Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sideerinen nousukaksoset  (Luettu 7431 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Harschi
Vieras
« : 10.11.2005 18:08:11 »

Näin BV Raman sanoo sideerisestä nousukaksosista kirjassaan "How to Judge a Horoscope vol I":

Nouseva kaksoset (Mithuna):
Sielulliset taipumukset: Heillä on häilyväinen mieli. He pitävät kirjoittamisesta ja lukemisesta ja ovat nokkelia ja nopeaälyisiä, vilkkaita ja epäjohdonmukaisia, hermostuneita ja rauhattomia.
Yleiset taipumukset: He ovat hyvin aktiivisia ja heistä tulee usein asiantuntijoita mekaanisissa tieteissä. He saattavat kärsiä äkillisistä hermoromahduksista. Heidän täytyy olla varuillaan muuttaessaan yhteen vastakkaisen sukupuolen kanssa
(en ole ihan varma, mitä tässä alkukielellä tarkoitetaan - suom. huom.). Heidän mielensä on usein tietoinen heidän omasta turmeltuneisuudestaan ( Huh - suom. huom.). He ovat hyvin välkkyjä ja heillä on luontaista keskustelu- ja kirjallista kyvykkyyttä. He ovat alttiita vilppiin ja huijaukseen. Jos kaksosissa on pahoja planeettoja (mars, saturnus, rahu, ketu - suom. huom.), petkutus ja viekkaus leimaavat heidän luonnettaan. He ovat parhaimmillaan ammateissa, joissa on paljon toimintaa.

No huh!  Shocked Nää on aika tylyjä.  Embarrassed Tästä lähtien tiedätte, että mihinkään, mitä tämä nousukaksonen sanoo, ei ole luottamista.

Intiassa kaksosissa, kuten kaikissa ns. ilmamerkeissä, on vahva aistillinen sivumerkitys. Ns. ilmamerkkejä vastaavia huoneita (3, 6, 11) sanotaan Intiassa kama-huoneiksi ja kama on sanskriittia ja tarkoittaa fyysisiä ja etenkin aistillisia nautintoja - vrt. Kama Sutra. Symboli, joka lännessä on muovautunut viattomiksi kaksossisaruksiksi, on Intiassa toisiinsa kietoutuneet mies ja nainen.

Suomalaisia julkkisesimerkkejä sideerisistä nousukaksosista: Matti Nykänen, Linda Lampenius, Aki Kaurismäki, Väinö Linna, Arto Melleri, Lola Odusoga, Marion Rung, Topi Sorsakoski, Riitta Väisänen, Heinäsirkka.
tallennettu
Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #1 : 10.11.2005 19:41:22 »

Ohoh, olipas tekstiä. Paljon hyvääkin. Kielteisistä piirteistä pääsee aina eroon hyväksymällä ne osaksi itseä ja oppimalla itsensä kautta niiden opetuksen. Siihenhän kaiketi kaikki merkit ja planeettasijainnit yms. viime kädessä pyrkivät: kehittämään ihmisenä. Mulla ei kyllä ole sideerisellä kartalla - tai onpas Ceres.  jupiter :kin on nippa nappa  rapu :n puolella.

Kiitos paljon yhdeltä  askendentti kaksoset :lta!  Smiley Ja sitten miettimään lisää.  Smiley
tallennettu

Harschi
Vieras
« Vastaus #2 : 11.11.2005 16:14:16 »

Kyllä mä tunnistan itsessäni ainakin sen, että pidän kirjoittamisesta ja lukemisesta ja olen verbaalinen (myös ulkopuolisten arvioiden mukaan), nopeaälyinen ja välillä hyvin epäjohdonmukainen. Mutta tuo petkutus ja viekkaus on hankalampi juttu... mulle tietoinen valehteleminen ei koskaan ole ollut luontevaa tai tyypillistä, mutta saatan kyllä välillä lämpimikseni puhua mitä sattuu. Jos pikku lapinlisällä saa jutun mehevämmäksi, niin kyllä se sinne saattaa pujahtaa. Tyyliin "kun savolainen puhuu, vastuu on kuulijalla". Pitää olla tarkkana, ettei innostu höpöttelemään ihan puuta heinää  idiot2.

Voiskohan ajatella, että sideeriset merkit kertovat, millaisia me ollaan, tai millainen meidän automaattiohjautuva "mekaaninen minä" (joka ottaa vallan, jos ei pidä varaansa) on, kun taas ehkä trooppisiin merkkeihin sopisi paremmin tämä Rudhyarin ja humanistisen astrologian "kartta kertoo päämäärän, millaisiksi meidän pitäisi tulla"? Siinä mielessä sideerinen/intialainen kartta on ollut ainakin minulle todella hyvä itseensä tutustumisen väline.

Sen olen huomannut, että sideeriset nousukaksoset ovat usein STT:n tietotoimistoja ja levittävät mielellään informaatiota siitä, mikä heitä kulloinkin sattuu tulenpalavasti kiinnostamaan (niinkuin minä teen tässä nyt).
tallennettu
Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #3 : 11.11.2005 16:39:03 »

Niin ja tuo esim. petkutus ja viekkaus on olemassa ja niillä, jotka sen ovat oikein oivaltaneet on hallinnassa, eikä näy itse käytännössä. Silloinpa tietäisi olevansa hiffannut sen jutun, kun nuo mekaaniset viat eivät esiinny, mutta hyvät puolet silti ilmenevät. Jos ei näy kumpiakaan ominaisuuksia, niin silloinhan systeemi ei toimisi. Vai olisiko silloin jo käsitellyt ja jalostanut nekin - ja olisi muiden haasteiden vuoro elämässä? Njaa-a.  Undecided

Kiitos hyvästä ajatuksesta vertaillessasi trooppista ja sideeristä nousumerkkiä. Ja toimimisesta "Elämän tietotoimiston" reportterina!  smitten
tallennettu

Alzbeta
Vieras
« Vastaus #4 : 11.11.2005 20:20:41 »

Tunnustan, ihan nappiin meni tämän  askendentti kaksoset kohdalla  Embarrassed

Rahukin on vielä  kaksoset ja I huoneessa, joten olen kyllä tosi petollinen tapaus    Wink coolsmiley
tallennettu
Harschi
Vieras
« Vastaus #5 : 12.11.2005 17:14:51 »

Silloinpa tietäisi olevansa hiffannut sen jutun, kun nuo mekaaniset viat eivät esiinny, mutta hyvät puolet silti ilmenevät. Jos ei näy kumpiakaan ominaisuuksia, niin silloinhan systeemi ei toimisi. Vai olisiko silloin jo käsitellyt ja jalostanut nekin - ja olisi muiden haasteiden vuoro elämässä? Njaa-a.  Undecided

Tai vielä yksi vaihtoehto: elää niin itsepetoksessa, että näkee rikan toisen silmässä, muttei malkaa omassa silmässä...  Sad tosin sitten pitää olla vakaa usko astrologian toimivuuteen, jos siellä kartalla on jotain, mitä ei kerta kaikkiaan tunnista.
« Viimeksi muokattu: 12.11.2005 17:18:25 kirjoittanut Harschi » tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: