat tarkemmat vastaukset.

Olin yllättynyt ja seurasin samalla kauhulla, kun huomasin ambulanssin lentäneen hyökyaallon voimasta alas järveen. Yritin ottaa kameralla kuvan tapauksesta, mutta kamera ei toiminut.

Kiitos tulkinnasta. Olenkin hakenut uutta työpaikkaa, joten katsotaan, miten muutosprosessin käy vaiko sittenkin kyseessä sisäinen muutosprosessi.
tallennettu

Aurinko jousimiehessä - Kuu vesimiehessä - Askendantti vaakassa - Venus 4.huoneessa - Pluto conjunktiossa askendanttiin - Aurinko 3.huoneessa - Kuu 5.huoneessa - Saturnus 9.huoneessa.
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 742


Profiili
« Vastaus #946 : 01.01.2010 00:03:29 »

Kumpi vaihtoehto tuntuu todennäköisemmältä? Tosin työpaikan vaihtaminen voisi hyvin nostaa tuon kaltaisia unia. Sitä kun ihminen käsittelee myös alitajuisia tilanteitaan muutoksen tuomat tuntemukset. Sen, että yritit kuvata tilannetta, peilaatko jollakin tasolla valintojasi muiden ihmisten kautta. Onko tekosi sinun vai todistatko sillä enemmänkin omaa kykeneväisyyttäsi toisille ihmisille?
tallennettu
calcio
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 44


Profiili
« Vastaus #947 : 01.01.2010 00:29:55 »

Kumpi vaihtoehto tuntuu todennäköisemmältä? Tosin työpaikan vaihtaminen voisi hyvin nostaa tuon kaltaisia unia. Sitä kun ihminen käsittelee myös alitajuisia tilanteitaan muutoksen tuomat tuntemukset. Sen, että yritit kuvata tilannetta, peilaatko jollakin tasolla valintojasi muiden ihmisten kautta. Onko tekosi sinun vai todistatko sillä enemmänkin omaa kykeneväisyyttäsi toisille ihmisille?

Hyviä kysymyksiä. Ehkä.. En tiedä.
tallennettu

Aurinko jousimiehessä - Kuu vesimiehessä - Askendantti vaakassa - Venus 4.huoneessa - Pluto conjunktiossa askendanttiin - Aurinko 3.huoneessa - Kuu 5.huoneessa - Saturnus 9.huoneessa.
Asteria
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 50


Aalloillakin on kasvot


Profiili
« Vastaus #948 : 01.01.2010 02:13:50 »

Joskus unet ovat selkeydessään uskomattomia. Näin joulun aikaan unta, että tiikeri raateli kaikkea ympärillä näkyvää ja ajattelin unessa, että se on niin väärin - ei unissa saa oikeasti vahingoittaa. Mietin sitten merkitystä ja sehän pomppasi melkein heti mieleeni, että olin jouluaattona saanut ikävän puhelun lähisukulaiselta ja pahoitin mieleni siitä, että hän ei voinut välittää asioita joulun jälkeen. Hän on kiinalaisessa horoskoopissa Tiikeri.
 Smiley
Sitten näin äskettäin unen, että apina oli laittanut kissan päähän paperipussin ja yritti sytyttää kissaa tuleen. Hetken mietittyäni tämäkin selvisi. Minun voimaeläimeni on kissa (juuri nyt kasvatan sitä leijonaksi, kuten tarot-kortin tulkannut foorumilainen kehotti) ja meidän poikamme on kiinalaisessa horoskoopissa Apina. Hän osaa vetää juuri oikeista naruista, että saisi piuhani paukkumaan eli tuo tuleen sytyttäminen kuvasi juuri sitä. Ja silloin, jos oikein tulistuu, siinähän on tietynlainen pussi päässä, kun jämähtää tunnetilaan. Joulun aikaan olen juuri opetellut olemaan välittämättä murkun tunnetiloista ja antanut hänen vaan olla.
 Smiley
Sitten minua jäi hieman vaivaamaan tässä ketjussa olleen kirjasto/Sello-unen kirjastossa sijainneet, lainattavat matkalaukut. Katselin internetistä tulkintoja ja matkalaukku tarkoittaa, että olisi tauon tai muutoksen paikka.
 smitten
Unista vielä yleensä, että kaikenlainen liikkuminen merkitsee edistymistä. Viime vuonna unissa oli kulkuväline aina hukassa. Jospa se tänä vuonna löytyisi uudelleen.
 Smiley
tallennettu

Mitä enemmän tutkin fysiikkaa, sitä enemmän tunnen vetoa metafysiikkaan. -Albert Einstein.
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 742


Profiili
« Vastaus #949 : 01.01.2010 16:16:00 »

Minäkin olen nähnyt aivan äärimmäisen herkullisen unen, tosin silloin se ei sitä ollut. Mutta nyt pitkän ajan päästä kuinka ajankohtainen tuo uni onkaan.

Nimittäin olin kaupungilla ja jostain syystä paikalle tuli jonkinasteinen ninja, joka katkaisi jokaiselta sapelillaan pään poikki. Minulle tuli kiire laittaa pääni takaisin paikoilleen, mutta pää olikin koiran pää. Se kyllä toimi hyvin, mutta ihmiset hieman kummaksuivat päätäni ja jotenkin oli tarve etsiä uusi pää itselleni. Löysin varsin kauniin vaaleatukkaisen naisen pään, mutta ongelmani oli, että pää heilui kovin ja minulla oli todella vaikeaa liikkua sen kanssa. Jostain syystä jalkapohjanikin olivat aivan naarmuilla. Menin perheeni kanssa kauppaan ja kun kävin vessassa sain todella suuren oivalluksen. Opin kävelemään uuden pääni kanssa ja samalla tajusin, että nyt kun minulla on uusi pää minulla ei ole enää mitään ongelmia terveyteni kanssa, kaikki vaivani olivat poissa ja minä en tarvinnut edes silmälaseja enää. Uusi pääni oli virheetön ja samalla oivalsin, että todellakin vaikka pää hieman huojui niin se näytti ihan aidolta, pystyin peittämään leikkauskohdan huivilla ja aloittamaan aivan uuden elämän.

No todellisuudessa koiranvirka on se alhaisin virka ja onneksi tosiaan ei pääni nyt ihan poikki leikkautunut, mutta sain melkoisen tällin ja niskani todellakin ovat olleet heikossa kunnossa. Ja niin tänä vuonna tuntuu siltä, että minulla on todellakin uusi pää, jonka avulla terveyteni ja ongelmani poistuvat.
tallennettu
Asteria
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 50


Aalloillakin on kasvot


Profiili
« Vastaus #950 : 02.01.2010 18:47:32 »

Kyllä tämä universumi on ylittämätön!
Otin iltapäivällä päikkärit ja unessa etsin hiusharjaa, mutta en löytänyt, suin sitten hiuksia sormin ja niitä irtosi aika paljon. Etsin sitten hiustenlähdölle selitystä ja tällaisen löysin:
Hair

1. An ancient symbol for strength and power. See BALD. Thick, luxuriant hair is a symbol for good health, and thin, wispy hair a sign of oncoming illness.

2. Brushing or combing the hair indicates finding the solution to a problem. Dreaming of someone pulling your hair implies betrayal.

Astrological parallel: Leo.

Tarot parallel: Strength.


Eli tulkitsen asian niin, että olen jollakin elämänalueellani päästänyt itseni heikkenemään ja nyt on aika alkaa vahvistua ja laittaa asiat kuntoon. Jännä, kun juuri tällä foorumilla kehotettiin etsimään se sisäinen Leijona, jotta vahvistun. Että menee taas kaikki synkronissa! Ja biorytmi on kehottanut jo 8 päivää peräkkäin olemaan ihan omissa oloissa ja tekemään vain minimin ja niin olen tehnytkin!
 Smiley
tallennettu

Mitä enemmän tutkin fysiikkaa, sitä enemmän tunnen vetoa metafysiikkaan. -Albert Einstein.
kimo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 600



Profiili
« Vastaus #951 : 03.01.2010 16:21:01 »

Mä näin unta, että olin menossa naimisiin ja kait sitten meninkin.  Shocked
Sulhanen oli mua selvästi vanhempi, tumma muistaakseni.
Menin hääpaikalle ihan kahta kättä heittäen, muut höösäs ja olivat täydessä tällingissä.
Mun suurin murhe oli saada sukkahousut jostain, kun säärikarvat oli jääny ajelematta  Grin
Naispuoliset vieraat vaan tuhahteli ajatukselle ja mä yritin sitten etsiä höylää ja kosteusvoidetta rutikuiville kintuilleni
kun niitä sukkahousuja ei sitten löytynyt...
Tais olla aika lyhyt hääpuku...

Hauska uni, ja pitkästä aikaa voimakkaan tuntuinen.
tallennettu
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 742


Profiili
« Vastaus #952 : 03.01.2010 17:20:11 »

Vanhempi mies voisi hyvin kuvata viisautta ja omaa maskuliinista puoltasi. Mutta miksi ihmeessä huolehdit jostakin niin naismaisesta kuin säärikarvoista? Pelkäätkö paljastaa heikkouksiasi?

Unet voivat joskus olla hyvinkin oivallisia ja ehkä näit jo unessakin, kuinka turhamainen olit.

Sama efekti oli eräässä unessani, jossa tilasin itseni miehen. Kun hän kysyi mitä minä haluan niin sanoin vain, että haluan hänen tottelevan kaikkea mitä vain haluan tehdä. Haluan sen vallan itselleni niin, että tuolla miehellä ei ole mitään tarpeita minua kohtaan. No eihän se unessa toiminut ja olin siitä äärimmäisen närkästynyt.

Niin eihän sitä ihan kaikkea yhdeltä ihmiseltä voi pyytää ja taisin tuossa unessakin sen mahdottomuuden nähdä. Aivan yhtälailla kuin sinäkin, menet naimisiin ja ainoa, mistä huolehdit on säärikarvasi.
tallennettu
kimo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 600



Profiili
« Vastaus #953 : 03.01.2010 18:08:50 »

Vanhempi mies voisi hyvin kuvata viisautta ja omaa maskuliinista puoltasi. Mutta miksi ihmeessä huolehdit jostakin niin naismaisesta kuin säärikarvoista? Pelkäätkö paljastaa heikkouksiasi?

Joo, tuo voi hyvinkin pitää paikkaansa, tuo heikkouksien paljastaminen.
Olen valmiina liittymään jonkin kanssa, hän ottaa mun sellaisena kuin olen, mutta mulla on heikkouksia, joita en kehtaa myöntää tai paljastaa. Pelko, ettei sulho hyväksyisi näitä juttuja.

Unet voivat joskus olla hyvinkin oivallisia ja ehkä näit jo unessakin, kuinka turhamainen olit.

Sama efekti oli eräässä unessani, jossa tilasin itseni miehen. Kun hän kysyi mitä minä haluan niin sanoin vain, että haluan hänen tottelevan kaikkea mitä vain haluan tehdä. Haluan sen vallan itselleni niin, että tuolla miehellä ei ole mitään tarpeita minua kohtaan. No eihän se unessa toiminut ja olin siitä äärimmäisen närkästynyt.

Niin eihän sitä ihan kaikkea yhdeltä ihmiseltä voi pyytää ja taisin tuossa unessakin sen mahdottomuuden nähdä. Aivan yhtälailla kuin sinäkin, menet naimisiin ja ainoa, mistä huolehdit on säärikarvasi.

Muistan, että mulla oli hyvä fiilis tuosta naimisiinmenosta, ei yhtään painostava, pallo jalkaan-tunne. Että näin sen pitääkin mennä.
Jospa sitä nyt on vapaa siirtymään tai liittymään johonkin uuteen, vailla painostusta.
Se oli semmonen harmittava tunne, kun huomasin ne säärikarvat.
Muut asiat oli hoidossa ja valmiina, mun olis tarvinnu vaan muistaa tollanen pikkujuttu kuin talviturkin ajo.
Harmitti, että oli unohtanu...
Ehkä se muistuttaa, että vaikka hyvillä mielin mennään eteenpäin,ne pikkujututkin on syytä muistaa tai tarkistaa.
Toisaalta ei se maailmaa kaada, vaikka unohtuisikin, mutta itellä on kivempi olo kun kaikki on hoidossa!
Olisko tuo sitä  merkurius :sen perääntymistä?

Kiitos Ulkopuolinen tulkinnastasi!
tallennettu
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 742


Profiili
« Vastaus #954 : 03.01.2010 19:31:20 »

Olepa hyvä vain. On aina herkullista pohdiskella unia.

Mielestäni tuon unen yksi tärkeimpiä asioita oli opettaa sinulle, että vaikka et olisikaan täydellinen voit silti saavuttaa onnesi. Kunhan vain lakkaat kiinnittämästä ulkoisiin pienempiarvoisiin asioihin huomiota.
tallennettu
rovatar
Astro-nauttija
****
Viestejä: 948


Keltainen Kosminen Aurinko


Profiili
« Vastaus #955 : 05.01.2010 12:39:44 »

Viime yön uni, joka vaivaa minua vieläkin…

Unessa olimme minä ja joku mies…ja oli siinä joku lapsikin, mutta kummatkin jäivät jotenkin epäselviksi, ketä olivat, oikeastaan en edes nähnyt heitä, mutta tiesin, että he olivat siinä.
 Mies oli minun parini ja lapsi tuntui olevan lapseni.

Olimme päättäneet järjestää   toisen pariskunnan kanssa ( heitäkään en nähnyt mitenkään koko unessa, vaikka tiesin heidän siinä olevan) toisillemme jonkin sykähdyttävän exstreeme-kokemuksen, jota toinen ei voi mitenkään aavistaa…ja sen piti tulla toiselle pariskunnalle aina  täytenä yllätyksenä.

Ensin oli meidän vuoromme ja me päätimme uskotella tälle toiselle pariskunnalle, että tämä seurassani ollut mies on hukkumaisillaan ja minä, muka, pelastan sitten hänet.
 Todellisuudessa päätimme, että hän vain näyttelee kelluvansa veden varassa ja antaa kuvan hukkumisestaan.
 Minä sitten muka oikein näyttävästi pelastan hänet.

Mies lähti valmistelemaan asiaa rantaan ja mie olinkin sitten jo ohjaamassa tätä toista pariskuntaa rantaa kohti.
 Heillä oli mukana koira, ainoa, jonka unessa näin ihan selvästi. Aika vanha, iso ja hieman laiha, jotenkin se säälitti minua.
 Pari kertaa matkan aikana autoin jotenkin koiraa…ja kummallakin kertaa se otti oikealla etutassullaan minua kädestä kiinni. Kävelimme siis osan matkaa käsi kädessä.
 Vaikka se ei näyttänyt tuottavan koiralle ongelmia, löysäsin tassun hellästi, kun ajattelin sillä olevan hankala kävellä kolmella jalalla. Ajattelin kuitenkin, että onpa taitava koira...

Aloimme saapua rantaa kohti ja minua jännitti mitenkähän mies on saanut järjestettyä ”hukkumisensa”..
Samassa näin kuinka rannasta nousi valtavat aallot tien oikeaa reunaa pitkin..ihan metrin korkuisia laineita kulki edestakaisin asfaltilla ainakin sadan metrin matkalla, mutta vain tien oikealla puolella.
Vesi oli kauniin kirkkaan sinistä ja vaahtopäät korkeat ja valkoiset.

Ihmettelin sitä ääneen pariskunnalle, sanoen ” Miten täällä on näin kova myrsky? ”…mutta samalla mietin, onko mieheni saanut järjestettyä näin näyttävän shown esityksellemme.

Samalla näimme jonkinlaisen lasilaatikon, jossa oli valtava, monimetrinen ja hirveän paksu käärme.

Tästäkin ehdin ajatella, että onko tämäkin osa miehen keksimää suunnitelmaa..kun lapsi ottikin käärmeen ja alkoi työntää sitä syliini…silloin mulle iski kauhea pakokauhu…peräännyin kauhuissani kyyryyn tien laitaan, talon nurkkaan.
 Lapsi työnsi käärmettä aina vain lähemmäs syliini…muistan ajatelleeni, etten saisi näyttää pelkoani, jos tämä vaikka onkin osa suunnitelmaa, mutta toisaalta emmehän olleet mitään tällaista suunnitelleet.

Viimeiseksi ajattelin toivovani tajunnan menetystä, ennen kuin käärme osuu minuun…
ja tavallaan näin tapahtuikin, kun heräsin.

Sydän hakkasi tuhatta ja sataa herätessäni…ja jotenkin tuo uni vaivaa minua vieläkin.
Yleensä osaan aika hyvin selittää uneni sopiviksi elämäntilanteisiini, mutta tätä en ymmärrä yhtään.
Jospa joku osaisi antaa jonkinmoista näkemystä asiaan…voisin miettiä, mihin tämä oikein voisi liittyä.


tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 742


Profiili
« Vastaus #956 : 05.01.2010 13:26:13 »

Voisiko uni kertoa sinun sisäisistä omista puolistasi, animuksestasi ja sisäisestä lapsestasi? Jäin miettimään, onko sinulla tarvetta todistella toisille jotakin sellaista itsestäsi, jonka olet pitänyt tähän saakka pitänyt sisälläsi? Onko sinussa jokin puoli itsessäsi, jonka haluaisit tuoda esille?

Valmistelut ja näytteleminen viittaisivat tähän, ranta unissa ennakoi yleensä muutosta tai muutoksen tarvetta, mutta se voi edustaa myös kaipuuta, että elämä olisi helpompaa. Koira viittaa siihen, että olet laiminlyönyt viettielämääsi, mutta myös sitä kaipuuta, että haluaisit huolehtia itsestäsi paremmin. Se myös kertoo, että sinulla yhteys piilotajuntaasi. Mutta kun unessa esiintyy käärme se kertoo, että pelkäät tätä puolta itsessäsi ja olet torjunut todelliset viettisi, joita et uskalla kohdata vaikka ne sinulle tuodaan jopa syliin.

Toivottavasti tämä auttoi hieman, osan tulkinnasta katsoin Anja Angelin ja Leena Larjankon kirjasta Suuri Suomalainen unikirja, joka on ollut minulle usein hyödyksi uniani tulkitessani.


tallennettu
rovatar
Astro-nauttija
****
Viestejä: 948


Keltainen Kosminen Aurinko


Profiili
« Vastaus #957 : 05.01.2010 14:55:12 »

Voisiko uni kertoa sinun sisäisistä omista puolistasi, animuksestasi ja sisäisestä lapsestasi? Jäin miettimään, onko sinulla tarvetta todistella toisille jotakin sellaista itsestäsi, jonka olet pitänyt tähän saakka pitänyt sisälläsi? Onko sinussa jokin puoli itsessäsi, jonka haluaisit tuoda esille?

Valmistelut ja näytteleminen viittaisivat tähän, ranta unissa ennakoi yleensä muutosta tai muutoksen tarvetta, mutta se voi edustaa myös kaipuuta, että elämä olisi helpompaa. Koira viittaa siihen, että olet laiminlyönyt viettielämääsi, mutta myös sitä kaipuuta, että haluaisit huolehtia itsestäsi paremmin. Se myös kertoo, että sinulla yhteys piilotajuntaasi. Mutta kun unessa esiintyy käärme se kertoo, että pelkäät tätä puolta itsessäsi ja olet torjunut todelliset viettisi, joita et uskalla kohdata vaikka ne sinulle tuodaan jopa syliin.

Toivottavasti tämä auttoi hieman, osan tulkinnasta katsoin Anja Angelin ja Leena Larjankon kirjasta Suuri Suomalainen unikirja, joka on ollut minulle usein hyödyksi uniani tulkitessani.




Kiitos paljon ”Ulkopuolinen”! smitten

Itsellänikin oli sellainen tunne, että jostain näyttämisestä ja todistelusta muille tässä oli kyse.
Se nimittäin kulki teemana koko unen ajan.

Mutta samalla kuitenkin  unessa mietin useasti..mistä oikein on kyse, onko tämä nyt sitä näyttämistä vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Shocked

Välillä jännitin, välillä olin epäilevä, välillä sääliä ja lopussa pelkoa, jopa suoranaista kauhua.
Unessa vain myskyävä vesi, koira ja käärme olivat todella selkeitä, muuten se pyöri aika lailla omien tunteideni sekamelskassa. 

Itseään ja alitajunnan viestejä tässä täytyy paremmin tutkiskella ja sitä sisäistä lastani ja sitä, mitä torjun ja pelkään.

Vielä kiitos…jotenkin sainkin nyt ajatuksesta kiinni. smitten
tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
Ulkopuolinen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 742


Profiili
« Vastaus #958 : 05.01.2010 14:59:27 »

Olepa hyvä.
Oman tietoisuuden tuominen julkisuuteen ja todellisen minuuden tuominen omaan konkreettiseen elämään saattaa olla juurikin tuollaista tunteiden sekamelskaa. Sitä ei luota vaistoihinsa, ei tiedä mikä on totta, mikä mielikuvitusta ja samalla se pelottaa ja tekee ihmisestä hauraan.
tallennettu
mirka222
Vieras
« Vastaus #959 : 06.01.2010 16:24:19 »

Oon alkanu nähdä ihan ihme unia exästäni ja nykysestä..Monesti on joku tilanne, jossa olen exän kanssa ja yhtäkkiä havahdun siihen, että eihän minun tässä kuulu olla vaan nykyisen kanssa..Sitten tulee ahdistus ja yritän joko lähtä nykyiseni luo tai rupean soittamaan hänelle..Monesti soittaminen ei heti onnistu, koska olen liian paniikissa painelemaan esim numeroita tai sitten numerot ovat aina vääriä...
tallennettu
Sivuja: 1 ... 62 63 [64] 65 66 ... 272
  Tulostusversio  
 
Siirry: