Sivuja: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 30
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: kuunkierto III  (Luettu 77448 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 895



Profiili
« Vastaus #240 : 19.09.2022 10:25:40 »

Näin niin levottomia unia, että unessa tuli joku ja sanoi, että rauhoitu.  buck2 pitäiskö olla huolissaan... ne ihme Hekate ja suurristit tällä viikolla tarkkana ja väsyttää koko ajan! kahvi ei auta, tulee vain levoton olo ja ihan kauheen levottomia unia niinku viime yönä.

Viime viikko oli kyllä tosi ihana, olin ruskalomalla Lapissa. Sieltä jäi sydämeen tunturit ja syksyn värit. Olis voinu jäädä sinne.

Nyt  kuu 11  rapu

Iso-Britanniassa hautajaiset ja on jotenkin omituinen olo. Se unen neuvo oli kyllä erinomainen: rauhoitu.

Syyspäiväntasaus on vasta perjantaina 23.9. joten  aurinko neitsyt vielä muutaman päivän.

tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6580


Profiili WWW
« Vastaus #241 : 30.09.2022 00:11:09 »

Kasvava  kuu 25  skorpioni ohitti mun  aurinko :n kun pullotin mehua.
Pitää vajentaa pakastinta marjoista, jotta mahtuu aronia-omenasoseet sinne.
Yhtä hemmetin säilömistä tää syksy..joo, turhaan valitan, kun niin kiitän sitten keväällä, kun on mistä ottaa..
 kuu aspect_tri neptunus rx 23  kalat
ja satoihan tuo vettä ja kylymä oli ku mikä.
Kukat on kasteltu.
Huomenna pitäs olla joku valtakunnallinen ruskakävely, ja ruskahan on ollut ihan komiakin, toivotaan vaan ettei kovin sada.
 venusvaaka
ja niin teki mieli ostaa kukkia, mutten sitten kuiteskaan, ehkä tänään.
Helsingissä valotaidetta..Putinkin kummittelee metän laidassa..

öitä
tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 895



Profiili
« Vastaus #242 : 14.10.2022 23:10:15 »

Onpas onpas nyt ilmaa kartalla tällä hetkellä

 aurinko 21  vaaka sekä venus 19  vaaka  aspect_tri  kuu 19  kaksoset  aspect_con mars 23  kaksoset ja lisäksi vielä  merkuriusvaaka

 oinas täysikuu siis meni, en tiedä noteerasiko joku. Ainakin täydenkuun yön nukuin huonosti. Liikaa stressiä, syksy on töissä aina aivan liian kiireinen. Yhtenä aamuna auton tuulilasi oli jo aivan jäässä. Päivällä voi silti vielä olla yli 10 astetta lämmintä.

En jaksa seurata uutisia, vähemmästäkin ahdistaa. Katselin Vain elämää ja siinä oli Tommi Läntisen päivä. Via Dolorosa on niin hieno kappale! Tykkään dramaattisesta musiikista ja sanoituksista. Ehkä noi ilmakuviot kuitenkin nyt vähän auttaa, on sellainen perjantai fiilis. Viikonloppu tulee tarpeeseen. Vois lukea vaikka kirjaa.
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6580


Profiili WWW
« Vastaus #243 : 14.10.2022 23:58:09 »

Pistin saman ilmakolmion justika merkille..kun vielä pakkasin sopivaan vähenevän kuun aikaan kesävaatteita poies.
Sopiva aika siihen  angel. Vähän sanomalehteä väliin, painomusteen voimin koit loitolle, tiesi vanha kansa.
Oli jo aikakin. Jäänyt roikkumaan tuokin homma, kun on aina ollut jotain kurpitsahillon keittoo ja purjon nostoa ja lehtikaalin kuivatusta ja sun vaikka mitä sadonkorjuuta.

Lehdet varisee puista, pyörätie keltasenaan, ja joo, oli jo kunnon pakkasyökin, kuurassa maa.
Pitäs vaihtaa nastarengas pyörään.
Ja laittaa ylös nostetut tulppaanien sipulit maahan, ennenku maa routii.

Täysikuu oli komian keltanen ja iso horisontissa.
Ajeltiin maalaistiellä ja kuunkajo järvellä oli taas näkemisen arvoinen. smitten

Töissä ihmiset puhuvat sähkön hinnasta ja säästövinkeistä.
Ja ukrainalaisista lapsista, joilla ei ole oppivelvollisuutta, eikä pienimmillä mithää kuria.
Tiijähäntä mitä siitä seuraa pitemmän päälle.

Ja kuin myös, vois nyt lukea kirjaa, Australian erämaahan on Kadonnut mies.
Iltalukeminen.

öitä
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6580


Profiili WWW
« Vastaus #244 : 18.10.2022 23:13:05 »

Onko se sattumaa, epäonnee vai mitä ihmeen energiaa,
kun iltapäivä kuluu ompelukoneen neuloja vaihtaen, naks ja terä poikki, naks ja naks..
Kummallista karman lakia, vai mitä lie..
Karmaa tässä vähän aikaa sitten mietin, kun yks tuttu joutu sairaalaan ja pohdin kohtaloansa,
ja havaitsin 3811 Karman kulkevan yhdessä lääkintämestarin 4581 Asclepiuksen kera, nyt 11  jousimies
ja siitä ajatus lensi oinaspisteeseen 0  oinas , mihin nyt  jupiter rx on perääntynyt,
ja että korostaako se  jollain lailla meijän dragonista karttaa, jossa  kuunsolmu on aina 0  oinas,
ja jos niin, niin millä lailla..ja kun se  jupiter on jo kerran sen ylittänyt ja nyt retroaa ja vielä kerran siihen tulee,
niin vaikuttaako se meijän  kuunsolmu kohtaamisiin ja vaikka  jupiter tulevaisuuden suunnitelmiin ja mitenkä?
Miten me reagoimme uutisiin, politiikan tekijöihin, vaikka nyt viimesimpään uutisointiin raja-aidasta, johon miljoonia upotetaan.
 uranus ja  saturnus neliöllään rajoja pykkäävät pystyyn ja sitten taas yhtymällä niitä murretaan?
Tuoko se turvaa, onko se järkevää..ystävä Pohjanmaalta otti esille isonvihan ja sen aikaset sorrot, autioksi poltetun puskurivyöhykkeen..naiset ja lapset orjiksi..
Ihmiset kaivelevat historiaa, mistä pelon tai vihan juuret kumpuavat.. mihin tää maailma on oikeen menossa crazy2
yhtä hullunmyllyä

Ja sitten taas mukamas heleppoo  mars 24  kaksoset  aspect_tri venus 24  vaaka ja  aurinko 25  vaaka
ilmakolmioo, mutta jos se onkin sotaisa  venus ja  vaaka konflikti
Ehkä se sitten olikin oma  aurinko aspect_kvi  mars terä poikki, kun piti peruuttaa..
Tai iso risti just alkaneella kuunpaluulla, MC  jousimies akselin ja  vertex  neitsyt akselien myötä,
ja MC vielä 13  jousimies  aspect_con Suomen  aurinko ja  vertex :llä Suomen kansa eli  kuu
että ehkä siksi reagoin niin vahvasti tuohon raja-aitaan..
entiijä
 vesta 23  vesimies täydentää ilmakolmion,
mutta kolmiossa taitaa nyt fokus olla hukassa,
tai emme ole lepytelleet jumalia tarpeeksi, rituaalit hukassa, vai mitenkä?

Kait se vääjäämätön sitten tapahtuu, mitä ikinä se lieneekään,
kohtalottarien Atropos 0  kauris  aspect_squ  jupiter rx 0  oinas

Vähenevä kuuleijona
ja tassun heilautus dragoniselle kartalle  coolsmiley

öitä

tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6580


Profiili WWW
« Vastaus #245 : 25.10.2022 23:59:56 »

Tänään oli osittainen Auringonpimennys  aurinko kuuskorpioni ja  venus siinä kimpassa.
Intensiivistä tykkäämisen taitoa...
Mun piti sitä tähyillä, mutten minä sitten muistanut,
kun keskityin niin intensiivisesti kasaamaan rankoja ja muistin kehossani, miten tykkään fyysisistä ulkoilmahommista,
simppeleistä.
Nostin viimeset kohmeiset porkkanatkin marrasmaasta,
ja lehtikaalin latvalehtiä napostelin.
Mukava päivä, syyslomalaiselle.

Uusikuu syntyi, nyt 7  skorpioni
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5931



Profiili
« Vastaus #246 : 26.10.2022 15:47:31 »

Mää en kattelemalla pimennystä kattellu, mutta havaitsin valon muutoksen, ja todella tunsin, odoteltiin juuri eläinlääkäriä lopettamaan kahta eläinystävää, oli raskasta.

Kovasti kohtalokas fiilis koko pimennyksestä.

En tiiä sitten paljonko painaa se että mun  saturnus aspect_con Pof on siinä 4  skorpioni...kai se ny kohtalokkaalta tuntuu siinä si, jos ei muuta  uglystupid2

tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6580


Profiili WWW
« Vastaus #247 : 28.10.2022 23:22:48 »

Kuuhilda,
 saturnus korostaa vastuuta viikatemiehen roolissa eläinystävien suhteen.
Vaikee paikka, mutta pakollinen.
 ceres huolehtii myös kotieläimistä, luopumisteema sopii siihenkin,
ja pakollinen ja raskas, tr  pluto  aspect_con sun  ceres,
ja vielä mustakuu, pimennys ja toinen ns mustakuu mean Apogee Lilith siinä  ceres :n kera,
painuu tunnekehon muistiin..tai nostaa sieltä esiin muutakin?
Ja kyllähän  skorpioni :n teemaan muutenkin kuuluu luopuminen,
ite  skorpioni :na oon tiedostanut sen pitemmän aikaa, se on elämän läksy, oppia luopumaan.
Ja kun ikää tulee lisää, sen konkreettisemmin sen joutuu kohtaamaan.
Ja oppii hyväksymään, ei kai siinä ole vaihtoehtoja, no katkeroituminen vois olla, mut ei,  askendentti jousimies ei katkeroidu......

Skorpionille sanottiin tuosta pimennyksestä,
jotta se on oiva tilaisuus nähdä mistä elämässä on kysymys.
Ja mitäkö minä sitten oivalsin..
sen, että tuo Tanhuankin mainitsema  uranus rx 17  harka  aspect_opp  skorpioni
osuessaan  aspect_opp oma  venus rx  skorpioni
tekee omasta  mars leijona :sta t-ristin kärjen,
ja se energia näemmä saa meikäläisen kiihtymään nollasta sataan, ärsyyntymään,
kun kumppanin  merkurius vesimies on siellä sanaseppona  saturnus :n kourissa vsatapäätä,
ihmevääntöö joutavanpäiväsistä asioista.
Että joo, astrologisessa elämässä on kyse kulkemisesta kohti neliöitään,
kohdattava, työstettävä, opittava itsestään.
Peilattava jonkun kautta, mietittävä miksi vaikka ärsyyntyy.
Ehkä se on justika nyt tuo  uranus ja anna mulle tilaa, vapautta,
ja että itsekin vois toimia toisin, kuin mihin on urautunut.
Ei pidä provosoitua, vaikka toinen kuinka yrittää härnätä sinut siihen. Huvikseen vielä.
Ja sitten siihen väsyy, siihen vänkäämiseen.
Siis karttani yks tarkin aspekti on  mars leijona aspect_squ venus rx  skorpioni
ja nyt nuo  uranus  harka ja  saturnus  vesimies kuviossa mukana.

meryem
Olit kattonu sen Suon villi laulu -elokuvan.
Ite sain hilloista vastalahjaksi sen kirjan ja luin sen nyt loman aikana.
Vei mukanaan, pidin tänään laiskottelupäivän ja luin loppuun.
Aion mennä kattomaan sen elokuvan ja oon satavarma, että omat mielikuvat eivät vastaa sitä kirjan jälkeen,
mutta joo, varmaan hyvä sekin.
Lukeminen ja uppoutuminen siihen maailmaan on ollut aina mun pakokeino, onko se pakokeino,
vai onko se vaan mielikuvituksen ruokkimista,
 venus skorpioni retroaa kohti  neptunus  skorpioni :a.
Muistan lapsuudesta Gulla-tyttö- sarjan, johon uppouduin sielua myöten ja aattelin, jotta josko minäkin olen joku vaihdokas ja oikeesti kartanon tytär.... Cheesy

Joo, halloweeniäkin pukkaa,
ei oikein iske.
Käytiin tytön perheen kanssa Tukholmassa ja siellä oli yks liike täynnä halloween kamaa ja hirvee ryysis.
Oransseja kynttilöitä sytyttelen, en muuta.
Kurpitsat meni hilloks. Smiley

Kasvava  kuu 19  jousimies


tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 895



Profiili
« Vastaus #248 : 05.11.2022 00:03:39 »

Ei iske minuunkaan halloween yhtään. En vietä sitä mitenkään. En oikein pyhäinpäivääkään, paitsi synkistelemällä ja kuuntelemalla metallia. Tää on niin raskas vuodenaika.

Katoin joo Suon villi laulu elokuvan ja kun vaan jaksaisin lukee sen kirjan joskus. Se oli niin jotenkin liikuttava tarina. Viime aikoina en oo jaksanu lukea niin tykkään kattoo näitä elokuvia, jotka perustuu kirjoihin ja sitä kautta pääsee kirjan maailmoihin. Todellakin mun kartalla  kuu kalat aspect_squ neptunus jousimies ja olen aina rakastanut uppoutua elokuviin, musiikkiin, kirjoihin, sarjoihin. Kaikkeen mikä ruokkii mielikuvitusta. Ehkä se on joskus pakoakin, mutta ennen kaikkea mielikuvitusta.

Mielikuvituksesta tuli mielen, tänään kun ajoin pimeässä kotiin töistä ja edessä olevan rekan peräkärrystä tuijottava pressu näytti siltä, että sillä oli naama niin tajusin, että ilman pimeyttä ei varmaan olisi mielikuvitusta. Pimeässä mielikuvitus ainakin mulla alkaa laukkaa niin vilkkaasti edelleen ihan aikuisena, lapsena en kestäny yhtään mitään vaatekasoja tuolin päällä ku niistä tuli pimeässä heti jotain hahmoja ja vähän samaa on edelleen. Mutta sieltä pimeydestä löytyy jotain. Sellaista luovaa. Ehkä se on mulla pimeän vuodenajan lapsena tarkoitus löytää se valo sieltä pimeydestä, vaikka sitten mielikuvituksesta.

tiistaina 8.11. täydellinen kuunpimennys 16 harka



tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6580


Profiili WWW
« Vastaus #249 : 06.11.2022 01:31:00 »

Luin tuosta halloweenistä uutisia, karkki vai kepponen, kunnon kepposia..oli heitelty kananmunia pitkin seiniä ja ikkunoita. knuppel2
Ilkivaltaa jo, ei mikään hyvätahtonen kepponen.
Liekö kakarat turhautuneita, levottomia, vai eikö niitä kasvateta yhteisvastuuteen, ylipäätään ollenkaan?

Hautakierros tuli tehtyä,
kynttilöitä sytytettyä,
maa-artisokkasosekeittoa syötyä,
Elämäni biisit kuunneltua
ja jos vähitellen yrittäs löytää taas oman rytminsä tuon tunnin siiron jälkeen.

Kuunpimennys, joo.
Siinähän tuo  aurinko  skorpioni stelliumiini pyrkii,  merkuriusneptunus keskipiste 16  skorpioni,
 venus rx 17  skorpioni ihan siinä hollilla.
Tyttärelle ehkä muutoksia enämpikin, samansorttinen  skorpioni rypäs hälläkin,  aurinko merkurius  skorpionipluto skorpioni keskipisteeseen osuu
ja vastapäätä  cerespallas 16  harka keskipiste.
Löysin tämmösen pimennyssaitin,
sieltä jäi mieleen virke Aikataulut voivat muuttua silmänräpäyksessä.
Eli se mitä olet suunnitellut sitku elämässä, niin se oiskin niinku carpe diem
ylität huojuvan sillan peloissasi ja epävarmana ja kun oot ylittänyt sen niin sitten se sortuu,
etkä takaisin enää pääse,
eli universumi varmistaa muutoksen  Smiley

https://www.astrologyzone.com/all-about-eclipses-a-guide-for-coping-with-them/

kasvava  kuu 12  oinas  aspect_con  chiron rx 12  oinas
Ulkona sataa lunta.
Huomenna se sulaa poies.
tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 895



Profiili
« Vastaus #250 : 08.11.2022 18:19:53 »

Täysikuu taisi pilata unet viime yönä. Ei saanut unta tai sitte näin ihan sekavia unia. Onneksi kahvi aamulla auttoi ja on ollut yllättävänkin tehokas päivä.

Luin tuon nikin laittaman linkin pimennyksistä ja se oli mielenkiintoista. Rapuihin kuunpimennykset vaikuttaa aina, vaikka tämän päivän pimennys ei mun kartalla tarkasti mihinkään osu. Paitsi  aspect_tri mars kauris, no siinä kai se selitys päivän energialle. Oon saanu selvitettyä asioita ja tuo linkin juttu muuten valaisi tosi hyvin sitä, että mihin kiinnittää huomiota. Pimennykset työntää eteenpäin kohti uutta ja kannattaa tarkkailla pimennyksen lähettyvillä, voi saada jotain yllättävää tietoa. Toi on mun mielestä jännä, vaikka artikkelin esimerkit oli tietysti amerikkalaiseen tyyliin yritysmaailman juonitteluja tai puolison pettämisen paljastumista niin näen tämän kyllä laajemmin. Kaikenlaista mielenkiintoista tietoa kannattaa tarkkailla, mitä tulee vastaan.

Aika hieno vertauskuva toi sortuva silta ja tosiaan vanhaan ei pysty palaamaan. Vähän sama fiilis ku yks päivä radiosta tuli Ronan Keatingin biisi Life is a rollercoaster

Life is a rollercoaster
Just gotta ride it


Mietin, että niinhän se just menee. Tällaista vuoristorataa tänään.  kuu 18  harka
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5931



Profiili
« Vastaus #251 : 09.11.2022 19:34:13 »

Olipa mielenkiintoinen pimennyslinkki, kiitos.

Juu, tuo sortuva silta kuvaus pysäytti minutkin, hienosti sanottu.

Mää vähän ajattelin, että tuo aiempi, hyvin konkreettisesti jostain vanhasta, rakkaasta ja tärkeästä hellästi luopuminen auringon pimennyksen aikaan taisi saada jotain syvempääkin tosiaan liikkeelle.
En ole varma mistä on kyse, mutta uutta kohti lähdettiin menemään, tämä kuunpimennys vielä paketoi sen.
Jotain perustavanlaatuista muuttui pysyvästi, ja hyvä niin.

tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6580


Profiili WWW
« Vastaus #252 : 12.11.2022 01:10:06 »

Taivahalla on vähän semmottinen meikäläisen stellium  skorpioni energia
ja kai sitä siks tuntee olonsa jotenkii kotosaks.. angel
 aurinko 19  skorpioni  aspect_con mun  merkurius
 merkurius 21  skorpioni  aurinkomerkurius keskipisteessäni
ja  venus 24  skorpioni  aspect_con mun  aurinko
 venus tekee  aspect_kvi :a  mars rx 24  kaksoset
ja tää on vähän niinku täytenä möllöttävän kuun editse liukuvat pilvet keskellä pimeyttä,
pimiän kuun kauneus.

---
Metsänhakkuu on semmottista maiseman muutosta ja lopullista, vähäksi aikaa ainakin, ennen kuin uusi kasvaa,
ja sielua vähän, aika paljon, kaikertaa maalla puutarhan pohjoistuulta vastaan seisoneet vanhat isot kuuset,
joista yksi on jo laho ja vaarassa kaatua talon päälle..aika luopua  Cry
Jostain mulle on jäänyt mieleen, että kuusi kuvaa isoisiä,
ja nyt niitä lähtee oikein rivi,
mutta joo,
uutta juurtumaan sitten keväällä.

Vähenevä  kuu 28  kaksoset
tallennettu
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 895



Profiili
« Vastaus #253 : 12.11.2022 17:34:39 »

Jännä juttu nää marraskuun energiat, kuvittelisi, että itsekin marraskuun lapsena tuntisi olonsa kotoisaksi ja joskus nuorempana niin olikin, en masennellut pimeyttä. Päinvastoin tykkäsin siitä ja kaikista valoista, jotka teki pimeydestä tunnelmallisen. Nykyään en meinaa päästä tähän vuodenaikaan kiinni, en edes loppukuusta kun alkaa omat  jousimies energiat. Vuosi vuodelta pimeys ahdistaa enemmän ja yhä enemmän koen omakseni kesän ja  rapu ajan. Mutta ehkä jotenkin mun syvin vuodenaika on  kuu merkki  kalat aika, kun luonto pikkuhiljaa herää. Mitä vanhemmaksi tulee sitä enemmän ahdistaa syksy ja jotenkin tää kaiken luonnon kuolema ja sitä enemmän odottaa ja tykkää kun koittaa taas kevät ja valo voittaa. Viime yönä en saanu unta ja katoin sitä tosi-tv sarjaa, jossa seurattiin Lappiin muuttajia ja miten niillä sujuu siellä. Oli niiiin upeita maisemia ja siellä oli kevät ja kesä, tuli ihan kyynel.

Jotenki tosta pimennyksestä on nyt jääny sellanen olo, että joku kaivelee ja jotain uutta pitäis kehitellä. Nyt kuplii työpaikan vaihto mielessä. Aina välillä sitä pohtinut, mutta nyt jotenkin enemmän tosissaan. Mulla on vielä 30 vuotta työuraa jäljellä  Shocked jos hyvin käy, eli sitä kannattaakin pohtia mikä tuntuu mielekkäältä. Jos en vielä tänä vuonna vaihda niin tuntuu, että tää jää kupliin ensi vuoden suunnitelmiin. Ihanaa, pitkästä aikaa jotain suunnitelmia. Tuntuu, että oon viime vuodet menny vaan jossain putkessa, ei mitään suunnitelmia, ideoita tai ajatuksia. Jos nyt vihdoin ottais härkää sarvista ja tosissaan miettii mitä haluaa. Koska jos mikään ei muutu niin mikään ei muutu. Alkaa tuntuun siltä, että jotain pitäisi muuttua.

 kuurapu
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 895



Profiili
« Vastaus #254 : 14.11.2022 10:45:36 »

Viikonloppuna oli kultainen vesikolmio:  aurinko merkurius venus skorpioni aspect_tri jupiter neptunus kalat aspect_tri kuu rapu

Oli kyllä rentouttava viikonloppu ja eilen oli aivan ihana keli käydä kävelyllä. Pitkästä aikaa oikeasti tuntui, että rentoutui viikonloppuna.  smitten

Sen takia tää maanantai oli vähän märkä rätti kasvoille.  buck2 Tuon vesikolmion myötä jotenkin tunnistan nyt kyllä selvemmin mitkä asiat ressaa.

 kuu 27  rapu yritän saada tästä niin lempeän maanantain ku mahdollista. Illalla  kuu vaihtaa  leijona
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
Sivuja: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 30
  Tulostusversio  
 
Siirry: