Sivuja: 1 ... 162 163 [164] 165 166 ... 272
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 2107408 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
faerie
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 528


Profiili
« Vastaus #2445 : 17.01.2012 16:13:21 »

Näin tosi unta riisipelloista, Intiasta ja rakkaudesta. Aamulla oli huippuolo.  smitten smitten
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #2446 : 19.01.2012 19:21:57 »

Näin viimeyönä unta jossa mulle pistettiin epiduraali :DDD tai jotain ainetta piikitettiin alaselkään. Mitähän tää meinaa? Ikinä ennen nähny tämmöst Cheesy
tallennettu
Maikkarin uutiset
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« Vastaus #2447 : 20.01.2012 10:36:22 »

Unessa olin vanhempieni luona, vaikka talo olikin sisältä erilainen. Tummat värit, synkempi, eri huonejärjestys.

Olimme siellä koska oli joku juhla, äitini ihmetteli miksi veljeni pukeutuu pukuun ja hänen vaimo ja lapset olivat laitettuja hienoksi. Äitini kulki kylpytakissa
Isä sulki takaterassin oven, etten saisi tietää mitä siellä on. He piilottelivat jotain, tiesin siinä unessa sen olevan ruumis. He eivät suostuneet kertomaan mikä se oli.

Huoneen seinustalla istui joku tuntematon nainen, hänelle ommeltiin pitkästä valkoisesta pitsistä pukua suoraan päälle. Kauhistelin, kuka haluaa noin ruman puvun. Sitten ajattelin että olemmeko veljeni häissä, mutta he sanoivat ettei ole kyse siitä.
Ajattein että on kenties joulu.

Isä oli lähdössä autolla matkalle meidän luokse satojen kilometrien taakse, vaikka olimmekin siellä. Olin huolssani, kuinka isä jaksaa ajaa pitkän matkan..

Mitä tämä kertoo? Tässä unessa oli aivan liikaa elementtejä itsetulkintaan
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #2448 : 20.01.2012 12:41:55 »

Minulle kerrottiin ja näytettiin unessa, että maailmassa on liikaa porukkaa ja Jordaniassa ja Afrikassa pitäisi syntyvyys saada laskemaan. Mistä tällaiset aiheet tulee uniin? En ole miettinyt nyt viime aikoina mitään tällaisia.  Huh Ei ollut kiva uni.  Sad
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #2449 : 21.01.2012 14:10:06 »

Viimeyönä olin unessa turvesuolla jossa oli sellainen taukokoppi työntekijöille. Kopissa oli keittiössä melko sotkuista ja sitten siinä oli myös sauna. Sauna oli vanhan näköinen, puunväriset epätasaiset seinät ja ikkunakehikot punaisiksimaalatut vänkyrät 'kepit'. Kiukaan yllä oli vesisäiliö jonka ympärille oli puusta rakennettu joku kuori siihen niin näyttäisi nätimmältä.
  Saunan seinällä oli pieni koristesydän jossa luki ''Avot'' ja joku kertoi minulle että se on saunan nimi Cheesy

Samassa rakennuksessa oli sitten vielä toinenkin sauna, tosi laaja saunaosasto jossa kivilaatoista rakennetut seinät ja iso suihkutila, mutta sillä paikalla ei tainnut nimeä olla Cheesy Ihmetytti vaan että miten kumpikaan sauna edes mahtui siihen pieneen koppiin.

Kopissa oli myös jotkut rappuset ullakolle tms. Kiipesin raput ylös mutten kuitenkaan kokeillut avata sitä luukkua josta sinne mennään.
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #2450 : 21.01.2012 14:29:03 »

Unessa kastelin kukkia, kaiken maalman pallokaktuksia tms ja sitten nypin ruskeita lehtiä rönsyliljasta, sieltä alta paljastuikin TOSI tuuhea tupsu kapeita lehtiä, kuin ruohosipulia. Iloitsin että kevät oli sittenkin tullut ja pelastanut talvesta kärsineet kasvini.

Sitten oli toinen uni. Oli kesä ja kirkas, pilvetön keli. Joku ajoi autoani ja minä olin apukuskina, tie oli ihan suora. Hän lähti ohittamaan edellä ajavaa, ei nähnyt edessä olevaa seinää keskellä vasenta kaistaa vaikka minä näin sen, ja ajoi suoraan päin. Istuin kuskin paikalle (minne lie kuski lähti) ja sammutin auton koska oranssit varoitusvalot paloivat, ja tiesin ettei se lähde enää koskaan käyntiin. Autostani tuli öljyt maahan, pelkäsin että se saastuttaa mutta en kutsunut palokuntaa torjumaan öljyä. Harmittelin että autoni myyntiarvo oli laskenut tuon törmäyksen myötä.

Huomasin seisovani yksin keskellä tietä. Edessäni oli tienhaara vasemmalle, se tie jolla seisoin oli todella leveä mutta en pystynyt hahmottamaan minkälainen se haarautuva oli. Ketään ei ollut missään, autonikin oli mennyt itse tien sivuun ison puun alle tiputtelemaan öljyjään. Vasemmalla oli jonkinlainen tosi vanha, hylätty huoltoasema auringon porottamassa harmaassa puutalossa, ja punainen postilaatikko. Soitin 112. Taas kerran soitin vahingossa ensin aivan eri puhelinpalveluun, löin luurin kiinni, ja sitten onnistuin soittamaan hätäkeskukseen. Sanoin olevani eräässä tietyn nimisessä risteyksessä, he kysyivät kummassako koska niitä oli kaksi. Tienviitat olivat tosi korkealla ja tosi isoja ja niissä oli useita eri paikannimiä vaikka risteys oli niin yksinkertainen, luin niistä että lähimpään paikkaan oli 4 kilometriä kun kääntyy vasemmalle.
tallennettu
Mayatan
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 8


Pienisuuri yksilö


Profiili
« Vastaus #2451 : 21.01.2012 15:22:09 »

Viime yönä näin unta, jossa olin kahden ystäväni kanssa. Oli ihan talvi ja äkisti liukastuin ja lähdin laskemaan kovaa vauhtia vaakasuoraa tietä pitkin (olen nähnyt unissani aiemminkin tapahtuvan tuollaista) enkä saanut pysähdyttyä. Yhtäkkiä tajusin, että näen unta ja tein vielä todellisuustestin. Yritin lentää mutta heräsin :/

Myöhemmin samana yönä näin unta, että oli kesä ja menimme kummeilleni käymään Smiley He olivat vuokranneet perheellemme kesämökin siitä lähistöltä. Menin tutustumaan paikkoihin ja keskustelin siinä samalla kummieni tyttären (samanikäinen kuin minä) kanssa puhelimessa. Saavuin mökin ullakkokerrokseen ja minun piti ryömiä huoneissa aivan lattianrajassa, koska huoneet olivat ahtaita ja täynnä hämähäkinseittejä, joihin en halunnut koskea. Pääsin sitten jossain vaiheessa huoneeseen, jossa oli kolme riippumattoa vierekkäin. Ne oli ripustettu seinästä seinään, eli niitä ei voinut kiertää, vaan oli pakko kulkea niiden yli. Huoneessa oli hyvin kuuma, aurinko paistoi ikkunasta erittäin lämpimästi.

Pian lähdin aiemmin mainitun tytön kanssa ulos kävelemään. Hän esitteli minulle pikkukylää, jossa he asuivat ja talot olivat oikein upeita. Yhteen pihaan oli rakennettu maja pikkulasten leikkipaikaksi smitten Pian tulimmekin lumiselle alueelle, mitä en ihmetellyt lainkaan, vaikka olisi pitänyt olla kesähelteet. Näimme kauempana veljeni, toisen tytön veljen, koiramme ja naapurini. Jutustelimme vielä hetken, kunnes uni loppui.

Tämän jälkeen aloin heräilemään, mutta juuri ennen heräämistä kuulin jonkun laulavan. Sanat menivät jokseenkin näin: "oot mulle se ainoa, pidä musta huolta nyt, niin oot mulle se ainoa...". Kyseistä kappaletta ei siis oikeasti ole olemassakaan. Vielä nytkin ajatellessa tuo laulu kuulosti kyllä hyvältä ja sanat ovat suloiset ^^
tallennettu

Believe, everything and everybody can change
Indium
Vieras
« Vastaus #2452 : 21.01.2012 16:56:41 »

Viime yönä näin unta, jossa olin kahden ystäväni kanssa. Oli ihan talvi ja äkisti liukastuin ja lähdin laskemaan kovaa vauhtia vaakasuoraa tietä pitkin (olen nähnyt unissani aiemminkin tapahtuvan tuollaista) enkä saanut pysähdyttyä.

Hei, mäkin olen nähnyt tuollaista unta. Huh
tallennettu
Mayatan
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 8


Pienisuuri yksilö


Profiili
« Vastaus #2453 : 22.01.2012 14:45:09 »

Viime yönä näin unta, jossa olin kahden ystäväni kanssa. Oli ihan talvi ja äkisti liukastuin ja lähdin laskemaan kovaa vauhtia vaakasuoraa tietä pitkin (olen nähnyt unissani aiemminkin tapahtuvan tuollaista) enkä saanut pysähdyttyä.

Hei, mäkin olen nähnyt tuollaista unta. Huh
Shocked outoa.
Viime yönä näin unta, jossa eräs hyvä ystäväni kuoli traagisesti Cry olen nähnyt aiemmin myös tällaista unta. Mitähän merkitystä on unessa kuolevalla ystävällä (syy bussin alle jääminen) ja vaakasuoraa tietä pitkin liukuminen? Jälkimmäinen kyllä naurattaa aina Grin
tallennettu

Believe, everything and everybody can change
Indium
Vieras
« Vastaus #2454 : 22.01.2012 21:29:06 »

Mulle tulee ystävän kuolemasta mieleen tärkeän asian menetyksen pelko.

Vaakasuorilla alustoilla liukumisesta korkeintaan joku sellainen että ei olekaan kontrollia, kun joku asia menee yllättävästi toisin kuin sen pitäisi? Itse en ole semmoista unta nyt vähään aikaan nähnyt, ei mitään muistikuvaa mitä tosielämässä oli silloin meneillään - mutta höhlä se uni kyllä on.
tallennettu
Kyllikki6
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #2455 : 28.01.2012 17:24:12 »

Ihailin unessani kahta joutsenta, jotka lensi rinnakkain ja nousivat ylempänä olevaan parveen.. ja kun linnut olivat lentäneet pääni yli ja käännyin katsomaan, kaikki joutsenet olivat haihtuneet näkymättömiin.. eli mitä tahtoo sanoa?

 angel K
tallennettu
liveforever
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 615


Profiili
« Vastaus #2456 : 29.01.2012 20:12:03 »

samana päivänä kun tuo urjalassa sattunut onnetomuus tapahtui näin yöllä unta jossa oli isosti esillä sana urjala
tallennettu
Hanu17
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« Vastaus #2457 : 29.01.2012 22:31:54 »

Kävi hassusti, kerrankin muistin näkemäni unen, joka sitten jäi vaivaamaan sen verran, että päätin kirjoittaa siitä tänne.

Uni alkaa sillä, että kävelen äitini kanssa laakealla peltoalueella hiekkatietä pitkin, olemme menossa jotakin omakotitaloa päin. On ilta/yö, vuodenaikana näyttää olevan kesä/varhainen syksy. Yht. äkkiä viereeni kirii poikapuolinen kaverini, täysissä talvivaatteissa. Jatkamme kolmisteen kävelemistä hiukan jutustellen ja pian tämän jälkeen, kaverini kuiskaa hänellä olevan tärkeää asiaa ja että voisimmeko puhua kahden kesken. Sanon äidilleni, että hän voi jatkaa matkaa, tulen perästä ja käännyn kaverini kanssa sivukujalle. Nyt on jo vähän pimeämpää.

Tässä vaiheessa tulee pieni hyppy tai katkos. Olemme kaverini kanssa yht. äkkiä istuskelemassa puun oksalla, minulla on kahvikuppi kädessäni ja hänellä on kesätamineet päällä. Seuraava kohta on hiukan epäselvä, mutta kuitenkin hän alkaa kertoa riidasta tyttöystävänsä kanssa ja alkaa puhua heidän erostaan ja kun kuitenkin yritän lohduttaa häntä (painan pääni hänen olkapäälleen ja mumisen jotain) hän kääntyy katsomaan minua ja vetäytyy pois. Tässä vaiheessa hän luulee, että yritin lähennellä häntä ja kun oikaisen asiaa, hän on yht. äkkiä takaisin maan tasalla ja minä olen edelleen puussa, tällä kertaa molemmat seisomme. Ympärillämme on nyt hyvin sinivihreän harmaata ja utuista, aivan kuin jostain elokuvasta, ja kun selitän lohduttamisesta, hän keskeyttää minut ja alkaa kertoa välittävänsä minusta enemmänkin kuin ystävänä ja kertoo, kuinka se ei ole mahdollista ja hänellä on vielä tunteita tyttöystäväänsä kohtaan. Samaan aikaan kuva tummuu hiukan ja alareunaan alkaa tulla hänen puheestaan englanninkieliset tekstitykset, kursiivilla kaunokirjoituksella. Sanat muistuttavat laulun sanoja. Tätä jatkuu jonkin aikaa ja muistna olleeni hyvin hämmentynyt, mutta utelias.

Tässä kohtaa on taas hyppy. Nyt olen talossa, jota äitini kanssa unen alussa lähestyimme. Muistan vain, että olen hyvin hämmentynyt ja kurotan kahvipannua, jotta saan lisää kahvia. Pöydässä kahvilla istuu muita sukulaisiani, mutten saa tarkkaan selvää keitä. Tässä vaiheessa herään.

On aikamoinen mysteeri. Itselläni on unikirja, josta yritin etsiä sanoja ja selityksiä (mm. hämmennys ja torjunta), mutta en löytänyt mitään! Nyt joku yrittää tulkita tätä mun puolesta, on hämmentävä kun ei tiedä mitä tämä tarkoittaa ja että kannattaako kyseisen kaverin kanssa ottaa asiaa edes puheeksi.  Tällä hetkellä olo on tälläinen:  Undecided Lips Sealed Huh Shocked idiot2
tallennettu
Kyllikki6
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #2458 : 30.01.2012 15:00:34 »

Mä sitten inhoan kaikki myöhästymisunia.. nyt olin sit kirjaimellisesti nukkunut onneni ohi. Vihkiminen olis ollut klo 14 ja mä heräsin 14.40 kiskomaan juhlasukkia jalkaan  Embarrassed

 Smiley K
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #2459 : 30.01.2012 17:55:29 »

Joo, unessa olin sählyjoukkueessa. Peli alkoi ennenkuin meidän joukkueella oli maalivahti paikalla ja ensimmäinen maali tulikin aika nopeasti. Sitten unohdin kenen puolella olin ja tein oman maalin, ja sen jälkeen en vaan millään enää osunut siihen hemmetin palloon, tai jos osuin, se lähti ihan väärään suuntaan.

Kentälle tuli ala-asteaikainen kiusaajani ja kommentoi jotain, ja puolustin itseäni hänelle niin että hän meni sanattomaksi. Siitä tuli hyvä olo.

Urheilusali tuli IHAN täyteen ihmisist, ei enää tiennyt kuka oli kenen puolella mutta peli vain jatkui väen seassa. Hyvä kaverini sanoi että jäisi uudenvuoden juhlissa yksin pöytään istumaan.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 162 163 [164] 165 166 ... 272
  Tulostusversio  
 
Siirry: