Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Neitsyt Marian ilmestys  (Luettu 4308 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
minsku__
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« : 11.12.2021 17:36:08 »

Nyt on pakko tulla kertomaan viimeöisestä unestani, jos täällä heräisi ajatuksia unen symboliikasta.

Olin unessa aikuisena esikoulurakennuksessa, jossa siis esikouluni kävin, ja salissa tanssi ja lauloi lapset keijukaistanssin tahdissa - kuten itsekin eskarilaisena. Tämä oli ikään kuin muisto. Yhtäkkiä lapset katosivat ja olin aikuisten kesken tanssimassa salissa. Pian näin ikkunasta pensasaitaan ilmestyvän vihreän Neitsyt Marian hahmon. En ole uskonnollinen ihminen. Menin hahmoa lähemmäksi jolloin se kutistui todella pieneksi ja lopulta katosi pensaan juurelle. Ryömin katsomaan hahmoa, se oli yhä vihreä ja näytti hieman hologrammilta. Kurotin kädelläni hahmon läpi ja tunsin sormissani, että jokin voimakenttä on kyseessä. Olin iloinen, en siis nähnyt harhoja. Kysyin monta kertaa, että ”Miksi olet täällä? Mitä haluat kertoa minulle?”, mutta en saanut suoranaisesti vastausta. Yhtäkkiä hahmo muuntautui Neitsyt Mariasta suureksi tarantellaksi - edelleen vihreä ja hohtava - joka lähti kiipeämään käsivarttani pitkin. Säikähdin ja aloin huitoa sitä pois, jolloin heräsin.

Herääkö ajatuksia?
tallennettu
'|E
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 147



Profiili
« Vastaus #1 : 12.12.2021 14:50:53 »


En tiedä mitä Neitsyt Maria edustaa sinulle, mutta ehkäpä Maria edustaa puhtautta ja hyvyyttä, edelleen tarantella pelottavaa asiaa, jota ei ole kohdattu tai käsitelty?
Jokin asia tai henkilö menneisyydestä (kouluajalta?) osoittautuu muuksi, jollaisena asian tai henkilön olet mieltänyt..
tallennettu

Ira
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4


Profiili
« Vastaus #2 : 06.09.2022 06:17:25 »

Unia – oman kokemukseni mukaan – kannattaa lähteä purkamaan tunteiden ja tuntemusten eli ns. henkilökohtaisen symboliikan kautta. Tanssivatko lapset siis kun olit aikuisena kokijana ulkopuolella? Tässä sinulle kaikenlaisia kysymyksiä uneen liittyen:
Mitä ajatuksia ja tunteita koit unessa seuratessasi tätä tanssia? Olisiko mahdollista, että voisit kokea päässeesi "tanssiin" mukaan vasta noin aikuisena (esim. vrt. lapsuus)? Mitä ajatuksia ja tunteita koit unessa, kun lapset katosivat? Esimerkiksi ihmetystä tai pelkoa? Vai oliko se katoaminen peräti unessa jotenkin niin ns. luonnollista, ettet kiinnittänyt isompaa huomiota asiaan?

Unen loppuosaa voisi lähteä tulkitsemaan myös yleismaailmallisten symbolien kautta. Käy kuitenkin läpi, mitä tunsit minkäkin unen juonenkäänteen kohdalla, sekä mitä tunsit herätessäsi. Smiley +Voisiko Neitsyt Maria edustaa sinulle kristinuskoa yleisesti?

Voi olla myös, että sinua on vaikka kutsuttu.

Itse näin vuosia sitten oudolla tavalla vastaavan (valve)unen: pystysuorassa edessäni leijui kuva Mooseksesta, jonka pinta läikehti kuin se olisi vettä. Kuva muuttui valopalloksi, joka suuntasi suustani sisään juurikin pienentyen matkalla.


tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: