Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vapaudu menneistä  (Luettu 31534 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #15 : 12.09.2006 20:46:08 »

Seikkailu kuulostaa hyvältä. Ego on siis tarpeeton.. tavallaan. Tämä heräilee taas luomaan haluamiaan asioita.  coolsmiley
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
härkä-69
Vieras
« Vastaus #16 : 13.09.2006 07:48:29 »

On tässä todella tapahtunut monenlaista vapautumista, olen päässyt suremaan monia asioita, joissa olen kokenut väärinkohtelua. Surutyö taitaa olla vieläkin kesken, mutta tunnen että paranen. Aika jännä juttu muuten, heti alkoi tapahtua oikein vauhdilla kun laitoin tämän "vapaudu menneistä"-jutun tänne. Näinkö tämä toimiikin sitten, en lakkaa ihmettelemästä.  Shocked
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #17 : 13.09.2006 17:06:19 »

Sinisen enkelin tekstissä oli asiaa. Tunnistin paljon itsestäni itseni tuomitsemisen oireita. Pitää liikkua eteenpäin ja jättää todellakin menneet taakseen. Mennyt on mennyttä  Smiley
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #18 : 13.09.2006 18:08:44 »

Minä olen kiitollinen siitä kaikesta "paskasta" mitä olen käynyt läpi 6-17-vuotiaana... Luin ton sisäinen soturi- jutun ja se avasi silmät kiitollisuudelle. Siellä sanottiinkin että minua kolhitaan pahasti lapsuudessa ja nuoruudessa, jotta kehittäisin itseni tarpeeksi vahvaksi elämäntehtävääni varten, joka on niin suuri juttu että siihen ei pumpulissa kasvanut ryhtyisi... Liikutuin. Tuli pitkästä aikaa sellainen vahva olotila, sellainen että minullakin on tarkoitus.  smitten Ennen näin vain toisien ihmisten tarkoitukset ja olin itselleni sokea.
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #19 : 23.09.2006 23:14:17 »

Nyt on aika tämänkin kirjoituksen tulla esiin.  smitten

Vapauteen Kristuksessa
 

 

 

 

Edellisissä kappaleissa on puhuttu siitä, miten monilla ihmisillä voi olla masennuksen henki (Jes 61:3) menneiden kokemusten seurauksena. He saattavat kantaa sisällään vuosikausia sitten sattuneita tapahtumia eivätkä ole päässeet niistä eroon. Kyse voi olla aiemmin koetusta seksuaalisesta hyväksikäytöstä, hylkäämisestä ja torjunnasta, fyysisestä väkivallasta, ei-toivottuna syntymisestä, traumaattisesta syntymäkokemuksesta, vaikeasta onnettomuudesta tai vaikka sotakokemuksesta.

   Nämä kaikki voivat yhä edelleen olla raskaina muistoina ihmisen sisimmässä, aiheuttaen usein painajaisunia ja pelkoja joille ei tunnu olevan mitään syytä.

   (Myös voimakas korkean paikan pelko tai pelko koiria, hissejä ym. kohtaan voi juontaa juurensa menneisyyden kokemuksista. Samoin esim. Leanne Payne kertoo kirjassaan "Särkynyt minäkuva" miehestä, jonka avaran paikan kammo johtui hänen traumaattisesta syntymäkokemuksestaan, jossa hän oli vähällä tukehtua ja jossa koki voimakasta fyysistä kipua. Mies vapautui rukouksen kautta.).

   Samoin moni sellainen ihminen, jota nykyään sanotaan jakomielitautiseksi tai mielisairaaksi, kuuluu tähän ryhmään. Heillä monista on raskaita menneisyyden kokemuksia ja sitä kautta särjetty sydän (Jes 61:1).

   Yhtä kaikki kun ihmisillä on näitä raskaita menneisyyden kokemuksia, on ehkä syytä rukoilla erikseen niiden puolesta eli tavallaan luovuttaa ja antaa ne  Jumalalle. Sillä jos sinulla yhä edelleen on ikäviä muistikuvia ja painajaisunia, jotka vaivaavat sinua, voi tällainen olla tarpeen. Esim. seuraava esimerkki kuvaa juuri sellaista tilannetta, miten ikävät muistot voivat edelleen painaa ihmistä. Ehkä sinulla on vastaava tilanne:

 

Hyvin usein keskustellessani ihmisten kanssa, joita on syvästi loukattu ja jotka ovat täynnä vihaa ja tuskaa, he katsovat minuun kivettynein kasvoin, vailla tunteen häivähdystäkään. Mutta tapahtuu muutos, kun selvittelen asiaa syvemmältä ja kysyn: "Mikä on pahin mielikuva, jonka muistat? Se joka useimmiten nousee mieleen ja tuottaa sinulle tuskaa?" Aluksi se on vain värähdys, sitten silmät alkavat täyttyä kyynelistä, pian vedet tulvivat poskille ja ennen pitkää vahvat, rotevat miehetkin vapisevat tuskasta ja vihasta.(1)

 

ELÄMÄN LUOVUTTAMINEN JUMALALLE JA ANTEEKSIANTO

 

Ensimmäinen vaihe vapautumisessa on aina elämän luovuttaminen Jumalalle ja Jeesukselle sekä anteeksianto. Sentähden sinun pitää pyytää Jeesusta sydämeesi (Joh 1:12) ja luovuttaa elämäsi hänelle. Sinä voit rukoilla pelastusrukouksen esim. seuraavalla tavalla:

 

Herra, Jumala, käännyn sinun puoleesi Herran Jeesuksen nimessä. Tunnustan, että olen tehnyt syntiä sinua vastaan ja etten ole elänyt sinun tahtosi mukaan. Tahdon kuitenkin kääntyä synneistäni ja seurata sinua koko sydämestäni. Ja uskon myös, että syntini ovat anteeksiannetut Jeesuksen sovitustyön kautta ja että olen hänen kauttaan saanut iankaikkisen elämän. Kiitän siitä pelastuksesta, jonka olet hänessä minulle lahjoittanut. Amen.

 

Ja toiseksi kun olet luovuttanut elämäsi Jumalalle ja tahdot seurata hänen tahtoaan, voit seuraavaksi miettiä niitä ihmisiä, joille et ole vielä antanut anteeksi. Tätä asiaa käsiteltiin jo aiemmissa kappaleissa, mutta jos et ole sitä vielä tehnyt, voit sen tehdä nyt. Tämän askeleen ottaminen on tärkeä, koska jos et tee sitä tai et halua muutenkaan luovuttaa elämääsi Jumalalle, miten voit odottaa hänenkään auttavan itseäsi? Ihmisen väärä asenne voi helposti estää avun saamisen. Sinä voit siksi tunnustaa Jumalalle katkeruutesi muita kohtaan ja saat samalla puhdistuksen Jeesuksen sovitustyön kautta:

 

- (1 Joh 1:9) Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.

 

SITEIDEN KATKAISU

 

- (Jaak 4:7) Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee.

 

Sen jälkeen kun olet antanut anteeksi muille ja tunnustanut myös muut mieleesi tulevat synnit (itseviha, itsesääli, itsemurha-ajatukset ja muut saman alueen synnit on myös syytä tunnustaa), voit sinä yksinkertaisesti sanoutua irti kaikista masennuksen, ahdistuksen, pelon, katkeruuden, itsevihan... aiheuttamista voimista ja käskeä niitä poistumaan Jeesuksen Kristuksen nimessä.

   Samoin jos sinä tiedät, että on väärän riippuvuuden ja väärän syyllisyyden siteitä esim. sinun ja vanhempiesi välillä voit sinä ikäänkuin näkymättömillä saksilla ja miekalla katkaista kaikki väärän riippuvuuden siteet itsesi ja muiden väliltä Jeesuksen nimessä. Jokainen meistä voi miettiä mielessään, millä alueella näitä siteitä ja kahleita on itsensä ja muiden välillä.

   Siteiden katkaisu voi tapahtua esim. seuraavalla tavalla:

 

   "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken kaikkia pelon sekavuuden, katkeruuden, itsevihan, väärän seksuaalisuuden... aiheuttamia voimia poistumaan itsestäni ja ympäriltäni. Teillä ei ole enää mitään oikeutta minuun, koska olen tunnustanut näihin alueisiin liittyvät synnit ja Jeesus Kristus on nyt minun Herrani.

   Samalla sanoudun irti kaikista väärän riippuvuuden ja väärän syyllisyyden siteistä, joita on minun ja ________ välillä. Katkaisen nämä siteet Jeesuksen Kristuksen nimessä.

 

ASIOIDEN ANTAMINEN JUMALALLE

 

Kun sinulle nousee mieleesi tuskallisia muistikuvia menneisyydestä, ei sinun tarvitse niitä koskaan itse hautoa, vaan voit luovuttaa ne Jeesukselle. Sillä hän on sanonut, että jos me olemme raskautettuja, voimme tulla hänen tykönsä, niin hän antaa meille levon ja rauhan:

Sillä Jeesus, joka paransi ruumiillisesti sairaita, tuli sitomaan myös särjettyjä sydämiä, lohduttamaan kaikkia murheellisia, antamaan iloöljyä murheen sijaan ja ylistyksen vaipan masentuneen hengen sijaan. Niinpä sinun ei tarvitse itse karistaa ikäviä muistoja mielestäsi, vaan voit odottaa, että hän tekee sen puolestasi. Odota sentähden hänen ihmettään omalla kohdallasi:

PARANTUMINEN JEESUKSEN SOVITUSTYÖN KAUTTA

 

Perusta, jonka kautta sinä voit saada  vapauden eli rauhan kipeistä muistoistasi, on Jeesuksen sovitustyö. Sillä hän ei kuollut ainoastaan syntiemme edestä, vaan hankki meille myös rauhan ja ruumiin terveyden. Niinpä meidän vapautuksemme on itseasiassa tapahtunut ja menneisyytemme haavat hoidettu jo 2000 vuotta sitten eikä meidän itse tarvitse tehdä enää mitään sen eteen.

   Käytännössä tämä merkitsee sitä, että samoin kuin sinä voit kiittää syntiesi sovituksesta, voit sinä kiittää myös siitä, miten Jeesus otti kipeät muistosi ja ruumiin sairaudet päälleen. Eli rangaistus kohtasi häntä, että me voisimme olla vapaat näistä asioista.

   Kiitä sentähden näistä asioista Jumalaa, vaikket vielä sillä hetkellä tuntisikaan yhtään mitään. Kyseessä on uskon ei tunteen asia, eli että sinä uskot ja luotat siihen, mitä Raamattu sanoo Jeesuksen tehneen puolestasi:

PROSESSI

 

- (Fil 1:6) varmasti luottaen siihen, että hän, joka on alkanut teissä hyvän työn, on sen täyttävä Kristuksen Jeesuksen päivään saakka.

 

Menneisyydestä vapautumisessa rukous voi johtaa usein nopeaankin tulokseen. Silti parantuminen on myös pitkäaikainen prosessi kuten yleensäkin meidän muuttumisemme. Yleensä jos sinä koet tunne-elämän parantumista, koet sinä myös Jumalan uudistavaa työtä itsessäsi - nämä asiat kulkevat käsi kädessä.

   Yhtenä kanavana tällä alueella Jumala voi käyttää myös muiden myönteisiä reaktioita. Sillä jos sinä odotat tulevasi hylätyksi, mutta saatkin kokea hyväksyntää, edistää se varmasti sinun eheytymistäsi. Seuraavat esimerkit kuvaavat hyvin, mikä merkitys voi olla toisten ihmisten myönteisellä vaikutuksella:

 

Paul tournier: Olen vakuuttunut, että yhdeksän kymmenestä psykiatrin asiakkaasta ei tarvitse psykiatria. He tarvitsevat jonkun, joka rakastaa heitä Kristuksen rakkaudella... ja he paranevat.(2)

 

Eräs opiskelijaryhmä oli suureksi avuksi Erikin sisäisessä kasvussa. Ryhmä koostui eri alojen opiskelijoista ja kokoontui yliopiston kahvilassa melkein päivittäin. Siihen kuului sekä tyttöjä että poikia. Erikin säästöbudjetin mukaan kahvi ja viineri olivat turhaa ylellisyyttä, mutta hauskassa seurassa hänkin joskus sortui kiusaukseen. Ryhmällä oli oma pöytänsä yliopiston kuppilassa. Sen ääressä vietettiin joskus pitkiä rupeamia luentojen välillä, kerrottiin vitsejä, rupateltiin milloin mistäkin, joskus jopa pohdittiin jonkun esille ottamaa pulmakysymystä. Sukupuolten välinen jännite antoi oman leimansa näille yhdessäoloille; ne olivat eräänlaista kollektiivista seurustelua toisen sukupuolen kanssa.

   - Se ryhmä purki estojani. Oli vapauttavaa huomata tulevansa hyväksytyksi ryhmässä, johon itse en alun perin katsonut kuuluvani. Ehkä ensimmäisen kerran elämässäni en ollut henkisesti karkuteillä vaan läsnä ryhmässä, osa sitä. Koin samantapaista, mitä monet kokevat ryhmäterapiassa: toisten avulla alkaa nähdä itsensä uudella tavalla, löytää uusia puolia itsestään.(3)

 

MUUT ALUEET VAPAUTUMISESSA

 

Joskus sinä voit olla sidottu myös muiden kuin kipeiden hylkäämiskokemusten takia. Sillä jos sinä olet osallistunut esim. spiritismiin (Ks. 5 Moos 18:10-12), automaattikirjoitukseen, selvänäkemiseen, ennustamiseen, astrologiaan, hypnoosiin, henkiparantamiseen, joogaan, transsendentaaliseen mietiskelyyn tai yleensä ei-kristillisiin liikkeisiin, on sinun syytä tunnustaa näiden alueiden synnit Jumalalle, hävittää niihin liittyvät esineet  (Apt 19:17-19) ja sanoutua niistä irti.

   Samoin jos tiedät suvussasi tapahtuneen vastaavia asioita, voit sinä olla sidottu ja rasituksen alaisena sen takia, mitä he ovat tehneet. Siinäkin tapauksessa sinä voit tuoda nämä asiat Jumalan eteen ja sanoutua niistä irti.

   Sinä voit sanoutua näistä asioista irti esim. seuraavalla tavalla:

 

"Herra, Isä, anna anteeksi, että olen osallistunut spiritismiin...        Kiitos, että annat minulle anteeksi ja puhdistat minut kaikesta vääryydestä sinun Poikasi Jeesuksen veren kautta. Rukoilen myös, että otat minulta pois kaikki väärät yhteydet henkimaailmaan eli kaiken sen, mikä ei ole sinusta. Jeesuksen nimessä, aamen."

   "Saatana ja te demonit, olen tunnustanut Jumalalle sen, että olen osallistunut spiritismiin....       Nyt teillä ei ole enää mitään laillista oikeutta näillä alueilla, koska Jeesuksen veren kautta olen saanut Jumalalta nämä asiat anteeksi. Sentähden käsken nyt Jeesuksen Kristuksen nimessä teitä poistumaan elämästäni, ettekä koskaan saa palata!"

   Samalla sanoudun irti kaikista esivanhempieni ja vanhempieni harjoittamista synneistä kuten... ja luovutan elämäni Jeesukselle Kristukselle, joka on nyt Herrani ja Vapahtajani. Käsken myös kaikkia vääriä voimia ja Jumalan vihollisia, jotka ovat suvussa periytyneet, poistumaan elämästäni nyt heti Jeesuksen Kristuksen nimessä!"


Raamatunkohdat löytyvät täältä

http://koti.phnet.fi/elohim/vapaudu_menneista6

 

 

« Viimeksi muokattu: 23.09.2006 23:17:57 kirjoittanut Sininen enkeli » tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #20 : 24.09.2006 14:40:10 »

"Joskus sinä voit olla sidottu myös muiden kuin kipeiden hylkäämiskokemusten takia. Sillä jos sinä olet osallistunut esim. spiritismiin (Ks. 5 Moos 18:10-12), automaattikirjoitukseen, selvänäkemiseen, ennustamiseen, astrologiaan, hypnoosiin, henkiparantamiseen, joogaan, transsendentaaliseen mietiskelyyn tai yleensä ei-kristillisiin liikkeisiin, on sinun syytä tunnustaa näiden alueiden synnit Jumalalle, hävittää niihin liittyvät esineet  (Apt 19:17-19) ja sanoutua niistä irti."

Luin Raamatusta em. kohdan, mitä tulkiten kaikki muut kulttuurit (ei-kristilliset) muun muassa leimataan paholaismaisiksi. Aika kova tuomio. Suvaitsematon. Mitä rakkautta se on?

Minulla heräsi aikamoinen ristiriita. Kristinuskohan on valloittanut ja pilannut monta kulttuuria, leimannut, tuhonnut ja tuominnut. Kuinka sellaisia sanoja voi silloin uskoa? Eikö se ole aikamoista kaksinaismoralismia? Entä muiden uskontojen opit? Miksi juuri kristinusko on ainut oikea? Sotahan siitä vain syttyy kun lähtee tuhoamaan toisten uskonoppeja, mikä siis sisältää myös alkuperäiskansojen kosmologiat, vaikkei niitä uskonnoiksi tunnustetakaan.
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #21 : 24.09.2006 15:39:11 »

"Joskus sinä voit olla sidottu myös muiden kuin kipeiden hylkäämiskokemusten takia. Sillä jos sinä olet osallistunut esim. spiritismiin (Ks. 5 Moos 18:10-12), automaattikirjoitukseen, selvänäkemiseen, ennustamiseen, astrologiaan, hypnoosiin, henkiparantamiseen, joogaan, transsendentaaliseen mietiskelyyn tai yleensä ei-kristillisiin liikkeisiin, on sinun syytä tunnustaa näiden alueiden synnit Jumalalle, hävittää niihin liittyvät esineet  (Apt 19:17-19) ja sanoutua niistä irti."

Voi ei...! crazy2 2funny

Olen Syntinen Pakana!!! Cheesy Grin 2funny
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #22 : 24.09.2006 15:55:10 »

"Joskus sinä voit olla sidottu myös muiden kuin kipeiden hylkäämiskokemusten takia. Sillä jos sinä olet osallistunut esim. spiritismiin (Ks. 5 Moos 18:10-12), automaattikirjoitukseen, selvänäkemiseen, ennustamiseen, astrologiaan, hypnoosiin, henkiparantamiseen, joogaan, transsendentaaliseen mietiskelyyn tai yleensä ei-kristillisiin liikkeisiin, on sinun syytä tunnustaa näiden alueiden synnit Jumalalle, hävittää niihin liittyvät esineet  (Apt 19:17-19) ja sanoutua niistä irti."

Luin Raamatusta em. kohdan, mitä tulkiten kaikki muut kulttuurit (ei-kristilliset) muun muassa leimataan paholaismaisiksi. Aika kova tuomio. Suvaitsematon. Mitä rakkautta se on?

Minulla heräsi aikamoinen ristiriita. Kristinuskohan on valloittanut ja pilannut monta kulttuuria, leimannut, tuhonnut ja tuominnut. Kuinka sellaisia sanoja voi silloin uskoa? Eikö se ole aikamoista kaksinaismoralismia? Entä muiden uskontojen opit? Miksi juuri kristinusko on ainut oikea? Sotahan siitä vain syttyy kun lähtee tuhoamaan toisten uskonoppeja, mikä siis sisältää myös alkuperäiskansojen kosmologiat, vaikkei niitä uskonnoiksi tunnustetakaan.

Odotinkin että tästä jutusta nousee jotakin älämölöä.  Wink

Käännetäänpäs kuvio toisinpäin. Mikä tekee noista muista "Uskonnoista" juuri niitä oikeita? Kestävätkö ne kriittistä tarkastelua ja läpivalaisua?  Huh
tallennettu
Hurme
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 198


Hurmaan!


Profiili WWW
« Vastaus #23 : 24.09.2006 16:03:08 »

"Joskus sinä voit olla sidottu myös muiden kuin kipeiden hylkäämiskokemusten takia. Sillä jos sinä olet osallistunut esim. spiritismiin (Ks. 5 Moos 18:10-12), automaattikirjoitukseen, selvänäkemiseen, ennustamiseen, astrologiaan, hypnoosiin, henkiparantamiseen, joogaan, transsendentaaliseen mietiskelyyn tai yleensä ei-kristillisiin liikkeisiin, on sinun syytä tunnustaa näiden alueiden synnit Jumalalle, hävittää niihin liittyvät esineet  (Apt 19:17-19) ja sanoutua niistä irti."

Luin Raamatusta em. kohdan, mitä tulkiten kaikki muut kulttuurit (ei-kristilliset) muun muassa leimataan paholaismaisiksi. Aika kova tuomio. Suvaitsematon. Mitä rakkautta se on?

Minulla heräsi aikamoinen ristiriita. Kristinuskohan on valloittanut ja pilannut monta kulttuuria, leimannut, tuhonnut ja tuominnut. Kuinka sellaisia sanoja voi silloin uskoa? Eikö se ole aikamoista kaksinaismoralismia? Entä muiden uskontojen opit? Miksi juuri kristinusko on ainut oikea? Sotahan siitä vain syttyy kun lähtee tuhoamaan toisten uskonoppeja, mikä siis sisältää myös alkuperäiskansojen kosmologiat, vaikkei niitä uskonnoiksi tunnustetakaan.

No joo, varsinkin vanhassa testamentissa on vaikka mitä sekoilua.
Omapa on asiansa, jos haluaa olla kristitty; minulle kristiyt ja kristinusko edustavat vuosien sortoa, murhia, silpomisia ja alistamista.
Luonnonuskonnot ovat mun juttu, jos haluan jotain palvoa.

En tiedä, millä tavalla voi antaa anteeksi sen mitä kristinuskon on saanut aikaiseksi kaikessa saastaisuudessaan  Undecided
tallennettu

(http://avatars.jurko.net/uploads/avatar_3440.gif)

http://www.phpbbserver.com/idanfoorumi/
 askendentti  kaksoset  aurinko  kuu  merkurius  neitsyt
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #24 : 24.09.2006 18:13:02 »

Käännetäänpäs kuvio toisinpäin. Mikä tekee noista muista "Uskonnoista" juuri niitä oikeita? Kestävätkö ne kriittistä tarkastelua ja läpivalaisua?  Huh


Ei mikään mielestäni ole  "oikea" vaan kaikki ovat olemassa. Sen vuoksi myöskään kristinusko ei voi tuomita muita uskontoja/uskomuksia.

Minä itse pidän alkuperäisyydestä, mutten väitä että se olisi totuus. Ennen kristinuskoa on ollut olemassa vaikka mitä muuta, miksi kaiken sen pitäisi muuttua samanlaiseksi kuin mitä kristinuskossa opetetaan? Jos täällä foorumilla on vaikka islamin edustaja niin hän olisi varmasti taas toista mieltä...  Wink
tallennettu
Kaarina Niro
Vieras
« Vastaus #25 : 24.09.2006 20:02:02 »

Olemme tehneet niin suuren "urakan" jo kaikesta menneestä ILMAN mitään turhia murheita, joteen ei tarvtse tehdä enää mitään muuta kuin luoda sellaista uutta elämäänsä kuin on aina halunnutkin.

Eli uutta "uskontoakin" on luvassa vain sellaista, jolla tuomme sen uuden, OMAN elävän elämän Jumaluuden jokaiselle, jottei tarvitse "palvoa" mitenkään ketään "vierasta"!  Wink smitten
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #26 : 25.09.2006 17:44:45 »



                Lips Sealed   Undecided   Tongue   Angry   Cool

       Voisko?  Pitäiskö? Olla samalla lailla lytyssä?

         Koska minulla menee HYVIN, elämä hymyilee,

            ja joskus perheen teinitkin ( toivon ).

                   smitten   smitten   smitten
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Valonkantaja
Vieras
« Vastaus #27 : 01.10.2006 21:49:47 »

Lapsi rakas, et sinä ole paha vaan sinä pelkäsit olla se mikä olet.

Sinä hait turvaa ja lohtua, hyväksyntää ja rakkautta keinoin, jotka eivät sitä antaneet vaan ne keinot vetivät sinua aina vain alaspäin... Sinä luulit että löytäisit jotain aitoa, mutta se mitä löysit oli pelkkää valetta.

Tyttö hyvä, onneksi sinä nyt ymmärrät, että menneet on menneitä ja ne kasvattivat sinua omalla tavallaan hyvin paljon. Sinä olet nyt päättänyt valita olla se, joka olet, olla se iloisin mielin. Voit olla ylpeä itsestäsi, voit rakastaa itseäsi ilman mitään vaatimuksia. Ole lempeä itseäsi kohtaan, sillä ainoa ihminen joka sinua tässä elämässä voi piinata ja rankaista, olet sinä itse. Valitse anteeksianto; se on suurin teko itseäsi ja maailmankaikkeutta kohtaan mitä nyt voit tehdä. Sinusta pidetään huolta ja voimasi asettuvat aloilleen, kuohunta tasoittuu ja sisäinen äänesi saa yhteyden sinuun kun palaat siihen minä-olen rakkauden tilaan. Olet siunattu valolla, etkä voi eksyä polultasi enää, sillä olemme kanssasi.

Tällaisen viestin kirjoitin, tuntui että sen joku minulle saneli. Tuntuu hirveän hyvältä - siltä että kaikki järjestyy.
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #28 : 02.10.2006 11:37:57 »

Ihanaa  smitten smitten smitten
tallennettu
mateve
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 700



Profiili
« Vastaus #29 : 02.10.2006 12:24:07 »

Nyt on pakko osallistua tähän  smitten
Olen oman elämäni kautta oppinut näkemään asioita monelta puolelta jotka kaikki ovat yhtä ja samaa. Sanat vaan erottavat ne asiasta.
Tulemme tänne kasvamaan ja kohtaamaan sukumme teot jotka seuraavan polven on puhdistettava, jotta ketju saataisiin poikki. Omalta kohdaltani meidän naisten ketju joka lähtee jostain Karjalan kannakselta, niukkuus, menneet tavat ja uskomukset kurittivat, jotka ovat seuranneet sukupolvia eteenpäin. Opin sen ettei omat vanhempani olleet saanneet rakastavaa ja osaavaa kasvatustapaa, vaan kuria, ja pahoja sanoja ja vihaa kasvattamiseensa, joka jatkui sitten minulle. Minun tehtäväni on ollut katkaista se ja niinkuin usein arvostellaan lapsia jotka ovat kasvaneet ilman kuria, johtuu juuri siitä, piiskaaminen on riittänyt, ei enään tickedoff
En voi väittää osanneeni oikeaa tapaa kasvatuksessa, mutta rakkautta ja huolenpitoa on lapseni saanneet, tosin tämä aikakausi on tuonut muita opetuksia heille jotka eivät ole minun hallinnassani.
Juuri niin kuin edellä on kirjoitettu, anteeksianto itselle, aloittaa muutosprosessin. Siitä seuraa ymmärrys elämään, kaikki ei ole sitä miltä se näyttää. Ja jos on piiskaamalla saannut kovuutta, on sen murruttava jotta uusi saa tilaa kasvaa ja kehittyä.
Emme voi arvostella ketään, sillä meillä ei ole sitä tietoa mikä kunkin ihmisen sielunsuunnitelmaan kuuluu, kunnioitus ja myötätunto toisia kohtaan auttavat avaamaan silmämme näkemään jokaisessa ihmisessä olevaa Luojan kauneutta. Muuta ei tarvita kun sisäinen yhteys Luojaamme, se on puhtain ja juuri jokaiselle oma yhteys ilman välikäsiä.
Vuosien jälkeen on nähnyt elämänkaareni selvästi, siellä on elämän korkeakoulua, valmistumista siihen työhön jota omien kokemusteni kautta parhaiten osaan tuoda esille, sitä ei kirjoista saa. Mielenkiinnolla odotan rauhassa ja onnellisena, selvisin, auttajat ovat kantaneet pahimpien hetkien yli, siitä kasvaa luottamus kaikkeen  smitten


 smitten Mateve  Wink
tallennettu

mateve
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: