Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: "Intuitio" ... mistä se tulee, mitä se on?  (Luettu 16129 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lion paradoxal
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 118


Leijona & nouseva Skorpioni


Profiili
« Vastaus #15 : 12.09.2006 15:36:18 »

Myös esim. oppaat ja enkelit voivat lähettää vinkkejään ja apujaan sinulle intuitiosi kautta.
Intuitio toimii kaikilla ihmisillä ja se avautuu sitä mukaa, mitä pidemämälle henkinen tie menee ja mitä enemmän ihminen on valmis ottamaan tietoa vastaan.

Joskus kyllä tuntuu siltä, että minua autetaan jostain muualta. Tämä tuntuu oikeastaan aika ihanalta. Aivan kuin minun ei tarvitsisi tehdä muuta kuin tarttua tilaisuuksiin, joita minulle annetaan.

Ja se ehkä erottaakin minut muista ystävistäni, että haluan olla sinut herkkyyden sekä henkisyyden kanssa. Moni ei uskalla luottaa tällaisiin asioihin ollenkaan.

Ihana lahja kaikenkaikkiaan !

(http://shirley-place.com/Shirley/animations/fantasy/fairies/pages/~126.gif)
« Viimeksi muokattu: 12.09.2006 15:41:48 kirjoittanut Lion paradoxal » tallennettu

Aurinko, Kuu, Venus - Leijona
Nouseva, Saturnus, Mars - Skorpioni
Uranus, Neptunus - Jousimies
Jupiter - Kauris
Merkurius - Neitsyt
Pluto - Vaaka

En ole käynyt täällä foorumilla pitkään aikaan, olen siirtynyt muihin maisemiin...
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #16 : 12.09.2006 17:35:08 »

Tilaisuudethan on tarkoitettu kiinniotettavaksi- jos ei ota niita tulee vahemman ja vahemman!
tallennettu
veera81
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 31


Profiili
« Vastaus #17 : 16.01.2019 00:12:36 »

Mulla alkaa intuitio olemaan aika pelottava piirre itsessäni. Töissä minulla on tullut parista asukkaasta intuitio eli olen osannut tavallaan ennakkoaavistaa heistä juuri aivan oikein tapahtuneet.

Saapa nähdä toimiiko minkä ajan puitteissa intuitio kolmannen asukkaan kohdalla. Kummipojan syntymän kanssa intuitio osui kohdalleen.. :Smiley
tallennettu
viherkasvi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 18


Profiili
« Vastaus #18 : 25.03.2019 00:20:56 »

No hyvä että tästä oli jo olemassa keskustelu vaikka tämäkin vaikuttaa varsin hiljaiselta. Intuitio on alkanut kiinnostamaan tässä kuukauden aikana kun olen tajunnut että nämä oudot kokemukseni ovat olleet juuri sitä itseään. Olen halunnut lukea aiheesta lisää, mutta vastaan ei ole tullut paljoa sellaista mikä selittäisi omat kokemukseni. Minulla intuitio on antanut suoraan "sanallisia" ohjeita/kehoituksia vähän kuin joku muu olisi ne kuiskannut minulle. Aina näissä mukana on ollut se varma tunne/tieto että "asia on juuri näin". Ja jos en ole meinannut tehdä kehoituksen mukaan on (kai) intuitio tullut koputtelemaan olalle että saatan katua jos teen toisin ja aina asiat ovat menneet kuten intuitio on sanonut. Viimeisin tapaus mikä saikin minut tutkimaan intuitiota oli kun pystyin ennalta aavistamaan kaverini, jonka kanssa en ollut yhteydessä puoleen vuoteen, raskauden. No tuon jälkeen halusinkin ottaa selvää mikä tämä tällainen ennalta-aavistusjuttu on. Löysin kyllä tietoa mistä intuition tunnista, mutta minua on myös kiinnostanut tietää MIKÄ intuitio on ja siitä ei oikein ole hirveästi mitään keskustelua. Omien kokemusten perusteella en voi pistää intuitiota vaistonvaraiseksi toiminnaksi tai aivojen tiedostamatonta päättelyä asioista. Oma intuitio on tullut asioissa joita en ole mitenkään tietää tai päätellä muuten kuin tuurilla oikein, mutta intuitio on aina tiennyt ne oikein.
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #19 : 25.03.2019 13:47:07 »

TM:n siddhi-ohjelman noin 20 tekniikan joukossa on ainakin yksi jossa suoraan mainitaan intuitio (praatibha), eli sen tarkoitus on intuition kehittäminen.

Lienee mahdollista että kun tarpeeksi iso lössi teeämmärisiddha'ita (sidhoja) harjoittaa tuota tekniikkaa, sen vaikutus alkaa "vuotaa" myös niille jotka eivät tekniikoita harjoita. Onhan tunnettua että eläimet toisella puolella maapalloa oppivat nopeammin sellaisia juttuja jotka tuhansien kilometrien päässä on vaikkapa ihmisen toimesta opetettu joillekuille yksilöille?
Ja ne jotka ratkaisevat ristikon silloin kun lukuisat muut ovat sen jo tehneet, suoriutuvat
ratkaisusta selvästi ekoja ripeämmin?


http://yogasutrastudy.info/yoga-sutra-translations/ysp-sutras3-21-3-40/

Sutra III.36

ततः प्रातिभश्रावणवेदनादर्शास्वादवार्ता जायन्ते॥३६॥

 tataḥ prātibha-srāvāṇa-vedana-ādarśa-āsvāda-vārtā jāyante ॥36॥

[HA]: Thence (From Knowledge Of Purusha) Arises Pratibha (Prescience), ShraavaNa (Supernormal Power Of Hearing), Vedana (Supernormal Power of Touch), Adarsha (Supernormal Power Of Sight), Asvada (Supernormal Power of Taste) And Varta (Supernormal Power of Smell).

(typoja osittain korjattu yllä...)

---------------------------

pratibhA   P. %{-bhAti} , to shine upon (acc.) La1t2y. ; to come in sight , present or offer one's self to (gen. or acc.) MBh. R. &c. [668,3] ; to appear to the mind (also with %{manasi}) , flash upon the thoughts , become clear or manifest , occur to (

prAtibha   mf(%{I})n. (fr. %{-bhA*}) intuitive , divinatory ; n. (with or scil. %{jJAna}) intuitive knowledge , intuition , divination S3is3. Katha1s. Pur. (%{-vat} ind. Nya1yas.) ; (%{A}) f. presence of mind MBh.

* bhA   2 f. (nom. prob. %{bhA4s}) light , brightness , splendour &c. (cf. f. of 4. %{bha}) VS. S3Br. ; m. the sun L. (cf. 2. %{bhAs}).


« Viimeksi muokattu: 25.03.2019 14:57:13 kirjoittanut sideman » tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: