Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Totta vai tarua?  (Luettu 3252 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
'|E
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 147



Profiili
« : 04.03.2022 22:48:28 »


"Salaliittoteoriaa" taitaa olla yliviljelty käsite nykyaikana. Mutta mitä jos kaikkeen voisi vain suhtautua teoriana tai konseptina?... ei äärimmäisenä totuutena, joka romuttaa maailmankatsomuksemme? Tai, että asioihin voisi suhtautua leikkisästi, jolloin se auttaisi omaa luovaa sisäisintämme?

Se, että ajatuksemme asioiden kulusta, intuitiomme ja luovuutemme tukahdutetaan sanomalla, että tuo on väärin, salaliitoteoriaa, saattaa olla ihmiskunnan suurin kahle. Siksi tämä ketju. Tähän ketjuun olisi tarkoitus kerätä tarinoita, jotka eivät välttämättä perustu kokemaamme todellisuuteen, ne ovat yksi näkökulma, joihin jokaisella on oma mielipide. Tarkoituksena tuoda esiin eri näkökulmia ja herättää keskustelua asioista.

Ensimmäinen: https://youtu.be/-b8TBPSTuiM
tallennettu

'|E
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 147



Profiili
« Vastaus #1 : 04.03.2022 23:35:17 »

Ja edelliseen liittyen, mikä näissä kysymyksissä on väärää, jos esim. katsoo kohtaa noin 11:00 eteenpäin tästä videosta, kummasti tuli yhteysongelmia... No nää on näitä salaliittoteorioita ja videoalustakaan johon tuo on suomennettu, ei sovi meille kansalaisille  ... https://tokentube.net/view?v=2451187269

Pakko olla tarua, eihän näin voi demoraatisen maan päättäjät toimia...
tallennettu

'|E
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 147



Profiili
« Vastaus #2 : 04.03.2022 23:40:51 »

Mutta, onneksi asialla ei ole mitään tekemistä Suomen kanssa, huh...  Smiley https://yle.fi/uutiset/3-11902107
tallennettu

meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 890



Profiili
« Vastaus #3 : 05.03.2022 17:02:23 »

https://yle.fi/uutiset/3-11772207

En tässä väitä mitään, mutta ihan vain kysyn, että kannattaako ihan kaikkia videoita katsoa saati uskoa  Smiley
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #4 : 05.03.2022 22:57:20 »

Ihania ajatuksia.
Ihan siis siksi ihania, että ah, joku ajattelee kuten minä.

Totuus on muuntuva asia, ja aina asioiden välissä. Mikä ei tee siitä yhtään vähemmän totta.

Jos katsoo avoimesti joka puolelle, näkee kaiken, ja on ehkä lähempänä sitä totuutta?

Se että ei kirjoita asioita kiveen ja suostuu näkemään niiden monet puolet myös ehkäisee vastakkainasettelua ja tuomitsemista, joissa asuu paljon ikäviä rakennusaineita.

Meryem

Ei tietenkään kannata uskoa kaikkea mitä näkee, mutta eikö ennakkoluuloton tutkiminen ole hyvästä?


« Viimeksi muokattu: 05.03.2022 23:00:05 kirjoittanut Kuuhilda » tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6578


Profiili WWW
« Vastaus #5 : 06.03.2022 01:59:41 »

Ihan vaan sanon ääneen, että jos ihmisellä on yhtään aivokapasiteettia, niin se ajattelee ihan ite ja tekee omat johtopäätöksensä ja ratkaisunsa, kattokoon mitä videoita hyvänsä,
laidasta laitaan, kyseenalaistaen asioita, miettien miksi,
Miksi Pfizerin suomalainen toimitusjohtaja lähti huisin nevadaan  eli Italiaan just pandemian alla ja tänne  asettui amerikkalainen tilalle, ketä kiinnostaa, ei ketään.,
Miks rokote oli jo valmiina ennen kuin korona julistettiin pandemiaksi,
Miksi vasta viime metreillä tilastoissa kerrottiin kuolleitten keski-iäksi 84 - vee,
Miksei kuolleitten määrää missään vaiheessa verrattu esim. Influenssaan vuosittain kuolleitten määrään, miksei kukaan tutki kuolintilastoja..
Ihan vain omilla aivoillani kyseenalaistan ja
kysyn miksi ja jos ei haluta tutkia niin miksi tuomitaan miettimättä syntyjä syviä.
Ja totta, olen moninkertainen  skorpioni  enkä hevin luota mihkään.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #6 : 06.03.2022 22:38:50 »

Kyllä voi nikki olla älykäskin ihminen, joka vaan lakkaa ajattelemasta itse.
Oisko syy siihen sitten pelko, oma epävarmuus, ja sosiaalinen paine?
Paljon helpompaa ja turvallisempaa olla yhden kilven alla suojassa, kuin ilman kilpeä, avoinna kaikelle?

Mä oon aina ollu freethinkker, ja kenenkään on turha tulla sanomaan mulle mitä mieltä saa olla ja mitä ei, mitä saa ajatella, ja jos tälläistä tapahtuu yleisesti yhteiskunnassa tai muuten mun ympäristössä, niin älähdän varmasti. Tämä vapaus tulee olla jokaisella, ja sen tulee olla yhteiskunnan vaalima.
Muuten on vaarassa yks sun toinenkin hyvän elämän perus edellytys.

Venäjällä olis henki lähteny viimestään teini-iässä  Undecided  Grin

 Ei oo  skorpioni kun  saturnus, mutta paljon muuta löytyy mikä tän selittää  Grin  vesimies  jousimies  oinas vaikutus ny vaikka aluks. Akseleilla  uranus jupiter ja  pluto

tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: